Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak to já "nesekám", páč mě je "sekání" z podstaty nepříjemný. V manuálu taky neřadím rychle. Proto taky nepoužívám P, páč mi leze na nervy rychle šoupat voličem z D na N,R,P a zase zpátky.
A kvůli tomu taky to "sekání", aby při pomalém přeřazování P-R-N-D převodovka nestihla zařadit zpátečku, neutrál, vpřed.
A kvůli tomu taky to "sekání", aby při pomalém přeřazování P-R-N-D převodovka nestihla zařadit zpátečku, neutrál, vpřed.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
EDIT:
jj, presne tak, "sekat" se ma, aby nestihla zaradit R/N nez dotahnes paku volice z P na D.
Ja osobne sednu do auta: nastartuju a necham ohrat, P-RN-D, jedu celou dobu D-3-2 (R, kdyz je potreba ), P tam dam maximalne, kdyz si jdu koupit piti na benzinku a to to vetsinou ani nechcipam, pokud netankuju.
Prijedu na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu, odchazim z auta. N jsem snad jeste nikdy nepouzil, P opravdu jen na parkovani, kdyz odchazim od auta.
jj, presne tak, "sekat" se ma, aby nestihla zaradit R/N nez dotahnes paku volice z P na D.
Ja osobne sednu do auta: nastartuju a necham ohrat, P-RN-D, jedu celou dobu D-3-2 (R, kdyz je potreba ), P tam dam maximalne, kdyz si jdu koupit piti na benzinku a to to vetsinou ani nechcipam, pokud netankuju.
Prijedu na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu, odchazim z auta. N jsem snad jeste nikdy nepouzil, P opravdu jen na parkovani, kdyz odchazim od auta.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne ned srp 28, 2016 6:16 pm, celkem upraveno 1 x.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No já P nepoužívám proto, protože zastavím, zatáhnu ručku, pověsím to na brzdy a pak bych tam teoreticky mohl dát P. Ale protože to stejně visí na ručce, už je zbytečný tam to P dávat, když jsem schopen na N vyndat klíč ze spínačky. Tak proto. Takže chci dopředu tak N->D dozadu N->R.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Aha, pouzivas N na parkovani misto P aby se to do toho neopiralo? Taky pouzivam rucku, ale pred zarazenim P. To dneska zkusim , ale ja dost casto parkuju v kopci, tak snad radsi to P a rucka je jistejsi volba, nez jen rucka a N.
Ja do toho soupisu zapomnel napsat "... na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu..."
Ja do toho soupisu zapomnel napsat "... na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu..."
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Kdesi jsem před pořízením AT četl dlouhé pojednání o tom co a jak a jak s tím zacházet. Myslím, ze link jsem měl z fora.HonzaCZ píše:Stát na brzdě se zařazeným D ničemu nevadí. Samozřejmě myslím na volnoběh.
Pochopil jsem, ze při držení brzdy na D sice dochází k opotřebení něčeho, ale je to naprosto minimální a hlavně je na to převodovka konstruována. Nicméně nějaké opotřebení tam je (jen jeho vliv na životnost je jaksi relativní a minimální, řekneme zanedbatelný). Ale přeřazení na N nebo na P třeba právě v koloně nebo na světlech je pro převodovku větší opotřebení (opět je to relativní pojem). Jako člověk AT tehdy neznalý, bych jinak při čekání dával P nebo N a vlastně tím převodovku zbytečně "osoupaval". Taky proto ji ve městě natvrdo dam za tři a vyřešeno.
PS: když zastavím, dávám rovnou P a pak rucku a až pak pouštním brzdu. Jen když jsem v prudsim kopci, dávám N, rucku, pustím brzdu a na P. Ale jinak se s tím moc nemazlím.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Správně to auto má viset na brzdě a ne na P. Čili zastavíš, zatáhneš ručku, povolíš pedál brzdy a pak dáš P. Není to jako u manuálu, kde je v zásadě jedno, že auto parkuje se zařazeným kvaltem.
Automatu vůbec nedělá dobře, když visí na parkovacím kolíku. A protože je nezbytné, aby dobře fungovala ručka, neřeším P a používám jen ručku.
Jo a při zařazeným D a stání na brzdě se jen míchá kapalina v měniči. Což je podstatně menší namáhání, než jízda do kopce s odemčeným měničem...
Automatu vůbec nedělá dobře, když visí na parkovacím kolíku. A protože je nezbytné, aby dobře fungovala ručka, neřeším P a používám jen ručku.
Jo a při zařazeným D a stání na brzdě se jen míchá kapalina v měniči. Což je podstatně menší namáhání, než jízda do kopce s odemčeným měničem...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Zase budu v opozici,ale s tím co píšes o pouzivani P nesouhlasim.Nikdy jsem od nikoho neslysel,ze by s tím byl problém,vždy jsem pouzival P přesně tak jak pises,ze se nemá pouzivat a nikdy nic...i ostatni moji známí,kteří mají automaty uz několik desítek let od ruznych znacek nikdy neměli problém,ze by P nemělo být pouzivano jako parkovani.Odkud to máš?
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Stepane, brachovi na mercedes ML to treba blbne, kdyz se to pri parkovani "opre" o P, tak potom nejde vyradit, musi to delat presne jak popisuje Tomas, N - rucka - povolit pedal provozní brzdy - P,
ja to teda flakam a delam to P - rucka - povolit pedal provozni brzdy...
ja to teda flakam a delam to P - rucka - povolit pedal provozni brzdy...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nepsal jsem, že se P nemá používat. Proto taky u novějších aut nelze vyndat klíč ze spínačky, aby používáno být muselo. Ale že by auto nemělo svojí vahou viset na blokovacím kolíku, to je pravda. A že to tak lidi používají, to je asi taky pravda. Kouřit ve stohu se taky dá dlouhodobě a nemusí shořet.
Já P nepoužívám, páč nemusím. Kdybych nevyndal klíč ze spínačky, byl bych nucen tuhle polohu používat.
Já P nepoužívám, páč nemusím. Kdybych nevyndal klíč ze spínačky, byl bych nucen tuhle polohu používat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak ja budu dal kourit ve stohu...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
JackeOb: Jediný, co se opotřebovává při stání na D, je ATF olej. A to zcela nepatrně víc, než by se opotřebovával na N.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ok. Takže se proste shodneme
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, asi jo Jen třeba pro laika bych to určitě zjednodušil, že se neopotřebovává nic.JackeOb píše:Ok. Takže se proste shodneme
Sent from my iPhone using Tapatalk
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Konec konců od toho je to taky automat. Když chce někdo furt šmrdlat šaltpákou, tak je lepší si pořídit manuál
- Lukas_McPraask
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 637
- Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
- Bydliště: Žamberk
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Hoj,
dneska jsem byl s autem v servise a byl jsem pokárán jakou jakou plečku jsem si to zase přivezl. Konkrétně se jim nelíbilo řazení. Že prej když se zařadí D, tak má auto okamžitě vystřelit dopředu. Já musím čekat cca 2-3 vteřinky, než se převodovka vzpamatuje a zařadí. Je to běžné Subaru chování? Mě to teda příjde OK na nějak bych to neřešil...
dneska jsem byl s autem v servise a byl jsem pokárán jakou jakou plečku jsem si to zase přivezl. Konkrétně se jim nelíbilo řazení. Že prej když se zařadí D, tak má auto okamžitě vystřelit dopředu. Já musím čekat cca 2-3 vteřinky, než se převodovka vzpamatuje a zařadí. Je to běžné Subaru chování? Mě to teda příjde OK na nějak bych to neřešil...
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip