Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Ahoj všem,

rád bych poprosil o radu. Řeším první větší závadu na CVT. Můj Outback 2010 (2.5 - CVT I.generace TR690) má cca 340t. Jsem sice druhý majitel, ale v servisce dosud žádná oprava není evidovaná. Celkově s i tak "letitým" Otou nadšená spokojenost po dvouletém soužití.
Nicméně k problému....zhruba 2 měsíce zpátky mě poprvé vyskočila P0700 bez další chyby. Výmaz a do teď najeto dalších cca 2t km. Poslední dva týdny už chyba vyskakovala častěji a byla i sdružená s P2764. Včera se chyba projevila hned po rozjetí a prvním pokusu o zamčení spojky. Tento stav je už stálý. Dneska odpoledne pro jistotu zkontroluju hladinu oleje, ale tam asi problém nebude. Ostatní solenoidy jsou funkční a převodovka v nouzovém režimu funguje. Je pravda, že od koupě zamykání probíhalo se znatelným cuknutím. Sice nic brutálního, někdy podle zatížení neznatelné, ale málokdy to zamčení nebylo poznat.
Proměřil jsem podle servisního manuálu kabeláž a i vlastní odpor solenoidu. Všechno bez chyby - oproti kostře bez zkratu. Odpor vinutí byl v normě 11.5 ohmů / teplý motor. A když se přivede + na vstupní konektor, solenoid se slyšitelným cvaknutím sepne (dokonce i přes žárovku na poloviční napětí). To je pro mně trošku záhada. Netuším, ale asi bude propouštět tlak? Sice divný, že hlásí chybu zkratu, ale tady jsem naprosto bez zkušeností.
Rád bych se s někým poradil - o vlastní poruše, kde sehnat samotné solenoidy (plus třeba i filtr, když se bude rozebírat víko), případně i doporučit servis, protože po výměně je potřeba poslat převodovku znovu "do školy" a tady moje pedagogické dovednosti s ELM327 stejně končí. Celkově budu rád za každou zkušenost.
Co jsem gůglil, tak Subaru ČR obecně přívětivě nabízí komplet "tělo". Ali má v nabídce repasované tělo za cca 15t a i jednotlivé solenoidy. Nicméně popis je trošku divoký a tak bych radši vybral něco, co je prověřené, než si o tom psát s Čínou.
Díky moc a všem vám přeju hodně šťastných km.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od podvlada »

Ahoj Ruby, vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.

Snad se brzy ozve někdo s více informacemi, ale obávám se, že tyhle automaty zas tolik lidí neřešilo; se starším 4/5EAT by bylo zkušeností víc. Každopádně jsi dobrej, žes' provedl diagnostiku jak popisuješ, takhle daleko se spousta lidí nedostane.
Co se týče starších automatů, tam šly sehnat solenoidy snad z Toyoty nebo čeho, že to je prej stejnej díl, a stály asi litr za kus. Jak to je tady vůbec netuším, snad dá někdo vědět. Držím palce (*_^) |,,,,
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Nedávno řešíš Strider výměnou celé desky v Subaru a Richie jenom selenoidem.
Máš nějakou představu, jak tam probíhaly výměny oleje?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Díky moc za rychlou reakci. Olej byl měněnej v intervalech po 80t km. Údajně předepsáno pro ty, co maj tažné. Na štítku je i poslední výměna těsně před prodejem ( 320t, koupeno u Emil F. ). Od té doby za cca 2 roky ujeto 17t. Celou dobu stejný chování. Ještě navíc občas při přechodu z brždění motorem na mírné zrychlení hlavně do kopce a v nízké rychlosti jakoby motor chvěl. Když se víc přidá plyn, je po chvění. Frekvence vyšší, než otáčky kol, tak odhad 2x.
Jako rovnou při koupi jsem už počítal s generálkou pro cvt. Tak bych byl i rád za tip, kde realizovat.
Na druhou stranu, kdyby to prozatím mělo bejt jen o solenoidech, tak bych rád vyměnil jenom je. To moc náročný neni. A viděl by se i trochu stav, jak to vevnitř vypadá. Co sem gůglil, tak na us forech psali, že jsou identický s kia a korejcema obecně.
Jsem na začátku a tak jsem rád, za jakoukoliv informaci.
Jinak co jsem zatim měl možnost nastudovat, tak se mi zdá, že by toto řešení mělo bejt téměř nesmrtelný. Jenom právě solenoidy. Otázkou co ještě spojky. Teď nevím přesně která, ale je tam i spojka s obložením. To asi taky jednou bude chtít vyměnit.
Zkusím napsat i těm Číňanům, co z nich vypadne. Údajně by podle VINka měli bejt schopný poslat správný. Jako dneska je to děs. Prodávaj v podstatě OEM díly, který jsou používaný na celým světě za zlomek ceny. Řešil jsem před rokem servomotor na zámek zadního difu u Jeepu a z Ali příjde díl za necelý 3t. V zastoupení chtěli naopak necelejch 30t. Obávám se, že museli mít i stejný štítky. A každapádně už má za sebou dvě zimy a 20t.
Trochu jsem se rozepsal. Ale bylo by fajn tohle zjistit, protože by to bylo užitečný pro všechny, který jednou budou řešit problémy se solenoidy. V podstatě by to šikovnej servis měl mít s výměnou oleje a filtru do 10t kaček hotový. Můj ohad je 3-4 hodiny na zvedáku. Problém je jenom to opětovné spuštění "výuky" po výměně. Jinak je to oprava na garáž.
Celá hlava u zastoupení je celkem fajn, ale ta cena? Neptal jsem se, ale tipnul bych, že 30t stačit nebude. Jak jsem psal, Ali repas za 15. Ale příjde mi zbytečný si pak doma v garáži vystavit ten pěknej původní kus hliníku. I když na druhou stranu, byly by všechny nový, tak jsem trochu nahlodanej.
Díky, že jste dočetli až sem. :-) [SUBARU] Mějte se fajn.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Strider to psal před pár dny. 30t. plus olej a práce.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od VDC »

Ruby až napíšeš ještě jeden příspěvek a budeš moct posílat soukromé zprávy, tak napiš Richiemu, ten si převodovku spravoval sám, mohl by ti poradit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

OK, díky...tak jdu na to. Díky.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Kluci děkuju moc. Tak tohle vlákno je přesně můj problém. Já se pokusil prohledat fórum, ale nenarazil jsem. Jako třeba na motorkarich.cz by mě za to hned srovnali dráty.
Pročtu to. Richiemu jsem taky napsal. Mezitím jsem zkouknul i hladinu oleje, tak je OK. Tak jsem z toho trochu na větvi. Všechno dle měření v pořádku. Už jsem nahlodanej, že vezmu ten repas z Číny za 15t. Aspoň mi zbyde ten díl, pak tam vyměnim i ten solenoid a bude jeden rezervní mozek pod ponkem. Možná pak někomu může i vytrhnout trn z paty. Vyměním to a jediný co bude problém bude ten učící program. S tím ale pak můžu do Subaru.
Když jsem kontroloval hladinu, tak ten čůrek co vytek, byl docela zakalenej. Mám trochu podezření, že jestli měnili olej, tak jen vypustili převodovku. Bude to chtít proplach. Vypuštění a doplnění v podstatě nic neřeší.
Dám vědět, jakmile bude nějakej pokrok.
Ještě jednou díky a mějte se
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Kdo ví, jak to měnili, kdo ví jestli. Dřív to bylo braný jako celoživotní náplň. Jinak intervaly jsou 45 pokud taháš a 60 když tažný nemáš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Ruby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon srp 29, 2022 12:45 pm
Jméno a příjmení: Jan Rubeš
Bydliště: Turnov

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od Ruby »

Jj, pravda pravdoucí. U Emila mi říkali celoživotní a 80t s tažným. A že mám i pěknou nálepku pod haubnou :-)
No jako dneska se nedá věřit ani vlastním očím.
Když o tom tak píšu, hned udělám i rozvody.
Jinak ale je fakt, že Ota je po 340t jak novej. Předchozí majitel má můj respekt. Interiér je můj ekvivalent po 50t. Dost jsem se polepšil :-D A dělá obrovskou radost. Je to auto jaký jsem celej život chtěl a vlastně i potřeboval :-D
Ale zkušenost se značkovým servisem ať Subaru, nebo i ten Jeep je jenom o jejich penězích. Proto se to snažím řešit, abych měl jistotu, že se narazí na jádro problému a to se pak vyřeší.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od námořník »

Tvůj přístup se mi líbí 👍 .
Přeji hodně štěstí a informuj.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od VDC »

Taky ti držím palce, ať se to podaří vyřešit !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mara12
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: stř pro 28, 2016 9:39 pm
Jméno a příjmení: Marek Dvořáček
Bydliště: Tábor

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od mara12 »

Ahoj, resil jsem stejny problem na Legacy. Objednal jsem prislusny solenoid na ebay a vymenil spolu s olejem. Auto se po parset km naucilo samo. Neni to zadna veda.
12' Subaru Outback 3.6i + LPG
04' Subaru Outback USDM 2.5i + LPG
93' Subaru Justy 1,2i RWD - prodáno
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Chyba P2764 - vadný Lock Up Duty solenoid

Příspěvek od strider »

Reknu ti co k tomu rekli v autorizaku oni me. vubec netvrdim ze je to pravda. Pravdepodobne neni.
Pry problem je, ze ten solenoid 'vydira' tu diru okolo, ktera pak uz nema ty spravne tolerance, takze nejen ze prej cinskej solenoid tolik nevydrzi jako origo, ale prej hlavne nemusi tak dobre tesnit v puvodni desce. A ano, bez proplachu je pry vymena naplne vicemene k nicemu. Pointa je nemit ten solenoid zasyflenej casteckama, ktere ho ucpou..

Ja kdyz to hledal, tak pry kamen urazu vymeny jednoho solenoidu je prej pajeni - ze je to jemne mikropajeni spoje primo do solenoidu bez nejakeho konektoru, a je kumst to udelat tak, aby to bylo dobre udelane.

A do tretice - ten dil ma pry tovani nahradu, tzn. nakou novou verzi, updatovanou oproti puvodni tovarni oem. Takze tam bylo neco blbe, at uz hardwarove nebo softwarove, a pri vymene dostane clovek posledni verzi. Ale na muj dotaz, jestli i posledni rocniky SJ jezdi s tim samym problemem sem dostal odpoved ze ano, ze jezdi. Ze gró toho problemu je proste ta udrzba/proplachy...

Fandim ti at to vyresis samodomo a vydrzi to aspon tech 50k km aby to bylo rentabilni, jinak si v minusu za dalsi napln ;/

jinak ja mel P2763,ale to je pro ucel diskuze jedno.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“