Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
BTW Asi jak kdo, ale s automatem to jde IMHO líp dávkovat zejména v kopci, nebo když ti to prostě někam vinou gravitace ujíždí. Můžeš totiž plynule měnit poměr brzdy a plynu. U MT na to prostě potřebuješ 3 nohy, nebo jednou nohou šlapat na 2 pedály.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Twl tak tos Marcel zabil tímhle komentářem teda...
Jinak jo, tah motoru si vyspojkuješ u MT preciznějc, líp. Ale složitějc. Takže jinak - tyhle citovky jsou s AT jednodušší než s MT, ne přesnější. Ale prostě třeba pro ženskou (zdejší dámy se neurazí - no offense) to znamená mnohdy rozdíl mezi ťukancem a kein problem.
Já teda nevím, jak u Subaru, ale u všech AT i starších, se kterýma jsem zatím jezdil (Mercedes, Volvo, Kia) to byla na jemné, pomalé popojíždění (nájezd do garáže/dílny, mezi autama) pohodovka. Asi když bude AT, který víc kope - třeba jak se tady dřív řešilo Subaru za studena, bude to horší. Ale jinak pomaloučké rozjezdy, kdy máš prostě jen jednu nohu na brzdě, kterou lehounce povoluješ a auto se pomaloučku hýbe, to vyžaduje u MT dost věcí najednou - potřebuješ prostě kombinaci všech třech pedálů, což se se dvěma nohama dělá blbě...M a r c e l píše:a tak to bych se zase teda hádal, s MT dokážeš na citovku mnohem líp jemně manévrovat než s AT, osobní zkušenost...
Jinak jo, tah motoru si vyspojkuješ u MT preciznějc, líp. Ale složitějc. Takže jinak - tyhle citovky jsou s AT jednodušší než s MT, ne přesnější. Ale prostě třeba pro ženskou (zdejší dámy se neurazí - no offense) to znamená mnohdy rozdíl mezi ťukancem a kein problem.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No, mně to povolování brzdy taky moc nejde... prostě v tý levý noze neni žádný cit, abych ji dokázal dobře povolit... takže se to snažim rovnat jenom plynem a tam je zase u BE/BH nebezpečí, že ten plyn jde tak z prudka, že místo "chci popojet o centimetr" se to rozjede stylem "potřebuju vykopat asfalt na týhle cestě" ale zase když jsem s tím jezdil nějaký polňačky, do kopce, atd. kde jsem chtěl jezdit pomalinku, tak se mi s AT jelo o mnoho líp (na MT bych musel pálit spojku a furt do toho hrabat dvouma nohama).
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
dyť je to pravdadraconis píše:Twl tak tos Marcel zabil tímhle komentářem teda...
jo, přesně tak, jednodušší, ne přesnější, třeba při najíždění na plato, dojíždění na cm přesně ke zdi a podobně to fakt s AT žádnej zázrak není, a to si myslím, že ta převodovka funguje super...draconis píše: Já teda nevím, jak u Subaru, ale u všech AT i starších, se kterýma jsem zatím jezdil (Mercedes, Volvo, Kia) to byla na jemné, pomalé popojíždění (nájezd do garáže/dílny, mezi autama) pohodovka. Asi když bude AT, který víc kope - třeba jak se tady dřív řešilo Subaru za studena, bude to horší. Ale jinak pomaloučké rozjezdy, kdy máš prostě jen jednu nohu na brzdě, kterou lehounce povoluješ a auto se pomaloučku hýbe, to vyžaduje u MT dost věcí najednou - potřebuješ prostě kombinaci všech třech pedálů, což se …
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
jo to je přesný...spm píše:No, mně to povolování brzdy taky moc nejde... prostě v tý levý noze neni žádný cit, abych ji dokázal dobře povolit... takže se to snažim rovnat jenom plynem a tam je zase u BE/BH nebezpečí, že ten plyn jde tak z prudka, že místo "chci popojet o centimetr" se to rozjede stylem "potřebuju vykopat asfalt na týhle cestě" ale zase když jsem s tím jezdil nějaký polňačky, do kopce, atd. kde jsem chtěl jezdit pomalinku, tak se mi s AT jelo o mnoho líp (na MT bych musel pálit spojku a furt do toho hrabat dvouma nohama).
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Se naučte, volové, brzdit levou... Pak nebudete takhle pindat. Je to jednodušší i přesnější.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ustřihl jsem offtopic o banech a přesunul to do Žvanírny... https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 1&start=15
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ted jsem našel toto:
Pozor, některá auta se táhnout nesmí!
Některá auta s pohonem všech kol, s automatickou převodovkou a speciálně nové vozy s dvojspojkovou převodovkou, se mohou tahat jen v omezeném režimu! Ověřte si v manuálu, jak je na tom vaše auto, abyste nezničili jeho pohonné ústrojí.
Nikdy mne nenapadlo, že by to mohl být problém. Ví o tom někdo něco víc?
Pozor, některá auta se táhnout nesmí!
Některá auta s pohonem všech kol, s automatickou převodovkou a speciálně nové vozy s dvojspojkovou převodovkou, se mohou tahat jen v omezeném režimu! Ověřte si v manuálu, jak je na tom vaše auto, abyste nezničili jeho pohonné ústrojí.
Nikdy mne nenapadlo, že by to mohl být problém. Ví o tom někdo něco víc?
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jasně, je to v každym manuálu k obsluze od každýho subaru. Po vlastní ose bez motoru lze automaty táhnout do rychlosti 30 km/h, maximálně 50 km daleko. Nevím, jestli se u novějších tyto parametry neliší, ale já zatím viděl jen tyto.
Je to kvůli tomu, že čerpadlo v automatu je hnaný od motoru, takže když to auto táhneš bez motoru, tak celá převodovka není mazaná úplně tak, jak by měla.
Mě tak napadá, že i to by mohl být důvod, proč nevyřazovat za jízdy na N... že by při volnoběžných otáčkách motoru nedostatečně tlačilo čerpadlo a převodovka se vzhledem k tomu točila moc rychle a stejně jako při tažení by mohla být nedostatečně mazaná...
Je to kvůli tomu, že čerpadlo v automatu je hnaný od motoru, takže když to auto táhneš bez motoru, tak celá převodovka není mazaná úplně tak, jak by měla.
Mě tak napadá, že i to by mohl být důvod, proč nevyřazovat za jízdy na N... že by při volnoběžných otáčkách motoru nedostatečně tlačilo čerpadlo a převodovka se vzhledem k tomu točila moc rychle a stejně jako při tažení by mohla být nedostatečně mazaná...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Honzo děkuju!
Ja jsem manuál opravdu pročetl dvakrát a tohle si nepamatuju. Tak to projdu ještě jednou, ale že bych si to vůbec nezapamatoval se mi nezdá. Ale stárneme ...
Ja jsem manuál opravdu pročetl dvakrát a tohle si nepamatuju. Tak to projdu ještě jednou, ale že bych si to vůbec nezapamatoval se mi nezdá. Ale stárneme ...
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak se schválně koukni, bývá to někde ke konci v sekci, kde je použití rezervy, montáž tažného oka, atd. Třeba CVT nějak vychytali, že jde táhnout líp.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak jsem opět otevřel a prošel část manuálu, je tam napsáno, že:
- auto se nesmí táhnout tak, aby mělo přední, nebo naopak zadní kola ve vzduchu, pokud má jet po ose, tak po všech 4 kolech.
- auto s CVT převodovkou je možné táhnout tak jak napsal Honza, tedy rychlostí max. 30 km/hod a do max. vzdálenosti 50 km, stím, že auto nesmí být nastartováno (to platí i u manuálu) pozuze zapalování v poloze ACC.
- nejlepší způsob je přeprava na ložné ploše auta.
- auto se nesmí táhnout tak, aby mělo přední, nebo naopak zadní kola ve vzduchu, pokud má jet po ose, tak po všech 4 kolech.
- auto s CVT převodovkou je možné táhnout tak jak napsal Honza, tedy rychlostí max. 30 km/hod a do max. vzdálenosti 50 km, stím, že auto nesmí být nastartováno (to platí i u manuálu) pozuze zapalování v poloze ACC.
- nejlepší způsob je přeprava na ložné ploše auta.
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jj, tak se nic nezměnilo. Táhnutí za jednotlivý nápravy je jasný, to je kvůli 4x4 a u tý převodovky jsem to popsal výš.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jen pro sichr - klasicky na laně tedy táhnout můžu, a to bez omezení na 30 km/h? (Lego IV MT)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
S manuálem jo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno