vymena oleje v AT
Re: vymena oleje v AT
No cvakání ani velké rázy výměnou ATF nespravíš. Pokud jsi nesmazal adaptační hodnoty, tak se chování bude pár desítek až stovek km po výměně zvolna měnit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: vymena oleje v AT
Razy trochu jo, vyplachnou se solenoidy cerstvou atf. Mne ted prevodovka radi rozhodne hladceji.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: vymena oleje v AT
Proto jsem psal "velké rázy" Zejména se změněj vlastnosti toho oleje, takže to na lamelách jinak klouže - na to se právě chvíli jednotka adaptuje, pak to postupně řadí líp a líp Ono ten výpočet doby překryvu, kdy jsou zařazeny částečně obě rychlosti a přechází to z jedný na druhou, aby to necuklo, to je vědaSlavek_xxx píše:Razy trochu jo, vyplachnou se solenoidy cerstvou atf. Mne ted prevodovka radi rozhodne hladceji.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 276
- Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Polčík
- Bydliště: Brno
Re: vymena oleje v AT
No to cvakani jsem mozna udelal ja,protoze to dela od te doby kdyz jsem potreboval utahnout remenici a zablokoval jsem ji tak ze jsem strcil sroubovak mezi to ozubeny kolo mezi motorem a prevodovkou abych ji mohl dotahnout.Od te doby registruju ten zvuk pri prerazeni.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza GT My99 wagón
Re: vymena oleje v AT
Nojo, to se nedělá... je lepší si vyrobit kontra klíč do řemenice.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 276
- Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Polčík
- Bydliště: Brno
Re: vymena oleje v AT
:-)Ted uz to taky vim,ale pozde..Nepatri to sem do oleju,ale mam tu remenici uz dost vychozenou v te drazce,nasadil jsem ji tam a ted je tak mesic klid.Nemate nekdo zkusenosti s opravou?Zavarit nebo sehnat z vraku?Nemam tuseni kolik muze stat nova?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza GT My99 wagón
Re: vymena oleje v AT
Jsem zmatená blondýna - prosím o radu.
U Kofilky jsme vyměnili olej v převodovce mého Otíka. Za studena jsme dolili olej na hladinu max u spodních rysek s tím, že si to budu kontrolovat a případně doleju. Dvakrát,zhruba po dvou až třech dnech jsem po dojetí do práce (cca 12 km) změřil hladinu a měl jsem to mezi horníma ryskama. Měřil jsem na stojícím motoru. Dneska jsem jel delší trasu a tak jsem po dojetí zkusil změřit hladinu přesně podle návodu ve wiki a měl jsem pod spodní ryskou studeného měření. Dolil jsem cca 3 deci a pořád to ukazuje stejně. Když vypnu motor, mám hladinu přesně na horní rysce u horkého měření. Teď nevím - mám ještě dolévat (odhadem víc jak půl litru nebo to mám nechat tak? nebo je tam nedejbože moc?
Díky za přínosné názory.
U Kofilky jsme vyměnili olej v převodovce mého Otíka. Za studena jsme dolili olej na hladinu max u spodních rysek s tím, že si to budu kontrolovat a případně doleju. Dvakrát,zhruba po dvou až třech dnech jsem po dojetí do práce (cca 12 km) změřil hladinu a měl jsem to mezi horníma ryskama. Měřil jsem na stojícím motoru. Dneska jsem jel delší trasu a tak jsem po dojetí zkusil změřit hladinu přesně podle návodu ve wiki a měl jsem pod spodní ryskou studeného měření. Dolil jsem cca 3 deci a pořád to ukazuje stejně. Když vypnu motor, mám hladinu přesně na horní rysce u horkého měření. Teď nevím - mám ještě dolévat (odhadem víc jak půl litru nebo to mám nechat tak? nebo je tam nedejbože moc?
Díky za přínosné názory.
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Re: vymena oleje v AT
Tyjo, tak to mě nikdy nenapadlo měřit ohřátou náplň na stojícím motoru
Každopádně studené měření je pouze orientační, jestli je tam rozumné množství oleje. Já jsem s tím u Outbacka taky dost zápasil a nakonec jsem 3 dcl odsával. Podle mě tam toho máš málo. Na zastaveném motoru je část náplně steklá do vany. Fór v měření za běhu motoru je ten, že 1) je olej ohřátý na provozní teplotu = roztažený (chce to ujet aspoň 10 km, což jsi splnil) 2) je nateklý ve všech ventilech a cestách k nim (provolení všech stupňů před měřením). Pak je hladina v úrovni jako při běžné jízdě a proto se tak měří.
To, že za studena byl na horní rysce studené stupnice bude asi tím, že nebyl ještě všude zateklý. Zkus to za studena před jízdou (teď, když už jsi s novou náplní jel) a pokud nebude na COLD MAX, tak dolít. Po min 10 km udělej komplet proceduru měření za běhu a uvidíš. Pokud ti přijde, že tam je málo, možná je málo ohřátý (nevím, jaký těch 12 km jedeš terénní profil).
Taky pozor na odečítání z měrky... ono se to vždycky v té vodící trubičce oblemcá, ale když to člověk pečlivě otře před zastrčením a po vytažení se pod světlem koukne, tak je tam přesně vidět hladina. Ještě mě napadá měříš to vždy na úplné rovině?
Každopádně studené měření je pouze orientační, jestli je tam rozumné množství oleje. Já jsem s tím u Outbacka taky dost zápasil a nakonec jsem 3 dcl odsával. Podle mě tam toho máš málo. Na zastaveném motoru je část náplně steklá do vany. Fór v měření za běhu motoru je ten, že 1) je olej ohřátý na provozní teplotu = roztažený (chce to ujet aspoň 10 km, což jsi splnil) 2) je nateklý ve všech ventilech a cestách k nim (provolení všech stupňů před měřením). Pak je hladina v úrovni jako při běžné jízdě a proto se tak měří.
To, že za studena byl na horní rysce studené stupnice bude asi tím, že nebyl ještě všude zateklý. Zkus to za studena před jízdou (teď, když už jsi s novou náplní jel) a pokud nebude na COLD MAX, tak dolít. Po min 10 km udělej komplet proceduru měření za běhu a uvidíš. Pokud ti přijde, že tam je málo, možná je málo ohřátý (nevím, jaký těch 12 km jedeš terénní profil).
Taky pozor na odečítání z měrky... ono se to vždycky v té vodící trubičce oblemcá, ale když to člověk pečlivě otře před zastrčením a po vytažení se pod světlem koukne, tak je tam přesně vidět hladina. Ještě mě napadá měříš to vždy na úplné rovině?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
Ahoj, na stojícím motoru jsem to zkusil už ze zoufalství.
Jinak samozřejmě se snažím stát na rovině, ale vyváženou "rysplotnu" mám jenom metrovou a tam otíka nedostanu, takže přesná rovina to nebude
Mě zarazilo, že i po tom dolévání, se u běžícího motoru ta hladinka prostě nezvedla a je furt stejná jako u prvního měření.
Měrku jsem utíral ubrouskem a i když je trochu upatlaná, uprostřed je vidět cca 2 mm, kam šahá hladina.
Jinak samozřejmě se snažím stát na rovině, ale vyváženou "rysplotnu" mám jenom metrovou a tam otíka nedostanu, takže přesná rovina to nebude
Mě zarazilo, že i po tom dolévání, se u běžícího motoru ta hladinka prostě nezvedla a je furt stejná jako u prvního měření.
Měrku jsem utíral ubrouskem a i když je trochu upatlaná, uprostřed je vidět cca 2 mm, kam šahá hladina.
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Re: vymena oleje v AT
Ahoj, no to vypadá, že postup máš správný. I když ta rovina udělá hodně, co nějaké parkoviště, benzínka, garáž? Nejlepší praxe je vypouštět olej do kýble s měrkou a dolít zase stejné množství nového ATF zpět, ale to jen pro příště, taky jsem to poprvé dělal primárně podle měrky a až za provozu doladil
No jinak podle mě je vždy lepší, když toho tam bude víc, než méně. Když bude moc a bude tam příliš vysoký tlak, tak si ta převodovka někde ufrkne, ale samozřejmě dobře jí to asi nedělá.
Kolik jsi zkoušel dolévat? Ono deci v té náplni nic nedělá, ber, že toho tam je skoro 10 litrů, když tedy počítám i měnič. Jestli jsi přesvědčený, že měření děláš dobře, tak bych tam dal minimálně půl litru, nechal to chvíli stát, procvakal zase voličem a udělal nové měření. A pokud se to hne, tak bych u ohřátého auta lil po takových 2-3 dcl dokud to nebude alespoň v půlce HOT stupnice. Aspoň získáš trochu přehled o tom, jaké množství jak moc ovlivní hladinu. Pokud budeš v půlce, tak bych to nechal, ale průběžně sledoval. Dolévat dál pokud by to bylo ještě ohřáté pod HOT MIN, jinak ne. Ono pak třeba když pojedeš někde po městě v horku nebo naložený, tak se to ohřeje víc a ještě nabyde. Nemělo by to mít nikdy přes HOT MAX, což je informace z manuálu k obsluze i servisního.
No jinak podle mě je vždy lepší, když toho tam bude víc, než méně. Když bude moc a bude tam příliš vysoký tlak, tak si ta převodovka někde ufrkne, ale samozřejmě dobře jí to asi nedělá.
Kolik jsi zkoušel dolévat? Ono deci v té náplni nic nedělá, ber, že toho tam je skoro 10 litrů, když tedy počítám i měnič. Jestli jsi přesvědčený, že měření děláš dobře, tak bych tam dal minimálně půl litru, nechal to chvíli stát, procvakal zase voličem a udělal nové měření. A pokud se to hne, tak bych u ohřátého auta lil po takových 2-3 dcl dokud to nebude alespoň v půlce HOT stupnice. Aspoň získáš trochu přehled o tom, jaké množství jak moc ovlivní hladinu. Pokud budeš v půlce, tak bych to nechal, ale průběžně sledoval. Dolévat dál pokud by to bylo ještě ohřáté pod HOT MIN, jinak ne. Ono pak třeba když pojedeš někde po městě v horku nebo naložený, tak se to ohřeje víc a ještě nabyde. Nemělo by to mít nikdy přes HOT MAX, což je informace z manuálu k obsluze i servisního.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
Vylili jsme cca 3 L, což nám přišlo málo, ale nechali jsme to odkapat dost dlouho a teď jsem tam nalil 4L. Nechal jsem to běžet a dvakrát jsem tam už dolil po těch asi 3 deci a začínám mít hladinu pod spodní ryskou u teplého motoru. Mám pocit, že tam bylo málo už předtím a to nás zmátlo. Teď to ještě změřím po projetí voliče a nechám to do zítřka a uvidím co to udělá na studeném motoru - předpokládám že taky za běhu.
Takže po dolití cca 0,8 L jsem mezi horními ryskami. Nechám to do zítřka a uvidím.
Díky moc za rady :pr:
Takže po dolití cca 0,8 L jsem mezi horními ryskami. Nechám to do zítřka a uvidím.
Díky moc za rady :pr:
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Re: vymena oleje v AT
Nemáš zač
Jinak kdyby tam přecijen bylo moc, tak se dá odsát přes trubičku měrky vhodnou hadičkou a injekční stříkačkou. Což, jak jsem zjistil, u 5AT už nejde, protože tam nějaký aktivní vývojář udělal cosi, čím hadička neprojde (tipuju to na nějaké "otáčítko" měrky, aby byla správným směrem či co)... :713: Budu tam muset kouknout, co by tam mohlo prolézt.
Jinak kdyby tam přecijen bylo moc, tak se dá odsát přes trubičku měrky vhodnou hadičkou a injekční stříkačkou. Což, jak jsem zjistil, u 5AT už nejde, protože tam nějaký aktivní vývojář udělal cosi, čím hadička neprojde (tipuju to na nějaké "otáčítko" měrky, aby byla správným směrem či co)... :713: Budu tam muset kouknout, co by tam mohlo prolézt.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
Podla mna sa ten olej vždy meria len pri vypnutom motore, či je teplý či studený, pre oba prípady sú tam rysky na mierke. To isté platí pre motor, keby som dolieval podla rysky na mierke za chodu motora tak ho prelejem aj o jeden liter. Ked je teplý počkám 10min než stečie a musím sledovať horné rysky na mierke, teda zohriaty olej
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: vymena oleje v AT
No nechci být hrubý, ale tak podle tebe je to špatně. Motor je něco jiného, to do toho nepleťpufko píše:Podla mna sa ten olej vždy meria len pri vypnutom motore, či je teplý či studený, pre oba prípady sú tam rysky na mierke. To isté platí pre motor, keby som dolieval podla rysky na mierke za chodu motora tak ho prelejem aj o jeden liter. Ked je teplý počkám 10min než stečie a musím sledovať horné rysky na mierke, teda zohriaty olej
Aby tedy bylo zřejmé, jak je to správně, dodal jsem do wiki stránky z oficiálních manuálů pro starší 4AT i pro novější 4AT se Sport Shiftem a 5AT.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: vymena oleje v AT
jde to klasickou odsávačkou na olej z motoru :850:HonzaCZ píše:Což, jak jsem zjistil , u 5AT už nejde, protože tam nějaký aktivní vývojář udělal cosi, čím hadička neprojde (tipuju to na nějaké "otáčítko" měrky, aby byla správným směrem či co)... :713: Budu tam muset kouknout, co by tam mohlo prolézt.
Subaru Outback 3.0 H6,AT MY 05