Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 354 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Další
Jak správně zacházet s automatickou převodovkou 
Autor Zpráva
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Tak to já "nesekám", páč mě je "sekání" z podstaty nepříjemný. V manuálu taky neřadím rychle. Proto taky nepoužívám P, páč mi leze na nervy rychle šoupat voličem z D na N,R,P a zase zpátky. :-)
A kvůli tomu taky to "sekání", aby při pomalém přeřazování P-R-N-D převodovka nestihla zařadit zpátečku, neutrál, vpřed.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned srp 28, 2016 3:18 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12692
Bydliště: Středozem B-)
EDIT:
jj, presne tak, "sekat" se ma, aby nestihla zaradit R/N nez dotahnes paku volice z P na D.

Ja osobne sednu do auta: nastartuju a necham ohrat, P-RN-D, jedu celou dobu D-3-2 (R, kdyz je potreba B-)), P tam dam maximalne, kdyz si jdu koupit piti na benzinku a to to vetsinou ani nechcipam, pokud netankuju.
Prijedu na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu, odchazim z auta. N jsem snad jeste nikdy nepouzil, P opravdu jen na parkovani, kdyz odchazim od auta.

_________________
M a r c e l B- )

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
<-Scenic 2.0<-Felicia Combi 1.2LXI LPG<-3x GARDE<-120LS<-110L<-kolo<-plastova Tatra<-odrazedlo<-kocarek


Naposledy upravil M a r c e l dne ned srp 28, 2016 5:16 pm, celkově upraveno 1



ned srp 28, 2016 3:44 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No já P nepoužívám proto, protože zastavím, zatáhnu ručku, pověsím to na brzdy a pak bych tam teoreticky mohl dát P. Ale protože to stejně visí na ručce, už je zbytečný tam to P dávat, když jsem schopen na N vyndat klíč ze spínačky. Tak proto. Takže chci dopředu tak N->D dozadu N->R. :-)

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned srp 28, 2016 3:52 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12692
Bydliště: Středozem B-)
Aha, pouzivas N na parkovani misto P aby se to do toho neopiralo? Taky pouzivam rucku, ale pred zarazenim P. To dneska zkusim B-), ale ja dost casto parkuju v kopci, tak snad radsi to P a rucka je jistejsi volba, nez jen rucka a N.

Ja do toho soupisu zapomnel napsat "... na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu..."

_________________
M a r c e l B- )

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
<-Scenic 2.0<-Felicia Combi 1.2LXI LPG<-3x GARDE<-120LS<-110L<-kolo<-plastova Tatra<-odrazedlo<-kocarek


ned srp 28, 2016 5:15 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 14, 2015 10:09 pm
Příspěvky: 463
Bydliště: Polička
HonzaCZ píše:
Stát na brzdě se zařazeným D ničemu nevadí. Samozřejmě myslím na volnoběh.


Kdesi jsem před pořízením AT četl dlouhé pojednání o tom co a jak a jak s tím zacházet. Myslím, ze link jsem měl z fora.

Pochopil jsem, ze při držení brzdy na D sice dochází k opotřebení něčeho, ale je to naprosto minimální a hlavně je na to převodovka konstruována. Nicméně nějaké opotřebení tam je (jen jeho vliv na životnost je jaksi relativní a minimální, řekneme zanedbatelný). Ale přeřazení na N nebo na P třeba právě v koloně nebo na světlech je pro převodovku větší opotřebení (opět je to relativní pojem). Jako člověk AT tehdy neznalý, bych jinak při čekání dával P nebo N a vlastně tím převodovku zbytečně "osoupaval". Taky proto ji ve městě natvrdo dam za tři a vyřešeno.

PS: když zastavím, dávám rovnou P a pak rucku a až pak pouštním brzdu. Jen když jsem v prudsim kopci, dávám N, rucku, pustím brzdu a na P. Ale jinak se s tím moc nemazlím.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Subaru Forester SG 2.0X 2003, LPG
Baví mě fotit, baví mně Forester. Výsledek: http://yesilovemysubaru.tumblr.com


ned srp 28, 2016 8:25 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Správně to auto má viset na brzdě a ne na P. Čili zastavíš, zatáhneš ručku, povolíš pedál brzdy a pak dáš P. Není to jako u manuálu, kde je v zásadě jedno, že auto parkuje se zařazeným kvaltem.
Automatu vůbec nedělá dobře, když visí na parkovacím kolíku. A protože je nezbytné, aby dobře fungovala ručka, neřeším P a používám jen ručku.

Jo a při zařazeným D a stání na brzdě se jen míchá kapalina v měniči. Což je podstatně menší namáhání, než jízda do kopce s odemčeným měničem...

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned srp 28, 2016 8:41 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3333
Zase budu v opozici,ale s tím co píšes o pouzivani P nesouhlasim.Nikdy jsem od nikoho neslysel,ze by s tím byl problém,vždy jsem pouzival P přesně tak jak pises,ze se nemá pouzivat a nikdy nic...i ostatni moji známí,kteří mají automaty uz několik desítek let od ruznych znacek nikdy neměli problém,ze by P nemělo být pouzivano jako parkovani.Odkud to máš?


ned srp 28, 2016 8:53 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Příspěvky: 12692
Bydliště: Středozem B-)
Stepane, brachovi na mercedes ML to treba blbne, kdyz se to pri parkovani "opre" o P, tak potom nejde vyradit, musi to delat presne jak popisuje Tomas, N - rucka - povolit pedal provozní brzdy - P,
ja to teda flakam a delam to P - rucka - povolit pedal provozni brzdy...

_________________
M a r c e l B- )

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 (KROSTIGRA)
<-Scenic 2.0<-Felicia Combi 1.2LXI LPG<-3x GARDE<-120LS<-110L<-kolo<-plastova Tatra<-odrazedlo<-kocarek


ned srp 28, 2016 9:08 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19207
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Nepsal jsem, že se P nemá používat. Proto taky u novějších aut nelze vyndat klíč ze spínačky, aby používáno být muselo. Ale že by auto nemělo svojí vahou viset na blokovacím kolíku, to je pravda. A že to tak lidi používají, to je asi taky pravda. Kouřit ve stohu se taky dá dlouhodobě a nemusí shořet. :-)
Já P nepoužívám, páč nemusím. Kdybych nevyndal klíč ze spínačky, byl bych nucen tuhle polohu používat.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned srp 28, 2016 9:08 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 27, 2012 7:36 am
Příspěvky: 3333
Tak ja budu dal kourit ve stohu...:-)


ned srp 28, 2016 9:32 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10856
Bydliště: Praha
JackeOb: Jediný, co se opotřebovává při stání na D, je ATF olej. A to zcela nepatrně víc, než by se opotřebovával na N.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


ned srp 28, 2016 9:34 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 14, 2015 10:09 pm
Příspěvky: 463
Bydliště: Polička
Ok. Takže se proste shodneme :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Subaru Forester SG 2.0X 2003, LPG
Baví mě fotit, baví mně Forester. Výsledek: http://yesilovemysubaru.tumblr.com


ned srp 28, 2016 9:52 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10856
Bydliště: Praha
JackeOb píše:
Ok. Takže se proste shodneme


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, asi jo :) Jen třeba pro laika bych to určitě zjednodušil, že se neopotřebovává nic. :)

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


úte srp 30, 2016 8:02 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2284
Konec konců od toho je to taky automat. Když chce někdo furt šmrdlat šaltpákou, tak je lepší si pořídit manuál :-DDD


úte srp 30, 2016 9:07 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 19, 2010 3:31 pm
Příspěvky: 537
Bydliště: Žamberk
Hoj,
dneska jsem byl s autem v servise a byl jsem pokárán jakou jakou plečku jsem si to zase přivezl. Konkrétně se jim nelíbilo řazení. Že prej když se zařadí D, tak má auto okamžitě vystřelit dopředu. Já musím čekat cca 2-3 vteřinky, než se převodovka vzpamatuje a zařadí. Je to běžné Subaru chování? Mě to teda příjde OK na nějak bych to neřešil...

_________________
SUBARU OUTBACK 3.0 H6 LPG dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip Obrázek


stř led 25, 2017 7:43 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 354 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: