Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Zamykání měniče.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já chtěl napsat, že tam dost nedrobně řadí měnič.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To je hlavně dost problém 5EAT tohleto. 4EAT zamyká běžně akorát poslední rychlost, u nižších rychlostí se jí do toho moc nechce - prakticky jsem to zatím pokaždý viděl akorát ve velkém stoupání.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To není žádnej problém. Zamykat měnič je správný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No, uvidíme jak se budeš tvářit, až budeš na tý převodovce taky mít přes 3 kila U mě je problém, že když se to dost ohřeje, tak to tu 4ku zamyká hodně brzo; prakticky už někde pod 50km/h to zamkne. Ale moc mu to nejde a to zamknutí je už cítit. Když se na to víc šlápne a zamkne to až někde ve vyšších otáčkách, tak je to úplně hladký. Jako asi by to pomalu chtělo jinou převodovku... ale mít to čudlítko na zakázání blokace, tak to v těch kolonách ve městě snad i zakážu
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1752
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A měli byste nějaký hezký článek při ruce pro natvrdlý? Jsem zvědavý a pravda, že ze součástí auta jsem převodovkám nikdy naprosto neporozumněl.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak ono taky manuální převodovka a automatická se dost liší. A je spousta různých typů. Nevím, kde nabýt takové znalosti z ničeho.
Možná nejsnazší, jestli umíš anglicky, bude EngineeringExplained.
Možná nejsnazší, jestli umíš anglicky, bude EngineeringExplained.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já myslím, že si většina z nás myslela, než jsme to začali sledovat na displeji, že ta převodovka řadí. Že to není přeřazení, ale zamknutí měniče jsme zjistili až na základě displeje a rozsáhlých diskusí zde.
Takže nejsi Tade žádná vyjímka.
Já musím zaťukat, že mi měnič zamyká hladce a bez cukání a to i přes to, že na mých stávajících kolech motor točí 1100 ot. , při 50 km/h, kdy mi měnič na čtyřku zamyká.
Takže nejsi Tade žádná vyjímka.
Já musím zaťukat, že mi měnič zamyká hladce a bez cukání a to i přes to, že na mých stávajících kolech motor točí 1100 ot. , při 50 km/h, kdy mi měnič na čtyřku zamyká.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Přiznám se, že mám u nového XV dilema při krátkém opuštění auta a spuštěném motoru (např. otevření vrat) jestli nechat D a jen zatáhnout brzdu nebo raději zatáhnout brzdu a dát N. Odhaduji, že tu bránu (nebo garáž) stihnu otevřít za méně než minutu.
U tohoto krátkého přerušení jízdy mě dostává ještě jedna věc. Pokud znovu usednu do auta a nepřipoutám se (chci jet jen 5m za vrata a znovu je zavřít) můžu odbrzdit ruční brzdu jen při sešlápnutém pedálu brzdy. Pokud se připoutám - stačí šlápnout na plyn a ruční brzda povolí sama.
U tohoto krátkého přerušení jízdy mě dostává ještě jedna věc. Pokud znovu usednu do auta a nepřipoutám se (chci jet jen 5m za vrata a znovu je zavřít) můžu odbrzdit ruční brzdu jen při sešlápnutém pedálu brzdy. Pokud se připoutám - stačí šlápnout na plyn a ruční brzda povolí sama.
Subaru XV 1.6i AE MY2018
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ja davam N. Z pohledu prevodovky je to asi jedno, ale ja bych nerad, aby mi to auto samo odjelo, az se jednou rucka rozbije
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já vyřazuju na N, při nastartovaném motoru, pouze když stojím fakt déle. Při takových aktivitách, jako je otevření a zavření vrat to rozhodně nedělám a nechám zařazenou rychlost. Jestliže funguje ručka, nikam to neujede.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1752
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo toho znám, mám od něj nasledovanejch dost videí. Zkusím si chválně project všechny převodovkovýHonzaCZ píše:Tak ono taky manuální převodovka a automatická se dost liší. A je spousta různých typů. Nevím, kde nabýt takové znalosti z ničeho.
Možná nejsnazší, jestli umíš anglicky, bude EngineeringExplained .
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ja kdyz opoustim auto s nastartovanym motorem, tak zatahnu rucku a paku dam na P. Je to z meho pohledu to nejbezpecnejsi.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1306
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Dělám to úplně stejně. eNko dávám v podstatě jen před zatáhnutím ručky, ať mám jistotu, že mi to visí na brzdě a ne pak na převodovce než tam to Péčko dám. Tzn. např. když přijedu před garáž, kde to mám malinko z kopce - vyřádím na N, zatáhnu brzdu, dám P, jdu otevřít vrata....Ale je to můj první automat, takže v tom nejsem zrovna moc kovaný....Ale asi je úplně v pohodě to rovnou nechat na ten neutrál, stejně tak se to v podstatě dělá u manuálního řazení. Ovšem nechat tam D, jen zabrzdit a jít ven z auta, to jako asi fakt raději pokoušet nebuduKolben píše:Ja kdyz opoustim auto s nastartovanym motorem, tak zatahnu rucku a paku dam na P. Je to z meho pohledu to nejbezpecnejsi.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Pčko je o něco lepší, pač je tam ještě ten kolík, takže ještě jedna pojistka navíc... (já dávám N místo P v podstatě akorát kvůli tomu, že jsem línej a u mýho veterána je N přesně mezi R a D, takže cvakám o jednu polohu, u P to musim projet o dost víc). U manuálu to teda nechávám se zařazeným kvaltem, když ho zrovna nezapomenu Jinak na samotné parkování dávám většinou ručku a rovnou P, když to není nějaký větší kopec... a nikdy s tím problém nebyl (a to jsem si jednou, když jsem to měl "nové" vyzkoušel, jak vypadá auto stojící na P v prudkém kopci