Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ahoj.Jasně že záleží na podmínkách.Tvou městskou variantu můžu taky vyzkoušet.Jen asi bude rozdíl mezi turbem a atmosférou
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No to určitě. Já to nepsal jako nějaký dogma, jen, že mi to vyhovovalo víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo,však v pohodě .Čím víc názorů a zkušeností,tím lépe
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já s tim jezdím furt všude na D, jsem línej se fyzicky namáhat a kinklat tim klackem 3 nebo níž dávám akorát, když to jede z kopce dolů rychlejš, než bych chtěl a nechci to řešit brzdama. Výhoda je, že to přeřazování mezi D, 3 a níž a zpět ani nevypíná tempomat - tj. dá se jet normálně 50 na tempomat a když to z kopce moc zrychluje, tak cvaknout na 3 a tempomat zůstává pořád na 50. Podtáčení bych se moc nebál, taky mi to jezdí někdy na 1200, ale nikdy jsem neměl pocit, že by to ten motor nebral. Naopak mi přijde, že to podtáčí o dost míň, než když jedu s MT a to si o sobě myslím, že nejsem zrovna z těch, co tam rvou rovnou 5ku, aby to mělo o 0,01l menší spotřebu...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ještě jeden dotaz na zkušené. Např.přijedu domu,cesta do kopce,zastavím,dám P a ruční brzdu a jdu si otevřít bránu.A nebo ani nemusím dávat ručku?Pokud jsem to pochopil,tak má SGéčko automatickou brzdu do kopce nebo tak něco?Jinak neutrál asi moc nepoužívat a nebo v jakých situacích se použít dá?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16147
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Doporučuji :
* zastavím, držím nožní brzdu
* zatáhnu ruční brzdu
* dám N
* povolím nožní brzdu (auto se trochu zhoupne)
* vystupuji z auta
* zastavím, držím nožní brzdu
* zatáhnu ruční brzdu
* dám N
* povolím nožní brzdu (auto se trochu zhoupne)
* vystupuji z auta
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Automatickou brzdu nemá. To mají jenom manuály a stejně to funguje trochu jinak, než si asi představuješ.
Do kopce/s kopce je lepší dávat ruční brzdu a až když se to na ní vyvěsí, tak dát P. Když se to opře ve velkym kopci o P, tak jde pak blbě vyndat a zbytečně se to všechno mechanicky namáhá. Obecně je prostě lepší to na to P nevěsit. Já dávám P bez ručky jenom na rovině.
Neutrál je dobrej třeba na to, když chceš to auto popotlačit.
Do kopce/s kopce je lepší dávat ruční brzdu a až když se to na ní vyvěsí, tak dát P. Když se to opře ve velkym kopci o P, tak jde pak blbě vyndat a zbytečně se to všechno mechanicky namáhá. Obecně je prostě lepší to na to P nevěsit. Já dávám P bez ručky jenom na rovině.
Neutrál je dobrej třeba na to, když chceš to auto popotlačit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ok a to platí i při nastartovaném motoru?To je otázka na Honzu
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Když tam dáš neutrál, tak jde motor nastartovat, nepřenáší se moment na kola a kolama jde volně točit. Takže s tím můžeš dělat to, k čemu se takový stav hodí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale za jízdy dát N není moc vhodné,že?Tak jako treba u MT,vyhodím rychlost a dojedu na křižovatku
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
P a N je z hlediska k motoru stejný, jenom P navíc mechanicky blokuje kola. Na P bez ručky to do kopce vůbec nedávat. To se mi povedlo jednou ze začátku (ručka mi bere až na konci a nešla doštelovat, pač byla přirezlá) a při tom vyřazení P to byla rána jak když se zastřelí ježíšek...
Jinak já to občas nechávám nastartovaný a zastavený na N s ručkou. Typicky když přijedu, zajedu k parkovacímu místu a jdu si odebrat zábranu na parkování a pak doparkovat nebo na přejezdu. Ale jedinej důvod je zase ten, že jsem hrozně línej a Nko je daleko blíž k D, takže mi stačí cvaknout jednou a ne přejíždět celou klikatici
Za jízdy N nedávat... vhodné to hlavně není když se tam pak za jízdy vrátí D a jednak to vůbec ničemu nepomůže...
Jinak já to občas nechávám nastartovaný a zastavený na N s ručkou. Typicky když přijedu, zajedu k parkovacímu místu a jdu si odebrat zábranu na parkování a pak doparkovat nebo na přejezdu. Ale jedinej důvod je zase ten, že jsem hrozně línej a Nko je daleko blíž k D, takže mi stačí cvaknout jednou a ne přejíždět celou klikatici
Za jízdy N nedávat... vhodné to hlavně není když se tam pak za jízdy vrátí D a jednak to vůbec ničemu nepomůže...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Díky všem za vysvětlení .Teď si to jen zapamatovat a správně provádět
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ono je to v zásadě strašně jednoduchý... člověk s tim automatem ve finále strašně zlenivý a spoustu věcí přestane řešit, takže skončí tim, že ráno nastartuje, dá D a s tim dojede až do cíle, kde se dá P s ručkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Myslím si,že to tak dopadne .Já tam teda budu ještě dávat ve městě za 3.To je hned pod D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
N za jízdy ničemu nevadí. Pokud je auto v pořádku, tak ani vrácení D bez plynu ničemu nevadí. Ale jak bylo řečeno, nemá žádnej smysl to dělat.
Ve výsledku si to lidi s tím automatem hrozně komplikují, slyším pořád: "Jé, ty máš automat, to neumím řídit"... OMG! Chci jet dopředu, dám D, chci jet dozadu, dám R, chci stát, dám P. To je o polovinu míň poloh, než má běžná řadící páka.
Ve výsledku si to lidi s tím automatem hrozně komplikují, slyším pořád: "Jé, ty máš automat, to neumím řídit"... OMG! Chci jet dopředu, dám D, chci jet dozadu, dám R, chci stát, dám P. To je o polovinu míň poloh, než má běžná řadící páka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno