Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak na ostatní kvalty jsem nic takového nepozoroval, je to jen na 4 a jen okolo těch 1500ot.
Honzo, nějaký způsob jak zjistit jestli to opravdu dělá měnič?
Asi dnes obvolám pár servisů a budu konzultovat
Honzo, nějaký způsob jak zjistit jestli to opravdu dělá měnič?
Asi dnes obvolám pár servisů a budu konzultovat
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To nevím... Možná si přes diagnostiku vyjet graf aktuálního uzamčení měniče a sledovat korelaci mezi tím grafem a vibracema? A když to nebude ono, můžeš pokračovat s dalšíma hodnotama. Přes KKL kabel a RomRaider bys měl s převodovkou normálně komunikovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
tohle jsem taky řešil s tím že jde AT nebo kardan do háje, teď už jsem přesvědčenej -nemá to s převodovku nic společnýho,dělá to zadní uložení předního ramene(ten díl na pohled i při páčení vypadá dobře ale je K.O.)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Honzíku myslíš to dobře, ale moje znalosti kabelů končí u prodlužky
Nicméně pokud bys byl ochoten, až to povezu do Phy na zplynování, tak bychom mohli dat scucha a osobně bys mi to asi vysvětlit lépe
Kdyztak si pošlem kontakt pres zprávu a pak to pořešíme po fonu..
Se jeste zeptam tady v okoli jestli neni někdo osoba znala, abych te nemusel otravovat..
Nicméně pokud bys byl ochoten, až to povezu do Phy na zplynování, tak bychom mohli dat scucha a osobně bys mi to asi vysvětlit lépe
Kdyztak si pošlem kontakt pres zprávu a pak to pořešíme po fonu..
Se jeste zeptam tady v okoli jestli neni někdo osoba znala, abych te nemusel otravovat..
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Thunder: diky za tip, náprava mne taky napadla, první pocit byl jakoby to slo od levého předního kola, takže určitě možnost kterou prověřím, byla by to ta lepsi varianta
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
dvahrnce: Mám podobný problém, možná tě to bude čekat taky.
Ze začátku se mi to taky projevovalo jemným zhoupnutím.Dnes když jedu cca 60km/h na zamčenou "4" cca 1600ot/min téměř bez plynu a prudce přidám plyn tak mi tam něco silně kopne, doslova se zavlní celý auto a vzápětí se odemkne měnič, otáčky se zvýší a vše běží jak má... Ve vyšších otáčkách se to neděje, prostě nesmím jet se zamčenou 4 pod 2000ot/min nebo musím přidávat plyn opravdu pomalu...Už takhle jezdím cca 35 000km a v poslední době se k tomu přidal dálší projev, když jedu v táhlém kopci na zamčenou čtyřku a plynový pedál je cca ve 40% tak auto se snaží zrychlovat bez odemčení měniče nebo bez podřazení a začínají se ozývat opravdu nepěkný vibrace... 4EAT 221 000km.
Včera jsem byl v Dobřanech a rada byla jasná, jezdit než se to vysere celý protože jakákoliv oprava AT (pokud to nebude měnič) bude stát takovej ranec že se to nemusí vyplatit protože několik lidí s různými příznaky jezdí už léta a pořád nic....
Ze začátku se mi to taky projevovalo jemným zhoupnutím.Dnes když jedu cca 60km/h na zamčenou "4" cca 1600ot/min téměř bez plynu a prudce přidám plyn tak mi tam něco silně kopne, doslova se zavlní celý auto a vzápětí se odemkne měnič, otáčky se zvýší a vše běží jak má... Ve vyšších otáčkách se to neděje, prostě nesmím jet se zamčenou 4 pod 2000ot/min nebo musím přidávat plyn opravdu pomalu...Už takhle jezdím cca 35 000km a v poslední době se k tomu přidal dálší projev, když jedu v táhlém kopci na zamčenou čtyřku a plynový pedál je cca ve 40% tak auto se snaží zrychlovat bez odemčení měniče nebo bez podřazení a začínají se ozývat opravdu nepěkný vibrace... 4EAT 221 000km.
Včera jsem byl v Dobřanech a rada byla jasná, jezdit než se to vysere celý protože jakákoliv oprava AT (pokud to nebude měnič) bude stát takovej ranec že se to nemusí vyplatit protože několik lidí s různými příznaky jezdí už léta a pořád nic....
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To jsou teda vyhlídky
Nicméně já stale doufam ze ma pravdu thunder s tou nápravou.
Mě to zavibruje pri ubrání plynu, pri přidání je vše v poho, tak snad jeste dlouho bude
Preji at ti převodovka jeste dlouho maká bez investic!
Nicméně já stale doufam ze ma pravdu thunder s tou nápravou.
Mě to zavibruje pri ubrání plynu, pri přidání je vše v poho, tak snad jeste dlouho bude
Preji at ti převodovka jeste dlouho maká bez investic!
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ahoj, hlásí se nováček do klubu přátel Subaru:)
v dohledné době by se v rodině měl objevit nový Outback s automatem. Bude to první automat a tak jsem si se zájmem pročetl velkou část téhle diskuse a mám pár dotazů.
Jak se parkuje v kopci do podélných stání? S manuálem se dalo hrát se spojkou a když se člověk nevešel na první najetí, tak stejně zaparkoval bez nutnosti řazení. To s automatem asi nepůjde, co? Tam se musí řadit R a D dokud se nenapasuje do mezery..
A druhý dotaz - parkování na mírném sklonu zakončeném rantlem. Dnes nechám auto na neutrál a ani nezatahuju ručku, protože to nemá kam sjet. To předpokládám lze dělat i s automatem a ničemu to vadit nebude, ne? Jen si nejsem jist, jestli na N nastartuju, nebo budu muset stejně volit P, které bych tam mohl nechat zařazené rovnou.
Uznávám, že jsou to blbiny, ale i tak budu rád za rady!
v dohledné době by se v rodině měl objevit nový Outback s automatem. Bude to první automat a tak jsem si se zájmem pročetl velkou část téhle diskuse a mám pár dotazů.
Jak se parkuje v kopci do podélných stání? S manuálem se dalo hrát se spojkou a když se člověk nevešel na první najetí, tak stejně zaparkoval bez nutnosti řazení. To s automatem asi nepůjde, co? Tam se musí řadit R a D dokud se nenapasuje do mezery..
A druhý dotaz - parkování na mírném sklonu zakončeném rantlem. Dnes nechám auto na neutrál a ani nezatahuju ručku, protože to nemá kam sjet. To předpokládám lze dělat i s automatem a ničemu to vadit nebude, ne? Jen si nejsem jist, jestli na N nastartuju, nebo budu muset stejně volit P, které bych tam mohl nechat zařazené rovnou.
Uznávám, že jsou to blbiny, ale i tak budu rád za rady!
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16147
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister: vítej u nás
ano, musíš střídat, navíc s brzdouLister píše:To s automatem asi nepůjde, co? Tam se musí řadit R a D dokud se nenapasuje do mezery..
Nastartuješ jen na N nebo P. U mého šestihrnku MY05 musíš dát P, jinak nevyndáš klíček. Stejně u forestíka SJ. Když parkuji, tak vždy dám N, držím nožní brzdu, zatáhnu ruční, zvednu nožní brzdu, auto se mírně zhoupne a dám "P". Když se dá rovnou "P", tak můžeš urtvat takový malý caplík.Lister píše:A druhý dotaz - parkování na mírném sklonu zakončeném rantlem. Dnes nechám auto na neutrál a ani nezatahuju ručku, protože to nemá kam sjet. To předpokládám lze dělat i s automatem a ničemu to vadit nebude, ne? Jen si nejsem jist, jestli na N nastartuju, nebo budu muset stejně volit P, které bych tam mohl nechat zařazené rovnou.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Můžeš samozřejmě i přecházet mezi R a N nebo D a N dle směru kopce. Jinak se s automatem s hydrodynamickým měničem parkuje o moc líp než s manuálem, můžeš se posunovat pomalinku po milimetrech bez toho, že by jsi pálil spojku, jen jemnou prací s jedním pedálem (brzdou) - plyn potřebuješ až opravdu v kopci.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Listere jaký model Suba je v rodině očekáván ? Novější modely musíš parkovat na P, protože pak nevyndáš klíček ze spínačky. Já polohu P vůbec nepoužívám, protože mě ještě jde vyndat klíček i na N. A v okamžiku, kdy stejně musí auto viset na brzdách a ne na kolíku v převodovce, mi přijde zcela zbytečné tam P vůbec cpát. Takže já parkuju jen na ručku a to vždy i s vlekem, bez ohledu na kopec.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Že by se ten "caplík" urval bych se fakt nebál. Ale určitě to nevadí, když se zbytečně nepřetěžuje. Jde i o komfort - když se zaparkuje v kopci na P bez brzdy, tak pak může jít hodně těžko P vyřadit.
U rantlu zastavíš na N, odbrzdíš a když se auto zastaví, tak dáš P. Jestli je to Outback novější než 2004, tak ten klíč vyndat nepůjde jindy než na P.
U rantlu zastavíš na N, odbrzdíš a když se auto zastaví, tak dáš P. Jestli je to Outback novější než 2004, tak ten klíč vyndat nepůjde jindy než na P.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Dobré ráno a díky za četné rady!
Očekáváme nového Outbacka (2,5i), MY2016 nebo 17. S tím asi souvisí, že tam nebudu startovat klíčem, ale tlačítkem, ale to je asi fuk - nevím, jestli se dá startovat jen na P nebo i na N (kvůli tomu parkování na rantlu na N bez e-brzdy). Stran toho parkování v kopci jsem pochopil, že si budu muset hrát s voličem mezi R/D a N a do kopce to pomaličku jede i bez plynu dle povolení brzdy.
Očekáváme nového Outbacka (2,5i), MY2016 nebo 17. S tím asi souvisí, že tam nebudu startovat klíčem, ale tlačítkem, ale to je asi fuk - nevím, jestli se dá startovat jen na P nebo i na N (kvůli tomu parkování na rantlu na N bez e-brzdy). Stran toho parkování v kopci jsem pochopil, že si budu muset hrát s voličem mezi R/D a N a do kopce to pomaličku jede i bez plynu dle povolení brzdy.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lister> no tak funglovka s CVT urcite nepujde vyndat klic na N a navic ma parkovaci brzdu, kterou to bude vyzadovat...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Takže z D na P + e-brzda i na rantlu. no, aspoň si vytvořím zvyk a nebudu zbytečně dumat nad jiným řešením:) díky za pomoc.
v jiném vláknu (u levorgů) jsem ještě narazil na jinou situaci - zastavení na přejezdu/červené/cokoli jiného a možnost nechání D + místo sešlápnuté brzdy ta parkovací e-brzda. Při rozjezdu by potom stačilo jen sešlápnout plyn a odpadají úvahy o řazení N a další zlepšováky:) Je to možný/rozumný postup? Má na to nějaký vliv start-stop systém? a ten se patrně nedá trvale deaktivovat, co?
v jiném vláknu (u levorgů) jsem ještě narazil na jinou situaci - zastavení na přejezdu/červené/cokoli jiného a možnost nechání D + místo sešlápnuté brzdy ta parkovací e-brzda. Při rozjezdu by potom stačilo jen sešlápnout plyn a odpadají úvahy o řazení N a další zlepšováky:) Je to možný/rozumný postup? Má na to nějaký vliv start-stop systém? a ten se patrně nedá trvale deaktivovat, co?