Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 787
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mirekst »

námořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t. Levorga mám propláchlýho v 60 a forester půjde teď někdy, až bude čas.
Hrubý odhad ceny v AWD: http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subaru
eaerbr
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 209
Registrován: pon kvě 20, 2019 2:20 pm
Jméno a příjmení: Mirek Kudry

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od eaerbr »

námořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t.
je to tak, ale servis auta prostě něco stojí, proto píšu, kolik se spotřebuje oleje, je to opravdu cca 17l

jinak to umím zařídit i u mně v dílně a zákazník může být přítomen
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Mira »

Pro ty, co v tom mají stále hokej :
https://www.garaz.cz/clanek/automaticke ... _campaign=
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
LukasV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 520
Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
Bydliště: Brno-venkov

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od LukasV »

Tapan píše:Ono na stejném principu s hydrospojkou pracují naše čerpadla systému normálního doplňování primárního okruhu v práci Taky jsem na to zprvu koukal jak z jara...
A ještě i ty otáčky stojí za to...

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
Subaru BRZ 2.4 Sport 6MT 2023 Obrázek
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

outback píše:Ještě tedy pro úplnost - problém nastává při jízdě na zamčenou čtyřku při přechodu bez plynu-plyn. Čím pomaleji jedeš, tím větší pecka, čím víc na to hamtneš, tím větší pecka. Otřese se celé auto, rána jako hrom.
Mě toto dělá Legouš také, v obci 50km/h, otáčky lehce nad 1000rpm, zřejmě zamčený měnič. Pak chci něco jako akceleraci a někdy to odemkne hladce a někdy to prostě párkrát kopne a to je hnus.
Zajímavé je, že na režim "sport" to nekopne nikdy, tam proběhne odemknutí vždy hladce.
Olej měněn již dvakrát , jednou s proplachem (tedy prý ano, zaplatil jsem to, ale na vlastní bulvy neviděl..) , pak klasická výměna co vyteče to dolejem a ted se chystám na třetí - viz.následující post.

Chová se to stále stejně...
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

námořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t. Levorga mám propláchlýho v 60 a forester půjde teď někdy, až bude čas.
Cenu +/- 6tis. jsem platil v Blučině v ZP Automatic.
Včera jsem skusmo napsal na FB skupinu zda má někdo tip na výměnu s proplachem v Praze a okolí, APP Praha mají na stránkách orientačně 8500 a to mi připadá skoro dost, když vím, že to jde levněji.
No a dostal jsem čočku že to je super cena a že bych to chtěl snad zadarmo.. :-/
Jako kdyby mi zbyly ty dva litry rozdílu na nový brzdy na předek (po 110tis.km už zas kopou jak kobyla) tak bych se nezlobil, přeci jen prachy neseru... ;-D
Ale pokud nebudu mít v nejbližší době cestu na jih z nějakého jiného důvodu, asi tam čistě kvůli tomu abych "ušetřil" auto nepoženu..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od námořník »

Viděl jsem. Praze jo, ale vyplachy dělají na více místech a co vím, tak i jezdí po servisech na objednávku, takže bych na tvojem místě hledal na netu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

dvahrnce píše: Zajímavé je, že na režim "sport" to nekopne nikdy, tam proběhne odemknutí vždy hladce.
...
Možná to bude mít odsledovaný Láďa. Ale v režimu sport/power to podle mě zamyká nějak jinak, míň, nevím. Technicky to jsou asi kraviny. Ale prostě to odemyká jinak, pružněji, rychleji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

VDC píše:
Možná to bude mít odsledovaný Láďa. Ale v režimu sport/power to podle mě zamyká nějak jinak, míň, nevím. Technicky to jsou asi kraviny. Ale prostě to odemyká jinak, pružněji, rychleji.
Asi jo, neřeším a na klasické D nejezdím. On ten režim sport má víc výhod, krásně se dá brzdit motorem, v 80km/h stačí ťuknout plyn na podlahu a pustit, rázem to podřadí ze 4 na 2 a nemusím trápit tolik brzdy.. ;-D
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

námořník píše:Viděl jsem. Praze jo, ale vyplachy dělají na více místech a co vím, tak i jezdí po servisech na objednávku, takže bych na tvojem místě hledal na netu.
Já se smířím s tou cenou, kdo ví zda v Blučině také nezdražili, navíc s tou cestou se to fakt nevyplatí.
V AWD cenovka podobná jako v APP, ono to bude +/- šul nul všude stejný...
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Já jak opouštím město, zapínám Power. Jinak je to bída a utrpení. :-) Na druhou stranu to po městě žere o 2L víc a jsem furt jednou nohou v průseru, že mě změří, takže tam se to tupý D hodí. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jsem psal, že u BLE to v manuálním režimu víc odemyká nebo spíš míň zamyká. Podle mě to u 4AT/SPORT režimu bude to samý.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22698
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

U mojí starý 4AT se to podle mě z hlediska zamykání chová úplně stejně. Rozdíl na power spatřuju v tom, že ta převodovka reaguje hned jak se hýbe plynový pedál, kdežto v normal režimu to drží co tam je, dokud se na ten plyn nehrábne víc (takže když jedu třeba něco >50km/h se zamknutou 4, tak u normal režimu když lehce přidám, nic se nestane, když přidám citelně víc, odemkne to rychlost, když ještě víc, tak to podřadí na 3, atd. U power to odemkne v podstatě sotva ten plyn přidám). S tím cukáním by to asi mohlo i souviset - mně ta převodovka jakžtakž víc funguje, ale taky je cítit, že odemykání nebo podřazování ve velké zátěži (tedy při velkém přidání plynu, do stoupání, atd) je o dost hrubší. Takže to, že to na power nedělá by taky mohlo být jenom tím, že to ten měnič odemkne předtím, než se ten plyn víc sešlápne a motor začne táhnout...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

A taky to na power do přeřazení točí mnohem vyšší otáčky, u SG XT je to velmi znatelné...

Já jak to tu tak čtu, tak mi přijde, že ta moje převodovka je hodně v pohodě, POWER téměř nepoužívám, páč při něm nefunguje tempomat, který používám téměř pořád, v obci na udržení 50 km/h (AT + 3 + TEMPOMAT), na dálnici AT + TEMPOMAT, dle potřeby pracuju s HOLD a AT, z kopce podřazuju a nechávám zařazené AT a zamknu 3 + tempomat, abych nemusel brzdit a udržel si požadovanou rychlost, třeba 80 km/h na měřených tunelech s velkým klesáním, kde všichni ostatní brzdí jako o život a rychlost jim kolísá sem tam jedu plynule, s těžkým vlekem používám HOLD, řadí to potom jemně a neškube se soupravou...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Musíš to brát tak, že to, co tady mnozí popisují, tak jsou fakt drobný nuance v celkově bezproblémový funkci. Teda aspoň u mě to tak je. Ale prostě když s tím člověk jezdí hodně, tak si pak všimne takových detailů, který ho třeba trochu štvou. Jinak jsem se svez celkem hodně auty a to, co předvádí některý automaty v nových autech, to bych blil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“