Prosim o radu at prevodovka
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Prosim o radu at prevodovka
Ja sem resil vymenu tlakoveho ventilu pro rizeni svornosti mezinapravy (forestr 2003 at) protoze bylo citit razantni cuknuti kdyz zabral zadek, treba na snehu kdyz jsem na to najednou slapnul a predek ztratil trakci. Pri prezazovani mezi rychlostmi sem problem neresil. Mimochodem mam pocit, ze mi to dela zase dost podobne, takze oprava asi moc nezabrala.
Nekde sem tu daval scan z manualu co to je za dil a originalni znaceni. Mam ti to u kompu najit?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nekde sem tu daval scan z manualu co to je za dil a originalni znaceni. Mam ti to u kompu najit?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Prosim o radu at prevodovka
Kopnuti ma na svedomi zrejme jeden ze solenoidovych ventilu. Mne to hned po koupi delalo mezi 3-4. Pomohla pravidelna vymena ATF Millers Oils (po 30 tisicich) a reset jednotky prevodovky. Poslednich 60 tisic z celkovych 330tkn se mi to stane v daleko mensi intenzite tak jednou za 300 kilaku...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Tom6v
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon říj 09, 2017 7:18 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Bartoň
- Bydliště: Horní Jelení
Re: Prosim o radu at prevodovka
Díky za odpovědi. Nechtěl jsem se do toho pouštět sám, i když si většinu věcí opravujeme sami. Nicméně po této zkušenosti začínám trošku o odbornosti některých servisů pochybovat. Měnit celý rozdělovač kvůli jednomu či dvoum ventilům mě připadne podivné.
A hlavně, zima je tady a auto se válí v servisu.
A hlavně, zima je tady a auto se válí v servisu.
- Brembis
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
- Jméno a příjmení: Michael
- Bydliště: Benátky n.J., Plzeň
Re: Prosim o radu at prevodovka
Ahoj, na tomto fóru jsem nově. Chci předem poděkovat za jeho existenci, je to další cesta, jak se vzdělávat
Obnovuji vlákno kvůli dotazu na Solenoidy. Máte někdo zkušenosti s jejich výměnou v 4EAT, případně jejich cenou a dostupností? Pár lidí to tu nakouslo, ale rozuzlení jsem moc nenašel.
MrRichie tu psal o teoretické možnosti dělat to na kšeft, klidně bych se jako zákazník přihlásil
Můj problém je škubání 4EAT za tepla. Outback 2.5 11/2008, 252t. Km. Začalo to asi 1000km po výměně 5L Subaru ATF oleje (pravidelně po 60t.). Nejdřív občas jen při rozjezdech, později i při dobržďování, nyní už to dělá i při jakémkoli přeřazení kromě 4 a zpět na 3. Při zastavení a následném rozjíždění v kopci po povolení brzdy mi dokonce začne volně couvat, jak kdybych tam měl N, takže se musím rozjet s pomocí brzdy a plynu. Po nastartování a řazení z P na R (vždy noha na brzdě) se s trhnutím a s kovovým rázem zvedne prdel, jakoby chtěl Oťas okamžitě vystartovat.
Pokud řadím pádly jsem schopen to škubnutí často eliminovat, nebo při studeném motoru a nízké venkovní teplotě převodovka také řadí hladce.
Kontroloval jsem olej. Kluci v Dobřanech, kde dělali výměnu a posléze kontrolu mi sice tvrdili, že je ho tam akorát. Ale i při studeném motoru (postup kontroly dodržen) to bylo nad horní ryskou HOT a při kontrole za tepla byl olej napěněný. V servise se specializací na AT mi potvrdili, že oleje je tam moc a navíc jeho barva je hodně špatná, jakoby nebyl měněn (cca 3t. km po údajné výměně). Přebytečný olej jsme odsáli a chování převodovky se mírně zlepšilo. Diagnostika ukázala jen závadu na ABS. Dle servisu prý bude zřejmě na vině jeden, či více solenoidů. Cena prý při minimální marží 120 – 300€ za jeden, mělo by jich tam být celkem 8ks. To se mi zdá hodně přemrštěné, když ebay nabízí celou sadu repasovaných solenoidů do Subaru kolem 150€. Dřív jsem se snažil dávat auto do autorizáků a specializovaných servisů, ale už v ně ztrácím důvěru.
Máte někdo zkušenosti s nákupem solenoidů a jejich výměnou? Případě radu, co jiného tyto problémy může způsobovat? Plánuji také kompletní proplach převodovky, ale obávám se, že to nebude stačit.
Obnovuji vlákno kvůli dotazu na Solenoidy. Máte někdo zkušenosti s jejich výměnou v 4EAT, případně jejich cenou a dostupností? Pár lidí to tu nakouslo, ale rozuzlení jsem moc nenašel.
MrRichie tu psal o teoretické možnosti dělat to na kšeft, klidně bych se jako zákazník přihlásil
Můj problém je škubání 4EAT za tepla. Outback 2.5 11/2008, 252t. Km. Začalo to asi 1000km po výměně 5L Subaru ATF oleje (pravidelně po 60t.). Nejdřív občas jen při rozjezdech, později i při dobržďování, nyní už to dělá i při jakémkoli přeřazení kromě 4 a zpět na 3. Při zastavení a následném rozjíždění v kopci po povolení brzdy mi dokonce začne volně couvat, jak kdybych tam měl N, takže se musím rozjet s pomocí brzdy a plynu. Po nastartování a řazení z P na R (vždy noha na brzdě) se s trhnutím a s kovovým rázem zvedne prdel, jakoby chtěl Oťas okamžitě vystartovat.
Pokud řadím pádly jsem schopen to škubnutí často eliminovat, nebo při studeném motoru a nízké venkovní teplotě převodovka také řadí hladce.
Kontroloval jsem olej. Kluci v Dobřanech, kde dělali výměnu a posléze kontrolu mi sice tvrdili, že je ho tam akorát. Ale i při studeném motoru (postup kontroly dodržen) to bylo nad horní ryskou HOT a při kontrole za tepla byl olej napěněný. V servise se specializací na AT mi potvrdili, že oleje je tam moc a navíc jeho barva je hodně špatná, jakoby nebyl měněn (cca 3t. km po údajné výměně). Přebytečný olej jsme odsáli a chování převodovky se mírně zlepšilo. Diagnostika ukázala jen závadu na ABS. Dle servisu prý bude zřejmě na vině jeden, či více solenoidů. Cena prý při minimální marží 120 – 300€ za jeden, mělo by jich tam být celkem 8ks. To se mi zdá hodně přemrštěné, když ebay nabízí celou sadu repasovaných solenoidů do Subaru kolem 150€. Dřív jsem se snažil dávat auto do autorizáků a specializovaných servisů, ale už v ně ztrácím důvěru.
Máte někdo zkušenosti s nákupem solenoidů a jejich výměnou? Případě radu, co jiného tyto problémy může způsobovat? Plánuji také kompletní proplach převodovky, ale obávám se, že to nebude stačit.
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosim o radu at prevodovka
Ty vole, to je mazec. Věc, které se nejvíc bojím kvůli záruce - převodovka a oni to přelijou...tady je to ale mnohem horší než u motoru, kde mi otočili 5l a říkaj to tam takhle lijem, to ničemu nevadí...nebo ho druzí pro jistotu nevyměnili vůbec (podle barvy a stavu po ujetí 80km domů ze servisu).
S opravou ti bohužel neporadím, na to jsou tady jiní odborníci, já jsem v tomhle zatím jen velkej začátečník.
Sent from my iPhone using Tapatalk
S opravou ti bohužel neporadím, na to jsou tady jiní odborníci, já jsem v tomhle zatím jen velkej začátečník.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
- Brembis
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
- Jméno a příjmení: Michael
- Bydliště: Benátky n.J., Plzeň
Re: Prosim o radu at prevodovka
Ju, je to těžký. Člověk aj počítá s tím, že ho servis bude něco stát, když chce kvalitu, ale pokud u toho nestojíš, tak se nemůžeš spolehnout ani za příplatek a doma před bytovkou to taky neuděláš. Po zdejším čtení jsem se byl znovu podívat na barvu a vůni oleje (za studena bez startování). Po setření z měrky se mi zdá pěkný, červenohnědý bez spálenin. Dříve jsem barvu nestudoval, takže kdoví jestli servisák převodovek neměl zasraný kýbl, kam to odstřikoval, aby mi mohl tvrdit, že olej je špatný. Nechci tu očerňovat jakékoli jméno, ale z podobných důvodů ztrácím v servisy důvěru
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Prosim o radu at prevodovka
no taky doufám že se mi tem můj automat neposere, nemohlo ty problémy způsobit to přelití olejem ? nejhorší je že se fakt těžko hledá servis který by uměl správně vyměnit pitomý olej v automatu, natož servis který by uměl automat opravit
čím dál víc ten automat nemám rád a toto je taky jeden z důvodů, člověk má pořád takový blbý pocit a nejistotu, taky mi oleje nalili v servise moc, pak to chrstalo ven na výfuk a smrdělo to jak se olej pálil naštěstí to žádné jiné problémy nezpůsobilo, i když při zátěži v terénu se mi občas rozsvíti kontrolka teploty oleje což tady nikomu nedělá tak nevím, možná je ho tam pořád trochu moc, ale nevím o nikom v okolí kdo by uměl změřit hladinu a já to taky neumím, prý to má odvětrání tak by přelití vadit nemělo, ale nevím no
čím dál víc ten automat nemám rád a toto je taky jeden z důvodů, člověk má pořád takový blbý pocit a nejistotu, taky mi oleje nalili v servise moc, pak to chrstalo ven na výfuk a smrdělo to jak se olej pálil naštěstí to žádné jiné problémy nezpůsobilo, i když při zátěži v terénu se mi občas rozsvíti kontrolka teploty oleje což tady nikomu nedělá tak nevím, možná je ho tam pořád trochu moc, ale nevím o nikom v okolí kdo by uměl změřit hladinu a já to taky neumím, prý to má odvětrání tak by přelití vadit nemělo, ale nevím no
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosim o radu at prevodovka
Přelití automatu jsme tu řešili mockrát a zrovna to celkem ničemu nevadí. Jestli máš v háji solenoidy, tak to odsátí se sice na chvíli mohlo jevit jako zlepšení, ale problém to evidentně nevyřešilo. Zrovna u automatu lze tu přesnou hladinu odhadnout dost blbě, takže hrát si tam na nějaký přesný hladiny jako u motoru úplně nejde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Prosim o radu at prevodovka
Olej změřit není žádnej problém, ale když ho tam máš moc, tak se nedoměříš. Budeš mít zasranou celou měrku a tak nic neuvidíš. Stejně tak není žádnej problém ten olej stříkačkou nebo něčím jiným přes měrku vytáhnout. Ale když Honza říká že to ničemu nevadí, tak já mu věřím . Mám ho tam taky hodně
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Prosim o radu at prevodovka
no právě že jsem z toho uplný blázen odsál jsem skoro 2 litry a bylo to upatlané pořád stejně a ničeho jsem se nedoměřil a to jsem to nechal celé odpoledne stéct a zkoušel to změřit znovu za studena pak znovu za běhu motoru a pořád oničem, celá měrka od oleje a výsledek žádný tak jsem se nasral nalil to tam zpět a seru už na to, takovou měrku si fakt můžou japonci strčit někam, nebo tam je fakt nějaký problém ale nevím jaký
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Prosim o radu at prevodovka
On přelitej automat je i na těch fotkách na wiki v návodu, jak měřit jeho hladinu
Re: Prosim o radu at prevodovka
To myslíš asi nějakou jinou wiki než tu naší, že jo?spm píše:On přelitej automat je i na těch fotkách na wiki v návodu, jak měřit jeho hladinu
Jinak to, že přelitej automat ničemu nevadí říkal hlavně Aleš. Ale hlavně asi záleží, jak moc přelitej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Brembis
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned říj 27, 2019 10:29 am
- Jméno a příjmení: Michael
- Bydliště: Benátky n.J., Plzeň
Re: Prosim o radu at prevodovka
Souhlas, změřit to šlo hodně blbě, měřili jsme to asi pětkrát za sebou, dokud olejem nebyla vyplněna jen spodní ryska a v horní se olej nezachytil. Každopádně jsem rád, že je tam (snad) odpovídající množství. Ono když to auto začne při vší péči tak nečekaně blbnout, člověk se pak chytá každého stébla. Zrovna tak u měření v motoru, když jsem to auto měl čerstvě jsem si říkal, jestli jsem pitomej já, nebo ta měrka
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Prosim o radu at prevodovka
Myslim tu naší, je to tam taky pěknejch pár mm nad hot max
Re: Prosim o radu at prevodovka
Tak to si dojdi na oční. To by musela ta měrka být široká 5 cm a ta dírka mít tak 1 cm v průměru...spm píše:Myslim tu naší, je to tam taky pěknejch pár mm nad hot max
Jenom pro úplnost - bavíme se o této fotce:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno