Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Nějak nechápu, co že vlastně to auto mělo dělat... Řazení se samozřejmě dělá se zašlápnutou brzdou, takže to auto po zařazení rozhodně nemá kam vystřelit. Dále ten řadící mechanismus u tohohle auta má úmyslnou prodlevu, cirka bych tipnul něco jako 0,5 - 1s, kdy to nedělá nic. Je to kvůli tomu, když se třeba řadí z P na D, tak aby to doopravdy zařadilo rovnou D a ne že to zařadí napřed zpátečku, pak vyřadí na neutrál a pak teprv na D, jak člověk jede tu dráhu postupně...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

Moje H6 teda hned po zarazeni jede vpred, zvlast zastudena, kdyz jsou vyssi otacky. Za tepla kdy se vali u 600 ot. uz se jen zvolna plouzi.
Treba jsou pomalejsi solenoidy nebo uz trochu opotrebovanej menic. Radi jinak hladce nebo kope? Menils uz ATF?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Otázka, jestli myslí dobu, za kterou ta převodovka zařadí nebo jak se to rozjíždí když je zařazeno... nebo co vlastně.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Lukáši chová se to zcela standardně. Pouze studené auto, kdy je volnoběh vyšší, má snahu se pohybovat tak nějak hned. Ale jinak to po zařazení rychlosti má opravdu třeba půl vteřiny prodlevu.
Nevím s čím ten tvůj mechanik srovnává, ale u H6 je tohle chování zcela v pořádku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Myšleno je opravdu doba zařazení. Vrazim klíček, otočím, sešlápnu brzdu, naštrachám D. A teď počítám: "jednadvacet- dvaadvacet", teprve potom s sebou auto cukne a zařadí. Určitě to není půl vteřiny je to víc, se studeným autem mnohem víc. Jinak cukání za jízdy mi nepříjde, ale je to první automat který jsem řídil, tak stále ještě zjišťuji co je normální :-) Náplň převodovky zatím neměněna. A mechanik to porovnával s jeho JEEPem.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Neřeš, je to v pořádku. Na Severce si sedneš do mýho a zkusíš si to. Uvidíš, že se to chová stejně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od JackeOb »

U mne to samé. Neznal jsem to, řešil jsem to. Je to z důvodu prodloužení životnosti. Každé zařazení se počítá do opotřebení a díky téhle prodleve po zařazení na D převodovka neradi R a N mezi tím. Asi to není jediný důvod, ale tohle sem vyčetl na nějakých US fórech.

Odesláno přes Tapatalk z mobilu, takže případné nesmysly prosím omluvte, korekce slov je svine.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Začal bych výměnou ATF a pak bych teprve řešil jakékoliv chování AT :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

mám to taky tak, prodleva je tam schválně. já mám taky tak 0,5s - 1s.
koneckonců z P na D zařadíš jednou, když vyjíždíš, pak podruhé opačně, když parkuješ, v provozu se z D na P, ani N, řadit nemá, třeba na semaforech a tak, prostě jen stojíš na brzdě. jak psal Jakub, kvůli zbytečnému opotřebení.
a má se řadit rychle, aby to nemělo čas zbytečně řadit R - N a pak až D, toť teorie.
praxe je taková, že to tak funguje na pohodu B-)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od RomanaMala »

tak jsem si pročetla celé vlákno, jestli jsem dobře pochopila, je lepší do prudšího kopečku dát 2 než D? řadím 2 když u nás jedu z kopce a pak dávám D do kopce, nebylo by lepší ho vyjet na 2? http://www.subaruclub.cz/video_detail.p ... hulh4Nn2xA
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Specifikuj prudší kopeček ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

2 způsobí, že to nebude řadit nic jiného než 2 nebo 1. Tedy při povolení plynu to tam nebude cpát třeba trojku, což by jinak mohlo. Samozřejmě záleží na rychlosti. S kopce je to samozřejmě jasné, tam to zase umožní brzdit motorem. Video nevidím, protože praweb buzeruje s vypnutím adblocku, tak tam nelezu. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od RomanaMala »

dnes to zkusím na 2 a uvidím co vycítím jak se bude chovat ;-)
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od RomanaMala »

VDC píše:Specifikuj prudší kopeček ?
ani na tak prudší kopeček, spíš ty serpentýnky po sobě
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Já jsem se sebezapřením proklikl na praweb a zkoukl video. Není důvod kvůli takovéhlemu kopci podřazovat na 2. To má smysl tehdy, kdy bys jela silniční serpentiny, mezi nimiž by byla rovinka a automat by odřadil na 3 a ty bys zase zabrzdila před zatáčkou. Pak má smysl to omezit zařazenou dvojkou.
Do prudkého kopce má smysl podřadit na 1, když je dvojka moc dlouhá, protože na D převodovka nikdy sama na jedničku nepodřadí a drtí to furt na dvojku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“