Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

Tak na ostatní kvalty jsem nic takového nepozoroval, je to jen na 4 a jen okolo těch 1500ot.
Honzo, nějaký způsob jak zjistit jestli to opravdu dělá měnič?
Asi dnes obvolám pár servisů a budu konzultovat :)
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

To nevím... Možná si přes diagnostiku vyjet graf aktuálního uzamčení měniče a sledovat korelaci mezi tím grafem a vibracema? A když to nebude ono, můžeš pokračovat s dalšíma hodnotama. Přes KKL kabel a RomRaider bys měl s převodovkou normálně komunikovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od thunderace »

tohle jsem taky řešil s tím že jde AT nebo kardan do háje, teď už jsem přesvědčenej -nemá to s převodovku nic společnýho,dělá to zadní uložení předního ramene(ten díl na pohled i při páčení vypadá dobře ale je K.O.)
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

Honzíku myslíš to dobře, ale moje znalosti kabelů končí u prodlužky :-D
Nicméně pokud bys byl ochoten, až to povezu do Phy na zplynování, tak bychom mohli dat scucha a osobně bys mi to asi vysvětlit lépe :)
Kdyztak si pošlem kontakt pres zprávu a pak to pořešíme po fonu..
Se jeste zeptam tady v okoli jestli neni někdo osoba znala, abych te nemusel otravovat..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

Thunder: diky za tip, náprava mne taky napadla, první pocit byl jakoby to slo od levého předního kola, takže určitě možnost kterou prověřím, byla by to ta lepsi varianta :-)
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od johyyy »

dvahrnce: Mám podobný problém, možná tě to bude čekat taky.
Ze začátku se mi to taky projevovalo jemným zhoupnutím.Dnes když jedu cca 60km/h na zamčenou "4" cca 1600ot/min téměř bez plynu a prudce přidám plyn tak mi tam něco silně kopne, doslova se zavlní celý auto a vzápětí se odemkne měnič, otáčky se zvýší a vše běží jak má... Ve vyšších otáčkách se to neděje, prostě nesmím jet se zamčenou 4 pod 2000ot/min nebo musím přidávat plyn opravdu pomalu...Už takhle jezdím cca 35 000km a v poslední době se k tomu přidal dálší projev, když jedu v táhlém kopci na zamčenou čtyřku a plynový pedál je cca ve 40% tak auto se snaží zrychlovat bez odemčení měniče nebo bez podřazení a začínají se ozývat opravdu nepěkný vibrace... 4EAT 221 000km.
Včera jsem byl v Dobřanech a rada byla jasná, jezdit než se to vysere celý protože jakákoliv oprava AT (pokud to nebude měnič) bude stát takovej ranec že se to nemusí vyplatit protože několik lidí s různými příznaky jezdí už léta a pořád nic....
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

To jsou teda vyhlídky :-D
Nicméně já stale doufam ze ma pravdu thunder s tou nápravou.
Mě to zavibruje pri ubrání plynu, pri přidání je vše v poho, tak snad jeste dlouho bude :-)
Preji at ti převodovka jeste dlouho maká bez investic!
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

Ahoj, hlásí se nováček do klubu přátel Subaru:)
v dohledné době by se v rodině měl objevit nový Outback s automatem. Bude to první automat a tak jsem si se zájmem pročetl velkou část téhle diskuse a mám pár dotazů.
Jak se parkuje v kopci do podélných stání? S manuálem se dalo hrát se spojkou a když se člověk nevešel na první najetí, tak stejně zaparkoval bez nutnosti řazení. To s automatem asi nepůjde, co? Tam se musí řadit R a D dokud se nenapasuje do mezery..
A druhý dotaz - parkování na mírném sklonu zakončeném rantlem. Dnes nechám auto na neutrál a ani nezatahuju ručku, protože to nemá kam sjet. To předpokládám lze dělat i s automatem a ničemu to vadit nebude, ne? Jen si nejsem jist, jestli na N nastartuju, nebo budu muset stejně volit P, které bych tam mohl nechat zařazené rovnou.
Uznávám, že jsou to blbiny, ale i tak budu rád za rady!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16140
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od quickly »

Lister: vítej u nás *_*=*_*
Lister píše:To s automatem asi nepůjde, co? Tam se musí řadit R a D dokud se nenapasuje do mezery..
ano, musíš střídat, navíc s brzdou
Lister píše:A druhý dotaz - parkování na mírném sklonu zakončeném rantlem. Dnes nechám auto na neutrál a ani nezatahuju ručku, protože to nemá kam sjet. To předpokládám lze dělat i s automatem a ničemu to vadit nebude, ne? Jen si nejsem jist, jestli na N nastartuju, nebo budu muset stejně volit P, které bych tam mohl nechat zařazené rovnou.
Nastartuješ jen na N nebo P. U mého šestihrnku MY05 musíš dát P, jinak nevyndáš klíček. Stejně u forestíka SJ. Když parkuji, tak vždy dám N, držím nožní brzdu, zatáhnu ruční, zvednu nožní brzdu, auto se mírně zhoupne a dám "P". Když se dá rovnou "P", tak můžeš urtvat takový malý caplík.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od outback »

Můžeš samozřejmě i přecházet mezi R a N nebo D a N dle směru kopce. Jinak se s automatem s hydrodynamickým měničem parkuje o moc líp než s manuálem, můžeš se posunovat pomalinku po milimetrech bez toho, že by jsi pálil spojku, jen jemnou prací s jedním pedálem (brzdou) - plyn potřebuješ až opravdu v kopci.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49158
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Listere jaký model Suba je v rodině očekáván ? Novější modely musíš parkovat na P, protože pak nevyndáš klíček ze spínačky. Já polohu P vůbec nepoužívám, protože mě ještě jde vyndat klíček i na N. A v okamžiku, kdy stejně musí auto viset na brzdách a ne na kolíku v převodovce, mi přijde zcela zbytečné tam P vůbec cpát. Takže já parkuju jen na ručku a to vždy i s vlekem, bez ohledu na kopec.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Že by se ten "caplík" urval bych se fakt nebál. Ale určitě to nevadí, když se zbytečně nepřetěžuje. Jde i o komfort - když se zaparkuje v kopci na P bez brzdy, tak pak může jít hodně těžko P vyřadit.

U rantlu zastavíš na N, odbrzdíš a když se auto zastaví, tak dáš P. Jestli je to Outback novější než 2004, tak ten klíč vyndat nepůjde jindy než na P.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

Dobré ráno a díky za četné rady!
Očekáváme nového Outbacka (2,5i), MY2016 nebo 17. S tím asi souvisí, že tam nebudu startovat klíčem, ale tlačítkem, ale to je asi fuk - nevím, jestli se dá startovat jen na P nebo i na N (kvůli tomu parkování na rantlu na N bez e-brzdy). Stran toho parkování v kopci jsem pochopil, že si budu muset hrát s voličem mezi R/D a N a do kopce to pomaličku jede i bez plynu dle povolení brzdy.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

Lister> no tak funglovka s CVT urcite nepujde vyndat klic na N a navic ma parkovaci brzdu, kterou to bude vyzadovat...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

Takže z D na P + e-brzda i na rantlu. no, aspoň si vytvořím zvyk a nebudu zbytečně dumat nad jiným řešením:) díky za pomoc.
v jiném vláknu (u levorgů) jsem ještě narazil na jinou situaci - zastavení na přejezdu/červené/cokoli jiného a možnost nechání D + místo sešlápnuté brzdy ta parkovací e-brzda. Při rozjezdu by potom stačilo jen sešlápnout plyn a odpadají úvahy o řazení N a další zlepšováky:) Je to možný/rozumný postup? Má na to nějaký vliv start-stop systém? a ten se patrně nedá trvale deaktivovat, co?
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“