Reakce na Harryho příspěvěk z vlákna H6 mini-sraz v Praze
Přesně kvůli tomu se dneska používají navigace. Aby se člověk soustředil jak jede a ne kam jede. Nemyslím si, že běžné použití navigace může člověka nějak degradovat ve smyslu zhoršení orientačních schopností. Naopak. Kouká kolem sebe, vidí krajinu/domy/odbočky/značky/ostatní účastníky provozu a nepátrá po cedulích s názvy ulic, nemotá se dokola, není z toho následně nervózní (když projíždí po třetí tu samou dlouhou jednosměrku) atd.Harry píše:Trochu.... Jsou tam paneláky asi pro 50.000 lidí....
Problém je, že jeden barák jako druhej. :839:
A jednosměrky! :713:
Pokud si pořídíš základní model renomovaného výrobce, např. TomTom, což je jednoúčelové zařízení, které se jen někam přidělá a adaptér strčí do zdířky zapalovače, tak s tím nemáš a nebudeš mít žádné technické obtíže. Displej přehledný, symboly velké a jednoznačné.
Zapneš, do pár sekund navigace zná tvojí polohu a jen zadáš adresu, kam jedeš a to včetně popisného čísla.
Nikdo tě nenutí poslouchat instrukce celou cestu, a ani do výsledné lokace nemusíš jet podle navigace. Dojedeš si tam jak chceš a navigace tě neustále automaticky naviguje k finálnímu cíli. Takže je jedno, jak nebo odkud přijedeš např. k cílovému sídlišti. Navigace prostě ví, kde jsi a kudy tam, kam potřebuješ. Samozřejmě nic není stoprocentní, ale za dobu, co používám navigaci (cca 4-5 let) se mi stal asi jen jeden kiks a to ještě díky mojí neznalosti ovládání - byla na silnici uzávěrka a já jí špatně "sdělil" navigaci a prostě malá zajížďka asi 30km... no holt někdy se vyplatí ten manuál přečíst ::-DD:
Např. nejlevnější TomTom s mapami celé Evropy stojí 2400 Kč. Mapy se dají samozřejmě aktualizovat (pokud vím, tak u TomTomu zdarma).
Takže asi tak.
Jestli se mnou někdo nesouhlasí, tak se mile rád nechám vyvést ze svého téměř pětiletého omylu :839: ::-DD: