Prosim o radu at prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
chuchur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 18, 2011 10:01 pm

Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od chuchur »

Ahoj pri zarazeni 3 stupne mirne cuknuti jen na poprve,pri druhem prerazen nahoru i dolu to uz nedela? cim to? Lego rv 99, 92 kw najeto 230 000 dik za odpoved.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od tango »

při jakém režimu myslím tím máš sešlápnutý plyn, brzdáš atd. U mně se to občas stává taky, ale při studeném nebo při nějaké anomálii, taky jsem možná dělal blbost, že jsem nenechal zahřát AT na D režimu, což teď dělám a je to fakt lepší :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jde o to, jak moc mirne cuknuti to je. I podle zahranicnich webu je prevodovka v Subaru spis tvrdsi. Mne taky obcas cukne, ale vetsinou ctyrka pod plynem a pri zahrate kapaline po rychlejsi jizde...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od als »

A jak dlouho tam máš olej?
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Slavek_xxx »

als píše:A jak dlouho tam máš olej?
To je pravda, v mem pripade se to po vymene oleje a filtru AT vyznamne zlepsilo, a vubec razeni je ted hladsi a tichy, jako kocici psouk...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak mě napadá, že v manuálu píšou, že po výměně oleje v AT se to bude chovat jinak, ať člověk nepanikaří. To je jasný - TCM cíleně zapomene všechny naučené hodnoty, protože nový olej má "nové" vlastnosti a TCM se musí znova naučit všechny přechody a tlaky a podobně...

Ale moje otázka: Pozná výměnu oleje převodovka sama od sebe nebo je toho dosaženo při odpojení baterky (které se má při výměně oleje podle dílenský příručky províst)?

EDIT: Jinak k původnímu dotazu. Převodovka taky cukne, pokud se jí nějak "naruší" výpočet správného překryvu řazení - jak to popsat. Převodovka si těsně před přeřazením spočítá, jak dlouho bude uvolňovat resp. spojovat spojky a tím vznikne hladké přeřazení - chvíli tam jsou přes sebe jakoby 2 převody, jenže tím, že oba nejsou na 100%, tak se to nějak plynule doklouže na ten požadovaný. Samozřejmě rychlost tohoto se odvíjí od zatížení, rychlosti vozidla, požadované akcelerace (sešlápnutí plynového pedálu) atd... Proto při běžné pomalé akceleraci po rovině se to spíš tak jako přehoupne a při prudké akceleraci to tam spíš "padne" a trochu to i může cuknout.

No a právě, pokud se stane, že ve chvíli, když už to má převodovka "rozmyšlené" -tedy těsně před řazení - jí nějakou tu podmínku kriticky změníme (třeba jsme měli plyn jen trochu a dáme plnej, nebo naopak), tak to může škubnout, protože v tý chvíli ta převodovka řadí tak, aby to co nejrychleji měla za sebou (myslím ohledně přeřazení, ne životnosti ;-) ) - toto konstatování vychází z mých zkušeností po 2 letech s 4EAT.

Pokud převodovka nějak hapruje, tak jako první bych zkontroloval hladinu oleje - postup kontroly je složitý, takže koukni do wiki http://subarufanclub.cz/wiki/navody/4ea ... prevodovky ; a u Subaru obzvláště, bo trubička na kontrolní měrku je 2x zalomená a tak se měrka vždycky hrozně oslintne a opatlá o její stěny, čili chce to pečlivě utřít do sucha, aby na ní bylo vidět, kde byl olej - tedy např. papírový kapesníček; mastnym hadrem to nestačí - vyzkoušeno.
Je špatně i moc oleje, nejen málo. Jinak čím pečlivější příprava (viz návod) tím míň je měření závislé na okolní teplotě.

Pokud je oleje akorát, tak bych ho vyměnil. Mění se cca 4 litry z 9, protože zbytek zůstane v měniči. To je normální a při výpočtu intervalů se s tím počítá. Pokud olej nebyl měněn opravdu dlouho (a nebo si nejsi jistý historií), tak bych ho vyměnil 2x s odstupem např. 1000 km.

Po výměně samozřejmě přes diagnostiku províst reset TCM - jsou tam 2 úrovně, jedno maže jen chyby, druhé i naučené hodnoty, takže obě. Obávám se, že je na to potřeba vyloženě Subaru diagnostika (tady se něco dočteš o alternativách http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 41&start=0 ) , že s obyč OBD2 se člověk nespojí ani s převodovkou.

No a pak chvíli trvá, než se jednotka naučí nové hodnoty (cca v řádech desítek kilometrů) a pak by to mělo být OK.

Pokud není, tak je možná, že je např. zasviněný nějaký ventil, který má na svědomí zrovna řazení na trojku a při první přeřazení se jako "prošťouchne" a když to vychladne, tak se to zase zalepí, přisekne atd... Takže to je čas na nějaký sajrajt do převodovky, který jí vyčistí, ale v tom už nejsem zběhlý, takže tady mé rady končí.

Přeji hodně štěstí :826:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od pufko »

Len tak som "listoval" čo všetko majú v ponuke pre moje Legacy na rockauto.com a zablúdil som aj k automatickej prevodovke, nikdy som neskúmal čo stojí repas AT pre SUBARU , ale bežná cena repasu AT prevodoviek sa pohybuje od 1200€ , na niektoré aj 2000€
Čo som bol ale prekvapený tak "rebuild kit" , nejaký základný stojí 94€, dalšia varianta 164€ a posledná 223€, ktorá má navyše len plechové lamely, ktoré sa asi nejak nemajú dôvod "opotrebiť", ale nech aj keby som potreboval aj najdrahší , tak s poštovným to je 275€ k tomu 20%DPH (CLO) a som na sume cca 330€ , olej do AT (2x 5l) vychádza 70€, nech aj 100€ ...

Ja ten repas zatial nepotrebujem, tak isto neviem či teda na Subaru repas nie je lacnejší, ale to by bol skôr zázrak... Tak sa pýtam že za čo berú spomenutých 1200€ ??? Material je 400€ a to som len maloodberatel, ktorý nemá jediný cent zlavu, práca akože 800€ :713: :713: :713: :713:
A to kopec ludí AT vymontuje a do servisu ho prinesie, čiže odpadá aj práca s demontážov a montážov do vozidla, čo rozhodne nie je práca na pol hodinu...

Jednak mi z toho vychádza že vlastne AT je lacnejšie na údržbu ako MT v prípade dvojhmoty, a za dalšie by som si ten repas asi urobil sám... Má niekto reálnu skúsenosť s repasom AT a cenou za prácu ???

EDIT : aj to som sa ešte sekol, pretože som toho pozeral viac, tak ceny setov pre LEGACY 2.5i rv05 stoja sety 89€, 147€, a najdrahší 182€, ceny uvedené vyššie sú pre iné SUBARU
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Slavek_xxx »

pufko> s materialem asi nebude takova potiz, jako s praci. Ono nejde jen o to prevodovku vyndat a nasadit zpet. U AT je (pry) spouste drobne mechaniky, kde se musi pouzit specialni montazni pripravky. Uz jen nespravne dotazeny srouby muzou znamenat disfunkci. Jak vyzkouset ventily mimo auto taky netusim a tlak na cerpadle a spravna funkce zamykani menice je to posledni... Navic by se AT mela pred vestavbou do auta vyzkouset na jakesi brzde (ale pokud vim, tu skoro nikdo nema).
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od pufko »

Hladal som po webe nejaký "servisný manuál" na prevodovku, ale zatial som nič nenašiel, viem že to nie je zasa len tak že otvorím a zložím, ale skutočne sa mi nepáči cena za opravu. Ja som si pôvodne myslel, že material stojí zhruba cca 2/3 z ceny opravy, zvyšok cena za prácu , ale asi som sa mýlil...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Batmancar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 14, 2011 1:33 pm
Jméno a příjmení: Michael Drápal

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Batmancar »

Všechny moc zdravím ! Píši o radu při výměně oleje automatické převodovky...jaký olej a kde , to bych už měl nastudovaný, spíš jde o to, zda jsem schopen svépomocí tento olej vyměnit sám...Mám Ouback 2006 2,5 automat a právě jsem najel 60 000 tisíc km. Můžete poradit ? Díky :655:
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od pufko »

Do prevodovky ide 9l oleja, ale "vymeniť" sa dá len 5l, ak si dobre pamätám... Postup výmeny nepoznám... Ale snád to nie je taká tragédia ako u koncernových DSG
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Batmancar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 14, 2011 1:33 pm
Jméno a příjmení: Michael Drápal

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Batmancar »

Díky za info...Měl jsem strach , že to tak bude...v duch jsem se utěšoval že ne. No nic. už mě nic asi nepřekvapí, po prušvihu s výfukem, když začal foukat a upadl mezi prvním a druhým dílem u příruby. po konzultaci se servisem, cena prostředního dílu dělala i s těsněním 17 000,- uf to jsem neustál...tak jsem ho vytáhl a celej přivařil. Netušíl jsem že daň za jízdu ve sněhu, kdy má člověk pocit že ostatní stojí ,budu platit krutou daň , v podobě spotřeby a ceny servisu...Uf, co si člověk neudělá to nemá...Ale na druhou stranu,je miláček,který mě nenechá nikdy stát v kopách sněhu,když ostatní ve snaze dostat se do bezpečí sahají po lopatkách a písku...PS měl jsem VOLVO S 70 A vím co to je stát na fleku, když se kouří od desénu...a tehdy mě oprášilo SUBARU, a já věděl, že to je to pravé auto...kdybych měl čekat celej rok...NA SNICH !!! Jinak moc díky za odpověď na Slovensko !! Dám vědět jak jsem dopadl
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HAD »

Dnes si jdu vyzvednout svůj první vůz s AT převodovku (Forester 2,5 XT AT konečně!) a tak oživuji téma a přidávám pár dotazů od lamy ::-DDD: :

K čemu přesně slouží tlačítko vedle voliče Power A/T Hold?
Návod jak používat At převodovku jsem si z offroudího webu stáhnul. Tam se mluví o overdrive stupni D vkroužku. Ten ale u Forestra nevidím. Jak to funguje u něj?

Díky

Had
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Kofilka »

Neboj Hade vše ozkoušíš a hned budeš vědět!!! Hned při prvním předjíždění sešlápni plyn na podlahu a zmáčkni power a hned poznáš na co slouží to tlačítko power :-)
Hold je na rozjíždění na 2hej kvalt na sněhu abys nehrabal jak pes na místě :-)
Průser bude že jak si na toto auto zvykneš tak už nebudeš nikdy chtít nic jiného :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Levap »

Specifically, with HOLD turned on:

In D, the car will move off in 2nd gear and change up to 3rd and 4th as soon as it can.
In 3, the car will move off in 2nd gear and change up to 3rd as soon as it can.
In 2, the car will use 2nd gear only.
In 1, the car will use 1st gear only.

... jsem našel na webu, ale v naší WIKI je popis 4AT převodovky podrobnější
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“