Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Rudolfo »

Vážení přátelé,

dlouho jsem zde jen nahlížel a nemusel nic řešit, ale bohužel se zdá, že do technické sekce budu psát častěji. :839: :839: :839:

Se svým Forestrem MY2009, do provozu uvedený 13.10.2008 jezdím z 80 % dálkové jízdy , pak 15 % město a v terénu 5% v současné době mám nejeto 123 000 km.

Ale vraťme se k mému problému. V cca 65 000 km se mi začalo ozývat z převodovky jemné cvrlikání, které mělo závislost na otáčení kol - rychlosti. Při přitažení rychlostní páky v neutrálu za jizdy doleva se cvrlikání zesilovalo. Při kontrolách 75000 km a 90 000 km jsem na tento problém můj servis upozorňoval, ale "nic neslyšeli". Naštěstí na 90 000 kontrole bylo "cvrlikání - asi převodovka" uvedeno.

I jezdil jsem dále a cca po 3 000 km po návratu ze Sardinie jsem se při návratu z Prahy
po D1 začalo ozývat (těžko určit odkud) hučení. Říkám si - asi ložisko zadního kola. Naštěstí to bylo jen cca 20 km od Ostravy. Nějak jsem pomalu dojel domů a co nejdříve jsem s autem zajel do servisu.

Diagnóza byla zdrcující. Rozsypal se mezinápravový diferenciál a ještě se musela měnit obě ložiska u náhonu na obě nápravy.

Když už byla převodovka venku, tak byla zkontrolována spojka a doporučena výměna obložení - včetně přítlačného talíře. Spojka by sice ještě 5 - 10 tis. km vydržela, ale zase by se účtovala práce navíc. Když už - tak už. :686:

Jen cena materiálu by činila cca 22 000 Kč + práce. Taková zpráva mne nepotěšila. Už jsem měl po záruce 120 000 km. Měl jsem však štěstí v neštěstí. SUBARU Servis "měl máslo na hlavě". Jednak jsem měl závadu nahlášenou v 90 tis. kontrole a navíc se podobný případ (rozsypání diferenciálu) se stal u Legacy My 2009 v cca 50 000 km. Navíc pán jezdil jen dálkové jízdy a žádný Off Road :845:

Nakonec tedy Subaru Praha zaplatila materiál a místní opravna Subaru práci.

Takže sice výsledek SUPER :supeer: , ale poruchovost nových vozů mne začíná DĚSIT :baseball:

Představte si, že bych někde zůstal trčet na Sardinii, nebo v Norsku 5000 km daleko od domova. :655:
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od telatko »

Rudo, jen otazka jakej olej tam byl a kolikrat se menil? diky
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Rudolfo »

Vůz jsem koupil jako nový a v rámci záruky i po ní jsem jezdil do stejného autorizovaného servisu, vše je zapsáno v servisní knížce. Olej se měnil dle intervalu.

Jezdím sice do terénu, ale extrémně redukci, či spojku nenamáhám. Tam mám svědomí zcela čisté.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Rudolfo »

Typ oleje bych musel zjistit z faktury, tu mám v práci. Fakt si nepamatuji. Asi klasický olej, co se běžně dává.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Kofilka »

Olej na to nemá vliv, nevím jak byla mezináprava podrcena ale předpokládám že planetkám chyběli zoubky, prostě materiál u novějších generací jde srát :-( teda předpokládám. To by naznačovalo i hučení z převodovky.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Rudolfo »

Hučení bylo až v závěrečné fázi. Předtím to bylo tiché cvrlikání - bylo slyšet jen při volnoběhu. Pokud měl motor záběr brždění, či zrychlování motorem bylo ticho.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Slavek_xxx »

Hmmm, tak to neni potesujici informace. Pokud vim, mezinapravy ani jejich viskozy se nikda ve velkem nes.aly. :1774: Zrejme zmena technologie nebo materialu, protoze nepredpokladam, ze tech brutalnich 190Nm momentu z motoru by na zivotnost melo nejaky vliv a prevody jsou porad priblizne stejne...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od HonzaCZ »

Slávku, tak on se ten moment v převopdovce dost násobí, takže takovejch 700-800 Nm na středním diffu nebude v extrému problém :-)
Ale že by důvod, proč nedávaj redukce na diesely a turba?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Slavek_xxx »

Dost nasobi? Vsak kdyz pocitam jednicku s redukci jsem na nejakych x5 coz je cca 950Nm. Diesel ma cca 350Nm na motoru a jednicka ma stejnej pomer 3.45 coz vychazi na 1200Nm do diferencialu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od HonzaCZ »

Slávek: Teď nechápu odpověď :-) Jako jestli přitakáš nebo co? :-) Byla to jen reakce na tvůj příspěvěk, kde zmiňuješ 190 Nm na motoru, což mi přišlo zavádějící :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> vsak pritakam, neee? :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od VDC »

To Rudo není potěšující zjištění. :1774: To jsem zvědav, jak se to bude dál vyvíjet s poruchovostí. :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od quickly »

Jsem zvědavý, jak to bude s dalšími MY09 a nájezdem nad 100 tkm. zatím je to 50:50 co se týče poruch (já a Ruda) :655:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od Rudolfo »

Jinak jsem svým příspěvkem nechtěl rozvířit diskusi o "NESPOLEHLIVOSTI" Subaru, ale jen upozornit na to, že když začne "cvrlikat" převodovka, že se něco děje a je to třeba řešit.

Zatím v ČR jsou známy 2 případy. Lego MY2009 s cca 50 000km (jen dálkové jízdy po dálnicích) a já.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Problémy s mezinápravovým diferenciálem Forester MY 2009

Příspěvek od romik »

Nechci malovat taky čerta na zeď, ale dnes se mi celkem 3x stala taková divná věc. Projížděl jsem hlubokou břečkou, tak 10-20 cm, při předjíždění, nebo přejetí mezi pruhy. Běžná jízda, žádný extrém. Výjezd z kolejí napřed jedna půlka auta a pak druhá půlka. Pak zase po předjetí zpátka do pruhu. Diferenciál zafunguje, auto protlačí přes sněhobřečku, cítím jak to krásně pracuje, stabilizace ani neblikne, takže pohoda, většinou na 3.r.s.. Ale pak opravdu hrůza, jenom sundám nohu z plynu a jako bych mlel ocelové špony v mýnku. Přeřadím na 4.r.s., to samé při sundání nohy plynu. Na rovině, ve výjezdu, pořád stejně. Při brždění motorem také. Pouze při přidání plynu nic, ani když jsem přidal ostře. Sundám nohu z plynu, opět hrozný zvuk. Napřed jsem myslel, že se dostal štěrk někam mezi desky a kotouč, což jsem ale vyloučil. Za jízdy jsem vyřadil, žádný zvuk. Tak cca po 5 min a opakovaném řazení zvuk při odlehčení na plynu zcela vymizel. Pak jsem znuvu jednou projel hlubším sněhem na silnici, zadek mne potlačil do zatáčky a zase ten hrozný zvuk. Zastavil jsem, vyřadil, otevřel motor, na neutrál jsem prošlápl plyn, jestli to nejde z motoru a nic. Tak jsem se rozjel a po pár minutách se to ztratilo. Pak ale zase znovu, celkem 3x.
Tu hučení je strašlivé, jenom mne ale neděste, že je to samé co u Rudy.

Díky za postřehy.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“