Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16147
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister, pokud máš A/S, tak na světlech jen stiskni brzdu a stůj. ŘJ sama rozhodne, zda má cenu A/S aktivovat. A/S se neaktivuje když :
* je moc studený motor
* v zimě je puštěná klimačka
* brzda je stisknutá jen na 50%
* je zapojená zásuvka u tažného
a určitě další parametry
Mně osobně A/S vyhovuje, dojedu na semafory, stisknu brzdu, občas se A/S zapne. Jakmile je oranžová , tak pouštím brzdu a na zelenou mám plný plyn. Pokud je A/S aktivní, tak pozor na to, že auto vyrazí mnohem rychleji, než bez aktivovaného A/S.
* je moc studený motor
* v zimě je puštěná klimačka
* brzda je stisknutá jen na 50%
* je zapojená zásuvka u tažného
a určitě další parametry
Mně osobně A/S vyhovuje, dojedu na semafory, stisknu brzdu, občas se A/S zapne. Jakmile je oranžová , tak pouštím brzdu a na zelenou mám plný plyn. Pokud je A/S aktivní, tak pozor na to, že auto vyrazí mnohem rychleji, než bez aktivovaného A/S.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- KoX
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte úno 17, 2015 8:45 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jeřábek
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister: Auto start/stop systém lze trvale deaktivovat montáží časového relé, které dostane po startu(!) 12V a za 15 sekund kontakty "stisknou" tlačítko Auto start/stop off. Je to vlastně totéž, jako bys to vypnul sám, ale nemusíš se o to starat. Doporučuju montáž, na záruku to nemá vliv. Start/stop je neuvěřitelnej vopruz a bylo to první, co jsem na autě nechal udělat. Relé jsem si sehnal a montovali mi to v AWDéčku. Dnes to asi montují na žádost sami - po čase se mě ptali jak mi to funguje.
Subaru XV, 2.0i MT, MY 2014
Impreza WRX STi, HB, MY 2008
ex: Forester, 2.0i MT, MY 2010
Impreza WRX STi, HB, MY 2008
ex: Forester, 2.0i MT, MY 2010
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Pánové, díky za tipy! o deaktivaci startstopu se pobavím u prodejce, až to bude aktuální a ten zbytek si snad časem také nějak sedne:) takže ještě jednou všem díky!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Co se týče toho kopce, tak také ještě hodně záleží na prudkosti. Nevím teda jak to funguje u nových modelů s CVT, ale u staré 4EAT mám pozorování, že v mírném kopečku to popojíždí bez plynu, ve větším to nepopojíždí, ale stojí to na místě a v prudkém si to i trochu popojede proti směru. V 2. a 3. případě je potom potřeba manévrovat s plynem (a s tím mám třeba osobně pořád ještě problém - mám první AT relativně dost čerstvě - protože když se toho plynu přidá neopatrně trochu víc, tak to vystřelí jak střelená svině Ale časem si na to snad člověk navykne).
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ono tenhle tvůj model má poměrně rychlý nástup plynu. Jsem si u 2.5 nějakou dobu zvykal, abych se rozjel "citlivě"
Jinak výhoda AT je, že si přesně v takových situacích můžeš šlápnout na brzdu levou nohou a pravou si přidávat plyn a levou odbrzďovat. Pak si ani do obr kopce nepopojedeš dozadu ani o milimetr.
Jinak výhoda AT je, že si přesně v takových situacích můžeš šlápnout na brzdu levou nohou a pravou si přidávat plyn a levou odbrzďovat. Pak si ani do obr kopce nepopojedeš dozadu ani o milimetr.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já jsem si zrovna říkal, co s tím děláte, když přece není problém použít levou nohu a přibržďovat si s ní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No teda vystřelit jako střelená svině ve chvíli, kdy jde o centimetry, to zavání průserem:) a Honzo, tím "tvým modelem" myslíš ten budoucí OTB nebo to byla reakce na kolegu "spm"? a tou levou na brzdě - to myslíte něco jako s manuálem? pravá dává lehce plyn a levá místo spojky pouští brzdu? no, asi budu raději hledat kolmá stání nebo rovinu:) minimálně ze začátku:))
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister: Myslel jsem spm a Lego/OTB 99-03. Jinak myslím, že to moc hrotíš. Není problém s tím i do velkýho kopce popojíždět na centimetrovou přesnost a to popředu i pozadu. Není to žádný DSG, který má problémy s popojížděním.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, to se asi budu muset nějak naučit To čím jsem se zatím nepochlubil je, že jsem to hned první den, co jsem si to přivezl, takhle málem vzal předkem o strom Z nadšení první čtyřkolky jsem někde našel nějakou dost mizernou cestu a vydal jsem se po ní. Nicméně cesta záhy skončila a dál už nebylo kam, tak jsem to začal otáčet, nicméně všude samý strom, místa málo... až se mi to povedlo postavit mezi dva stromy (a celkem málo místa mezi nima). Takže jsem si vždycky popojel dopředu doprava, dozadu doleva a pořád dokola... akorát že jak to bylo navíc v kopci, tak mi při jednom přeřazení dopředu to auto popojelo do zadu (kde jsem se lepil ke stromu), ze strachu o zadní nárazník jsem šáhnul po plynu, čímž jsem zase vyskočil dost dopředu a jen tak tak jsem přehmátnul na brzdu a zastavil to Srdce bilo o 106 a od tý doby si na to dávám zvlášť pozorVDC píše:Já jsem si zrovna říkal, co s tím děláte, když přece není problém použít levou nohu a přibržďovat si s ní.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
mam naprosto stejnou zkusenost, hillholder to proste neni.spm píše:Co se týče toho kopce, tak také ještě hodně záleží na prudkosti. Nevím teda jak to funguje u nových modelů s CVT, ale u staré 4EAT mám pozorování, že v mírném kopečku to popojíždí bez plynu, ve větším to nepopojíždí, ale stojí to na místě a v prudkém si to i trochu popojede proti směru. V 2. a 3. případě je potom potřeba manévrovat s plynem (a s tím mám třeba osobně pořád ještě problém - mám první AT relativně dost čerstvě - protože když se toho plynu přidá neopatrně trochu víc, tak to vystřelí jak střelená svině Ale časem …
jen ja to nereguluju plynem, ale brzdou...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Honzo, to není o hrocení:) já se jen těším, a přitom přemýšlím, jak se řeší různé běžné situace. Je mi jasné, že až bude auto doma, tak si to za den, dva sedne:)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Hillholder jsem nikdy neměl, páč když jsem ho měl, tak nefungoval. Takže nemám srovnání. Ale ano, kombinace levá noha přibržďuje, pravá přidává plyn umožňuje, že lze popojíždět s přesností na milimetry, které s manuálem docílit nelze, protože odpadá práce se spojkou a lze dvěma nohama ovládat dva pedály.
Je to jediná situace, kdy levou nohu používám, jinak při jízdě levou nohu nemám, abych se nezabil. Přece jen celkem často přesedám do manuálu a je třeba zachovat návyky z manuálu.
Je to jediná situace, kdy levou nohu používám, jinak při jízdě levou nohu nemám, abych se nezabil. Přece jen celkem často přesedám do manuálu a je třeba zachovat návyky z manuálu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister: Já si právě myslím, neměj žádné obavy
spm: Stačí si zafixovat, že na volič v rozmezí PRND se sahá jen současně s brzdou a zastaveným autem a pak se ti to nemůže stát. Mně se zase v začátcích stalo, že mi to při rozjezdu z nějaký louže s blátem (čemuž jsem v té době říkal offroad :D) chcíplo. A já vůbec nevěděl, co se děje a tak mi moje pumpa začala makat. Navíc když jsem to zkusil nastartovat, tak se nic nedělo - no to už byl téměř infarkt. Samozřejmě jsem si pak uvědomil, že tam je D a na to se startovat nedá.
marcel: Hillholder to není, protože to "funguje" i dozadu.
Jinak já teď měl půjčenou Imprezu s hillholderem a je to docela fajn. Bylo to dobře seřízený, takže to fakt odbrzdilo přesně, když začala brát spojka.
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
spm: Stačí si zafixovat, že na volič v rozmezí PRND se sahá jen současně s brzdou a zastaveným autem a pak se ti to nemůže stát. Mně se zase v začátcích stalo, že mi to při rozjezdu z nějaký louže s blátem (čemuž jsem v té době říkal offroad :D) chcíplo. A já vůbec nevěděl, co se děje a tak mi moje pumpa začala makat. Navíc když jsem to zkusil nastartovat, tak se nic nedělo - no to už byl téměř infarkt. Samozřejmě jsem si pak uvědomil, že tam je D a na to se startovat nedá.
marcel: Hillholder to není, protože to "funguje" i dozadu.
Jinak já teď měl půjčenou Imprezu s hillholderem a je to docela fajn. Bylo to dobře seřízený, takže to fakt odbrzdilo přesně, když začala brát spojka.
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
to je fakt, HH na zadek nehledi
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
tak na volic saham jenom kdyz auto stoji - tj zastavim, drzim brzdu, cvaknu, pockam a pak jedu. nicmenne ve velkym kopci se to i tak pohne. mozna novejsi modely maji hill holder i u at, be/bh ale nevypada. ale prehmatnout si, nadavkovat spravne plyn a pustit brzdu asi fungovat bude dobre
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk