Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Teď mě ještě napadá otázka, co to udělá, nebo mělo by udělat, když bych dejme tomu zařadil 1 a přepnul na Hold, potažmo Power ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

HOLD zřejmě nic, POWER by ještě možná tak mohl ovlivnit zamykání měniče nebo sevření mezinápravy, ale dost možná asi taky nic :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Aha, tak to holt to Hold musím vyzkoušet... :845:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od ozawasan »

no na mém - bez VTD XTéčku to omezuje přenos síly na kola - HOLD - takže se tak rychle nezahrabu - lépe to reaguje v bahně - kola se mi tak rychle neprotáčí....a HonzoCZ - zase nevím, jak je to technicky ::-DDD: - jen jsme to zkoušeli s Johyyym v praxi - na jedna bez hold to rychle prohrábneš do hloubky - při D a aktivovaném Hold a stejné poloze plynu to jede pomaleji v menších otáčkách nezahrabeš se tak rychle....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

D + HOLD řadí až od dvojky, takže tam je to celkem jednoduchý vysvětlení, proč to má menší tendenci se prohrabat a jede to v nižších otáčkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
merlin
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 689
Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
Bydliště: Praha - Prosek

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od merlin »

Fascinujúci vývoj. A veľmi veľmi užitočná debata.

Moja skúsenosť (2.0R 4EAT VTD bez samosvoru, bez HOLD a kvalitné obutie) je taká, že keď už sa dostanem občas mimo asfalt a kedykoľvek k tomu dostanem nápad "tomu" kecať do radenia (VDC off alebo kulisa manuálneho radenia), tak situáciu spravidla len zhorším. Viem, že je to mnou a myslel som si, že sa tu dočítam, ako "do toho kecať" správne a fascinuje ma predstava, že nechať to všetko na "D" je možno fakt jediné rozumné riešenie.

Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 3.0R AT Kombi Comfort-Navi 2007 Obrázek
Subaru Legacy 2.0R AT Kombi Comfort-Navi 2006 Obrázek - predané
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od ozawasan »

no ono to chce Merline - se učit se učit se učit - jak pravil jistý německý císařský agent trpící příjicí - a zkoušet to neustále v praxi - co tomu Tvému sedne...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Mira »

Mám dotaz ohledně toho kouzelného tlačítka Power. Je ho možné zapnout i za jízdy, nebo pouze když auto stojí? Např. při předjíždění místo podřazení u manuálu, zda jde zapnout power a plnej knedlík.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Power jde zapnout kdykoliv. Plnej knedlík ale podřadí i bez Power. Teda když to lze vzhledem k rychlosti.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Mira »

Díky. Mě jde o to, aby si po podřazení při kickdownu to nechtělo hned zas řadit nahoru, ale pěkně to vytočilo až hore a akcelerace byla co nejvyšší.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, to by power mode mohl zařídit :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Jackylle »

Nesmírně si užívám, že s AT nemusím řešit řazení, moc do toho nekecám a místo toho se furt snažím přijít na to, jak ten automat řeší různé situace. Něco sice píšou v uživatelské příručce, ale v reálu to tak vždycky není.

A dneska mě dost překvapila tahle situace (vlastně už podruhé - stejná cesta, stejné chování). Máme jeden přehledný kousek cesty, kde si můžu dovolit vyhnat pavouky a nechat motor aspoň trochu vytočit. Takže pokud je cesta prázdná, rozjedu to kousek z kopečka a pak výrazně přidám, převodovka to pochopí, přepne se do režimu "tryskáč", podřadí a fičíme do kopce - cca na 3500 otáček. A nahoře už jedu bez plynu a čekám, že se přeřadí zpátky na čtverku a v klidu pojedeme dolů. Jenže ona si nepřeřadí, nepřejde do normálního režimu, jede tak 90 km/h na 4500 otáček a to se mi nelíbí a nevím, jak jí to rozmluvit.
Když jedeme do kopce v normálním režimu, tak si za vrcholem kopce většinou taky drží trojku a čeká, jestli bude třeba brzdit motorem. Když přidám plyn, přeřadí. Ale v tom tryskáčovém režimu se ještě více splaší. Co dělám špatně? V nejhorším takhle jezdit nemusím...
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
2.0XT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
Jméno a příjmení: Vít
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od 2.0XT »

Není zapnuté power tlačítko nebo blokovaná 3?
Subaru Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

To je normalni, prevodovka ceka, ze das zase podlahu a nechava zarazenou rychlost. Staci se lehce dotknout plynu a preradi na ctyrku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Jackylle »

To 2.0XT: Power zapnuté není a zařazeno je D

To Slavek_xxx: tak to musím asi lépe odhadnout to lehké ťuknutí :850:
Pokud nejedem v tom splašeném módu, tak to funguje jak píšeš. Možná se v tu chvíli splaším i já a už nedávám srozumitelné pobídky :845:
Budeme na tom pracovat...
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“