Hrubý odhad ceny v AWD: http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subarunámořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t. Levorga mám propláchlýho v 60 a forester půjde teď někdy, až bude čas.
Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 209
- Registrován: pon kvě 20, 2019 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Mirek Kudry
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
je to tak, ale servis auta prostě něco stojí, proto píšu, kolik se spotřebuje oleje, je to opravdu cca 17lnámořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t.
jinak to umím zařídit i u mně v dílně a zákazník může být přítomen
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Pro ty, co v tom mají stále hokej :
https://www.garaz.cz/clanek/automaticke ... _campaign=
https://www.garaz.cz/clanek/automaticke ... _campaign=
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A ještě i ty otáčky stojí za to...Tapan píše:Ono na stejném principu s hydrospojkou pracují naše čerpadla systému normálního doplňování primárního okruhu v práci Taky jsem na to zprvu koukal jak z jara...
Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Mě toto dělá Legouš také, v obci 50km/h, otáčky lehce nad 1000rpm, zřejmě zamčený měnič. Pak chci něco jako akceleraci a někdy to odemkne hladce a někdy to prostě párkrát kopne a to je hnus.outback píše:Ještě tedy pro úplnost - problém nastává při jízdě na zamčenou čtyřku při přechodu bez plynu-plyn. Čím pomaleji jedeš, tím větší pecka, čím víc na to hamtneš, tím větší pecka. Otřese se celé auto, rána jako hrom.
Zajímavé je, že na režim "sport" to nekopne nikdy, tam proběhne odemknutí vždy hladce.
Olej měněn již dvakrát , jednou s proplachem (tedy prý ano, zaplatil jsem to, ale na vlastní bulvy neviděl..) , pak klasická výměna co vyteče to dolejem a ted se chystám na třetí - viz.následující post.
Chová se to stále stejně...
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Cenu +/- 6tis. jsem platil v Blučině v ZP Automatic.námořník píše:Problém pro někoho může být cena kolem +-6t. Levorga mám propláchlýho v 60 a forester půjde teď někdy, až bude čas.
Včera jsem skusmo napsal na FB skupinu zda má někdo tip na výměnu s proplachem v Praze a okolí, APP Praha mají na stránkách orientačně 8500 a to mi připadá skoro dost, když vím, že to jde levněji.
No a dostal jsem čočku že to je super cena a že bych to chtěl snad zadarmo..
Jako kdyby mi zbyly ty dva litry rozdílu na nový brzdy na předek (po 110tis.km už zas kopou jak kobyla) tak bych se nezlobil, přeci jen prachy neseru...
Ale pokud nebudu mít v nejbližší době cestu na jih z nějakého jiného důvodu, asi tam čistě kvůli tomu abych "ušetřil" auto nepoženu..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Viděl jsem. Praze jo, ale vyplachy dělají na více místech a co vím, tak i jezdí po servisech na objednávku, takže bych na tvojem místě hledal na netu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Možná to bude mít odsledovaný Láďa. Ale v režimu sport/power to podle mě zamyká nějak jinak, míň, nevím. Technicky to jsou asi kraviny. Ale prostě to odemyká jinak, pružněji, rychleji.dvahrnce píše: Zajímavé je, že na režim "sport" to nekopne nikdy, tam proběhne odemknutí vždy hladce.
...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Asi jo, neřeším a na klasické D nejezdím. On ten režim sport má víc výhod, krásně se dá brzdit motorem, v 80km/h stačí ťuknout plyn na podlahu a pustit, rázem to podřadí ze 4 na 2 a nemusím trápit tolik brzdy..VDC píše:
Možná to bude mít odsledovaný Láďa. Ale v režimu sport/power to podle mě zamyká nějak jinak, míň, nevím. Technicky to jsou asi kraviny. Ale prostě to odemyká jinak, pružněji, rychleji.
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já se smířím s tou cenou, kdo ví zda v Blučině také nezdražili, navíc s tou cestou se to fakt nevyplatí.námořník píše:Viděl jsem. Praze jo, ale vyplachy dělají na více místech a co vím, tak i jezdí po servisech na objednávku, takže bych na tvojem místě hledal na netu.
V AWD cenovka podobná jako v APP, ono to bude +/- šul nul všude stejný...
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já jak opouštím město, zapínám Power. Jinak je to bída a utrpení. Na druhou stranu to po městě žere o 2L víc a jsem furt jednou nohou v průseru, že mě změří, takže tam se to tupý D hodí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jsem psal, že u BLE to v manuálním režimu víc odemyká nebo spíš míň zamyká. Podle mě to u 4AT/SPORT režimu bude to samý.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
U mojí starý 4AT se to podle mě z hlediska zamykání chová úplně stejně. Rozdíl na power spatřuju v tom, že ta převodovka reaguje hned jak se hýbe plynový pedál, kdežto v normal režimu to drží co tam je, dokud se na ten plyn nehrábne víc (takže když jedu třeba něco >50km/h se zamknutou 4, tak u normal režimu když lehce přidám, nic se nestane, když přidám citelně víc, odemkne to rychlost, když ještě víc, tak to podřadí na 3, atd. U power to odemkne v podstatě sotva ten plyn přidám). S tím cukáním by to asi mohlo i souviset - mně ta převodovka jakžtakž víc funguje, ale taky je cítit, že odemykání nebo podřazování ve velké zátěži (tedy při velkém přidání plynu, do stoupání, atd) je o dost hrubší. Takže to, že to na power nedělá by taky mohlo být jenom tím, že to ten měnič odemkne předtím, než se ten plyn víc sešlápne a motor začne táhnout...
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A taky to na power do přeřazení točí mnohem vyšší otáčky, u SG XT je to velmi znatelné...
Já jak to tu tak čtu, tak mi přijde, že ta moje převodovka je hodně v pohodě, POWER téměř nepoužívám, páč při něm nefunguje tempomat, který používám téměř pořád, v obci na udržení 50 km/h (AT + 3 + TEMPOMAT), na dálnici AT + TEMPOMAT, dle potřeby pracuju s HOLD a AT, z kopce podřazuju a nechávám zařazené AT a zamknu 3 + tempomat, abych nemusel brzdit a udržel si požadovanou rychlost, třeba 80 km/h na měřených tunelech s velkým klesáním, kde všichni ostatní brzdí jako o život a rychlost jim kolísá sem tam jedu plynule, s těžkým vlekem používám HOLD, řadí to potom jemně a neškube se soupravou...
Já jak to tu tak čtu, tak mi přijde, že ta moje převodovka je hodně v pohodě, POWER téměř nepoužívám, páč při něm nefunguje tempomat, který používám téměř pořád, v obci na udržení 50 km/h (AT + 3 + TEMPOMAT), na dálnici AT + TEMPOMAT, dle potřeby pracuju s HOLD a AT, z kopce podřazuju a nechávám zařazené AT a zamknu 3 + tempomat, abych nemusel brzdit a udržel si požadovanou rychlost, třeba 80 km/h na měřených tunelech s velkým klesáním, kde všichni ostatní brzdí jako o život a rychlost jim kolísá sem tam jedu plynule, s těžkým vlekem používám HOLD, řadí to potom jemně a neškube se soupravou...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Musíš to brát tak, že to, co tady mnozí popisují, tak jsou fakt drobný nuance v celkově bezproblémový funkci. Teda aspoň u mě to tak je. Ale prostě když s tím člověk jezdí hodně, tak si pak všimne takových detailů, který ho třeba trochu štvou. Jinak jsem se svez celkem hodně auty a to, co předvádí některý automaty v nových autech, to bych blil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno