Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Vyřazovat na N je přece úplná kravina a to kdykoliv. O tom snad tazatel neuvažuje. To není ani na doporučení MT, ale na doporučení Š120. Tam to bylo v kurzu. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Se přiznám, že u MT to dělám pořád... v situacích, kdy kombinace kvalt + puštěný plyn moc brzdi a zároveň mi zrychlení/rychlost na N v té chvíli stačí a nechci víc přidávat :-) Ale u automatu ne... krom toho, že to stejně spotřebě nepomůže (zvlášť na takovém bumbrlíčkovi), ničí to převodovku, tak to stejně nepomůže, při odemknutym měniči to skoro nebrzdí. Ale u automatu jsem zlenivěl a kašlu na hromadu jinejch věcí jako třeba brždění motorem (kromě dlouhých klesání), protože kdo by tím chtěl furt kvedlat :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
MichalC
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 18, 2017 1:41 am
Jméno a příjmení: Michael Carbol
Bydliště: Palkovice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od MichalC »

Díky chlapi za rychlou reakci. O vyřazování na N jsem opravdu neuvažoval. V zatáčkách a v obci určitě 3 a jinak si budu podřazovat z D. Moc to netrápím, podřazuju tak u 2000tis ot. Manuál bych klidně uvítal (i když ten automat je stejně boží věc), ale prostě se naskytlo auto ve bezvadném plněfunkčním stavu po dědouškovi, bez koroze za 40tis kč. No neber to <:-<
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

U manualu se da vyrazenim rychlosti z kopce (zvlast u Subaru, ktery docela brzdi motorem a ma kratky kvalty) usetrit klidne litr nebo dva paliva na sto km. Vlastni zkusenost.... U automatu to umi nektery novejsi verze DSG a ZF... Ale manualne bych to u AT nedelal.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

Někde dříve jsem tu četl, že si někdo nedovedl představit, kdy radit u AT neutrál. Už to vím: Když vás traktor tahá z hromady sněhu a když vjedete do myčky s potahem. Další příklady dopíšu až se s nimi potkám. Zatím si nemůžu stěžovat, citlivé couvání z/do garáže bez vůně spojky; rozjezdy do kopce bez "sklouznutí".
Jen mám špatný pocit, že mě to příliš hřeje u pravého kolene. Může se nějaký majitel rozšířeného palubního počítače pochlubit, kolik je provozní teplota ATF? Máte i vy ostatní takové pocity?

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Jako že to cítíš na noze vevnitř? To mi přijde jako blbost, to by to muselo být v plamenech, aby to bylo cítit v kabině. Já měl kdysi zase pocit, že mě pálí levé chodidlo. Pak mě pálilo i za chůze, takže asi blbý boty :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Tak u našich starých vozů, které na neutrál i startují, používám jen neutrál a skoro vůbec parkovací polohu. Samozřejmě v myčce to taky používám. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

Ne, že by mě to pálilo až bych se spálil. Jen mne to hřálo o dost výrazněji než jakýkoliv jiný kus interiéru. Z MT na to nejsem zvyklý.
Jinak samozřejmě dávám N když pověšuji auto na ruční brzdu, pak pustím pedál brzdy, a pak zařadím P abych mohl vyndat klíček ze zapalování. (OTB MY2007) Už jen byl svědkem toho, jakou to dá ránu, když v mírném kopečku visí auto na kolíku v převodovce na P. ;(

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

To hřeje určitě něco jiného, než převodovka. To je technicky nemožný, aby tě do nohy hřála převodovka, protože je v tunelu, kterého se nedotýká, pak je tam vrstva koberců a plastů a pak teprve je tvoje koleno. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
K25
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
Bydliště: Vyškov

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od K25 »

schmako píše:Jen mám špatný pocit, že mě to příliš hřeje u pravého kolene
Nemáš náhodou zapnutý topení? Člověče, a ty jsi si nevšimnul, že máš uprostřed tunelu, za loketní opěrkou, výdechy vzduchu i pro zadní pasažéry? Pravděpodobně celá ta "závada" spočívá v tom, že středovým tunelem proudí teplý vzduch na zadní sedadla. Nic víc, nic míň ;-D .
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, taky si myslím, že to je topení, případně nějaká závada, že to fouká někde, kde nemá. Ještě by to taky mohla bejt díra na vejfuku směrem nahoru v tom místě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, problém novějších není, že by na N nestartovali, ale nejde vyndat klíček. :-D Dost vážně uvažuji o nějaké formě deaktivace této fíčury. :-)

Teda jestli jsi, Tome, nemyslel něco ještě novějšího, kde to je třeba jinak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mnov »

U Forestera mám to vedení vzduchu v podlaze.
Co se týče teploty ATF, tak dle manuálu se má měřit hladina při 70-80 °C. Max. teplota bude určitě vyšší.To jsi mi připomněl, že jsem ji ještě po výměně nezměřil. :-) Když jsem to chtěl zkontrolovat, tak po najetí cca 15 km to mělo jen 50 °C a po delších jízdách, nebyl čas to měřit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Nene, já nic novějšího nemyslel. :-)

Marku kapalina v automatu se ohřejvá strašně dlouho, ale fakt strašně. Provozní teploty to dosáhne tak po 40 km, pokud netáhneš vlek, pak to jde rychleji. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mnov »

To už jsem zjistil také. Jenže v tom servisním manuálu píšou ujet 5-10 km, tak jsem to zkusil. :-)
Četl jsem i návod na WIKI a tam je doporučeno najet myslím 20-30 km.
Tak jsem si to musel vyzkoušet sám. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“