Tak to víš, že se s tím něco udělat dá. Ale zvuk dělá motor. Výfuk už ho jenom víc nebo míň tlumí. Můžeš je zkusit kontaktovat. Já to řešil hlavně kvůli tomu, že jsem potřeboval řešit shnilej vejfuk a v tý době se moc nic jinýho sehnat nedalo. Ale chtěl jsem to lehce hlučnejší, to nepopírám.tomix píše:
Jsem si naběh že :D jde mi o to jestli to bude aspoň nějak lepší, víš jak to myslím
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Díky, pro zajímavost jsem tam napsalHonzaCZ píše:Tak to víš, že se s tím něco udělat dá. Ale zvuk dělá motor. Výfuk už ho jenom víc nebo míň tlumí. Můžeš je zkusit kontaktovat. Já to řešil hlavně kvůli tomu, že jsem potřeboval řešit shnilej vejfuk a v tý době se moc nic jinýho sehnat nedalo. Ale chtěl jsem to lehce hlučnejší, to nepopírám.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, po tý výměně středovýho tlumiče je to trochu drsnější, než to bylo původně, ale pořád je to fajn.dethroned píše:ted jsem se díval na ty videa a ten zvuk výfuků je fakt úžasnej
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale tak drsný jako včera ta druhá parta na pražském minisrazu to teda fakt nemáš
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak já s tím chci i jezdit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
tak jsem vypozoroval, že je příjemnější jezdit na režim sport, hlavně po městě. dokud nezapádluju, tak to řadí samo a hlavně to tak často nezamyká měnič, nepodtáčí to motor a při stání to neodlehčuje měnič.
teď je auto na kompletní výměně převodových olejů, tak jsme zvědavej, jestli bude nějaká změna.
teď je auto na kompletní výměně převodových olejů, tak jsme zvědavej, jestli bude nějaká změna.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Převodový olej to má jen v diferenciálech, tak se asi žádná změna konat nebude.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Kompletní výměna v převodovce, diff predni a zadni. Lepší?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To bylo jen ze srandy, jak se to tu řešilo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tohle by mě fakt zajímalo, co to je, jak se to projevuje, kde se to děje a vůbec všechno kolem.dethroned píše:při stání to neodlehčuje měnič
Ještě mě napadl brzdící režim, kde se přemostí nějaká volnoběžka. Třeba 5AT se chová zásadně odlišným způsobem při řazení 1. a 2. stupně na D a na manuální režim. To byl taky jenom pocit a pak jsem někde četl nějaké technické dokumenty o převodovce a zjistil jsem, že to není jenom pocit, ale že na manuální režim se tam děje něco jinak.
Tak by mě zajímalo, co to je u tebe mezi tím SPORT a neSPORT
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Podle me je to kvuli spotrebe ve mestskym cyklu. Preci jen neco usetris, kdyz to porad netlaci do kapaliny.
Jsem si jisty, ze tam neco je, ale princip sem zatim nedohledal.
Napada me, ze by to mohlo byt na reduktoru (nebo jak se ty vložený lopatky, co násobí moment jmenuji). Kdyby se odblokoval, aby se volne otacel, tak by se mohl zredukovat tah - nebo opacne:)) nevim uplne presne jak to funguje.
Pokusim se to dohledat, abysme mohli byt zase o něco chytřejší:))
Jsem si jisty, ze tam neco je, ale princip sem zatim nedohledal.
Napada me, ze by to mohlo byt na reduktoru (nebo jak se ty vložený lopatky, co násobí moment jmenuji). Kdyby se odblokoval, aby se volne otacel, tak by se mohl zredukovat tah - nebo opacne:)) nevim uplne presne jak to funguje.
Pokusim se to dohledat, abysme mohli byt zase o něco chytřejší:))
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Popisoval jsem to o pár příspěvků výše. Je to stator a je na volnoběžce. Pokud jsou otáčky čerpadlovýho kola podstatně vyšší než otáčky turbíny, tak volnoběžka stator drží a kapalina se přes něj láme a z rychlého proudění vytváří vysoký tlak. Usměrňuje proud kapaliny tak, aby na lopatky turbíny působila větší, ale "pomalejší" síla. Což se samozřejmě hodí pro rozjezdy, v terénu atd. Ten poměr násobení momentu (stall torque ratio) je u subaru převodovek kolem 2,1. Když se to pak všechno roztočí a točí se to podobnou rychlostí, nebo naopak při brzděná motorem má turbína otáčky vyšší než čerpadlové kolo, tak volnoběžka statoru umožňuje se točit se vším ostatním uvnitř měniče a tak "nepřekážet" proudům kapaliny.
V měniči je jediný aktivní prvek a to jeho přemostění, blokování. Stator je na pasivní volnoběžce bez možnosti řízení. Jestli se tam něco děje, tak se to děje někde na planetovkách, resp. jejich spojkách, brzdách atd.
Jak jsem říkal - pokud si pustíš RomRaider, naklikáš si do něj všechny solenoidy v převodovce, tak prostě na místě, s běžícím motorem při přepínání režimu SPORT se tam musí něco dít. Případně jestli se nebude nic měnit na solenoidech, tak někde jinde, ale něco se tam měnit musí, pokud je to v převodovce a ne jenom v ECU, jak bylo taky zmiňováno.
Škoda, že jsi tak daleko.
V měniči je jediný aktivní prvek a to jeho přemostění, blokování. Stator je na pasivní volnoběžce bez možnosti řízení. Jestli se tam něco děje, tak se to děje někde na planetovkách, resp. jejich spojkách, brzdách atd.
Jak jsem říkal - pokud si pustíš RomRaider, naklikáš si do něj všechny solenoidy v převodovce, tak prostě na místě, s běžícím motorem při přepínání režimu SPORT se tam musí něco dít. Případně jestli se nebude nic měnit na solenoidech, tak někde jinde, ale něco se tam měnit musí, pokud je to v převodovce a ne jenom v ECU, jak bylo taky zmiňováno.
Škoda, že jsi tak daleko.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
dík za detailní popis. naprosto srozumitelný.
no hele, a co kdyby jsi tu volnoběžku nahradil spojkou? pak by jsi možná mohl nějak řídit účinnost měniče.
jde o to, že odlehčením fakt můžeš uspořit dost paliva při stání v kolonách. dává to i smysl, že při SPORT režimu je priorita okamžitý rozjezd.
jsi si jistý, že tvoje převodovka to nedělá? ono je to docela neznatelný, ale je to tam.
dnes po kompletním proplachu převodovky, v podstatě žádná výrazná změna, řadí to hezky. jen shift selector mě přijde tišší.
no hele, a co kdyby jsi tu volnoběžku nahradil spojkou? pak by jsi možná mohl nějak řídit účinnost měniče.
jde o to, že odlehčením fakt můžeš uspořit dost paliva při stání v kolonách. dává to i smysl, že při SPORT režimu je priorita okamžitý rozjezd.
jsi si jistý, že tvoje převodovka to nedělá? ono je to docela neznatelný, ale je to tam.
dnes po kompletním proplachu převodovky, v podstatě žádná výrazná změna, řadí to hezky. jen shift selector mě přijde tišší.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Uznávám, že jsem rozjezdy na různý režimy nezkoumal. Ani na různý volby SI drive ani na manuál. Můžu na to někdy zkusit kouknout.
Na základě dostupných údajů v SSM u 4AT MY2009 si troufám tvrdit, že tam spojka na statoru není.
Na základě dostupných údajů v SSM u 4AT MY2009 si troufám tvrdit, že tam spojka na statoru není.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak jsem to dneska zkoušel při popojíždění v koloně a pocitově se to teda na všechny kombinace voleb SI drive a D/M rozjíždí naprosto stejně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno