Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Nemůže to u vás souviset ještě s elektrocnickým plynem a nějakým řízením volnoběhu? Pač mě přijde, že mě to vyráží fakt okamžitě, jak na ten plyn sáhnu, jenom je to odvislé od toho rozdílu otáček (když to vytočím na 1000-1200rpm, tak se to furt jenom sune, při 1500+rpm to prudce vyráží vpřed).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od podvlada »

HonzoCZ, nechtěl jsi náhodou říct, že "turbo sepne"? :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Nemůže to u vás souviset ještě s elektrocnickým plynem a nějakým řízením volnoběhu?
Jo, to je taky možnost.

Ještě mě napadlo jedno video - tady jsou nalogovaný všechny solenoidy, který jdou nalogovat a nějaký ty rozjezdy tam jsou taky, takže je vidět, co se děje. Je tam i poloha plynového pedálu. Jinak to, že ukazatel zařazeného stupně má zpoždění asi 2 vteřiny je normální, tak se tím nenechte zmást.

https://youtu.be/Sz9F2muI8hk?t=257
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše:HonzoCZ, nechtěl jsi náhodou říct, že "turbo sepne"?
Jo, turbo sepne, viskóza sepne a začne tam proudit tolik kroutícího momentu, že utíká manžetama z homokloubů. :-DDD :-DDD :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dethroned »

jj, mě prostě přijde, že to při uplným zastavení, řekněme na dýl než já nevím 5 sec omezí tah měniče... se už opakuju s tím autobusem, ale tam to podle mě dokonce vyřazuje na neutrál. protože než se rozjede, tak je cítit, že znova zařadí. tak něco podobnýho.
jak řikám, jen to zkoumám, není to nic co bych považoval za závadu.
když se to pokusím formulovat, tak:
- pustím brzdu, hned táhne, ale slabě
- v půl sekundě to jakoby zařadí, neznatelný zařazení a táhne už plnou silou, resp je možné dát plnej. kdybych dal plnej okamžitě po puštění brzdy, tak to podle mě cukne
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak leda, že bys měl v MY2009 nějaký nový fíčury, nevím. Koukal jsem do servisního manuálu pro MY2009 a nic novýho jsem tam neobjevil. Moc ani nevím, jak by to ten měnič mělo omezovat - ten je prostě plnej oleje, čerpadlo na klice čerpá, turbína na primární hřídeli převodovky stojí a reakční kolo (stator) stojí taky (na volnoběžce) a usměrňuje proud kapaliny tak, aby se na úkor rychlosti proudění zvyšovala přenášená síla, tedy tlak působící na lopatky turbíny.

Jak jsem už psal, podle mě to je projev nějakých hydrodynamických jevů v tom měniči v hraniční situace mezi tím, když turbína stojí a když se točí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dethroned »

rozumím logickému zdůvodnění, ale opravdu tam bude asi něco víc - protože na sport shift to nedělá. to opravdu funguje na jedničku i na dvojku tak, jak píšete vy, plný záběr okamžitě. ale na D je tam to zařazení. zkoušel jsem to dnes na dálnici okolo Brna, tam má člověk hodně příležitostí k neustálým rozjezdům:)
přemýšlel jsem - ono by to mohlo uspořit hodně paliva v městském režimu, kdyby motor na brzdách nemíchal kapalinou v měniči, resp. aspoň zredukovat odpor měniče na volnoběh. ale jak by to technicky bylo udělaný, to nevím..možná nějaká clona, změna geometrie na lopatkách?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od tomix »

HonzaCZ píše:Jako když chci někoho ozávodit na světlech, tak pustím brzdu a hned dám skoro plnej. Dát úplně plnej mi přijde zbytečný.

Ale vlastně moc nás tu není, co by měli stejnou převodovku jako ty. My s podvladou máme 5AT a spm má zase o dost starší inkarnaci 4AT, navíc v kombinaci s H6. Takže třeba se ti to chová nějak jinak. Zkus to nějak zdokumentovat, nalogovat hodnoty z diagnostiky nebo natočit na video. Nevím.

Tady máš nějaký "starty".

První decentní zhoupnutí je zařazení D a druhé velké zasednutí je přidání plynu přes brzdu. https://youtu.be/whyJ84JnJvA?t=9
Tady je test VDC …
Ty vole to je dobrej zvuk, můžu něco takovýho udělat na otb 2018? :))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:rozumím logickému zdůvodnění, ale opravdu tam bude asi něco víc - protože na sport shift to nedělá. to opravdu funguje na jedničku i na dvojku tak, jak píšete vy, plný záběr okamžitě. ale na D je tam to zařazení. zkoušel jsem to dnes na dálnici okolo Brna, tam má člověk hodně příležitostí k neustálým rozjezdům:)
přemýšlel jsem - ono by to mohlo uspořit hodně paliva v městském režimu, kdyby motor na brzdách nemíchal kapalinou v měniči, resp. aspoň zredukovat odpor měniče na volnoběh. ale jak by to technicky bylo udělaný, to nevím..možná nějaká clona, změna geometrie na lopatkách?
No, tak řešit by to možná tak šlo, ale ve 4AT to teda určitě není. :-) I moderní auta to řeší spíš tím, že vyřazují na neutrál.

To, že se to chová jinak na SPORT by mohlo odpovídat spíš tomu jinýmu chování ECU, jiný reakci motoru na plyn. Nebo i tomu rozdílnýmu chování AWD MPT spojky.

Jestli tě to tak "trápí" a chceš to rozlousknout, tak vezmi RomRaider, napoj KKL kabelem TCU a zkus nalogovat všechno možný. Ideálně vždycky jenom po pár hodnotách, ať máš velký rozlišení v čase. U MY2009 by mohlo fungovat i SSM over CAN přes ELM327 - to by pak logovalo "decentně" rychleji. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dethroned »

mě to netrápí, jen mě to zajímá ;-D
kam se připojuje kabel, normálně od OBD?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

tomix píše:
Ty vole to je dobrej zvuk, můžu něco takovýho udělat na otb 2018? )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Můžeš zkusit https://www.a-m-a.sk/ , ale možná ti budou chybět 2 válce. ;-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:mě to netrápí, jen mě to zajímá
kam se připojuje kabel, normálně od OBD?
Já vím, že ne, proto jsem to dal do uvozovek. :-)

Jo, do zásuvky. Tam je vyvedená K-line i motorovej CAN bus.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od tomix »

HonzaCZ píše:Můžeš zkusit https://www.a-m-a.sk/ , ale možná ti budou chybět 2 válce.
Jsem si naběh že :D jde mi o to jestli to bude aspoň nějak lepší, víš jak to myslím


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dethroned »

ted jsem se díval na ty videa a ten zvuk výfuků je fakt úžasnej ,,,,| (*_^) |,,,,
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od suubaru »

dethroned píše:hm, zvláštní. takže vám, když pustíte brzdu, tak okamžitě táhne a můžete dát okamžitě plnej?
jinak řadí dobře a ani toto nevnímám jako problém. příští týden jdu na kompletní výměnu oleje.
Stačí podhuštěné nebo hodně ojeté gumy, a autu se nechce rozjíždět. A taky mi todle blblo se zamaštěnou klapkou vzduchu.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“