Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od podvlada »

Jenom takový oživení na téma "jak (ne)zacházet s automatickou převodovkou :-D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KuGmYLs0UWI[/youtube]

Nicméně prej to je FWD, takže to prostě jenom hrabe :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Chudák... nicméně co je to vlastně za model? Jsem měl za to, že u většiny se to za jízdy přeřadit nedá, respektive to převodovka nezařadí, dokud to nezpomalí na nějakou malou rychlost.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od podvlada »

Netušim, jestli se nudíš, můžeš zkusit projít komenty, jestli se tam nedozvíš víc :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od danyellsan »

Ahoj kluci, mel bych takovy dotaz, mam Forestra SH s automatem. Prave jsem se vratil z Rumunskych hor a par krat me prekvapilo chovani auta. V ofroudu jsem jezdil na 1st v manualnim rezimu. Docetl jsem se ze subara s automatem nemaji deleni sil 50/50 predek zadek ale dokonce 90/10. Je na tom neco pravdy? Je rozdil jestli tam ma D Dsport a nebo manualni rezim? Meni se tim nastaveni prevodovky a prerozdelovani sil mezi napravami? Prekvapilo me v situaci kdy jsem se prednimi koly potreboval dostat za kamen. Po pridani plynu jsem proste zustal stat pred kamenem a motor byl jak priduseny a plyn na podlaze ale prevodovka jak kdyby nepustila dostatek vykonu na kola. Je to tak normalni? Zadne kolo ani jenom neprohrablo, proste jsem tam jenom tak stal... 😁. Jak ta 4kola u 4AT vlastne funguje? Jede neco porad i na zadek? A nebo jej pripoji az po prokluzu predku?
Dalsi dotaz tady z vlakna. Starsi 4ATcka meli moznost 1 2 a 3 prevodu na volici. Funguje neco takoveho i na novejsich jako mam ja? A nebo v manualnim modu proste hazim jednotlive prevody? A kdyz bude mit jeste nekdo strasne moc casu a chut mohl by mi vysvetlit jak to funguje s menicem. To zamykani a odemykani mi moc neni jasny 😥
Forester SH 2.0 Bifuel
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Myslím, že se ti to chová standardně. Když se kolo opřelo o kámen, tak převodovka neměla dost výkonu na to, ten kámen překonat.
U starších automatů se při zařazené jedničce mění svornost mezinápravy. U tvého by se to mělo dít taky, když manuálně zařadíš jedničku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

každopádně u mého SG v automatu je dost rozdíl mezi D a 1 , u D předek nejdřív trochu hrábne a teprve potom zabere nějak výrazněji zadek, což je třeba na louce problém , protože to zalepí vzorek a začne to celé hrabat a je konec, když dám za 1 tak se to chová trochu líp a je větší šance na rozjezd , s tím že to nemá sílu přejet větší hrb bez rozjezdu je pravda , je třeba trošku couvnout a zkusit to aspoň trochu s rozjezdem , je to slabé, navíc ten automat nepustí motor do otáček a tak to nemá výkon je to celkem naprd, pokud se dá rozjet a vytočit více motor tak pak to celkem jde , chce to holt dost dlouho zkoušet a učit se s tím zacházet, taky mi to nějak moc s tím automatem v terénu nejde, chce to asi vykonnější motory k tomu automatu ty třílitry jsou na tom asi o trochu líp , ja mam jeden 2.0 a 2.5 a na nějaký větší terén to moc není , s rozjezdem ještě ok , ale na pomalou jízdu po kamenech je to tak na rozmlácení auta a pomalu to neprojedeš
svoje taky dělá to VDC, v outbacku ho mám , ale stejně ho většinou vypínám, jinak to ještě navíc přibržduje a pak už to nechce jet vůbec, jsou asi situace kdy to pomáhá asi při větším křížení , ale jinak je to spíš naškodu a co mám zkušenost tak víc vyjedu když to vypnu, třeba u SG VDC není a víc vyjede SG než oťas, jednak je lehčí a má delší zdvihy , tím pádem asi lepší přilnavost a kola se tak rychle nedostávají do vzduchu , je to i o konkrétní situaci vždycky , zas to holt nejsou nějaké offroudy ale osobáky co projedou trochu víc, jsem zvědavý na chování SG v automatu ve sněhu , outback nic moc , ale je to asi i gumama
Naposledy upravil(a) petr dne sob zář 10, 2022 10:30 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Tapan »

Do terénu automat ano, ale chce to aspoň S-turbo nebo XT. Pak s tím i kopyto jako jsem já ujede dost :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

jel jsem třeba s Jeepem v automatu a tam kde já těžce zápasím tak si Jeep v automatu jen vrněl , jenže to mělo redukci a 4.0 pod kapotou , nebo možná 5.2 to už nevím , ale kdo by tu obludu chtěl živit :-D
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od pufko »

danyellsan píše: pát zář 09, 2022 10:49 pm Ahoj kluci, mel bych takovy dotaz, mam Forestra SH s automatem. Prave jsem se vratil z Rumunskych hor a par krat me prekvapilo chovani auta. V ofroudu jsem jezdil na 1st v manualnim rezimu. Docetl jsem se ze subara s automatem nemaji deleni sil 50/50 predek zadek ale dokonce 90/10. Je na tom neco pravdy?
Čo som niekde kedysi dávno vyčítal, tal AT sa u Subaru chová tak že výkon na náparavy rozdeluje podla aktuálnej "záťaže".
To znamená že ak ideš pod plynom, tak je schopné prenášať dozadu až 55% a predok 45%, ak len plachtíš po rovine tak dozadu ide len 10% a predok 90%
Článok nenajdem, zaujímal som sa o to niekedy pred vyše 10 rokmi (auto vlastním takmer 12 rokov)

Neviem ako u SH, ale u starších mali niektoré kusy zadný diferák so zvýšenou svornosťou (sám som si ho dal na Legacy), aké možnosti sú u SH neviem.
Subaru v podstate používalo "zhodné" obaly a rozdiel bol len v type difu a prevodovom pomere. Ja som len zohnal diferák, čo má prevod 4.111 a zvýšenú svornosť. Zamenil som VA1REG-XJ (Legacy 2.5i 4AT) za VA1REK-XR (používa ho Forester SG 2.0R 116kW 5MT).
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od danyellsan »

Teren to byl asi takovy a mistama horsi. Automat mi v tom terenu strasne sedi. Ta moznost davkovani plynu je super. Jen na crawleni to neni pac to nedostane vykon na kola. Co me mile prekvapilo jak si to poradi i s prujezdama po 3 nebo 2 kolech kde mam pocit ze pribrzduje kola bez trakce a stejne se hezky vyhrabes. Jen musis mit trosku momentum. Jinak dobry. Jel jsem se svagrem s upravenym Patrolem a az tam jsem pochopil, ze to Subo na tohle delany fakt neni. Co kamen to litas ze strany na stranu v tom aute jak hadr. Patrol projede balvan a ani nevi. Takze vzacna zkusenost. To Subo je vyborny na sotoliny a polnacky kde toho zvladne mrte moc. I horsi hlinity teren je vklidu. Ty sutry tomu davaji zabrat. Musim ale pochvalit gumy Falkeny Wildpeak, co ty gumy poberou to je nenormalni... Ale to je do jineho vlakna. Zkousel tady nekdo na 4AT delat ten vypinac na full time awd? Ne ze bych to potreboval jenom zvedavost. [RESPECT]
Přílohy
20220907_125033.jpg
20220907_125046.jpg
20220905_135002.jpg
IMG_20220905_131130.jpg
Forester SH 2.0 Bifuel
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od danyellsan »

pufko píše: sob zář 10, 2022 10:57 am Čo som niekde kedysi dávno vyčítal, tal AT sa u Subaru chová tak že výkon na náparavy rozdeluje podla aktuálnej "záťaže".
To znamená že ak ideš pod plynom, tak je schopné prenášať dozadu až 55% a predok 45%, ak len plachtíš po rovine tak dozadu ide len 10% a predok 90%
Článok nenajdem, zaujímal som sa o to niekedy pred vyše 10 rokmi (auto vlastním takmer 12 rokov)

Neviem ako u SH, ale u starších mali niektoré kusy zadný diferák so zvýšenou svornosťou (sám som si ho dal na Legacy), aké možnosti sú u SH neviem.
Subaru v podstate používalo "zhodné" obaly a rozdiel bol len v type difu a prevodovom pomere. Ja som len zohnal diferák, čo má prevod 4.111 a zvýšenú svornosť. Zamenil som VA1REG-XJ (Legacy 2.5i 4AT) za VA1REK-XR (používa ho Forester SG 2.0R 116kW 5MT).
Hej asi tak nejak to bude. Hladal som k tomu na nete nejake info ale nenasiel som nic len dohady. Co je trosku zvlastne. Ja zadny samosvor nemam urcite. To som zistoval 😁 [SUBARU]
Forester SH 2.0 Bifuel
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

no ja právě na tom SG samosvor vzadu taky mám , narozdíl od SF a outbeka, ono kde je to VDC , Xmode a podobně tak už samosvor asi není tak potřeba , aspoň si to teda laicky myslím , tam to řeší po přibrždování kol co nemají trakci
jinak hezké fotky ,,,,| (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od podvlada »

Na svým H6 BP vzadu samosvor mám. VDC je samozřejmost.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
danyellsan
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od danyellsan »

A jak je to s tim menicem? Jakou ma funkci a nebo jak poznam ze je zamceny a nebo odemceny a co tov dane chvili znamena? Nake videa na ytb jsem koukal ale jak mi to nekdo vysvetli polopatistickosubarovsky 😁
Forester SH 2.0 Bifuel
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Měnič zamyká ve chvíli, kdy jsou ustálené otáčky. Zamykat umí na všechny rychlosti, kromě jedničky. Když měnič zamkne, tak v podstatě dojde k propojení motoru s převodovkou, aby se snížily ztráty, které při odemčeném měniči vznikají.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“