Prosim o radu at prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od JackeOb »

Ja sem resil vymenu tlakoveho ventilu pro rizeni svornosti mezinapravy (forestr 2003 at) protoze bylo citit razantni cuknuti kdyz zabral zadek, treba na snehu kdyz jsem na to najednou slapnul a predek ztratil trakci. Pri prezazovani mezi rychlostmi sem problem neresil. Mimochodem mam pocit, ze mi to dela zase dost podobne, takze oprava asi moc nezabrala.

Nekde sem tu daval scan z manualu co to je za dil a originalni znaceni. Mam ti to u kompu najit?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Slavek_xxx »

Kopnuti ma na svedomi zrejme jeden ze solenoidovych ventilu. Mne to hned po koupi delalo mezi 3-4. Pomohla pravidelna vymena ATF Millers Oils (po 30 tisicich) a reset jednotky prevodovky. Poslednich 60 tisic z celkovych 330tkn se mi to stane v daleko mensi intenzite tak jednou za 300 kilaku...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Tom6v
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 09, 2017 7:18 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Bartoň
Bydliště: Horní Jelení

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Tom6v »

Díky za odpovědi. Nechtěl jsem se do toho pouštět sám, i když si většinu věcí opravujeme sami. Nicméně po této zkušenosti začínám trošku o odbornosti některých servisů pochybovat. Měnit celý rozdělovač kvůli jednomu či dvoum ventilům mě připadne podivné.
A hlavně, zima je tady a auto se válí v servisu. /°b"\
Uživatelský avatar
Brembis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
Jméno a příjmení: Michael
Bydliště: Benátky n.J., Plzeň

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Brembis »

Ahoj, na tomto fóru jsem nově. Chci předem poděkovat za jeho existenci, je to další cesta, jak se vzdělávat >:-@

Obnovuji vlákno kvůli dotazu na Solenoidy. Máte někdo zkušenosti s jejich výměnou v 4EAT, případně jejich cenou a dostupností? Pár lidí to tu nakouslo, ale rozuzlení jsem moc nenašel.
MrRichie tu psal o teoretické možnosti dělat to na kšeft, klidně bych se jako zákazník přihlásil :-()()-:

Můj problém je škubání 4EAT za tepla. Outback 2.5 11/2008, 252t. Km. Začalo to asi 1000km po výměně 5L Subaru ATF oleje (pravidelně po 60t.). Nejdřív občas jen při rozjezdech, později i při dobržďování, nyní už to dělá i při jakémkoli přeřazení kromě 4 a zpět na 3. Při zastavení a následném rozjíždění v kopci po povolení brzdy mi dokonce začne volně couvat, jak kdybych tam měl N, takže se musím rozjet s pomocí brzdy a plynu. Po nastartování a řazení z P na R (vždy noha na brzdě) se s trhnutím a s kovovým rázem zvedne prdel, jakoby chtěl Oťas okamžitě vystartovat.

Pokud řadím pádly jsem schopen to škubnutí často eliminovat, nebo při studeném motoru a nízké venkovní teplotě převodovka také řadí hladce.

Kontroloval jsem olej. Kluci v Dobřanech, kde dělali výměnu a posléze kontrolu mi sice tvrdili, že je ho tam akorát. Ale i při studeném motoru (postup kontroly dodržen) to bylo nad horní ryskou HOT a při kontrole za tepla byl olej napěněný. V servise se specializací na AT mi potvrdili, že oleje je tam moc a navíc jeho barva je hodně špatná, jakoby nebyl měněn (cca 3t. km po údajné výměně). Přebytečný olej jsme odsáli a chování převodovky se mírně zlepšilo. Diagnostika ukázala jen závadu na ABS. Dle servisu prý bude zřejmě na vině jeden, či více solenoidů. Cena prý při minimální marží 120 – 300€ za jeden, mělo by jich tam být celkem 8ks. To se mi zdá hodně přemrštěné, když ebay nabízí celou sadu repasovaných solenoidů do Subaru kolem 150€. Dřív jsem se snažil dávat auto do autorizáků a specializovaných servisů, ale už v ně ztrácím důvěru.

Máte někdo zkušenosti s nákupem solenoidů a jejich výměnou? Případě radu, co jiného tyto problémy může způsobovat? Plánuji také kompletní proplach převodovky, ale obávám se, že to nebude stačit.
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od tomix »

Ty vole, to je mazec. Věc, které se nejvíc bojím kvůli záruce - převodovka a oni to přelijou...tady je to ale mnohem horší než u motoru, kde mi otočili 5l a říkaj to tam takhle lijem, to ničemu nevadí...nebo ho druzí pro jistotu nevyměnili vůbec (podle barvy a stavu po ujetí 80km domů ze servisu).

S opravou ti bohužel neporadím, na to jsou tady jiní odborníci, já jsem v tomhle zatím jen velkej začátečník.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Uživatelský avatar
Brembis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
Jméno a příjmení: Michael
Bydliště: Benátky n.J., Plzeň

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Brembis »

Ju, je to těžký. Člověk aj počítá s tím, že ho servis bude něco stát, když chce kvalitu, ale pokud u toho nestojíš, tak se nemůžeš spolehnout ani za příplatek a doma před bytovkou to taky neuděláš. Po zdejším čtení jsem se byl znovu podívat na barvu a vůni oleje (za studena bez startování). Po setření z měrky se mi zdá pěkný, červenohnědý bez spálenin. Dříve jsem barvu nestudoval, takže kdoví jestli servisák převodovek neměl zasraný kýbl, kam to odstřikoval, aby mi mohl tvrdit, že olej je špatný. Nechci tu očerňovat jakékoli jméno, ale z podobných důvodů ztrácím v servisy důvěru
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od petr »

no taky doufám že se mi tem můj automat neposere, nemohlo ty problémy způsobit to přelití olejem ? nejhorší je že se fakt těžko hledá servis který by uměl správně vyměnit pitomý olej v automatu, natož servis který by uměl automat opravit
čím dál víc ten automat nemám rád a toto je taky jeden z důvodů, člověk má pořád takový blbý pocit a nejistotu, taky mi oleje nalili v servise moc, pak to chrstalo ven na výfuk a smrdělo to jak se olej pálil naštěstí to žádné jiné problémy nezpůsobilo, i když při zátěži v terénu se mi občas rozsvíti kontrolka teploty oleje což tady nikomu nedělá tak nevím, možná je ho tam pořád trochu moc, ale nevím o nikom v okolí kdo by uměl změřit hladinu a já to taky neumím, prý to má odvětrání tak by přelití vadit nemělo, ale nevím no
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od VDC »

Přelití automatu jsme tu řešili mockrát a zrovna to celkem ničemu nevadí. Jestli máš v háji solenoidy, tak to odsátí se sice na chvíli mohlo jevit jako zlepšení, ale problém to evidentně nevyřešilo. Zrovna u automatu lze tu přesnou hladinu odhadnout dost blbě, takže hrát si tam na nějaký přesný hladiny jako u motoru úplně nejde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od námořník »

Olej změřit není žádnej problém, ale když ho tam máš moc, tak se nedoměříš. Budeš mít zasranou celou měrku a tak nic neuvidíš. Stejně tak není žádnej problém ten olej stříkačkou nebo něčím jiným přes měrku vytáhnout. Ale když Honza říká že to ničemu nevadí, tak já mu věřím :-). Mám ho tam taky hodně :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od petr »

no právě že jsem z toho uplný blázen odsál jsem skoro 2 litry a bylo to upatlané pořád stejně a ničeho jsem se nedoměřil a to jsem to nechal celé odpoledne stéct a zkoušel to změřit znovu za studena pak znovu za běhu motoru a pořád oničem, celá měrka od oleje a výsledek žádný tak jsem se nasral nalil to tam zpět a seru už na to, takovou měrku si fakt můžou japonci strčit někam, nebo tam je fakt nějaký problém ale nevím jaký
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od spm »

On přelitej automat je i na těch fotkách na wiki v návodu, jak měřit jeho hladinu :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:On přelitej automat je i na těch fotkách na wiki v návodu, jak měřit jeho hladinu
To myslíš asi nějakou jinou wiki než tu naší, že jo? :-D

Jinak to, že přelitej automat ničemu nevadí říkal hlavně Aleš. Ale hlavně asi záleží, jak moc přelitej. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Brembis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
Jméno a příjmení: Michael
Bydliště: Benátky n.J., Plzeň

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Brembis »

Souhlas, změřit to šlo hodně blbě, měřili jsme to asi pětkrát za sebou, dokud olejem nebyla vyplněna jen spodní ryska a v horní se olej nezachytil. Každopádně jsem rád, že je tam (snad) odpovídající množství. Ono když to auto začne při vší péči tak nečekaně blbnout, člověk se pak chytá každého stébla. Zrovna tak u měření v motoru, když jsem to auto měl čerstvě jsem si říkal, jestli jsem pitomej já, nebo ta měrka [GUNHIM]
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od spm »

Myslim tu naší, je to tam taky pěknejch pár mm nad hot max :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Myslim tu naší, je to tam taky pěknejch pár mm nad hot max
Tak to si dojdi na oční. To by musela ta měrka být široká 5 cm a ta dírka mít tak 1 cm v průměru... :-DDD :-DDD :-DDD

Jenom pro úplnost - bavíme se o této fotce:
Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“