Subaru XV 2018

Odpovědět
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

Kdyz pominu dost spatnou uroven tech clanku, neocitovani zdroju z kterych vychazi a nejakych dukazu tvrzeni, takze na urovni jedna pani povidala, tak rikaji, ze problem nechat stat studene auto na volnobeh je nedostatecny tlak oleje kvuli nizkym otackam, prikladam zde vynatek z manualtu XV:

For a short time after the engine has started, the engine speed is kept high. When the warm-up is completed, the engine speed lowers automatically.
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11884
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od Traveller »

Máte pravdu, kluci. Ohřívat je nejlepší pozvolnou jízdou bez přílišné zátěže. Samozřejmě, když se to nastartuje a během 2-3min. se oškrábne okno, tak to ničemu nevadí. Ale nechat auto nastartované třeba 15min. není ideální. Ale víte jak to je, 4 odborníci - 5 názorů..., to je jako s právníkama. :-D

Nicméně, v tomto týdnu tu někdo někde kousek vedle postoval infrakamerou snímaného US atmo forejse SJ, kde bylo dobře vidět, jak se co dlouho v mrazu ohřívá při volnoběhu. Doplním, že ten mráz nebyl -40°C. ;-D ;-D
Ještě hooodně dlouho po nastartování, snad okolo 15min., měl olejový filtr teplotu jen okolo 30°C, což je na kvalitní mazání určitě málo - rozhodně to není dost ohřáté na to, aby se tomu dal kouř hned po výjezdu.

Edit: manuál je krásná věc. Nakonec, ať s autem každý nakládá jak chce. Určitě nebudu nikoho, kdo nechá auto nastartované třeba 1/2 hodiny nebo položí cihlu na plyn, tlouct. :-|
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od námořník »

Z toho co jsem za svůj život vyčetl mi automaticky vychází že pro motor je nejlepší nastartovat, nechat minutu, dvě běžet ( vyjet z garáže, zavřít vrata,zapnout pásy...) a pak pomalu vyjet a postupně přidávat dokud se motor(olej) neohřeje. Platí to celoročně, akorát v zimě to trvá dýl. Za mě je startování na dálku další kurvítko aby měly servisy co dělat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

At se v tomto kazdy rozhodne jak chce(jeste muzem rozbehnout otazku volnobeh v lete a vychlazeni kabiny), ale odbehli jsme od puvodniho tematu. A to: jestli je v poradku ze v Evrope si muzu nechat namontovat jen neoriginalni a 2x tak drahy system, nez v USA a jestli vzhledem k cekacim dobam, nez prijde auto z Japonska neni lapsi koupit auto z USA se vsemi vymozenostmi o ktere jsou evropane pripraveni?
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od yohn »

Ynhoj : já k tomu přistupoval jak píšeš zpočátku - nastartovat, obejít, oškrabat a až pak ject. Obzvlášť, když šlo ještě o diesel. Bylo to ostatně i na tom motoru dost slyšet jak se během prvních minut jeho běh zklidnil a ztišil. Když jsem vyjel hned, bylo to utrpení. A tak to dělam dodnes. Nastartuju, dojdu očistit auto nebo si přečtu poštu v telefonu a jedu až pak. Přešetl jsem si co odkazuješ, ale asi to nezačnu dělat jinak než jsem zvyklý.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

námořník píše:Z toho co jsem za svůj život vyčetl mi automaticky vychází že pro motor je nejlepší nastartovat, nechat minutu, dvě běžet ( vyjet z garáže, zavřít vrata,zapnout pásy...) a pak pomalu vyjet a postupně přidávat dokud se motor(olej) neohřeje. Platí to celoročně, akorát v zimě to trvá dýl. Za mě je startování na dálku další kurvítko aby měly servisy co dělat.
Jo, ale tech kurvitek je tam mnohem vice, jako treba klimatizace, elektricke stahovani okynek, dalkovy central, autoradio, ABS, vyhrivani sedadel, centralni ridici jednotka, airbagy, atd ... Z toho mi vychazi jedine: UAZ-469 :D
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od Kolben »

Jak je u toho dalkovyho startu pro XV resenej prenos kodu z imobilizeru???? Nebo to ten kod obchazi???
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od námořník »

Tak to trochu upravím, další, pro MĚ absolutně nepotřebné a zbytečné, kurvitko.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

Kolben píše:Jak je u toho dalkovyho startu pro XV resenej prenos kodu z imobilizeru???? Nebo to ten kod obchazi???
To je prave vec, proc bych nesel do neoriginalni zastavby, nebot tam se do te jednotky v aute zkopiruje klic, alespon u nektrych systemu, zatim co original pracuje porad s tim samym klicem, jen ti na klici pribude funkce ze kdyz 2x ryhle a jednou dlouho stisknes horni tlacitko(zamknuti vozidla), tak dojde k nastartovani. A originalu bych v tom veril preci jen vice.
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od Kolben »

Tak to si myslim, ze origo v CR nesezenes..
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

O to prave jde, muzu ho objednat ze zahranici, ale podle ceskeho zastoupeni to nebude fungovat, protoze ridici jednotka je pry uplne jina, nez US verze.
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od námořník »

Nedavno tu , myslim , Yohn napsal že něco chtít je horší než něco potřebovat a tohle je podle mne přesně ten prípad :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
artur
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
Jméno a příjmení: Vit Artusenko
Bydliště: Budišov nad Budišovkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od artur »

Je to tak, ja jsem jen uvazoval o tom, ze bych to chtel. Spis me nastval ten podivny amaterismus Subaru, kdy nejsou schopni zajistit konzistenci technologii a to bez zjevneho duvodu.
Hyundai Kona Electric, 2019
Subaru Impreza, 2.0R LPG, AT, MY08 Obrázek
BMW i3, 2017 - prodáno
Subaru XV, 2.0, MY2018 - prodáno Obrázek
Subaru Outback, 2.5i LPG, MY07 - prodáno Obrázek
yčo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: pon led 29, 2018 10:56 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Kuča
Bydliště: Kostelní 55, Vimperk

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od yčo »

Tak znova, napoprvé se mi to nezobrazilo:
Na předehřev jsem víceméně rozhodnut pro nezávislé topení, protože se mi zdá ideální v mrazu úplně ledový motor prostě nestartovat a nechat jej alespoň mírně nahřát. Rovněž jsem se setkal s tvrzením, že je lépe raději auto ohřát pomalým rozjetím bez náhlého zatěžování než startem na volnoběh (prý snad dokonce dělá víc škody než užitku). Ale jelikož si nejsem s to nijak ověřit, jak to s těmi viskozitami maziv je, tak nemám tušení, nakolik je takový názor pravdivý.
Nicméně ale nepochybuji o tom, že nezávislé topení bude po všech stránkách efektivnější.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru XV 2018

Příspěvek od námořník »

yčo píše:Tak znova, napoprvé se mi to nezobrazilo:
Na předehřev jsem víceméně rozhodnut pro nezávislé topení, protože se mi zdá ideální v mrazu úplně ledový motor prostě nestartovat a nechat jej alespoň mírně nahřát. Rovněž jsem se setkal s tvrzením, že je lépe raději auto ohřát pomalým rozjetím bez náhlého zatěžování než startem na volnoběh (prý snad dokonce dělá víc škody než užitku). Ale jelikož si nejsem s to nijak ověřit, jak to s těmi viskozitami maziv je, tak nemám tušení, nakolik je takový názor pravdivý.
Nicméně ale nepochybuji o tom, že nezávislé topení bude po všech stránkách efektivnější.

V tom případě si dej velkej pozor na baterku. Viz vlákno o nabíjení.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Internet, média, foto, video“