Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od MrRichie »

Luci jak ti prevodovka drzi ten nizsi kvalt, zapni hold, tim taky preradi, pak ho za chvili vypni.

Odesláno z mého ST27i pomocí Tapatalk
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Jackylle »

Tak jsem testovala, jak se stíhačkový režim bude chovat - za normální situace jako podle příručky.
Dnes pozdě večer (cesta jen moje) přišel níže popisovaný kopeček a čekala jsem, že vyzkouším tlačítko hold. Ale jela jsem to trošku jinak, tentokrát jsem ubrala těsně před koncem stoupání - a AT dělala co měla.
Moje teorie je taková, že jsem při jízdě na plný knedlík až za "inflexní bod kopce" uvedla v chaos dva algoritmy - jeden, co drží motor po výjezdu kopce podřazený a čeká, až dostane pobídku dopředu, aby přeřadil výš. A druhý, co drží motor v otáčkách v očekávání, že bude za chvíli pokračovat jako stíhačka, dokud nedostane pobídku pro zádrž...
Jako obvykle je ta největší závada mezi volantem a sedačkou :839:
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Lucko já bych si to nebral tak osobně, nech tomu čas . :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Jackylle »

VDC píše:Lucko já bych si to nebral tak osobně, nech tomu čas .
Děkuji ti, náčelníku, za hřejivá slova plná útěchy.
Hned se cítím lépe, ač pořád jako trouba.
Ještě že je to auto tak odpouštivé :-)
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

mám pár otázek týkajících se AT u Subaru Outback 2,5 2004, předem děkuji za vysvětlení
1. Mohu za jízdy vyřadit z D na N a pak stále za jízdy opět D?
2. Z jakého důvodu je na voliči rychlosti vlevo nahoře ten spínač? nepoznal jsem jestli něco dělá dle přístrijovky.
3. když vytočím kola do rejdu zařadím R tak musím přidat plyn . Je to O.K. nebo něco mě přibržduje?
Dotaz a související diskuze přesunuta do nového tématu AT s příznaky zapečené mezinápravy
Děkuji
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne ned srp 31, 2014 8:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: rozdělení příspěvku do nového tématu
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od quickly »

Irmaty: ad 1) Na "N" a z "N" měnit jen v úplném zastavení a při stisknuté brzdě
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2910
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od .dundee. »

quickly píše:Irmaty: ad 1) Na "N" a z "N" měnit jen v úplném zastavení a při stisknuté brzdě
Proč? Proč ne za jízdy?

odesláno přes Tapatalk
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od hamoun »

.dundee.: protoze to prevodovce nedela dobre ... urcite se to uz uz psalo drive :)
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne ned srp 31, 2014 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesunuta část příspěvku
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Když už jsme u toho "N", tak dotaz z mé strany. V tažené myčce, takové té, co mě táhne zarážkou za kolo, řadím "N" a nechávám běžet motor. Nevymyslel jsem nic vhodnějšího. Doufám, že tak je to dobře... :-)

Jinak děkuji Quicklymu za tip na fígl s dvojitým kickdownem. Párkrát se mi stalo, že jsem sice šlápl kickdown a Outback zrychloval, ale prostě nepodřadil. Ale když mu člověk povolí kousíček plyn a šlápne kickdown podruhé, vystřelí jako raketa.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od roura74 »

Tome já dávám N a vypínám motor. Nastartuju až na konci sušení.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od hamoun »

VDC: uplne v pohode ... :) zaradis, kdyz N to stoji, vyradis N, kdyz to stoji ...
nastartovano nevadi .. .. ale .. jak pise roura74, proc ma v mycce bezet motor? :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od cerv »

Když pominu účel vyřadit z D naN za jízdy,tak nevím proč by to mělo skříni vadit,ražení P a R je jasný jen při stání ale N za jízdy a zpět na D dle mě nevadí i z toho důvodů ze je to hned vedle sebe tak se na to tak nějak myslelo...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Žádnej objektivní důvod pro to pochopitelně nemám, že nechávám běžet motor. Rádio by mi hrálo i tak. Tak já ho příště vypnu. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2495
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Subaru4ever »

Řazení D-N-D za jízdy má svůj nesporný původ v návycích z manuální převodovky. Plachtění na neutrál a rozjíždění s kopce samospádem jsou ekonomické, pohodlné a logické :850:
U Leona to ale nedělám, protože to vždycky udělá nepěkný ráz v převodovce. Netuším, zdali D-N-D dělá rázy i u modernějších skříní :655:

PS: Do nejmodernějších automatů prémiových automobilek se začínají montovat automatické volnoběžky, které problém D-N-D úplně eliminují. Ovšem příchod takové (staronové) moderní technologie do Subaru vidím až tak v horizontu 20-30 let ::-DD:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Ivooos »

U svého CVT jsem D-N-D ze začátku několikrát použil a nepřišlo mi na tom nic divného. Při přeřazení se žádné rázy nekonaly, prostě jen při zpětném zařazení D se auto zhouplo jak přibrzdilo motorem.

Přestal jsem to používat až na základě několika příspěvků zde na fóru a doporučení nepoužívat.

Pokud by ale někdo byl opravdu znalý problematiky a vyvrátí mýty a doměnky, tak se k používání D-N-D klidně vrátím.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“