Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od quickly »

Lister, pokud máš A/S, tak na světlech jen stiskni brzdu a stůj. ŘJ sama rozhodne, zda má cenu A/S aktivovat. A/S se neaktivuje když :
* je moc studený motor
* v zimě je puštěná klimačka
* brzda je stisknutá jen na 50%
* je zapojená zásuvka u tažného
a určitě další parametry

Mně osobně A/S vyhovuje, dojedu na semafory, stisknu brzdu, občas se A/S zapne. Jakmile je oranžová , tak pouštím brzdu a na zelenou mám plný plyn. Pokud je A/S aktivní, tak pozor na to, že auto vyrazí mnohem rychleji, než bez aktivovaného A/S.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
KoX
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 174
Registrován: úte úno 17, 2015 8:45 pm
Jméno a příjmení: Petr Jeřábek
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od KoX »

Lister: Auto start/stop systém lze trvale deaktivovat montáží časového relé, které dostane po startu(!) 12V a za 15 sekund kontakty "stisknou" tlačítko Auto start/stop off. Je to vlastně totéž, jako bys to vypnul sám, ale nemusíš se o to starat. Doporučuju montáž, na záruku to nemá vliv. Start/stop je neuvěřitelnej vopruz a bylo to první, co jsem na autě nechal udělat. Relé jsem si sehnal a montovali mi to v AWDéčku. Dnes to asi montují na žádost sami - po čase se mě ptali jak mi to funguje.
Subaru XV, 2.0i MT, MY 2014
Impreza WRX STi, HB, MY 2008
ex: Forester, 2.0i MT, MY 2010
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

Pánové, díky za tipy! o deaktivaci startstopu se pobavím u prodejce, až to bude aktuální a ten zbytek si snad časem také nějak sedne:) takže ještě jednou všem díky!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Co se týče toho kopce, tak také ještě hodně záleží na prudkosti. Nevím teda jak to funguje u nových modelů s CVT, ale u staré 4EAT mám pozorování, že v mírném kopečku to popojíždí bez plynu, ve větším to nepopojíždí, ale stojí to na místě a v prudkém si to i trochu popojede proti směru. V 2. a 3. případě je potom potřeba manévrovat s plynem (a s tím mám třeba osobně pořád ještě problém - mám první AT relativně dost čerstvě - protože když se toho plynu přidá neopatrně trochu víc, tak to vystřelí jak střelená svině :-) Ale časem si na to snad člověk navykne).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21934
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Ono tenhle tvůj model má poměrně rychlý nástup plynu. Jsem si u 2.5 nějakou dobu zvykal, abych se rozjel "citlivě" :)

Jinak výhoda AT je, že si přesně v takových situacích můžeš šlápnout na brzdu levou nohou a pravou si přidávat plyn a levou odbrzďovat. Pak si ani do obr kopce nepopojedeš dozadu ani o milimetr.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Já jsem si zrovna říkal, co s tím děláte, když přece není problém použít levou nohu a přibržďovat si s ní. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

No teda vystřelit jako střelená svině ve chvíli, kdy jde o centimetry, to zavání průserem:) a Honzo, tím "tvým modelem" myslíš ten budoucí OTB nebo to byla reakce na kolegu "spm"? a tou levou na brzdě - to myslíte něco jako s manuálem? pravá dává lehce plyn a levá místo spojky pouští brzdu? no, asi budu raději hledat kolmá stání nebo rovinu:) minimálně ze začátku:))
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21934
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Lister: Myslel jsem spm a Lego/OTB 99-03. Jinak myslím, že to moc hrotíš. Není problém s tím i do velkýho kopce popojíždět na centimetrovou přesnost a to popředu i pozadu. Není to žádný DSG, který má problémy s popojížděním.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

VDC píše:Já jsem si zrovna říkal, co s tím děláte, když přece není problém použít levou nohu a přibržďovat si s ní.
Jo, to se asi budu muset nějak naučit :-) To čím jsem se zatím nepochlubil je, že jsem to hned první den, co jsem si to přivezl, takhle málem vzal předkem o strom :-) Z nadšení první čtyřkolky jsem někde našel nějakou dost mizernou cestu a vydal jsem se po ní. Nicméně cesta záhy skončila a dál už nebylo kam, tak jsem to začal otáčet, nicméně všude samý strom, místa málo... až se mi to povedlo postavit mezi dva stromy (a celkem málo místa mezi nima). Takže jsem si vždycky popojel dopředu doprava, dozadu doleva a pořád dokola... akorát že jak to bylo navíc v kopci, tak mi při jednom přeřazení dopředu to auto popojelo do zadu (kde jsem se lepil ke stromu), ze strachu o zadní nárazník jsem šáhnul po plynu, čímž jsem zase vyskočil dost dopředu a jen tak tak jsem přehmátnul na brzdu a zastavil to :-D Srdce bilo o 106 a od tý doby si na to dávám zvlášť pozor :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

spm píše:Co se týče toho kopce, tak také ještě hodně záleží na prudkosti. Nevím teda jak to funguje u nových modelů s CVT, ale u staré 4EAT mám pozorování, že v mírném kopečku to popojíždí bez plynu, ve větším to nepopojíždí, ale stojí to na místě a v prudkém si to i trochu popojede proti směru. V 2. a 3. případě je potom potřeba manévrovat s plynem (a s tím mám třeba osobně pořád ještě problém - mám první AT relativně dost čerstvě - protože když se toho plynu přidá neopatrně trochu víc, tak to vystřelí jak střelená svině Ale časem …
mam naprosto stejnou zkusenost, hillholder to proste neni.
jen ja to nereguluju plynem, ale brzdou...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Lister
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: stř srp 24, 2016 3:54 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lister »

Honzo, to není o hrocení:) já se jen těším, a přitom přemýšlím, jak se řeší různé běžné situace. Je mi jasné, že až bude auto doma, tak si to za den, dva sedne:)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Hillholder jsem nikdy neměl, páč když jsem ho měl, tak nefungoval. Takže nemám srovnání. Ale ano, kombinace levá noha přibržďuje, pravá přidává plyn umožňuje, že lze popojíždět s přesností na milimetry, které s manuálem docílit nelze, protože odpadá práce se spojkou a lze dvěma nohama ovládat dva pedály.
Je to jediná situace, kdy levou nohu používám, jinak při jízdě levou nohu nemám, abych se nezabil. :-) Přece jen celkem často přesedám do manuálu a je třeba zachovat návyky z manuálu. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21934
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Lister: Já si právě myslím, neměj žádné obavy ;)

spm: Stačí si zafixovat, že na volič v rozmezí PRND se sahá jen současně s brzdou a zastaveným autem a pak se ti to nemůže stát. :) Mně se zase v začátcích stalo, že mi to při rozjezdu z nějaký louže s blátem (čemuž jsem v té době říkal offroad :D) chcíplo. A já vůbec nevěděl, co se děje a tak mi moje pumpa začala makat. Navíc když jsem to zkusil nastartovat, tak se nic nedělo - no to už byl téměř infarkt. Samozřejmě jsem si pak uvědomil, že tam je D a na to se startovat nedá. ;)

marcel: Hillholder to není, protože to "funguje" i dozadu. :)

Jinak já teď měl půjčenou Imprezu s hillholderem a je to docela fajn. Bylo to dobře seřízený, takže to fakt odbrzdilo přesně, když začala brát spojka.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

to je fakt, HH na zadek nehledi B-)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

tak na volic saham jenom kdyz auto stoji - tj zastavim, drzim brzdu, cvaknu, pockam a pak jedu. nicmenne ve velkym kopci se to i tak pohne. mozna novejsi modely maji hill holder i u at, be/bh ale nevypada. ale prehmatnout si, nadavkovat spravne plyn a pustit brzdu asi fungovat bude dobre :)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“