Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Vyřazovat na N je přece úplná kravina a to kdykoliv. O tom snad tazatel neuvažuje. To není ani na doporučení MT, ale na doporučení Š120. Tam to bylo v kurzu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Se přiznám, že u MT to dělám pořád... v situacích, kdy kombinace kvalt + puštěný plyn moc brzdi a zároveň mi zrychlení/rychlost na N v té chvíli stačí a nechci víc přidávat Ale u automatu ne... krom toho, že to stejně spotřebě nepomůže (zvlášť na takovém bumbrlíčkovi), ničí to převodovku, tak to stejně nepomůže, při odemknutym měniči to skoro nebrzdí. Ale u automatu jsem zlenivěl a kašlu na hromadu jinejch věcí jako třeba brždění motorem (kromě dlouhých klesání), protože kdo by tím chtěl furt kvedlat
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát srp 18, 2017 1:41 am
- Jméno a příjmení: Michael Carbol
- Bydliště: Palkovice
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Díky chlapi za rychlou reakci. O vyřazování na N jsem opravdu neuvažoval. V zatáčkách a v obci určitě 3 a jinak si budu podřazovat z D. Moc to netrápím, podřazuju tak u 2000tis ot. Manuál bych klidně uvítal (i když ten automat je stejně boží věc), ale prostě se naskytlo auto ve bezvadném plněfunkčním stavu po dědouškovi, bez koroze za 40tis kč. No neber to
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
U manualu se da vyrazenim rychlosti z kopce (zvlast u Subaru, ktery docela brzdi motorem a ma kratky kvalty) usetrit klidne litr nebo dva paliva na sto km. Vlastni zkusenost.... U automatu to umi nektery novejsi verze DSG a ZF... Ale manualne bych to u AT nedelal.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Někde dříve jsem tu četl, že si někdo nedovedl představit, kdy radit u AT neutrál. Už to vím: Když vás traktor tahá z hromady sněhu a když vjedete do myčky s potahem. Další příklady dopíšu až se s nimi potkám. Zatím si nemůžu stěžovat, citlivé couvání z/do garáže bez vůně spojky; rozjezdy do kopce bez "sklouznutí".
Jen mám špatný pocit, že mě to příliš hřeje u pravého kolene. Může se nějaký majitel rozšířeného palubního počítače pochlubit, kolik je provozní teplota ATF? Máte i vy ostatní takové pocity?
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Jen mám špatný pocit, že mě to příliš hřeje u pravého kolene. Může se nějaký majitel rozšířeného palubního počítače pochlubit, kolik je provozní teplota ATF? Máte i vy ostatní takové pocity?
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jako že to cítíš na noze vevnitř? To mi přijde jako blbost, to by to muselo být v plamenech, aby to bylo cítit v kabině. Já měl kdysi zase pocit, že mě pálí levé chodidlo. Pak mě pálilo i za chůze, takže asi blbý boty
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak u našich starých vozů, které na neutrál i startují, používám jen neutrál a skoro vůbec parkovací polohu. Samozřejmě v myčce to taky používám.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ne, že by mě to pálilo až bych se spálil. Jen mne to hřálo o dost výrazněji než jakýkoliv jiný kus interiéru. Z MT na to nejsem zvyklý.
Jinak samozřejmě dávám N když pověšuji auto na ruční brzdu, pak pustím pedál brzdy, a pak zařadím P abych mohl vyndat klíček ze zapalování. (OTB MY2007) Už jen byl svědkem toho, jakou to dá ránu, když v mírném kopečku visí auto na kolíku v převodovce na P. ;(
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Jinak samozřejmě dávám N když pověšuji auto na ruční brzdu, pak pustím pedál brzdy, a pak zařadím P abych mohl vyndat klíček ze zapalování. (OTB MY2007) Už jen byl svědkem toho, jakou to dá ránu, když v mírném kopečku visí auto na kolíku v převodovce na P. ;(
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To hřeje určitě něco jiného, než převodovka. To je technicky nemožný, aby tě do nohy hřála převodovka, protože je v tunelu, kterého se nedotýká, pak je tam vrstva koberců a plastů a pak teprve je tvoje koleno.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
- Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
- Bydliště: Vyškov
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nemáš náhodou zapnutý topení? Člověče, a ty jsi si nevšimnul, že máš uprostřed tunelu, za loketní opěrkou, výdechy vzduchu i pro zadní pasažéry? Pravděpodobně celá ta "závada" spočívá v tom, že středovým tunelem proudí teplý vzduch na zadní sedadla. Nic víc, nic míň .schmako píše:Jen mám špatný pocit, že mě to příliš hřeje u pravého kolene
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, taky si myslím, že to je topení, případně nějaká závada, že to fouká někde, kde nemá. Ještě by to taky mohla bejt díra na vejfuku směrem nahoru v tom místě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jj, problém novějších není, že by na N nestartovali, ale nejde vyndat klíček. Dost vážně uvažuji o nějaké formě deaktivace této fíčury.
Teda jestli jsi, Tome, nemyslel něco ještě novějšího, kde to je třeba jinak.
Teda jestli jsi, Tome, nemyslel něco ještě novějšího, kde to je třeba jinak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
U Forestera mám to vedení vzduchu v podlaze.
Co se týče teploty ATF, tak dle manuálu se má měřit hladina při 70-80 °C. Max. teplota bude určitě vyšší.To jsi mi připomněl, že jsem ji ještě po výměně nezměřil. Když jsem to chtěl zkontrolovat, tak po najetí cca 15 km to mělo jen 50 °C a po delších jízdách, nebyl čas to měřit.
Co se týče teploty ATF, tak dle manuálu se má měřit hladina při 70-80 °C. Max. teplota bude určitě vyšší.To jsi mi připomněl, že jsem ji ještě po výměně nezměřil. Když jsem to chtěl zkontrolovat, tak po najetí cca 15 km to mělo jen 50 °C a po delších jízdách, nebyl čas to měřit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nene, já nic novějšího nemyslel.
Marku kapalina v automatu se ohřejvá strašně dlouho, ale fakt strašně. Provozní teploty to dosáhne tak po 40 km, pokud netáhneš vlek, pak to jde rychleji.
Marku kapalina v automatu se ohřejvá strašně dlouho, ale fakt strašně. Provozní teploty to dosáhne tak po 40 km, pokud netáhneš vlek, pak to jde rychleji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To už jsem zjistil také. Jenže v tom servisním manuálu píšou ujet 5-10 km, tak jsem to zkusil.
Četl jsem i návod na WIKI a tam je doporučeno najet myslím 20-30 km.
Tak jsem si to musel vyzkoušet sám.
Četl jsem i návod na WIKI a tam je doporučeno najet myslím 20-30 km.
Tak jsem si to musel vyzkoušet sám.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT