Prosim o radu at prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Spike
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: čtv led 12, 2012 3:06 pm

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Spike »

Zdravim

zacala sa mi robit nemila vec na 5eat, otik my2007,

po chvilke na P, ked supnem D, klesnu otacky, zdochne motor a normal svietiaci kolotoc, neurobi to vzdy, ale uz par krat to spravil, po vypnuti a znova nastartovani fici dobre.

nemate nietko skusenost, nemal som obd pri sebe tak som nekukal co to pise
daniall
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Daniel Polčík
Bydliště: Brno

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od daniall »

A tim ze to zahrivate na D myslite jak?Jako na miste se zatazenou ruckou?

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza GT My99 wagón
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od romull »

daniall píše:A tim ze to zahrivate na D myslite jak?Jako na miste se zatazenou ruckou?

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Tím určitě myslí jízdu se studeným autem normálně s voličem na D ...... a kvalty si tam ručně kvedlají až po nějakých kilometrech a zahřátí oleje v AT.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
daniall
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: pon kvě 16, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Daniel Polčík
Bydliště: Brno

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od daniall »

:-)aha,ja si rikal.A u staryho 4kvalt At se muze radit z D za jizdy treba do 3ky?Mame u nas par peknych zatacek a ted jak trochu nasnezilo,tak vzdycky kus pred tim usekem zastavim a hodim si tam co chcu a az pak jedu.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza GT My99 wagón
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od romull »

Tak 4AT já neznám, ale snad dá někdo info ........ u 5AT to tam šupu pádlama a nedívám se doleva doprava :supeer:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Mira »

Myslim, že Spike nějak vynechal důležitou informaci, že mu to dělá na plyn, na benál to jede v poho. Takže ten problém asi nebude v AT.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Slavek_xxx »

daniall píše::-)aha,ja si rikal.A u staryho 4kvalt At se muze radit z D za jizdy treba do 3ky?Mame u nas par peknych zatacek a ted jak trochu nasnezilo,tak vzdycky kus pred tim usekem zastavim a hodim si tam co chcu a az pak jedu.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
I u 4EAT muzes radit volicem za jizdy.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Spike
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: čtv led 12, 2012 3:06 pm

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Spike »

jop, presne, neskor som to doinvestigoval, a zistil som ze na benzin to nerobi, tzn, ze mozno lpg vstrekovace.
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HAD »

Tak jsem začal zkoušet využívat manuální řazení u své 4 rychlostní AT převodovky (Forester 2,5 XT 2005).
1) Pocitově bych řekl, že musí jít spotřeba dolů, protože se mi zdá, že při automatickým režimu podstatně víc přetáčí motor než přeřadí v porovnání s mým způsobem řazení. Samozřejmě, jízda byla v módu pianko, žádný trhání asfaltu
2) Mile mě překvapilo, že manuální podřazování či odřazování nevypíná tempomat.
3) Naproti tomu reakce na podřazení a akcelerace mi manuálně (bez tlačítka power) přijde rychlejšíí než na prachsprosté prošlápnutí plynu
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od quickly »

HAD: doporučuji odpojit batekru na pár dnů, aby se zresetovala paměť ŘJ pro řazení. Teď to jede podle předchozího majitele. Mně na šestihrnku minulý rok odešla baterka a po napojneí nové jsem zjistil, že mám úplně jiné auto. A to i v řežimu D :4690: . Teď mi to řadí mnohem rychleji, než před resetem.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od lojzmen »

Had - když jsem měl Legacy z r.2000, tak se to chovalo podobně.
Asi řídící jednotka přemýšlí, co udělat, či reaguje na ustálený stav (který tedy musí nějakou chvíli trvat).
Přeřadit na 3 je správně.
Vynulovat odpojením baterky se nic nestalo, nezměnilo, nepomohlo.
Blbni až po zahřátí.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Tom007 »

btw - správná hladina oleje v AT?
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od lojzmen »

Někde v hlubinách to tady je popsáno.
Je zakázáno mít hladinu nad max rysku.
Postup:
Co si vzpomínám, zahřát nejméně na 60°C, zastavit na rovině, za volnoběžného chodu motoru procvakat všechny polohy řadiče (samozřejmě stojíš na brzdě), potom dáš P nebo N a stále za chodu motoru na volnoběh vytáhneš měrku, veledůkladně osušíš, zasuneš na doraz a vytáhneš.

Pokud je olej skoro čirý, je to výborný stav, ale houby to uvidíš, chce to dobré světlo.
Pokud zasuneš podruhé, potřetí, trubička se zasviní a na měrce se to rozleze a nic nepoznáš.
Já to jednou ze zoufalství řešil tak, že jsem vyndal měrku, ucpal to hadříkem, pojezdil a pak čistou měrku zasunul a vysunul.

Pokud převodovka nebyla poškozená, není třeba měnit filtr.
V domácích podmínkách se ti nepodaří vyměnit celá náplň, možná vyteče kolem 3l, ale náplň je třeba 8l (podle typu převodovky).
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Tom007 »

Pomůcka- suchou měrku potřít školní křídou
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1062
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Majer »

nechci zakládat nové vlákno tedy zkusím tady ... z ničeho nic se začala divně chovat AT převodovka resp ..při sundání nohy s plynu např. při rychlosti 60km,80km klesnou otáčky na cca 1100ot/min a pak se zase zvednou .... olej měněn v listopadu od te doby fungovala bez problemu , ted najednou začla zlobit .... neměl někdo podobný problém? jedna se o 4AT...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“