Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Osobně bych si tipl, že je to šumák... HDM bude míchat ve všech případech a taknějak bych řekl, že když tam cvakneš D, tak převodovka sice zařadí za 1, ale když to budeš držet na brzdě, tak se tam stejně nic navíc točit nebude... Motoru v tahu bych se jinak asi nebál, to zas tak hrozná věc nebude. Ale za sebe rozhodně nemám tak velkou důvěru v ruční brzdu, abych tam hodil kvalt ještě na studenym motoru se zvýšenym volnoběhem a věřil jí, že s tím neodjede
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Petře zahřeju cca minutu na N, protože P nepiužívám a pak v klidu vyjedu. Ovšem v zimě u studeného auta používám ze začátku HOLD, protože převodovka pak i úplně studená přeřazuje v nižších otáčkách a mě to tak netahá za uši.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Že se nemaže je alespoň u Subaru blbost. Náhon čerpadla je přímo od motoru, takže to by se nesměl točit motor, aby se to nemazalo. Logicky, tlak v hydraulickém systému musí být kdykoliv, když má převodovka řadit, tedy i na P/N na volnoběh.
Potažmo stačí připojit na diagnostiku a vidíš Line Pressure, což je tlak v systému
...
Tyhlencty urban legends mi přijdou, že se někdo po 10 pivech zamyslí a aniž by zvážil všechny možnosti a detailně znal daný systém, tak pustí do světa nějaký takový moudro.
Potažmo stačí připojit na diagnostiku a vidíš Line Pressure, což je tlak v systému
...
Tyhlencty urban legends mi přijdou, že se někdo po 10 pivech zamyslí a aniž by zvážil všechny možnosti a detailně znal daný systém, tak pustí do světa nějaký takový moudro.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
aha tak díky za odpovědi , taky mi to přijde divné že by mělo nějak vadit když běží motor na N, navíc za studena to celkem fakt dost tahá dopředu asi kvůli vyšším otáčkám a studenému oleji a motor slyším víc klepkat než když mám zařazeno N, takže budu nechávat chvíli zahřívat na N nebo P
ještě jedna věc by mě zajímala - zpočátku asi než se ohřeje olej v automatu tak trochu víc cítím jak převodovka řadí a lehce to cuká po ujetí pár km už řadí plynuleji má to takhle být ? Je cítit rozdíl v řazení u studené převodovky oproti zahřáté ?
ještě jedna věc by mě zajímala - zpočátku asi než se ohřeje olej v automatu tak trochu víc cítím jak převodovka řadí a lehce to cuká po ujetí pár km už řadí plynuleji má to takhle být ? Je cítit rozdíl v řazení u studené převodovky oproti zahřáté ?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Petře logicky ano, protože ta kapalina v automatu je prostě studená. A ohřívá se opravdu velmi pomalu, takže jí to prostě chvilku trvá. Když je fakt mráz, tak ve chvíli, kdy má voda v motoru 20° a rozjíždím se, tak má kapalina v automatu klidně zápornou teplotu, nebo maximálně kolem 0°. A třeba po 5 km jízdy, kdy už má motor více méně provozní teplotu, má automat furt nějakých 40-50°.
Takže ano, že řadí studená znatelněji je běžný stav a nemusíš se tím vůbec znepokojovat.
Takže ano, že řadí studená znatelněji je běžný stav a nemusíš se tím vůbec znepokojovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
ona se možná nezahřívá i proto že když motor běží na N tak to olej v automatu moc nemíchá, kdyby bylo zařazeno to D asi by se ohříval víc i olej v automatu, ale je mi to nějak proti srsti a navíc studený olej by automatu nějak vadit nemusel si myslím
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak studený má ten olej samozřejmě jiné vlastnosti, tak to řadí jinak, i když tam budou určitě korekce v závislosti na jeho teplotě. A rozhodně to není tak zásadní jako u motoru, ale i převodovka je konstruovaná na nějakou provozní teplotu, takže za studena se může třeba nepatrně víc opotřebovávat. Některá auta (i u Subaru) mají výměník ATF - chladící směs a tím pádem za studena se ATF rychleji ohřeje a při zátěži se zase naopak chladí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Zkoušel jste někdo jak si poradí AT když při jízdě na D zastavím, stojím na brzdách, dám ručku a pustím brzdy?
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Schmako -> při studeným motoru se rozjede a při ohřátým vpodstatě zůstane stát.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nevim, jestli rozumim otazce, ale rucni brzda Dcko v pohode udrzi, obcas to delam na krizovatkach, kdyz nechci vyradit a unavuje mne noha na brzde. Predpoklada to ovsem, ze rucka je OK
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Asi záleží na tom jestli ti brzdí ručka. Mě teda obě auta při zatazený ruční brzdě a zařazeným D stojí a je jedno jestli je motor studenej nebo teplej. Myslím že už tu zaznělo že AT nemá žádnou kvedlačku, ale volič režimu a tak s tím nemáš pořád kvedlat, ale máš zařadit a vůbec si ho nevšímat. Taky odjakživa platí, že se má motor zahřívat v lehkém zatížení, tak si nemyslím že by něčemu mělo vadit že zařadíš D a zatáhneš ručku.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já jsem asi exot, ale mě za studena ta převodovka řadí hladčejc Za vinu tomu dávám korekce, kdy mi přijde, že když je studená, tak řadí hrozně pomalu a udělá to plynule. Za tepla se snaží řadit výrazně rychlejš a to už občas poznat je. Ale já jsem exot, já mám vždycky něco extra
Ručka je převodovce podle mě úplně jedno. Jedinou otázkou je, jestli ručka brzdí natolik, aby to auto udržela Z toho důvodu já to nedělám. Ručka, když ji dobře zatáhnu, mi sice brzdí, ale taky jsem si s ní už užil, tak to radši neriskuju. Myslim že to jedno vyřazení na 1000km, kde chytnu červenou na nějakém železničním přejezdu, to asi přežije
Ručka je převodovce podle mě úplně jedno. Jedinou otázkou je, jestli ručka brzdí natolik, aby to auto udržela Z toho důvodu já to nedělám. Ručka, když ji dobře zatáhnu, mi sice brzdí, ale taky jsem si s ní už užil, tak to radši neriskuju. Myslim že to jedno vyřazení na 1000km, kde chytnu červenou na nějakém železničním přejezdu, to asi přežije
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Myslím, že motor, tím, že matlá studenej olej, točí měničem, kde se i na P/N ten olej stejně honí, k tomu altík dobíjí o 106, servo se studenou náplní, zvýšený volnoběh... no já myslím, že motor má po studenym startu zátěže až až.
Dát ručku na světlech, protože se mi nechce stát na brzdě, mi přijde fakt jako výsměch.
A nechávat auto zahřívat na D s ručkou budiž, ale když v tom autě sedím. Stejně můj názor je, že to nechávat na místě zahřívat tak minutku, když je zima a pak pomalu vyrazit. To se začne mnohem líp prohřívat, než při stání na místě, i s D.
Dát ručku na světlech, protože se mi nechce stát na brzdě, mi přijde fakt jako výsměch.
A nechávat auto zahřívat na D s ručkou budiž, ale když v tom autě sedím. Stejně můj názor je, že to nechávat na místě zahřívat tak minutku, když je zima a pak pomalu vyrazit. To se začne mnohem líp prohřívat, než při stání na místě, i s D.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Až budeš mít ten kabel, tak můžeš zkusit vymazat adaptace v převodovce.spm píše:Já jsem asi exot, ale mě za studena ta převodovka řadí hladčejc Za vinu tomu dávám korekce, kdy mi přijde, že když je studená, tak řadí hrozně pomalu a udělá to plynule. Za tepla se snaží řadit výrazně rychlejš a to už občas poznat je. Ale já jsem exot, já mám vždycky něco extra
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Myslíš že to udělá nějakou citelnou změnu, když se to takhle chová už přes 30.000km?