Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22741
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Stejně se ten nefunkční brzdnej posilovač nedá nohou přetlačit...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale dá
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22741
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Outbacka jsem asi ještě nezkoušel... ale u obou škodovek (jedno z toho Felicie 96) mi přišlo, že dřív přerazim opěradlo sedačky, jak jsem o něj byl zapřenej, než ten pitomej pedál sešlápnu alespoň o půl centimetru Jediný, kde se mi to jakžtakž povedlo, bylo to Suzuki, ale nedivil bych se tomu, kdyby to bylo tim, že to připojení na podtlak někde trochu uchází a ufouknu to tím
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
S hydroměničem se neplachtí stejně jako mu nevadí stát na D na brzdě. S 2 spojkovým automatem se plachtí a je lepší když stojíš vyřadit na N stejně jako u manuálu.hamoun píše:uz kdysi mi opravar automatu (BMW 525ix i X5 4.4i mely automat (oba nejaky docela slusny (klasicky stary) automat ZF) (a obe auta trvale 4x4 a ten prvni i elektrohydraulicka uzavera zadniho diferencialu )) rikal, ze tim pripadnym vyrazovanim pri stani z D na N to zmrvim (za jizdy to nedoporucoval vubec), ze prevodovce udelam mnohem lip, kdyz mam D a stojim na brzde ... rikal, ze se to mrvi, i kdyz nekdo v mirnem kopci stoji na D a ze mu to stoji (ono to porad tlaci dopredu)
a rikal i ze je rozdil, jestli stojim na brzde nebo …
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
U Levorga to nikde neukazuje a funguje to jako Haldex. Ten displej s kolama ukazuje jenom když sepne abs nebo espHonzaCZ píše:Tohle nemám moc zmapovaný, jestli to funguje třeba jenom při nějakym režimu nastavenym v autě (SPORT nebo tak něco), nebo při ostřejším režimu jízdy...? Ani nevím, jestli to je nějak indikovaný - možná na tom displeji, jak je vidět kola a pohon?
Ono bys to nijak poznat neměl, jestli to je dobře udělaný.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Řekl bych, že u dvouspojky dost silně zavisí, jestli je tam suchá nebo mokrá spojka, resp. spojky.námořník píše: S hydroměničem se neplachtí stejně jako mu nevadí stát na D na brzdě. S 2 spojkovým automatem se plachtí a je lepší když stojíš vyřadit na N stejně jako u manuálu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale bavili jsme se o Active Torque Vectoring, ne o přenosu momentu dozadu.námořník píše: U Levorga to nikde neukazuje a funguje to jako Haldex. Ten displej s kolama ukazuje jenom když sepne abs nebo esp
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jasně, myslel jsem suchou spojku. A podle mě tam nic jiného nez Haldex není tak to jde přes něj. Tím jak je to elektronicky řízený.HonzaCZ píše:Ale bavili jsme se o Active Torque Vectoring, ne o přenosu momentu dozadu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Haldex tam samozřejmě není. Haldex je obchodní označení nějaký konkrétní technologie. Je tam vlastní řešení Subaru s vícelamelovou spojkou v olejové lázni (součástí převodovky) a řízené elektronicky, ovládané hydraulicky. Bohužel u většiny automatů, včetně CVT, tam není mezinápravový diff a zadek se připojuje plynule přes tu spojku. Mají to tak minimálně od roku 95, možné déle. Samozřejmě kromě výjimek s VTD.námořník píše: Jasně, myslel jsem suchou spojku. A podle mě tam nic jiného nez Haldex není tak to jde přes něj. Tím jak je to elektronicky řízený.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jak to vlastně funguje, že tady ta spojka je skoro pořád v prokluzu (v návodu nebo kde píšou, že i za normálních podmínek jde tak 5% točívého momentu na zadní nápravu) a nevadí to?
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Takže Haldex (a je mi jasný že v octavce vypadá jinak než v Levorgu) tam je a od 4 té generace dokáže přenášet moment na každý kolo zvlášť a díky tomu je možný Active Torque Vectoring.HonzaCZ píše:Haldex tam samozřejmě není. Haldex je obchodní označení nějaký konkrétní technologie. Je tam vlastní řešení Subaru s vícelamelovou spojkou v olejové lázni (součástí převodovky) a řízené elektronicky, ovládané hydraulicky. Bohužel u většiny automatů, včetně CVT, tam není mezinápravový diff a zadek se připojuje plynule přes tu spojku. Mají to tak minimálně od roku 95, možné déle. Samozřejmě kromě výjimek s VTD.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
alman: Prostě je tak zkonstruovaná. Tím, že to běží v oleji, tak to prostě trochu klouzat může. Ale ono to klouže jen v zatáčkách a ještě jenom trochu. Protože rozdíl rychlosti přední a zadní nápravy není nijak závratnej. Když je největší, tedy v plném rejdu, tak zase jedeš dost pomalu. Čím rychleji jedeš, tím míň zatáčíš, takže ten maximální rozdíl je dost malej.
Samozřejmě TCU neustále sleduje rozdíl otáček náprav a rejd a všechno možný, aby to nastavilo adekvátní "svornost", aby to nešlo "natvrdo". Natvrdo to pak spojuje třeba někde při zapadnutí nebo, když se rozjíždíš na kluzkym.
Obecně je tento systém nevýhodný hlavně na silnici, při ostřejší jízdě, protože v zatáčkách nemůže plně využít přenos momentu na zadní nápravu, tak, jako v případě diferáku. Prostě si nemůže dovolit to natvrdo spojit, když to krosíš rychle ostrou zatáčkou. Paradoxně tenhle systém má míň nevýhod mimo silnici, než na silnici.
Samozřejmě TCU neustále sleduje rozdíl otáček náprav a rejd a všechno možný, aby to nastavilo adekvátní "svornost", aby to nešlo "natvrdo". Natvrdo to pak spojuje třeba někde při zapadnutí nebo, když se rozjíždíš na kluzkym.
Obecně je tento systém nevýhodný hlavně na silnici, při ostřejší jízdě, protože v zatáčkách nemůže plně využít přenos momentu na zadní nápravu, tak, jako v případě diferáku. Prostě si nemůže dovolit to natvrdo spojit, když to krosíš rychle ostrou zatáčkou. Paradoxně tenhle systém má míň nevýhod mimo silnici, než na silnici.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No nemáš pravdu.námořník píše: Takže Haldex (a je mi jasný že v octavce vypadá jinak než v Levorgu) tam je a od 4 té generace dokáže přenášet moment na každý kolo zvlášť a díky tomu je možný Active Torque Vectoring.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nepřu se. A za každou cenu ji ani mít nemusím. Důležitý je že to funguje tak dobře jak říkajíHonzaCZ píše:No nemáš pravdu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To já taky ne, ale prostě tady Haldex není. Ani konkrétní výrobek, ani stejný princip. A torque vectoring u Subaru je řešený brzdami a funguje na všechna 4 kola. Pohon do toho nijak přímo mechanicky nezasahuje.námořník píše: Nepřu se. A za každou cenu ji ani mít nemusím. Důležitý je že to funguje tak dobře jak říkají
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno