4EAT úprava poměru hnacích sil
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Martine, to plavání je záležitost dálnice 80+, přejezdy mezi pruhy, změny povrchu atd...
na 2 to samo bokem jede, nebo nejede, podle toho, jak chceš, ale na 2 se nedá jet 42km do práce...
na 2 to samo bokem jede, nebo nejede, podle toho, jak chceš, ale na 2 se nedá jet 42km do práce...
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
no tak já si třeba dneska opět všiml že na ujezdene silnici ve městě (takže tak 60km/h) mi to prostě najednou uhne do strany a musím korigovat. Třeba v cca 15 vterinovych intervalech - doleva, doprava, doleva, doleva,..... Dělá mi to jen na kluzkym povrchu. Nevím jak to popsat, trochu jako silnej boční vítr na předek auta, trochu jako ctvrtvterinovou ztrátu poloviny tlaku v jednom z předních kol. Fakt se bojim a říkám si, jestli to nebude nějaký problém jinde, protože tohle by snad Subaru ani jiná automobilka do provozu nepustila.
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
To asi nebude tím typem pohonu. Vždyť to má spousta subaru s automatem a lidi s tím normálně jezdí. Buďto je ten pohon vadný a nebo bude problém někde jinde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
jo tak to já při městských rychlostech nic záhadného nepozoruju...
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
To me dělá taky protože jedno přední kolo začne hrabat a proto auto skubne do strany , ale moje převodovka je ko. Martas na 2 myslis jako na dvojku ?Me to na dvojku v režimu hold funguje skvěle protože je třeba držet víc plynu tak je z toho víc ctyrkolka denně jezdím kolem kila a bydlím "v horach" kam silničáři dorazí az když uz mám odmakany dvě hodiny ,pravidelně rozrazim nafoukany jazyky a jezdím po sněhu v těchto dnech daily ,pravdou je ze je to od Subaru nejhorší pohon ale furt je to awd a s predoskrabkou bych to fakt nesrovnaval...
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Tak ale nepředpokládám, že jedeš na zamknutou 2 celou dobu.
Prostě a jednoduše, oproti 5MT je v tom celkově na klouzavém povrchu jízda znatelně méně jistá a bezpečná, co se držení stopy týče...
Ale to je můj subjektivní pocit, neříkám, že je to dogma...
Prostě a jednoduše, oproti 5MT je v tom celkově na klouzavém povrchu jízda znatelně méně jistá a bezpečná, co se držení stopy týče...
Ale to je můj subjektivní pocit, neříkám, že je to dogma...
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
To je jasný , tenhle automat ma nejhorší pohon od Subaru a to na tom VW teď staví kariéru . Jezdím normálně, znatelný rozdíl cítím AŽ když jedu trošku na dobytka.
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Plan na sobotu je jasnej. Snad se to povede dřív, než zmizí sníh.
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Top gun hadra
posláno z sgs6
posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Právě
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
musim to taky objednat, kde to přímo kupoval? ať to nemusim hledat...
btw, určitě tam maji i destičky na "tišťáky", místo čokolády B- )))
|EDIT: už to vidim www.distrelec.cz
btw, určitě tam maji i destičky na "tišťáky", místo čokolády B- )))
|EDIT: už to vidim www.distrelec.cz
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Ad 1 asi mají, já to spajim.
Ad 2 asi bys to sehnal někde výrazně levněji, ale tyhle to měli skladem i s vypínačem s krytkou.
Ad 3 ten vypínač je možná trošku hovadskej, ale zase ho v kabině neprehlidnu.
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
Ad 2 asi bys to sehnal někde výrazně levněji, ale tyhle to měli skladem i s vypínačem s krytkou.
Ad 3 ten vypínač je možná trošku hovadskej, ale zase ho v kabině neprehlidnu.
Odesláno z mého STH100-2 pomocí Tapatalk
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
ad1. - určitě mají
ad3. - on ten přepínač bude asi stejně velkej jak ten můj vypínač, jen má větší výstroj...
ad3. - on ten přepínač bude asi stejně velkej jak ten můj vypínač, jen má větší výstroj...
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Tak jsem začal fázi jedna na svém vozidle.
Prosím zúčastněné, kteří vědí trochu co a jak, aby to zkoukli a dali komentářem vědět co si myslí. Protože si nejsem moc jistej.
Otevřel jsem si manuál v PDF, který mám už dlouho stažený a měl by být pro moje vozidlo, ale něco mi tam poněkud nesedí a minimálně ověření správné funkčnosti ovládání seleneoidu je v mém manuálu popsáno poněkud opačně, než v manuálu z původního angl. vlákna (http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html).
Jeho manuál říká:
Ovládání selenoidu je přes konektor B54, pin 15 a je nazván Duty selenoid C.
Ověření že je to správnej pin: Se zapojenou FWD pojistkou: více jak 8,5V. S nezapojenou FWD pojistkou, zarazenou 1 a plyn na podlaze: méně jak 0,5V.
Můj manuál říká (fakt už nevím kde sem to stahoval, ale vím, že sem si tenkrát hlídal, aby to bylo pro můj ročník a typ / Transmission+Section.pdf - Transfer duty solenoid - 4AT(H4SO), str 189):
Ovládání selenoidu je přes konektor B54, pin 6 a je nazván Transfer duty selenoid. (K tomu, že je to tenhle pin jsem dospěl dokonalou dedukcí, protože jediný test funkce ve kterém se vyskytuje hraní s FWD pojistkou je v tabulce právě u tohodle pinu.)
Ověření že je to správnej pin: Se zapojenou FWD pojistkou: méně jak 0,5V. S nezapojenou FWD pojistkou, zarazenou 1 a plyn na podlaze: více jak 8,5V.
TAKŽE OPAČNĚ A JÁ SE JEN MODLÍM, ABY TO BYLA TISKOVÁ CHYBA: - obrázek 1 a 2: Na tomto místě musím poznamenat, že přístup k jednotce je úplně na ho**o, krk mím zlomenej na třikrát a záda od prahu krásně promasírovaný.
OBR 3 - pohled od prahu na jednotku: jedná se o ten bílý konektor - na fotce z něj čouhá sponka, přes kterou jsem měřil napětí
Kontrola proběhla korektně podle popisu v manuálu ze kterého čerpal původní autor a přesně naopak, než mám psáno já ve svém. Takže tomu budu věřit...
OBR 4 - konektor a mnou dedukovaný pin 6 - bílý drát se zeleným značením. Tento jsem šťípnul a napájel připravené kablíky k vypínači. Sice dosti náhodou a neplánovaně, ale zcela šikovně jsem použil dvoulinku se značením, takže jsem měl jednodušší napájení na správný konce. Střed přepínače (tedy ten kontakt na přepínači, který je stále aktivní musí vést do konektoru a tedy dále do TCU a druhý kontakt přepínače, který je aktivní ve výchozí poloze přepínače (tedy normální stav AWD) pak vede zpátky do kabelového svazku a mizí v autě - viz schéma https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 30#p273350.
OBR 5 + 6 - napájeno, neznačený kabel: střední kontakt přepínače do TCU, značený kabel sepnutý výchozí kontakt přepínače do svazku drátů. No a tady jsem se zasekl, protože nemám na co dát odpory, protože si nejsem jistej správností zvoleného pinu, protože nevím kam uzemnit odpory a protože ten vypínač je fakt hovadskej a nechci dělat díru do polubky před vyzkoušením.
Takže otázky na všechny, kteří vědí nebo tuší:
- Pin bude asi správně, když naměřená napětí podle manuálu (jen ne toho co mám já) odpovídají - co?
- Kam uzemnit odporovou síť? Na zapalovač nebo kostru co je u rádia? (Je tam nějaké lepší místo?)
- Když bych si chtěl udělat světelnou signalizaci zapnutého - odkud vzít napětí na diodu?
A teoretická otázka do pranice: myslíte že lze (při použití vhodného tří polohového spínače) poslat do selenoidu napětí napevno takové, aby svornost mezinápra. spojky byla řekněme 80%? Dá se pak očekávat, že auto bude čitelnější a přitom když se s tím ujede nějaká vzdálenost po asfaltu (tedy ne výhradně kluzkém povrchu) tak nebude jako u 100% svorností trpět spojka nebo jiné části hnacího ústrojí třeba při zatáčení a tak?
PS: vzhledem k teplotě cca -10 stupnů děkuji své ženě za zásobování čajem (ano, dělal jsem to venku). PS2: našel jsem nějaké neznámé rozpojené konektory, relátko a diodu. Založím nové téma - snad mi pomůžete rozluštit co to sakra je.
Dobrou noc
Prosím zúčastněné, kteří vědí trochu co a jak, aby to zkoukli a dali komentářem vědět co si myslí. Protože si nejsem moc jistej.
Otevřel jsem si manuál v PDF, který mám už dlouho stažený a měl by být pro moje vozidlo, ale něco mi tam poněkud nesedí a minimálně ověření správné funkčnosti ovládání seleneoidu je v mém manuálu popsáno poněkud opačně, než v manuálu z původního angl. vlákna (http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html).
Jeho manuál říká:
Ovládání selenoidu je přes konektor B54, pin 15 a je nazván Duty selenoid C.
Ověření že je to správnej pin: Se zapojenou FWD pojistkou: více jak 8,5V. S nezapojenou FWD pojistkou, zarazenou 1 a plyn na podlaze: méně jak 0,5V.
Můj manuál říká (fakt už nevím kde sem to stahoval, ale vím, že sem si tenkrát hlídal, aby to bylo pro můj ročník a typ / Transmission+Section.pdf - Transfer duty solenoid - 4AT(H4SO), str 189):
Ovládání selenoidu je přes konektor B54, pin 6 a je nazván Transfer duty selenoid. (K tomu, že je to tenhle pin jsem dospěl dokonalou dedukcí, protože jediný test funkce ve kterém se vyskytuje hraní s FWD pojistkou je v tabulce právě u tohodle pinu.)
Ověření že je to správnej pin: Se zapojenou FWD pojistkou: méně jak 0,5V. S nezapojenou FWD pojistkou, zarazenou 1 a plyn na podlaze: více jak 8,5V.
TAKŽE OPAČNĚ A JÁ SE JEN MODLÍM, ABY TO BYLA TISKOVÁ CHYBA: - obrázek 1 a 2: Na tomto místě musím poznamenat, že přístup k jednotce je úplně na ho**o, krk mím zlomenej na třikrát a záda od prahu krásně promasírovaný.
OBR 3 - pohled od prahu na jednotku: jedná se o ten bílý konektor - na fotce z něj čouhá sponka, přes kterou jsem měřil napětí
Kontrola proběhla korektně podle popisu v manuálu ze kterého čerpal původní autor a přesně naopak, než mám psáno já ve svém. Takže tomu budu věřit...
OBR 4 - konektor a mnou dedukovaný pin 6 - bílý drát se zeleným značením. Tento jsem šťípnul a napájel připravené kablíky k vypínači. Sice dosti náhodou a neplánovaně, ale zcela šikovně jsem použil dvoulinku se značením, takže jsem měl jednodušší napájení na správný konce. Střed přepínače (tedy ten kontakt na přepínači, který je stále aktivní musí vést do konektoru a tedy dále do TCU a druhý kontakt přepínače, který je aktivní ve výchozí poloze přepínače (tedy normální stav AWD) pak vede zpátky do kabelového svazku a mizí v autě - viz schéma https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 30#p273350.
OBR 5 + 6 - napájeno, neznačený kabel: střední kontakt přepínače do TCU, značený kabel sepnutý výchozí kontakt přepínače do svazku drátů. No a tady jsem se zasekl, protože nemám na co dát odpory, protože si nejsem jistej správností zvoleného pinu, protože nevím kam uzemnit odpory a protože ten vypínač je fakt hovadskej a nechci dělat díru do polubky před vyzkoušením.
Takže otázky na všechny, kteří vědí nebo tuší:
- Pin bude asi správně, když naměřená napětí podle manuálu (jen ne toho co mám já) odpovídají - co?
- Kam uzemnit odporovou síť? Na zapalovač nebo kostru co je u rádia? (Je tam nějaké lepší místo?)
- Když bych si chtěl udělat světelnou signalizaci zapnutého - odkud vzít napětí na diodu?
A teoretická otázka do pranice: myslíte že lze (při použití vhodného tří polohového spínače) poslat do selenoidu napětí napevno takové, aby svornost mezinápra. spojky byla řekněme 80%? Dá se pak očekávat, že auto bude čitelnější a přitom když se s tím ujede nějaká vzdálenost po asfaltu (tedy ne výhradně kluzkém povrchu) tak nebude jako u 100% svorností trpět spojka nebo jiné části hnacího ústrojí třeba při zatáčení a tak?
PS: vzhledem k teplotě cca -10 stupnů děkuji své ženě za zásobování čajem (ano, dělal jsem to venku). PS2: našel jsem nějaké neznámé rozpojené konektory, relátko a diodu. Založím nové téma - snad mi pomůžete rozluštit co to sakra je.
Dobrou noc
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
A manuál máš na EDM (evropskou) verzi a návod na webu je pro USDM (americkou) nebo EDM? V tom může být ten zmatek.
Rozpojené konektory jsem měl u OTB 2 páry. Zelený a černý. Jedno je přepnutí do test mode a druhý už nevím.
Rozpojené konektory jsem měl u OTB 2 páry. Zelený a černý. Jedno je přepnutí do test mode a druhý už nevím.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno