Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Určitě máš pravdu.Já se raději zeptal,abych náhodou něco nezapinkal
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No jasně, ale ty už řešíš nějaký drobný provozní nuance. To je dobře, že se ptáš. Myslel jsem obecně lidi, kdyby měli s tím autem třeba někde popojet 10 km.mari75 píše:Určitě máš pravdu.Já se raději zeptal,abych náhodou něco nezapinkal
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tvá obecná odpověď platí třeba pro mou manželku,která se boji AT jak čert kříže .Včera si to chtěla vyzkoušet a pořád by kvedlala s pákou .Já spíš řeším situace,které zažívám dennodenně.Třeba stání v koloně z kopce před stopkou atd.Já bych tam dal osobně N a pouštěl jen brzdu,než bych se dostal na tu stopku.Ale to je asi zvyk s MT.U AT je to asi jedno,jestli N a nebo třeba za 3.Výsledek nejspíše stejný.Vlastně mi primárně šlo o to,abych něco zbytečně nepřetěžoval
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
hele neboj se toho, ono tam víceméně není co posrat, jen parkuj nejdív brzdy, potom P, ať to na tom nevisí, N nepoužívej vůbec, před semaforama se neřadí, jen prostě zastavíš a stojíš na brzdě...
jak píše Honza, vše absolutně platí, jak píše spm, tak jest taky, nastartuj, zařaď D (Dopředu) a jeď, přijeď na místo určení zaparkuj a zařaď P (Parkuju) B -)))
já z kopce a v obci podřazuju za 3, páč jsem notorický nebrzdič a brzdím takhle motorem, jestli ti nedělá problémy brzdit, tak se na to vyser a brzdi...
ještě máš nad šaltpákou přepínač
A/T - běžný uživatelský režim
POWER - jedu jako hovado a točím to nad 6.000 rpm (sportovní režim pro zábavu, nezařadí ti třeba v zatáčce)
SNOW - rozjíždí se to snad na dvojku a řadí to jako když šlapeš do hovna (neškube s autem)
jak píše Honza, vše absolutně platí, jak píše spm, tak jest taky, nastartuj, zařaď D (Dopředu) a jeď, přijeď na místo určení zaparkuj a zařaď P (Parkuju) B -)))
já z kopce a v obci podřazuju za 3, páč jsem notorický nebrzdič a brzdím takhle motorem, jestli ti nedělá problémy brzdit, tak se na to vyser a brzdi...
ještě máš nad šaltpákou přepínač
A/T - běžný uživatelský režim
POWER - jedu jako hovado a točím to nad 6.000 rpm (sportovní režim pro zábavu, nezařadí ti třeba v zatáčce)
SNOW - rozjíždí se to snad na dvojku a řadí to jako když šlapeš do hovna (neškube s autem)
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne pon kvě 22, 2017 6:18 pm, celkem upraveno 3 x.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
takovýmhle řazením do N bys zbytečně namáhal, ani né tak přetěžoval, mechanické části systému a vlastně i ventily, obecně se s AT má řadit co nejmíň a co nejrychleji mezi jednotlivými stupni, aby to nestačilo řadit ty mezi...mari75 píše:Tvá obecná odpověď platí třeba pro mou manželku,která se boji AT jak čert kříže .Včera si to chtěla vyzkoušet a pořád by kvedlala s pákou .Já spíš řeším situace,které zažívám dennodenně.Třeba stání v koloně z kopce před stopkou atd.Já bych tam dal osobně N a pouštěl jen brzdu,než bych se dostal na tu stopku.Ale to je asi zvyk s MT.U AT je to asi jedno,jestli N a nebo třeba za 3.Výsledek nejspíše stejný.Vlastně mi primárně šlo o to,abych něco zbytečně nepřetěžoval
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Děkuji Ti Marceli taky za reakci a rady .Brzdit mi nevadí,ale když není důvod,tak proč,že?Na N se vykašlat,kdyžtak jen pro to vylézáni v kopci,samozřejmě se zataženou ručkou .Mám dojem,že na tlačítku je Power,Normal a Hold.Ale je celkem jedno.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
na N se vyser úplně a i v kopci, klidně používej P
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ok,ale vždy v kombinaci s ručkou?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19121
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
jak pisou kluci, v kopci s ruckou (idelani postup je vyse, ale neni to nijak haklive), jinak je ta rucka jedno ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
na semaforech na D bez ručky, při parkování na P s ručkou, respektive po ní...mari75 píše:Ok,ale vždy v kombinaci s ručkou?
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Chlapci,všem diky za vyčerpávající odpovědi na mé otázky,myslím si,že řečeno snad bylo vše .Těch otázek na SGéčko bude určitě ode mě více,ale to bude v konkretních příslušných vláknech k tomu založených.Ještě jednou díky všem
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Hlavně je třeba připomenout, že N neznamená u automatu neutrál, ale NEPOUŽÍVAT. Čím méně s tou pákou kvedláte, tím víc vám vydrží.
Už jsem viděl i exoty co na semaforech řadí P a pak se diví, že ten automat nic nevydrží.
Už jsem viděl i exoty co na semaforech řadí P a pak se diví, že ten automat nic nevydrží.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
máš pravdu, je to POWER--A/T-HOLDmari75 píše:Chlapci,všem diky za vyčerpávající odpovědi na mé otázky,myslím si,že řečeno snad bylo vše .Těch otázek na SGéčko bude určitě ode mě více,ale to bude v konkretních příslušných vláknech k tomu založených.Ještě jednou díky všem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Podle toho co tu píšete, je obsluha AT mnohem složitější, než normálně řadit na MT.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele: