A s jakou koncovkou? Já jsem tam strkal hadičku tak 6 mm v průměru a ta neprolezla. Zasekla se tak 5 cm před koncem (vzhledem k délce měrky).burčak píše:jde to klasickou odsávačkou na olej z motoru :850:
vymena oleje v AT
Re: vymena oleje v AT
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: vymena oleje v AT
HonzaCZ: Já tam taky vpoho hadičku strčím. Ale Něco tam skoro dole bude, cítím tam hranku o kterou to zadrhne. Zkus užší hadičku. Teď ji nemám u sebe, kouknu doma, ale myslím, že ta moje má taky odhadem 6mm v průměru.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Re: vymena oleje v AT
filippek: Zkusím s tím ještě laborovat, tak snad se povede
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: vymena oleje v AT
Doporucuju nejakej kratkej 5ti centimetrovej nastavec s redukci. Bude pak vetsi zabava pri jeho loveni z vany prevodovky
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: vymena oleje v AT
Taky tam nacpu klasickou průhlednou hadičku co bývala dřív na benzín třeba u Škody 120 a jde to dobře . Nástavec bych raději neriskoval, jeho ztráta v útrobách AT by byl mazec :686: .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: vymena oleje v AT
Jojo, nástavec bylo první co mě napadlo a ihned jsem to zavrhl Už vidím, jak se to tam někde v zatáčce šprajcne... Mimochodem opravdu mě "těší", že úkon, který se má podle manuálu k obsluze dělat při každém tankování, je tak "jednoduchý". Neříkám, že u Outbacka to bylo lepší (jen jsem asi měl už ten grif), ale jako prošmátrat se tam mezi teplejma hadicema od chlazení, studenejma trubkama od klímy...samozřejmě se od všeho ušpinit...
Já zkusím tu mojí hadičku seříznout na konci do špičky a třeba to tam vleze Potřebuju odsát tak 2-3 dcl...nějaký aktivní dolévač asi doléval
Já zkusím tu mojí hadičku seříznout na konci do špičky a třeba to tam vleze Potřebuju odsát tak 2-3 dcl...nějaký aktivní dolévač asi doléval
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
U te odsávačky jsou takový silonovy ttrubičky já to dělal průměrem tak 5mm je tam jakoby klapka musíš trošku zatlačit
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Outback 3.0 H6,AT MY 05
Re: vymena oleje v AT
Tak jsem tu mojí hadičku na konci seřízl a fakt jsem jí tam dostal
Takže jsem pokusně odsál 200 ml a uvidím, jestli už tam nebude za provozu přes míru.
Jinak ad šintrův problém: Se zastaveným motorem cca 2 hodiny po 100 km cestě po dálnici olej ještě stále teplý, tak cca 50-55°C a na měrce okolo HOT MAX! Takže je to tak, jak se to šintrovi přihodilo.
Teplý ATF se prostě měří za běhu motoru, po procvakání všech poloh a cca 1-2 minutách odstátí.
Takže jsem pokusně odsál 200 ml a uvidím, jestli už tam nebude za provozu přes míru.
Jinak ad šintrův problém: Se zastaveným motorem cca 2 hodiny po 100 km cestě po dálnici olej ještě stále teplý, tak cca 50-55°C a na měrce okolo HOT MAX! Takže je to tak, jak se to šintrovi přihodilo.
Teplý ATF se prostě měří za běhu motoru, po procvakání všech poloh a cca 1-2 minutách odstátí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: vymena oleje v AT
Cvičně jsem dnes změřila hladinu oleje v AT, auto bylo řádně vypohybované - cca 60 km ve všech chodech, dodržela jsem postup, stálo jakž takž rovně na parkovišti.
Ale co na té měrce má vlastně být vidět? Když měřím motorový olej, je hladina krásně zřetelná. Tohle byl jen tenoučký a místy potrhaný film, výraznější vrstva byla jen úplně dole, ještě pod studeným minimem. Změřila jsem několikrát, vypadalo to pořád stejně. Napadlo mě otisknout to opatrně na papírový kapesník - otisk odpovídal horkému maximu. Myslíte, že je to takhle OK? (Ono logicky by se to dalo zdůvodnit, že horký olej se chová zcela jinak než studený, viskozita atd...)
Poslední výměna oleje a filtru v AT byla loni v listopadu, je to cca 6 tis km.
A napadlo mě podívat se i na olej motorový (vím, že se horký neměří) a překvapilo mně, že olej, který za studena bývá krásně čirý a medový, byl za tepla kalný a o dost tmavší. Je to normální? Taky by měl vydržet ještě tak minimálně 4 tis km a navíc jeho obměna doléváním je docela častá.
Asi se ptám úplně hloupě, ale učím se průběžně za pochodu a nechci autu ublížit svou neznalostí.
Ale co na té měrce má vlastně být vidět? Když měřím motorový olej, je hladina krásně zřetelná. Tohle byl jen tenoučký a místy potrhaný film, výraznější vrstva byla jen úplně dole, ještě pod studeným minimem. Změřila jsem několikrát, vypadalo to pořád stejně. Napadlo mě otisknout to opatrně na papírový kapesník - otisk odpovídal horkému maximu. Myslíte, že je to takhle OK? (Ono logicky by se to dalo zdůvodnit, že horký olej se chová zcela jinak než studený, viskozita atd...)
Poslední výměna oleje a filtru v AT byla loni v listopadu, je to cca 6 tis km.
A napadlo mě podívat se i na olej motorový (vím, že se horký neměří) a překvapilo mně, že olej, který za studena bývá krásně čirý a medový, byl za tepla kalný a o dost tmavší. Je to normální? Taky by měl vydržet ještě tak minimálně 4 tis km a navíc jeho obměna doléváním je docela častá.
Asi se ptám úplně hloupě, ale učím se průběžně za pochodu a nechci autu ublížit svou neznalostí.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: vymena oleje v AT
Hladina na měrce v převodovce se čte opravdu dost špatně, ale když se pečlivě otře, tak po následném vytažení je tam vidět rovná čára, kde byla hladina - je potřeba ignorovat tlusté vrstvy oleje, které se tam oblemcají z trubky, do které se měrka strká.
A co se týče kalnosti motorového oleje, tak mě napadá jedině snad, že na místě jsou nečistoty usazeny na dně vany a po jízdě jsou rozmíchány v celé náplni.
Jinak doporučuji kontrolovat obě náplně pravidelně. Když ne každé tankování, tak aspoň ob tankování.
A co se týče kalnosti motorového oleje, tak mě napadá jedině snad, že na místě jsou nečistoty usazeny na dně vany a po jízdě jsou rozmíchány v celé náplni.
Jinak doporučuji kontrolovat obě náplně pravidelně. Když ne každé tankování, tak aspoň ob tankování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
Kontrolovat náplně každý tankovani nebo ob tankovani?To je trošku přehnaný!Není důvod,případně jen když tankujete 2x ročně,to pak jo:))))
Re: vymena oleje v AT
Je to moje doporučení, nikomu to nenutím... Hlavně, že se tu vedou stostránkový diskuze o tom, jakej olej, ale stejně nejpodstatnější je, aby ho tam bylo dost. Myslím, že zkontrolovat jednou za 1000 km hladinu 2 olejů není zas tak náročné. Tečka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: vymena oleje v AT
Tak ta rovná čára mohla být fakt někde dole... a žádné tlusté oblemcané vrstvy tam nebyly. Zkusím zítra za studena, pro srovnání.HonzaCZ píše:Hladina na měrce v převodovce se čte opravdu dost špatně, ale když se pečlivě otře, tak po následném vytažení je tam vidět rovná čára, kde byla hladina - je potřeba ignorovat tlusté vrstvy oleje, které se tam oblemcají z trubky, do které se měrka strká.
Snažím se, taky je to jedna z mála věcí, které jsem schopna samostatně udělat.HonzaCZ píše: A co se týče kalnosti motorového oleje, tak mě napadá jedině snad, že na místě jsou nečistoty usazeny na dně vany a po jízdě jsou rozmíchány v celé náplni.
Jinak doporučuji kontrolovat obě náplně pravidelně. Když ne každé tankování, tak aspoň ob tankování.
Ach jo... zavolám klukům do servisu a budu doufat, že na mně ještě nejsou alergičtí. Byli jsme domluvení na další kosmetické úpravy až za 14 dní... ale jestli jsou ty oleje ve špatné kondici, předpokládám, že bych to neměla moc odkládat.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: vymena oleje v AT
Nemyslím úplně tlusté vrstvy, ale prostě ta měrka je oblemcaná a v určitém místě je vidět rovný rovnoměrný film - nemusí být spojitý až ke konci měrky, často ani není. Za studena to tak pěkně vidět není
Někdy to budu muset zdokumentovat a přidat do návodu
Jinak ten kal je jen moje domněnka, první, co mě napadlo. Nemusí to tak být
Někdy to budu muset zdokumentovat a přidat do návodu
Jinak ten kal je jen moje domněnka, první, co mě napadlo. Nemusí to tak být
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: vymena oleje v AT
OK, zkusím to tak i tak a vezmu si nějaké odmašťovadlo. Zatím ještě nebudu střečkovat.HonzaCZ píše:Nemyslím úplně tlusté vrstvy, ale prostě ta měrka je oblemcaná a v určitém místě je vidět rovný rovnoměrný film - nemusí být spojitý až ke konci měrky, často ani není. Za studena to tak pěkně vidět není
Když mě to samé napadlo taky... jen vím, že se o to Richi staral a měnil už po 8 tis km, tak by se tam žádný maras nasbírat neměl...HonzaCZ píše: Jinak ten kal je jen moje domněnka, první, co mě napadlo. Nemusí to tak být
Díky Honzo
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road