problém diferenciál Legacy Spec B
problém diferenciál Legacy Spec B
Zdravím,
mám problém s některým s diferenciálů. Při malé rychlosti a větším rejdu na obě strany se ozývají rány od kol. S podvozku to nejde, ten je bez vůlí. Jak poznám jestli to dělá přední, mezinápravový nebo zadní diferenciál?
Jedná se o model Subaru Legacy 3.0 R SpecB 2005. Převodovka a diferenciály jsou z Imprezy STi.
Chtěl jsem odpojit kardan a vyzkoušet to, ale zázrakem to zrovna teď nedělá. Když je vozidlo na zvedáku, a zastavím levé nebo pravé kolo tak druhým otočím. Vzadu i vepředu.
Děkuji moc za názory, rady i typy na diagnostiku problému.
Barry
mám problém s některým s diferenciálů. Při malé rychlosti a větším rejdu na obě strany se ozývají rány od kol. S podvozku to nejde, ten je bez vůlí. Jak poznám jestli to dělá přední, mezinápravový nebo zadní diferenciál?
Jedná se o model Subaru Legacy 3.0 R SpecB 2005. Převodovka a diferenciály jsou z Imprezy STi.
Chtěl jsem odpojit kardan a vyzkoušet to, ale zázrakem to zrovna teď nedělá. Když je vozidlo na zvedáku, a zastavím levé nebo pravé kolo tak druhým otočím. Vzadu i vepředu.
Děkuji moc za názory, rady i typy na diagnostiku problému.
Barry
Naposledy upravil(a) Barry dne pon zář 02, 2013 3:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Ahoj,
no, že by se pokazil nápravový diferenciál v tomto smyslu (zadření viskózní spojky) není asi úplně tak časté. Spíš bych se zaměřil na ten mezinápravový. Pokud jsi na zvedáku, tak zkus při zařazeném neutrálu zatáhnout ruční brzdu, zastavit jedno přední kolo a druhým otáčet. Mělo by to jít volně. Pokud máš natvrdo zadřenou mezinápravu, tak by s ním nešlo točit vůbec.
Taky může být teprve načatá a problém se projeví až při ohřátí. Nejlépe by se to možná zkoušelo na zemi. Když vyheveruješ jedno přední kolo, tak by s ním na neutrál mělo jít volně otáčet.
Jinak pokud se potvrdí problém v mezinápravě, tak doporučuji jednat rychle nebo s autem nejezdit, protože síly, které vznikají při její závadě mohou poškodit i ložiska v převodovce. Nepočítám samozřejmě kardan, poloosy, nápravové diffy, pneu, ložiska v kolech atd...
no, že by se pokazil nápravový diferenciál v tomto smyslu (zadření viskózní spojky) není asi úplně tak časté. Spíš bych se zaměřil na ten mezinápravový. Pokud jsi na zvedáku, tak zkus při zařazeném neutrálu zatáhnout ruční brzdu, zastavit jedno přední kolo a druhým otáčet. Mělo by to jít volně. Pokud máš natvrdo zadřenou mezinápravu, tak by s ním nešlo točit vůbec.
Taky může být teprve načatá a problém se projeví až při ohřátí. Nejlépe by se to možná zkoušelo na zemi. Když vyheveruješ jedno přední kolo, tak by s ním na neutrál mělo jít volně otáčet.
Jinak pokud se potvrdí problém v mezinápravě, tak doporučuji jednat rychle nebo s autem nejezdit, protože síly, které vznikají při její závadě mohou poškodit i ložiska v převodovce. Nepočítám samozřejmě kardan, poloosy, nápravové diffy, pneu, ložiska v kolech atd...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
"zapecené" lamely na vicospojke .. caká ta repas alebo nová http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... extension/
33trojka
33trojka
FXTi MT6 400PS
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
auto bylo "bruslit" 3x v Lungau...může to být příčina, nebo se to tak stane po 200000km
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv dub 02, 2015 3:09 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej Hubník
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Ahoj. Vlastním Subaru Legacy 2.0R rv. 2007.
Mám naprosto ten samý problém. Ozývá se mi to až po zahřátí ( asi po 70 Km když se prohřeje převodovka s diferákem od motoru )
Dělá to na 95% mezinápravový diferenciál. Potvrdilo mi to už více mechaniků. Při vytočení kol se ozyvájí rány a jde to i trochu cítit, jako by se kola zadrhávala.
Bohužel to vypadá na výrobní závadu ( možná nekvalitní materál ). Mechanik z AWD mi napsal že momentálně testují nějaký nahradní díl který by měl problém vyřešit. Oprava výměnou tohoto dílu by měla vyjít na cca. 6000 Kč,-. Další možností je pak vyměnit celý diferenciál za nový odhadem za 25.000 Kč,-
Taky mě to moc nepotěšilo.
Pro zvýšení životnosti jsem u řízení pomocí plastových kroužků omezil rejt. Tak ať se to při parkování přiliž nenamáhá. A nechal jsem vyměnit olej v diferenciálech i převodovce a vyměnit lamely vizkozní spojky.
PS - Výměna těch lamel tomu nepomohla.
Po tomto zásahu je to určitě mnohem lepší a rány se už tak moc neozývají ( ale pořád jsou po zahřátí trochu slyšet )
Věřím že mi to takto vydrží ale je jasné že to budu v budoucnu muset řešit.
Pokud mi někdo můžete poradit, sehnat nahradní díly nebo si myslíte že je problém jinde, dejte mi prosím vědět na mail - ondrejhubnik@seznam.cz
Budu rád za každou radu a nebo poznámku. Děkuji
Mám naprosto ten samý problém. Ozývá se mi to až po zahřátí ( asi po 70 Km když se prohřeje převodovka s diferákem od motoru )
Dělá to na 95% mezinápravový diferenciál. Potvrdilo mi to už více mechaniků. Při vytočení kol se ozyvájí rány a jde to i trochu cítit, jako by se kola zadrhávala.
Bohužel to vypadá na výrobní závadu ( možná nekvalitní materál ). Mechanik z AWD mi napsal že momentálně testují nějaký nahradní díl který by měl problém vyřešit. Oprava výměnou tohoto dílu by měla vyjít na cca. 6000 Kč,-. Další možností je pak vyměnit celý diferenciál za nový odhadem za 25.000 Kč,-
Taky mě to moc nepotěšilo.
Pro zvýšení životnosti jsem u řízení pomocí plastových kroužků omezil rejt. Tak ať se to při parkování přiliž nenamáhá. A nechal jsem vyměnit olej v diferenciálech i převodovce a vyměnit lamely vizkozní spojky.
PS - Výměna těch lamel tomu nepomohla.
Po tomto zásahu je to určitě mnohem lepší a rány se už tak moc neozývají ( ale pořád jsou po zahřátí trochu slyšet )
Věřím že mi to takto vydrží ale je jasné že to budu v budoucnu muset řešit.
Pokud mi někdo můžete poradit, sehnat nahradní díly nebo si myslíte že je problém jinde, dejte mi prosím vědět na mail - ondrejhubnik@seznam.cz
Budu rád za každou radu a nebo poznámku. Děkuji
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11892
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Co jsem tak pročítal fórum, kde se toto již několikrát v několika diskuzích řešilo, tak bych to nějak moc neodkládal, protože hrozí daleko daleko větší škody, než je pouze výměna mezinápravy. :friend:
Určitě ti poradí daleko větší odborníci, než jsem já. :850: Jen co to zmerčí.
Určitě ti poradí daleko větší odborníci, než jsem já. :850: Jen co to zmerčí.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Není to náhodou tmavěmodrá metalíza kombík? Odkud je to auto?Barry píše:Zdravím,
mám problém s některým s diferenciálů. Při malé rychlosti a větším rejdu na obě strany se ozývají rány od kol. S podvozku to nejde, ten je bez vůlí. Jak poznám jestli to dělá přední, mezinápravový nebo zadní diferenciál?
Jedná se o model Subaru Legacy 3.0 R SpecB 2005. …
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Ha, to už je dlouho out of date... ::-DDD: :bp: omlouvám se za spam :bp:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv dub 02, 2015 3:09 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej Hubník
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Tak sice je. Ale nechtělo se mi zakládat nové téma ze stejným obsahem
Jinak u mě je to zrovna docela aktuální.
Jinak u mě je to zrovna docela aktuální.
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Zdravím. Chcem sa spýtať majiteľov tohto auta či je normálne "pukanie" pri minimálnej rýchlosti a maximálnom rejde. Nepovedal by som, že sú to pecky, ale je to cítiť. Niečo podobné som zažil pri Audi A8 aj A6. Majitelia Subaru mi povedali, že sa mi "krížia diferenciály" a údajne to je v poriadku. Ďakujem za odpoveď.
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Mám tohle u BRZ. Když ostře rejduji,je to pukání z vnitřního zadního kola dost znát. Je tam svor diferenciál.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Jestli se to ozývá spíš zepředu z jedné ze stran, pak bych to spíš tipoval na homokineťák. Dělal jsem několikrát. S diferenciálem jsem nikdy neměl problém...Dazzel píše:Zdravím. Chcem sa spýtať majiteľov tohto auta či je normálne "pukanie" pri minimálnej rýchlosti a maximálnom rejde. Nepovedal by som, že sú to pecky, ale je to cítiť. Niečo podobné som zažil pri Audi A8 aj A6. Majitelia Subaru mi povedali, že sa mi "krížia diferenciály" a údajne to je …
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Vďaka za reakciu Jerry. Nepovedal by som, že to ide spredu. Skôr zo stredu auta.
Legacy 3.0R Spec B - MY2005 6MT
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv dub 02, 2015 3:09 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej Hubník
Re: problém diferenciál Legacy Spec B
Zdraví všechny.
Můj problém z mezinápravovým diferenciálem jsem úspěšně vyřešil.
Rád bych se s vámi podělil o zkušenost.
Nový mezinápravový diferenciál na Subaru Legacy 2007 výjde asi na 20 000 Kč,- Já zvolil levnější ale riskantnější variantu. Podařilo se mi sehnat celou převodovku z bourané Imprezy 2007 (mezinápravák je zde stejný jako u Legacy). Po rozmontování jsem kromě mezinápravového diferenciálu vyměnil ještě další díly, které se vlivem ježdění s vadným diferenciálem poškodily také. Takže jsem nakonec udělal líp, protože i jiné díly z Imprezy byly zaměnitelné (např. zadní kryt převodovky).
Po výměně se žádné rány už neozývají a vše funguje jak má. Auto je tiché a klidné. Žádné hnusné zvuky při parkování a plném rejtu už mě neobtěžují.
Pro ty, co mají stále tento problém doporučuji - jezděte s tím opravdu minimálně a řešte to co nejdřív.
Pokusím se popsat škody které vznikly na mém autě během ježdění s nefunkčním mezinápravovým diferenciálem :
1. - Po najetí 180 000 Km přestala fungovat viskózní spojka (její životnost závisí hodně na stylu jízdy) Otáčky mezi přední a zadní nápravou se pak nevyrovnávají.
2. - Při velkém rejtu (u parkování) vzniká mezi nápravami velký moment který po přesáhnutí určité meze způsobí prokluz zadřené viskózní spojky. To je nejspíš ta dutá rána co se pak ozývá. Uvnitř viskózní spojky jsou zadřené lamely. Upozorňuji vás, že výměna lamel ve viskózní spojce je k ničemu - zmírní se to na chvíli ale nepomůže to. Musí se vyměnit opravdu celý diferenciál jehož součástí je celá viskózní spojka.
3. - Tyto rány jsou obrovským náporem na ložiska, které se docela brzy vymelou. Tyto ložiska pak navíc poškodí hliníkový blok převodovky (vydřené ložiskové domky).
Tohle se stalo v mém případě. Oprava mě celkově vyšla na necelých 10 000 Kč,-. A jsem opravdu rád, že nedošlo k dalšímu bodu č. 4. To jest vysypání ložiska do převodovky...
Doufám, že se vám ostatním nic podobného nestane. Snad bude tento příspěvek užitečný. Přidávám tady ještě pár fotek kde je vidět to o čem tady píši.
Můj problém z mezinápravovým diferenciálem jsem úspěšně vyřešil.
Rád bych se s vámi podělil o zkušenost.
Nový mezinápravový diferenciál na Subaru Legacy 2007 výjde asi na 20 000 Kč,- Já zvolil levnější ale riskantnější variantu. Podařilo se mi sehnat celou převodovku z bourané Imprezy 2007 (mezinápravák je zde stejný jako u Legacy). Po rozmontování jsem kromě mezinápravového diferenciálu vyměnil ještě další díly, které se vlivem ježdění s vadným diferenciálem poškodily také. Takže jsem nakonec udělal líp, protože i jiné díly z Imprezy byly zaměnitelné (např. zadní kryt převodovky).
Po výměně se žádné rány už neozývají a vše funguje jak má. Auto je tiché a klidné. Žádné hnusné zvuky při parkování a plném rejtu už mě neobtěžují.
Pro ty, co mají stále tento problém doporučuji - jezděte s tím opravdu minimálně a řešte to co nejdřív.
Pokusím se popsat škody které vznikly na mém autě během ježdění s nefunkčním mezinápravovým diferenciálem :
1. - Po najetí 180 000 Km přestala fungovat viskózní spojka (její životnost závisí hodně na stylu jízdy) Otáčky mezi přední a zadní nápravou se pak nevyrovnávají.
2. - Při velkém rejtu (u parkování) vzniká mezi nápravami velký moment který po přesáhnutí určité meze způsobí prokluz zadřené viskózní spojky. To je nejspíš ta dutá rána co se pak ozývá. Uvnitř viskózní spojky jsou zadřené lamely. Upozorňuji vás, že výměna lamel ve viskózní spojce je k ničemu - zmírní se to na chvíli ale nepomůže to. Musí se vyměnit opravdu celý diferenciál jehož součástí je celá viskózní spojka.
3. - Tyto rány jsou obrovským náporem na ložiska, které se docela brzy vymelou. Tyto ložiska pak navíc poškodí hliníkový blok převodovky (vydřené ložiskové domky).
Tohle se stalo v mém případě. Oprava mě celkově vyšla na necelých 10 000 Kč,-. A jsem opravdu rád, že nedošlo k dalšímu bodu č. 4. To jest vysypání ložiska do převodovky...
Doufám, že se vám ostatním nic podobného nestane. Snad bude tento příspěvek užitečný. Přidávám tady ještě pár fotek kde je vidět to o čem tady píši.
- Přílohy