Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Hm, sakra. Ja nic na netu nenasel, jak by to bylo konstrukcne udělaný.
Nevím jestli treba jezdis mhd, ale ty starsi iveca karosy to mely, tam jsi to dokonce poznal podle otacek motoru, kdyz zastavil a "odlehcil" se menic.
Nasel jsem jen, ze moderni menice maj takovou geometrii lopatek, ze pri nízkých otáčkách táhne minimálně - kvuli spotrebe paliva.
Nevím jestli treba jezdis mhd, ale ty starsi iveca karosy to mely, tam jsi to dokonce poznal podle otacek motoru, kdyz zastavil a "odlehcil" se menic.
Nasel jsem jen, ze moderni menice maj takovou geometrii lopatek, ze pri nízkých otáčkách táhne minimálně - kvuli spotrebe paliva.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak mně nepřijde, že by to nějak extra táhlo na volnoběh, takže asi už je to moderní. Proto asi taky mají subaru s AT o 100 rpm nižší volnoběh.
Ještě můžu zkusit diagnostiku.
Já vím, jak to odlehčení vypadá. Novější auta to dělají poměrně často. Ale nevím, jestli to řeší měničem nebo prostě vyřádí na N.
Ještě můžu zkusit diagnostiku.
Já vím, jak to odlehčení vypadá. Novější auta to dělají poměrně často. Ale nevím, jestli to řeší měničem nebo prostě vyřádí na N.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak až někdy zprovozním Imprezu, mohu nalogovat stání na D oproti Foresteru s manuální převodovkou. Ale nepředpokládám tam moc rozdíl, protože ty volnoběžné solenoidy jsou naprosto stejné. Ono by to stačilo asi udělat na jednom autě s automatem při zvoleném N a P.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Co jsou volnoběžné solenoidy?
Jinak při N a P by tam mělo bejt všechno úplně stejně, kromě tý mechanický packy.
Jinak při N a P by tam mělo bejt všechno úplně stejně, kromě tý mechanický packy.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tím myslím IACV.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Aha, já byl myšlenkama pořád v převodovce.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Tak když to tak samo řadí, tak to je prostě blbě. Buďto to má dole táhnout nebo to má řadit tak, aby to jelo. Ale jako mít třílitr s automatem a něčím ještě verglovat, aby to do kopce jelo nějak normálně, to mě nebaví. Resp. to samozřejmě není obecný problém, ale některý kombinace strmosti kopce a požadovaný rychlosti jsou prostě nevhodný. Typicky to je výjezd po Českobrodský z Hrdlořez směrem z centra, když je provoz. Pokud tam jedu 70, tak vše v pohodě, ale jak tam mám jet 45 za někým, tak si to s tím neví rady.
EDIT: Přesunuto z Jak správně zacházet s manuální převodovkou
EDIT: Přesunuto z Jak správně zacházet s manuální převodovkou
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Musim potvrdit, co pise HonzaCZ. Jet nahoru barrandovskej kopec se 180 kW s pakou v D je strasidelny, to jsem si driv rikal, ze jsem asi prehlidl ceduli prace na silnici a vjel do mekkyho asfaltu.
Takovej projev prevodovky by subaru a zadna automobilka nemela dopustit.
Takovej projev prevodovky by subaru a zadna automobilka nemela dopustit.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Hlavně že když jsem si na tohle před dvouma rokama stěžoval po průjezdu nějakejma horama v Chorvatsku, tak jste mi tvrdili, že na to tam mám tu páku s voličem
Ale jinak ono to jede, když se ten plyn přidá Pravda, že zrovna v sobotu jsem takhle málem naboural nějaký BMW Jel jsem nějakej kousek mezi obcema do většího stoupání, tu trojku jsem měl asi i zablokovanou, před sebou jsem měl tohohle lenochoda. Jelo to na tu trojku podle mě tak akorát, že bych si ani nestěžoval, ale jak se to stoupání v jednom místě zvětšilo, tak to podřadilo za 2 a vylítlo dopředu takovym fofrem, že jsem měl co dělat
Ale jinak ono to jede, když se ten plyn přidá Pravda, že zrovna v sobotu jsem takhle málem naboural nějaký BMW Jel jsem nějakej kousek mezi obcema do většího stoupání, tu trojku jsem měl asi i zablokovanou, před sebou jsem měl tohohle lenochoda. Jelo to na tu trojku podle mě tak akorát, že bych si ani nestěžoval, ale jak se to stoupání v jednom místě zvětšilo, tak to podřadilo za 2 a vylítlo dopředu takovym fofrem, že jsem měl co dělat
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Jj, přesně. Začne klesat rychlost, jak motor nemůže. Při přišlápnutí plynu to začne víc zamykat měnič, takže otáčky ještě víc klesnou a ještě míň to jede. Takže člověk přišlapuje a přišlapuje, až to najednou odemkne, podřadí o dva kvalty a vystřelí jak ztřeštěný.
Bavíme se teda o městských rychlostech. Jinak se s tím jezdí celkem fajn.
Ale teda srovnání např. s naladěním převodovky v tom saabu, co si půjčuju, to bohužel je subaru v některých situacích úplně mimo.
Bavíme se teda o městských rychlostech. Jinak se s tím jezdí celkem fajn.
Ale teda srovnání např. s naladěním převodovky v tom saabu, co si půjčuju, to bohužel je subaru v některých situacích úplně mimo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
No ale to je něco jinýho. To jsou hory... Ne normální kopeček někde ve městě.spm píše:Hlavně že když jsem si na tohle před dvouma rokama stěžoval po průjezdu nějakejma horama v Chorvatsku, tak jste mi tvrdili, že na to tam mám tu páku s voličem
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ono to stoupání ve výsledku bylo asi hodně stejný, akorát v těch horách se u toho furt musí ještě strašně moc točit volantem
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Asi to máte kluci rozbitý. Já co je teď na Barranďák 70tka už od spodu, to rozjedu na těch 70, cvaknu tempomat a je to. Když jedu sám, jede to na 4. Když jsem hodně naloženej (4 lidi, plný kufr a rakev na střeše) tak na 3. Nahoře na kopci plynule přejde na 5. A ani mi to nepřijde mrtvý dole. Při klidný jízdě je otevřný měnič a motor se převaluje někde kolem 1000 otáček. Při polechtání plynu otáčky stoupnou na 2000 a tam už motor dostatečně táhne. Jesltli Vy nečekáte zátah jak v pětilitrovým osmiválci.bonboniera píše:Musim potvrdit, co pise HonzaCZ. Jet nahoru barrandovskej kopec se 180 kW s pakou v D je strasidelny, to jsem si driv rikal, ze jsem asi prehlidl ceduli prace na silnici a vjel do mekkyho asfaltu.
Takovej projev prevodovky by subaru a zadna automobilka nemela dopustit.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Jak jsem psal - při 70 je to už v pohodě.
Zátah jako v pětilitru nečekám, ale řídil jsem auta i se slabšími (co se týče max. výkonu) a méně objemnější motory, co se v nízkých otáčkách chovaly líp. Prostě mi nepřijde normální, aby u relativně moderního třílitru byla krouťáková špička ve 4200 otáčkách. A nebo ať tam je, ale ať ten motor, resp. převodovka s těma otáčkama pracuje líp. Kdykoliv pustím i na okamžik plyn, tak to tam nakope nejvyšší možnej převodovej stupeň a otáčky padnou na 1200.
A když jsme u toho, tak jsem nepochopil, proč na manuální režim je blokace měniče méně agresivní, než na D... to mi přijde úplně naopak. Ale nejsem konstruktér převodovek, tak tomu asi nerozumím. Ale při manuálním režimu by to, podle mě, mělo blokovat hned. Aspoň zase spoustu jiných aut to tak dělá. Nevím. Mají to nějaký otočený všechno...
Ale asi trochu jedeme teda offtopic
Zátah jako v pětilitru nečekám, ale řídil jsem auta i se slabšími (co se týče max. výkonu) a méně objemnější motory, co se v nízkých otáčkách chovaly líp. Prostě mi nepřijde normální, aby u relativně moderního třílitru byla krouťáková špička ve 4200 otáčkách. A nebo ať tam je, ale ať ten motor, resp. převodovka s těma otáčkama pracuje líp. Kdykoliv pustím i na okamžik plyn, tak to tam nakope nejvyšší možnej převodovej stupeň a otáčky padnou na 1200.
A když jsme u toho, tak jsem nepochopil, proč na manuální režim je blokace měniče méně agresivní, než na D... to mi přijde úplně naopak. Ale nejsem konstruktér převodovek, tak tomu asi nerozumím. Ale při manuálním režimu by to, podle mě, mělo blokovat hned. Aspoň zase spoustu jiných aut to tak dělá. Nevím. Mají to nějaký otočený všechno...
Ale asi trochu jedeme teda offtopic
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Diky za informaci o 70 v Barrandovskym kopci, pristi tyden vyzkousim, jestli tedy situace s covidem neurci jinak... Cestuju z Norska pres Amsterdam do Prahy. Rad bych
Na dalky a bezne rychlosti je prevodovka v outbackovi celkem dobra, padla nebo manualni rezim v podstate pouzivam minimalne.
Ta petka je zrejme az moc tezka, ani pri 90 do kopce (vyjezd z Varu na Prahu nebo nektere z kopcu mezi Varama a Prahou) to auto nejede uplne hladce a ja jako ridic proste citim, ze ten motor ma idealni otacky nekde jinde. Daleko vys. A neni vzdycky uplne jednoduchy zaridit ty spravne otacky jen pedalem. Jasne, prave na to jsou tam padla nebo manualni rezim, pouzivam a je po problemu.
Ale v mem starem SVX se ctyrkvaltem vsude a vzdycky kritizovanym jsem pedalem prinutil prevodovku delat cokoliv a kdykoliv jsem to chtel a potreboval. Jen plynovym pedalem bych auto donutil jet do Barrandovskeho kopce na dvojku, na trojku nebo na ctyrku. Stejnou rychlosti, mam na mysli tu 50.
Na dalky a bezne rychlosti je prevodovka v outbackovi celkem dobra, padla nebo manualni rezim v podstate pouzivam minimalne.
Ta petka je zrejme az moc tezka, ani pri 90 do kopce (vyjezd z Varu na Prahu nebo nektere z kopcu mezi Varama a Prahou) to auto nejede uplne hladce a ja jako ridic proste citim, ze ten motor ma idealni otacky nekde jinde. Daleko vys. A neni vzdycky uplne jednoduchy zaridit ty spravne otacky jen pedalem. Jasne, prave na to jsou tam padla nebo manualni rezim, pouzivam a je po problemu.
Ale v mem starem SVX se ctyrkvaltem vsude a vzdycky kritizovanym jsem pedalem prinutil prevodovku delat cokoliv a kdykoliv jsem to chtel a potreboval. Jen plynovym pedalem bych auto donutil jet do Barrandovskeho kopce na dvojku, na trojku nebo na ctyrku. Stejnou rychlosti, mam na mysli tu 50.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009