Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dracekvo »

Má nejhorší zkušenost je škodovkou s DSG.
To chování je to popsané v článku.
Parkoval jsem na těsno do řady aut. Člověk pustí brzdu a nic se neděje. Pak přidá plyn a auto najednou vyrazí. Jel jsem s tím poprvné a málem jsem kvůli tomu naboural auto předemnou, protože jsem takovou reakci prostě nečekal.
Zlatej hydroměnič, kde se pustí brzda a auto pomalinku jede.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

K těm otáčkám, u mě moc velký rozdíl není... když v normal režimu ten plyn dám na podlahu, tak to točí do 6000rpm, s powerem do 6500.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

To jo, ale rozdíl je asi, když nedáš plnej plyn, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Jo, to je. Ale když se ten plyn drží tak, aby to drželo aktuální rychlost, tak i na power to vykvaltuje nahoru co to jde. A ty stavy mezitím při akceleraci se blbě posuzujou, na power mi přijde, že kdykoliv chci přidat, tak to tam narve to nejnižší co se vejde ještě pod omezovač a jede :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, tak se to víceméně chová na S# :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

M a r c e l píše: ...POWER téměř nepoužívám, páč při něm nefunguje tempomat, který používám téměř pořád...
No prosím tě ? Jakože když máš zapnutej Power, tak to nereaguje na tlačítko tempomatu ?? To musí bejt nějaká Forestří specialita.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

Když na POWER zapnu tempomat, tak reaguje tempomat, ale přepne se to do AT režimu...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne úte črc 21, 2020 4:28 pm, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, to dělal BH9 taky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Jo ták, takže ne, že nefunguje. Oukej, takhle se to chová normálně. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

spm píše:U mojí starý 4AT se to podle mě z hlediska zamykání chová úplně stejně. Rozdíl na power spatřuju v tom, že ta převodovka reaguje hned jak se hýbe plynový pedál, kdežto v normal režimu to drží co tam je, dokud se na ten plyn nehrábne víc (takže když jedu třeba něco >50km/h se zamknutou 4, tak u normal režimu když lehce přidám, nic se nestane, když přidám citelně víc, odemkne to rychlost, když ještě víc, tak to podřadí na 3, atd. U power to odemkne v podstatě sotva ten plyn přidám). S tím cukáním by to asi mohlo i souviset …
Mám z toho naprosto stejný pocit. (*_^) |,,,, Protože otáčky jsou při konstantních 50km/h stejné na D jako na Sport. Kdyby to bylo zamčené méně, budou ty otáčky jiné, pokud dobře chápu fci zamčeného měniče. Ale ta reakce na plyn je opravdu tak jak to popisuješ.
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od dvahrnce »

M a r c e l píše:Když na POWER zapnu tempomat, tak reaguje tempomat, ale přepne se to do AT režimu...
Ony ty "starší" kusy kde je možnost zamknutí a tlačítko HOLD možná tedy fungují jinak?
Já si dokážu zamknout jakýkoli kvalt ze všech 4 když na tu rychlost přeřadím šaltpákou ručně. Jiná možnost není. A toto lze pouze v tom režimu "sport".
Když zapnu tempomat, tak pouze zhasne nápis "sport" na otáčkoměru, ale převodovka se pocitově chová stále stejně - viz. citlivější reakce na plyn, vyšší otáčky než přeřadí (mimochodem taky asi jen o 500ot, víc to nebude) a rychlejší a hladší odemykání měniče.. Takže tam vidím rozdíl vážně jen ve zhasnutém nápisu, nic víc.
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

Jo tak to ještě okoukám, moc jsem to nezkoumal, jak to zhaslo, přestal jsem POWER na běžnou jízdu používat, nepřišel jsem na žádnou výhodu, jen to víc točí a žere...

Nevím, co máš za model, ale na SG 2003, nebo kolik to mám, jde zamknout, posunutím páky na dané číslo, rychlost ve všech režimech, aspoň mi to tak přišlo, můžu ráno cestou z práce vyzkoušet, aspoň neusnu...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od mnov »

Přeřazením voliče se nic nezamkne. Jen se tím omezí, na co může řadit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

Tak jsem to nemyslel, myslel jsem, že zkusím zamykat v různých režimech, co to udělá...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Tak jest. Přeřazením voliče na příslušnou rychlost se nic nezamkne. Jen se omezí nejvyšší stupeň.
Jinak jakoukoliv rychlost s výjimkou 1 umí zamknout i naše 4EAT v našich archaických strojích.

Při zapnutém tempomatu zhasne POWER. A já nevim jak vy, ale já při zařazeným tempomatu chci, aby to jelo furt tou stejnou rychlostí, klidně, bez zběsilých reakcí převodovky. Takže jak zapínám tempomat, tak zapínám HOLD. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“