Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Jak píše Honza, spíš mu předchozí majitel šlapal na krk a převodovka je tak naučená. Ona si klidnou jízdou zase zvykne na jiný režim. To platí, pokud skutečně nebyl zapnutý režim Power, jak podotknul SPM
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Grip
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: stř kvě 24, 2017 9:31 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Grip »

Diky panove! Power zapnuty nebyl, paradoxne, kdyz jsem ho zapnul, tak to radilo tak o 300 otacek min.
Subaru Forester SG II
ex Subaru Libero SDX-SR
Universal Carrier No.1 Mk.III
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

V tom případě je to tak, jak ti píšeme. Převodovka se opravdu průběžně učí a když si zvykne na to, že jí šlapeš na krk, tak se chová takhle. Ona se to snadno naučí jinak. Ale vlastně je to dobrá vizitka pro představu, jak se s autem jezdilo. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

A učí se to tímto způsobem pro každý režim zvlášť? I/s/s# ?

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to jsem za skoro 5 let nevypozoroval. :-DDD

Ale řekl bych, že z logiky věci jo. Já teda jezdím posledních pár let stejně jenom na (standardní režim, jako by tam SI drive nebylo). Na dálnici a když se chci svízt dávám manuální řazení... výjimečně tam hodím na okreskách [S#]. je pro mě nepoužitelnej, protože ačkoliv se chová moc pekně, co se týče řazení, tak zkurví mapu plynu a neumí dát plnej plyn... to je trochu dost debilní. Jinak bych ho možná používal na dálnici.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

HonzaCZ píše:Tak to jsem za skoro 5 let nevypozoroval.

Ale řekl bych, že z logiky věci jo. Já teda jezdím posledních pár let stejně jenom na (standardní režim, jako by tam SI drive nebylo). Na dálnici a když se chci svízt dávám manuální řazení... výjimečně tam hodím na okreskách . je pro mě nepoužitelnej, protože ačkoliv se chová moc pekně, co se týče řazení, tak zkurví mapu plynu a neumí dát plnej plyn... to je trochu dost debilní. Jinak bych ho možná používal na dálnici.
Já právě bych ocenil kdyby to tak bylo. Protože na okreskách aplikuju S#, když jedu skrz vesnice nebo nevím jaký bude vývoj situace na silnici používám S. A na dálnici, ve městě když vím kudy a je klid nebo když už jedu z projížďky domů dávám I. Už mě to taky zaskočilo, že I neumí dat plný knedlík aspoň na předjíždění nebo zrychlení na tempomatovou rychlost (recc).

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, čekal bych, že aspoň při prošlápnutí úplně na plno to tam dá, ale ani prd. Někde na US fórech jsem v viděl, jak přeprogramovávali TCM, aby to právě umělo. Resp. oni si úplně totálně měnili ty mapy pro I/S/S#.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Zase třeba při znovanastavení tempomatu zpátky ti to nezlomí vaz, když to neumí dát plnej plyn :-) Já na radu VDC jsem se právě kvůli tomuhle naučil u toho mého jezdit na tempomat v HOLD režimu. Protože při typickém scénáři 120 na dálnici a auto v levém pruhu, kde jsem vypnul tempomat, počkal až přejede a nastavil zpátky, to v normal režimu odemkne měnič, podřadí, dupne na to a o 2s později zase řadí nahoru :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

To BL/BP už "resumuje" jemněji i na standardní režimy.... Kór když mu tam na dálnici nechám zamknutou pětku... tak nic jinýho ani nemůže. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

spm píše:Zase třeba při znovanastavení tempomatu zpátky ti to nezlomí vaz, když to neumí dát plnej plyn Já na radu VDC jsem se právě kvůli tomuhle naučil u toho mého jezdit na tempomat v HOLD režimu. Protože při typickém scénáři 120 na dálnici a auto v levém pruhu, kde jsem vypnul tempomat, počkal až přejede a nastavil zpátky, to v normal režimu odemkne měnič, podřadí, dupne na to a o 2s později zase řadí nahoru
Já tam Hold nemám. On právě přeřadí, protože nemůže dát plný plyn. Jinak by to zvládl. :/

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

schmako píše:Já tam Hold nemám.
Máš, ale je rozdělenej do 2 funkcí. :) supluje vlastnost HOLDu řadit v nižších otáčkách a míň, a potom na místě můžeš manuálně zařadit 2 a on se pak na ní rozjíždí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

HonzaCZ píše:Máš, ale je rozdělenej do 2 funkcí. supluje vlastnost HOLDu řadit v nižších otáčkách a míň, a potom na místě můžeš manuálně zařadit 2 a on se pak na ní rozjíždí.
Fakt? To musím dneska zkusit, jen co přijdu na to, kde v Praze umýt slušně auto.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Ad automat, já myslím, že ty naše staré stroje se na Power moc neučí, ten režim je agilní pořád stejně. Proto jezdím po městě na AT a mimo město to přepínám na Power.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Diskuze o mytí přesunuta do nového tématu - Mytí, wapky, péče o kastli
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

jak necháváte auto zahřívat po studenem startu před jízdou máte zařazeno do polohy N,D,nebo P? Jeden mechanik mi tvrdí že není dobré nechat auto na místě běžet na volnoběh s automatem v poloze N nebo P že prý se nepromazava převodovka, ale mám prý auto zahřívat při zařazeném D. Mi to přijde že to zas trpí motor protože je částečně v tahu motor v nízkých otáčkách ví někdo jak to teda je ?
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“