Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21952
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:Trošku to řeším, to je pravda. K mechanice vozu se nerad chovám špatně, neřku-li jako idiot.
To tě šlechtí. U AT je možná složitější se k ní chovat ošklivě než dobře :-) Když budeš jezdit jenom na D, tak jediný, co musíš mít na paměti je při hejbání s voličem (a cca 1-2 sec po hejbnutí, až se auto jakoby zhoupne nebo naopak uvolní) stát na místě a stát na brzdě a nešlapat na plyn. A neparkovat v kopci jen na P, ale vyvěsit auto na ručku.

No a pokud do toho zapojíš práci s 321, tak tě zajíma jen, že nemáš dávat 3 v rychlosti vyšší než cca 130, 2 víc než v cca 90 a 1 víc než v cca 40 (to nejsou maximální rychlost, na který to jede na dané stupně, ale zapojil jsem jistou bezpečnou toleranci).
VDC píše:Takže si to zopakuju. Když jezdím po městě a snažím se jet tak,jak se má (a to je s h6 fuška ) ,tak si tam klidně můžu šoupnout 123, stejně tak,když povezu vlek s betonem. :-)
Jo.
VDC píše:A na P teda můžu normálně nastartovat? Já jsem to chápal tak,když jste se tu bavili o tom,že auto nejdřív povesite na ručku a pak dáte P, že musím startovat a chcipat na N a P tam dát až při chcípnutym motoru...
Můžeš startovat. P blokuje výstup převodovky. N a P jsou jediné 2 polohy, kde jde nastartovat, jinak je blokována funkce starteru. Takže až ti to chcípne, tak se nelekni, že nemůžeš nastartovat :-) Jo i AT může chcípnout... mně se to stalo tak 3x s OTB.
VDC píše:A dobře, když lítám po městě, popojedu, zastavím a znova dokola, stane se něco, když tam nechám N a ručku? Je to stejný, jako když u manuálu nechám neutrál a ručku?
Uživatelsky je to stejné. Auto je zabrzděné ručkou, převodovka nechá kola se volně otáčet, motor se volně otáčí. Z hlediska spolehlivosti se to např. v koloně nedoporučuje, kdy to uděláš x krát po sobě. Když už, tak bych to nechal na D se zataženou ručkou (když nechceš stát na brzdě). Když jdeš mimo auto, tak klidně nech stát na N + ručku a odejdi, ale v kopci bych zvážil P + ručka (motor v obou případech klidně nastartovaný nebo ne, je to jedno). S tím nevyřazováním na N je to možná jen chorobná přepečlivělost, ale prostě to nedělám.
quickly píše:Abych mohl u sestihrnka vyndat klicek ze zapalovani, tak musim dat P. Startuji pri P nebo N.
Já taky, a P nejde vyřadit bez sešlápnutý brzdy a R nejde zařadit za jízdy (blokace páky voliče nějakými elektromagnetickými hejblátky). Ale jak jsem již psal, u staršího modelu tam tyhlencty srandy nebyly ... tedy u MY2001.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19072
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od hamoun »

myslim, ze do dalsiho vikendu mas infomaci dost ... a tam do Tebe muzem u piva hucet :) kazdy neco trochu jineho ... budes mit hlavu jak balon :D

.. ve vysledku zjistis, ze budes jenom jezdit a stejne nic neresit :) ale je fakt, ze je lepsi ze zacatku nechytnout nejake blbe navyky ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Mě to takhle zatím stačí. :845: Děkuji vám všem za rady a upřímně Honzovi nejvíc, protože se s odpověďmi nejvíc namáhá. :supeer:
Dneska jsem zkusil na pohyb po městě řadit "3" a pocitově mi to přišlo příjemnější, než jezdit na "D".
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od ozawasan »

to jsou jenom dozvuky návyku řadit.......... neboj - časem to přejde ::-DDD: ::-DDD:
Prostě si pořád chceš připadat jako pán stroje a nechceš si připustit, že za tebe maká automat. Pořád mu do toho chceš kecat no.........
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Honzo vůbec ne, naopak si to nesmírně užívám, že to dělá samo. Ale když už tam ty další polohy voliče jsou, tak je prostě chci vyzkoušet. :850:

Odpoledne jsem byl něco vyzvednout u tchyně a oni mají před barákem nedokončenou zámkovku, takže je tam jeden schod z asfaltu a druhej schod přes odvodňovací žlab. A celý je to do poměrně prudkýho kopce. S Toyotou tam vždycky zacouvám, abych přes ty hupance jel po předu. Na zpátečku je to hrozný trápení a i po předu je mi vždycky líto spojky. S Oťasem jsem si ten přejezd vysloveně užil. Jen jsem polechtal plyn, měnič zamíchal kapalinou a auto se pomalu a klidně vyhouplo na silnici. Úžasnej pocit. :845:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od ozawasan »

jediné chvíle,kdy do toho automatu kecám, je jízda v terénu a jízda z kopce - jinak to nechávám otročit..........
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Ačkoli můj dotaz úplně není přímo o převodovce, tak ho píšu sem, nechci zakládat další téma. Potřebuju poradit, jak zacházet s tempomatem. S tím taky nemám naprosto žádnou praxi... :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od cerv »

Pouze krátce:pod rádiem máš hlavní vypínačpod volantem vpravo packu,až pojedeš vybranou rychlosti,tak packu dolu a rychlost bude držet,nahoru zrychlujes,dolu ubiras,k sobě vypinas...takovej ruční plyn.Samozřejmě vypínas nastavenou rychlost i brzdou.Pak stačí packou nahoru a vratis se na puvodne nastaveny.Temp funguje tuším od 30,já na nej jezdím i po městě.Kdyžtak návod na lego,outback je myslím zde uložen.Případně mám dva v češtině tak ti jeden muzu věnovat,když už sis pořídil tak složitý vuz:)))
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Štěpáne díky, takhle to stačí. Už jsem zkoušel s páčkou hýbat, ale nevěděl jsem, že je ještě někde nějakej vypínač. :845: V úterý jedu do Prahy na plynofikaci, tak chci tempomat natrénovat. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od cerv »

Hlavní vypínač je značen CRUISE!Vlevo ze 3 co tam jsou...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Super :diky:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Radomír
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 07, 2014 8:01 am
Jméno a příjmení: Radomír Kráčmar
Bydliště: Březnice u Zlína

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Radomír »

Zdravím vespolek!

Jsem po repasi 2,0D motoru , vlastním nový polomotor a mnoho jiných dílů ( ... připomíná mi to Svěrákovo : "Maminko , teď už jsem vyměnil úplně, úplně všechno...")
a poohlížím se, co by mi mohlo nahradit starou dobrou redukční převodovku . Několikrát do roka se musím rozjet do travnatého kopce (22st) s 600kg na vozíku a spojku u 2.0D bych zase a záhy odrovnal , protože motor má výkon až v otáčkách...

Jak je na tom CVT u Foresteru XT s těžkým rozjezdem z nuly ?
Jen 3x do roka.

Prosím o radu .

Radomir
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21952
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

CVT u Subaru má "hydroměnič" stejně jako klasický automat (4EAT, E5AT), takže si dovolím odpovědět. Je na tom dobře, protože měnič umožní téměř libovolný prokluz a efektivně dokáže redukovat v poměru kolem 1:2. A v intenzitě 3x do roka o tom zřejmě nebude ani vědět...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od romull »

Přesně jak píše Honza, pro XT s CVT to nebude problém a ani si toho nijak zvlášť nevšimne.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Tak po krátké zkušenosti s automatickou převodovkou, můžu shrnout dosavadní pocity z jejího používání...
Vyzkoušel jsem cestou na sraz kouzelné tlačítko Power a ještě si na sebe asi musíme zvyknout. Jak jsem z podstaty spíš klidný jezdec, tak mě víc oslovuje základní režim fungování převodovky. Ale jak říkám, asi se s tím ještě musím naučit pracovat.

Co se jízdy po městě týče, tam jsem si zcela zažil ježdění na trojku. Tam, kde převodovka na D, pořád hledá, co by tam ráda zařadila, tedy někde okolo povolených limitů, na trojku se zamkne měnič a odezva auta na práci s plynem je mnohem příjemnější.

Na srazu jsem měl šanci vyzkoušet převodovku v terénu. To byl v kombinaci s dostatečným počtem koní naprostý orgasmus. :845: Co se ale režimů týče, tak jsem na srazu zaznamenal i názor, že není třeba řadit 1, potažmo 2, že stačí D. To jsem si ověřil, že je naprostá kravina. Auto se se zařazenou jedničkou chová opravdu zcela jinak, než na D a i znatelně jinak, než na 2. Je znát, že je na jedničku zamčený měnič a převodovka nehledá, co tam má vrazit. No je vidět, že tam ty polohy na voliči, nejsou pro srandu králíkům... :845:

Na velikonoce jedu na chalupu, tak konečně pořádně otestuju jízdu s vlekem. Pak napíšu pocity...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“