Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 357 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Převodový olej pro manuální převodovku 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha
plukovník píše:

Každopádně teď tam mám origo olej a měnit ho podle příručky je třeba až v šedesáti tisících. Tak do té doby uvidím...

To tam máš právě ten GL5 co žere synchrony, tak by to asi chtělo vyměnit. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon zář 11, 2017 9:41 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 279
mnov píše:
To tam máš právě ten GL5 co žere synchrony, tak by to asi chtělo vyměnit.


...žvásty, žvásty a jenom žvásty ;-D

Já jsem technik a proto mě zajímají jenom logické, technické argumenty, nikoliv dogmata, doměnky a žvásty. :-DDD

Tvoje vzdělání a profese evidentně technického směru není... ,,,,| (*_^) |,,,,


úte zář 12, 2017 5:32 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1079
Bydliště: Beskydy
Tak nakonec sice nevím jak je to možné, se ten total jeví jako celkem dobrá volba, nějak si to fakt po čase sedlo a řazení se mi zdá být lepší po pár dnech ježdění než hned po výměně a nebo jsem si už zvykl :-D řekl bych, že je to asi nastejno jako s tím castrolem co tam byl předtím, vše jde ok akorát ta jednička jde ztuha a nejlepší je dát meziplyn nebo hooodně zpomalit spíš skoro zastavit
jinak za mě je určitě lepší použít dual GL4,5 než čistý GL5 , ten GL5 od shellu davám dozadu do diferáku a na první pohled je ten olej hustší a mastnější a víc bude mazat synchrony a řazení půjde ještě hůř a ani neberu v potaz ty přísady co se tady řeší, takhle to vidím ja


stř zář 13, 2017 7:03 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha
plukovník píše:
...žvásty, žvásty a jenom žvásty

Já jsem technik a proto mě zajímají jenom logické, technické argumenty, nikoliv dogmata, doměnky a žvásty.

Tvoje vzdělání a profese evidentně technického směru není...


Já jsem zvyklý, že si to tu uživatelé dokáží přebrat, co je myšleno vážně, nebo co je sranda a to i v technické sekci. :-)
Prosím, nehodnoť mé vzdělání. >:(

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř zář 13, 2017 6:36 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4725
Bydliště: Valašsko
petr píše:
Tak nakonec sice nevím jak je to možné, se ten total jeví jako celkem dobrá volba, nějak si to fakt po čase sedlo a řazení se mi zdá být lepší po pár dnech ježdění než hned po výměně a nebo jsem si už zvykl řekl bych, že je to asi nastejno jako s tím castrolem co tam byl předtím, vše jde ok akorát ta jednička jde ztuha a nejlepší je dát meziplyn nebo hooodně zpomalit spíš skoro zastavit
jinak za mě je určitě lepší použít dual GL4,5 než čistý GL5 , ten GL5 od shellu davám dozadu do diferáku a …

Petře já ti to říkal,počkat a jezdit,uvidíš,že časem to bude ještě možná lepší,mám s převod.oleji od Totalu vždy tuhle zkušenost a že jsem jej už měnil u 4 auta a vždy to takhle fungovalo,jednou dokonce dost razantně,to si nedokážu vysvětlit čím to bylo,možná předešlou náplní-typem či jejím stářím,nevím.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř zář 13, 2017 8:20 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3310
Bydliště: Praha
Právě proto jsem psal moji zkušenost s Total olejem až po měsíci provozu.
Ovšem jsem technicky nevzdělaný, tak na mé příspěvky neberte ohled. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř zář 13, 2017 9:11 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1079
Bydliště: Beskydy
nějak mě nenapadlo že muže trvat tak dlouho než si to sedne nebo co, ja myslel že vyměním olej ujedu pár km a budu vědět na čem jsem a ono to trvá několik stovek km to teda nevím proč , no hlavně že je to ok a že nám to jezdí a jezdit bude


čtv zář 14, 2017 4:45 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4725
Bydliště: Valašsko
Petře tak po čase...jak-řadí to,je to lepší,horší?

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon říj 16, 2017 11:23 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 5969
Bydliště: Brno
Za mne. Já dal doporučený 75-90 GL5 a po výměně nepozoruju vůbec, ale fakt vůbec nic. =)

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


pon říj 16, 2017 11:33 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1079
Bydliště: Beskydy
Tak teda po čase - začly mrazíky a auto po ránu, když je pěkně promrzlé tak řazení nižších stupňů jde dost hodně ztuha i když to i s tím castrolem, ale řekl bych že né tolik. Ale pozor - auto na neutrál na rovince citelně zpomaluje není to nic hrozného, ale jde to cítit tak prvních cca 5 km , tohoto jsem si nevšiml když jsem tam měl ten castrol. Tím nechci říct že je total horší, spíš za mrazu víc houstne a otázka je jestli to není dobře , hustší oleje by měly líp mazat. Takže nějaký rozdíl tam je, otázkou je co je lepší, pocitově pro mě je lepší castrol trošku lehčeji to řadí za studena to jede jakoby lehčeji bez odporu. Za tepla ale rozdíl žádný a teoreticky možná bude total hustší a bude líp mazat.


ned led 14, 2018 10:00 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pon říj 12, 2009 10:03 pm
Příspěvky: 240
Bydliště: Ostrava
Sorry za OT, ale nedalo mi to. Já pořád nevím, kde lidi berou jistotu" že hustší lépe maže" je lepší. Takže si vyzkoušejte doma jednoduchou věc, vemte tekutý med a zkuste ho prohnat trychtýřem nebo zamíchat. To samé proveďte se stejným množstvím třeba vody. A ted si představte že jste ozubené kolečko/synchron nahoře v převodovce / kde se maže pouze broděním v oleji a rozstřikem / nebo jste olejové čerpadlo, které dává olej do místa vzdáleného třeba půl metru tenkým kanálem. A všichni tribotechnici / motoráři Vám potvrdí že, nejvyšší opotřebení vzniká při rozběhu. Btw . V reálu není SAE 75W90 jako 75W90, norma má určitý rozptyl, a technicky vzato záleží na VI a složení oleje / aditiva a použité základové oleje /.

_________________
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999


ned led 14, 2018 10:53 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1079
Bydliště: Beskydy
to může být taky pravda těžko zjistit co opravdu líp maže, posoudit jde jen to jak se s tím řadí a jak auto jede ...
ale jedna ma zkušenost - protože jsem dost řezával s motorovou pilou kde se řetěz maže olejem, tak jsem si všiml že opotřebení lišty/řetězu se hodně mění podle použitého oleje a tam nejhůř mazal samozřejmě rostlinný řídký olej někde mezi byl ekohydraulický olej a nejlíp dopadl hustý převodový olej ale asi to není moc srovnatelné s převodovkou ...


ned led 14, 2018 10:59 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 357 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: