Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
já teď oproti vaší diskuzi velmi nevědecky:
jak jsme se tu bavili o tom v běžném provozu používaném režimu POWER, tak jsem vypozoroval, že pokud zapnete tempomat, nic se neděje, režim POWER maká stále stejně, nicméně v okamžiku jeho aktivace páčkou se režim POWER zruší a dál to jede na A/T.
po zrušení aktivní funkce tempomatu, provozní brzdou, nebo páčkou, se POWER opět aktivuje...
jak jsme se tu bavili o tom v běžném provozu používaném režimu POWER, tak jsem vypozoroval, že pokud zapnete tempomat, nic se neděje, režim POWER maká stále stejně, nicméně v okamžiku jeho aktivace páčkou se režim POWER zruší a dál to jede na A/T.
po zrušení aktivní funkce tempomatu, provozní brzdou, nebo páčkou, se POWER opět aktivuje...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
podvlada: Ne, nic takovýho to nedělá. Normálně si do toho můžeš šlapat, jak chceš. Samozřejmě pokud přibrzdíš moc, tak si to na D třeba může podřadit, to je logický, protože pozná větší zátěž. Přenášení hmotnosti funguje úplně normálně jako v každym jinym autě. Nehledej v převodovce nebo v celym autě nějaký speciality.
EDIT: Pokud se aktivuje ABS, tak to odemyká měnič a spojku na VTD. Naopak při brzdění v přímém směru, před aktivací ABS, by to mělo VTD více ztužovat, kvůli stabilitě. Ale tohle chování nemám ověřený, jen jsem to četl v nějakých technických dokumentech.
EDIT: Pokud se aktivuje ABS, tak to odemyká měnič a spojku na VTD. Naopak při brzdění v přímém směru, před aktivací ABS, by to mělo VTD více ztužovat, kvůli stabilitě. Ale tohle chování nemám ověřený, jen jsem to četl v nějakých technických dokumentech.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Paráda, díky, to zní dobře.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To ses všiml správně. Na tempomat je Power neaktivní.M a r c e l píše:já teď oproti vaší diskuzi velmi nevědecky:
jak jsme se tu bavili o tom v běžném provozu používaném režimu POWER, tak jsem vypozoroval, že pokud zapnete tempomat, nic se neděje, režim POWER maká stále stejně, nicméně v okamžiku jeho aktivace páčkou se režim POWER zruší a dál to jede na A/T.
po zrušení aktivní funkce tempomatu, provozní brzdou, nebo páčkou, se POWER opět aktivuje...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
tak jsem outbacka trochu potrápil ve sněhu ale teda že by mě nějak nadchl se říct nedá , vjel jsem na louku cca 40 cm sněhu a at jsem dělal co jsem dělal tak to moc jet nechtělo , na hold to nemělo sílu vůbec jet na power nebo a/t se to chovalo asi stejně , bez vypnutí VDC se to skoro nehýbalo a s vypnutým VDC to snahu mělo ale je to absolutně neporovnatelné s forestrem , asi je to těžké a nízké takže do kopce to nejde a strašně to má snahu se to zahrabávat asi za to můžou i ty nokiany no a za chvíli se rozsvítila kontrolka přehřátého oleje v automatu... zlatý forester v manuálu teda , jak to děláte že vám to v terénu funguje s tím automatem ??
s tím aktivním VDC by měly hrabat všechny 4 kola protože to ty prokluzující přibrzdí?
s tím aktivním VDC by měly hrabat všechny 4 kola protože to ty prokluzující přibrzdí?
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já sice do terénu nejezdím, ale obrovská výhoda oproti sněhu je volný chladič - tedy když ho neucpeš blátem. Spodní část chladiče chladí ATF, a dokud se neucpe, tak je docela problém tu kontrolku rozsvítit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Neshodí. Klidně si ještě na truc podřadí.outback píše:Aha, dík, zajímavý. Jestli si vzpomeneš, tak mi pro zajímavost zkus, jestli ti ručka shodí tempomat...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Petře ty se snažíš furt porovnávat neporovnatelné. Forestra s podložkama srovnáváš s úplně placatým Outbackem.
Až Outbacka uděláš stejně vysokýho, jako je Forester, tak teprve potom začni dělat takovýhle srovnání. Pak to bude mít stopu objektivity a můžeš začít nadávat na pohon.
Každých pár centimetrů prostoru pod autem je nesmírně znát.
Až Outbacka uděláš stejně vysokýho, jako je Forester, tak teprve potom začni dělat takovýhle srovnání. Pak to bude mít stopu objektivity a můžeš začít nadávat na pohon.
Každých pár centimetrů prostoru pod autem je nesmírně znát.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
ad VDC ve snehu. Nevim presne jak funguje, ale asi to nebude jen o pribrzdovani. Me to i v 15 cm snehu taky nechce de facto jet (legacy v manualu). Jak ho vypnu, jako bych poreseld do jineho auta
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
ja zatím testuju možnosti ať vím co auto umí a jestli ho můžu dočasně použít i v práci když se forester třeba servisuje a je nepojízdný, taky jestli má smysl podložky dávat a to mi připomnělo už je pro mě máš předsedo ?
ale díky testu jsem zjistil že nejvíc se asi dá vyjet s navolenu rychlostí 1 přijde mi to o něco lepší než na D jednak se dá pořádně vytočit motor a asi líp funguje ten pohon 4x4 a co se týká řetězu tak se strašně blbě nasazujou ani se mi to nepodařilo je tam málo místa, podařilo se mi to až v garáži a je to teda dost natěsno a nevím jestli by to v rejdu a při propružení něco neorvalo , nakonec jsem s něma raději nejel
Newli a ty u manuálu máš to VDC?
ale díky testu jsem zjistil že nejvíc se asi dá vyjet s navolenu rychlostí 1 přijde mi to o něco lepší než na D jednak se dá pořádně vytočit motor a asi líp funguje ten pohon 4x4 a co se týká řetězu tak se strašně blbě nasazujou ani se mi to nepodařilo je tam málo místa, podařilo se mi to až v garáži a je to teda dost natěsno a nevím jestli by to v rejdu a při propružení něco neorvalo , nakonec jsem s něma raději nejel
Newli a ty u manuálu máš to VDC?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Petře nemám, úplně jsem na ně zapomněl. Takže to napravím a brzy vytvořím, musím jich udělat víc. Jen mi připomeň výšku na které jsme se domlouvali...
Když zařadíš 1, tak fakticky zamkneš jedničku a výkon jde od motoru přímo, ne přes míchající měnič. Takže tam, kde potřebuješ hrabat maximálním výkonem, je to samozřejmě jasná volba.
Když zařadíš 1, tak fakticky zamkneš jedničku a výkon jde od motoru přímo, ne přes míchající měnič. Takže tam, kde potřebuješ hrabat maximálním výkonem, je to samozřejmě jasná volba.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
VDC : Poslal jsem ti SZ ohledně těch podložek díky.
No já myslel že přes měnič to jde vždycky ono je mi to celkem jedno je to na mě moc složité a nechce se mi nad tím přemýšlet, ale faktem je, že jakýsi rozdíl (dost výrazný) mezi tou 1 navolenou natvrdo a za 1 zařazenou v rámci režimu D opravdu je, nevím jak to správně formulovat chce to hold pořádné gumy což je v tomto rozměru problém asi to vidím na vraníky HPL4 GD nic lepšího jsem neobjevil co se záběru týče
No já myslel že přes měnič to jde vždycky ono je mi to celkem jedno je to na mě moc složité a nechce se mi nad tím přemýšlet, ale faktem je, že jakýsi rozdíl (dost výrazný) mezi tou 1 navolenou natvrdo a za 1 zařazenou v rámci režimu D opravdu je, nevím jak to správně formulovat chce to hold pořádné gumy což je v tomto rozměru problém asi to vidím na vraníky HPL4 GD nic lepšího jsem neobjevil co se záběru týče
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Pokud hrabou všechna kola, tak snižuje výkon, resp. krouťák, aby kola tolik nehrabala. Pokud hrabou jen některá, tak se je to pokouší přibzrdit, aby neomezovaly krouťák přenášenej do celý soustavy a pokud je to hodně, tak se to zase může snažit trochu "ubrat" motor. Pokud se chce člověk prohrabat, tak musí vypnout VDC. Ještě jsem ale nevysledoval, jestli tím u BL/BP přijde o funkci přibrzďování kol nebo ne.newli píše:ad VDC ve snehu. Nevim presne jak funguje, ale asi to nebude jen o pribrzdovani. Me to i v 15 cm snehu taky nechce de facto jet (legacy v manualu). Jak ho vypnu, jako bych poreseld do jineho auta
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Od roku 2008 měly VDC i manuály. Nevím, jestli napříč modely, ale určitě v té době nový Forester, Legacy/Outback, zřejmě i v té době nová Impreza. Takže asi všechny běžné modely.petr píše:Newli a ty u manuálu máš to VDC?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No s tím zamykáním měniče to je zajímavá informace, to máš vysledovaný? Hlavně ale "přitvrdí" spojku na VTD.VDC píše:Když zařadíš 1, tak fakticky zamkneš jedničku a výkon jde od motoru přímo, ne přes míchající měnič. Takže tam, kde potřebuješ hrabat maximálním výkonem, je to samozřejmě jasná volba.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno