Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Teď mě ještě napadá otázka, co to udělá, nebo mělo by udělat, když bych dejme tomu zařadil 1 a přepnul na Hold, potažmo Power ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
HOLD zřejmě nic, POWER by ještě možná tak mohl ovlivnit zamykání měniče nebo sevření mezinápravy, ale dost možná asi taky nic
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48964
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Aha, tak to holt to Hold musím vyzkoušet... :845:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
no na mém - bez VTD XTéčku to omezuje přenos síly na kola - HOLD - takže se tak rychle nezahrabu - lépe to reaguje v bahně - kola se mi tak rychle neprotáčí....a HonzoCZ - zase nevím, jak je to technicky ::-DDD: - jen jsme to zkoušeli s Johyyym v praxi - na jedna bez hold to rychle prohrábneš do hloubky - při D a aktivovaném Hold a stejné poloze plynu to jede pomaleji v menších otáčkách nezahrabeš se tak rychle....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
D + HOLD řadí až od dvojky, takže tam je to celkem jednoduchý vysvětlení, proč to má menší tendenci se prohrabat a jede to v nižších otáčkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 689
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Fascinujúci vývoj. A veľmi veľmi užitočná debata.
Moja skúsenosť (2.0R 4EAT VTD bez samosvoru, bez HOLD a kvalitné obutie) je taká, že keď už sa dostanem občas mimo asfalt a kedykoľvek k tomu dostanem nápad "tomu" kecať do radenia (VDC off alebo kulisa manuálneho radenia), tak situáciu spravidla len zhorším. Viem, že je to mnou a myslel som si, že sa tu dočítam, ako "do toho kecať" správne a fascinuje ma predstava, že nechať to všetko na "D" je možno fakt jediné rozumné riešenie.
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Moja skúsenosť (2.0R 4EAT VTD bez samosvoru, bez HOLD a kvalitné obutie) je taká, že keď už sa dostanem občas mimo asfalt a kedykoľvek k tomu dostanem nápad "tomu" kecať do radenia (VDC off alebo kulisa manuálneho radenia), tak situáciu spravidla len zhorším. Viem, že je to mnou a myslel som si, že sa tu dočítam, ako "do toho kecať" správne a fascinuje ma predstava, že nechať to všetko na "D" je možno fakt jediné rozumné riešenie.
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
no ono to chce Merline - se učit se učit se učit - jak pravil jistý německý císařský agent trpící příjicí - a zkoušet to neustále v praxi - co tomu Tvému sedne...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Mám dotaz ohledně toho kouzelného tlačítka Power. Je ho možné zapnout i za jízdy, nebo pouze když auto stojí? Např. při předjíždění místo podřazení u manuálu, zda jde zapnout power a plnej knedlík.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Power jde zapnout kdykoliv. Plnej knedlík ale podřadí i bez Power. Teda když to lze vzhledem k rychlosti.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Díky. Mě jde o to, aby si po podřazení při kickdownu to nechtělo hned zas řadit nahoru, ale pěkně to vytočilo až hore a akcelerace byla co nejvyšší.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, to by power mode mohl zařídit
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nesmírně si užívám, že s AT nemusím řešit řazení, moc do toho nekecám a místo toho se furt snažím přijít na to, jak ten automat řeší různé situace. Něco sice píšou v uživatelské příručce, ale v reálu to tak vždycky není.
A dneska mě dost překvapila tahle situace (vlastně už podruhé - stejná cesta, stejné chování). Máme jeden přehledný kousek cesty, kde si můžu dovolit vyhnat pavouky a nechat motor aspoň trochu vytočit. Takže pokud je cesta prázdná, rozjedu to kousek z kopečka a pak výrazně přidám, převodovka to pochopí, přepne se do režimu "tryskáč", podřadí a fičíme do kopce - cca na 3500 otáček. A nahoře už jedu bez plynu a čekám, že se přeřadí zpátky na čtverku a v klidu pojedeme dolů. Jenže ona si nepřeřadí, nepřejde do normálního režimu, jede tak 90 km/h na 4500 otáček a to se mi nelíbí a nevím, jak jí to rozmluvit.
Když jedeme do kopce v normálním režimu, tak si za vrcholem kopce většinou taky drží trojku a čeká, jestli bude třeba brzdit motorem. Když přidám plyn, přeřadí. Ale v tom tryskáčovém režimu se ještě více splaší. Co dělám špatně? V nejhorším takhle jezdit nemusím...
A dneska mě dost překvapila tahle situace (vlastně už podruhé - stejná cesta, stejné chování). Máme jeden přehledný kousek cesty, kde si můžu dovolit vyhnat pavouky a nechat motor aspoň trochu vytočit. Takže pokud je cesta prázdná, rozjedu to kousek z kopečka a pak výrazně přidám, převodovka to pochopí, přepne se do režimu "tryskáč", podřadí a fičíme do kopce - cca na 3500 otáček. A nahoře už jedu bez plynu a čekám, že se přeřadí zpátky na čtverku a v klidu pojedeme dolů. Jenže ona si nepřeřadí, nepřejde do normálního režimu, jede tak 90 km/h na 4500 otáček a to se mi nelíbí a nevím, jak jí to rozmluvit.
Když jedeme do kopce v normálním režimu, tak si za vrcholem kopce většinou taky drží trojku a čeká, jestli bude třeba brzdit motorem. Když přidám plyn, přeřadí. Ale v tom tryskáčovém režimu se ještě více splaší. Co dělám špatně? V nejhorším takhle jezdit nemusím...
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- 2.0XT
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
- Jméno a příjmení: Vít
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Není zapnuté power tlačítko nebo blokovaná 3?
Subaru Legacy GT 2010
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To je normalni, prevodovka ceka, ze das zase podlahu a nechava zarazenou rychlost. Staci se lehce dotknout plynu a preradi na ctyrku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To 2.0XT: Power zapnuté není a zařazeno je D
To Slavek_xxx: tak to musím asi lépe odhadnout to lehké ťuknutí :850:
Pokud nejedem v tom splašeném módu, tak to funguje jak píšeš. Možná se v tu chvíli splaším i já a už nedávám srozumitelné pobídky :845:
Budeme na tom pracovat...
To Slavek_xxx: tak to musím asi lépe odhadnout to lehké ťuknutí :850:
Pokud nejedem v tom splašeném módu, tak to funguje jak píšeš. Možná se v tu chvíli splaším i já a už nedávám srozumitelné pobídky :845:
Budeme na tom pracovat...
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road