Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Odpovědět
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od quickly »

MMira píše:Tomas: .....opravdu dodrzujes pravidla vzdy a vsude a za vsech okolnosti? z tvych prohlaseni usuzuji, ze ano. ....
MMira: znám Tomáše1002 4 roky a na Tvůj dotaz za něho odpovídám ANO. Tomáš1002 je už takový.
Já od té doby co starostuji jsem dost radikálně změnil pohled na překračování rychlosti zvláště v obci. Dříve jsem jezdil v obci spíše k 60 než k 50. Co jsem starostou, tak při vjezdu do vesnice ihned zapínám tempomat na 50-51 (podle diagnostiky) a předepsanou rychlost dodržuji. Když za mnou chodí lidi a stěžující si na rychle projíždějící auta u nás v obci, tak nemohu souhlasně kývat a zároveň tak stejně jezdit :655: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od VDC »

Tak už toho nechte, tahle diskuse nemůže v podstatě nikdy skončit...

[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od MMira »

VDC: diskuze se staci jinam nez puvodne byla. od hodnoceni konkretniho videa pres obecnosti ve vztahu k porusovani pravidel az se najednou objevuje neco na zpusob "jezdete RZ mimo provoz atd." drobnymi ukroky se to zmeni na boj tech, co maji nejaky pocit ohrozeni a tech druhych, ktere kteri maji byt jeho zdrojem. to asi nemuze dopadnout smirem, protoze pro jedny je to boj za absolutni dodrzovani pravidel, coz ale samozrejme k absolutnimu bezpeci nevede, pro druhe diskuze o prijatelne mire jejich poruseni a rizika z toho plynouciho.

prevedu to trochu jinam. zaujala me zminka (volne citovano): "... ted uz mam deti a zklidnil jsem se....". teda ja vam nevim, ja mam potomka taky, ale jezdim stale stejne bez ohledu na to, jestli mam na palube prcka, celou rodinu, jine osoby nebo jedu sam. co vede lidi k tomu, aby sami jezdili rychleji a s detmi najednou zpomaluji? ze by vnitrne uznavali, ze jezdi nad sve moznosti, ze spolehali na nahodu atd a az zvyseny pocit odpovednosti vuci ratolestem je prinutil k uvedomeni si jejich nedokonalosti? maji pak pravo mentorovat ostatni?

a jeste jedna otazka z jineho soudku, ktera s tematem silne souvisi. myslite si, ze jste dobri ridici? sam za sebe bez studu priznam, ze ja nejsem a ze se toho mam jeste hodne co ucit.
ex Reza WRX 2,5 combi
PetrM
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:15 pm

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od PetrM »

Má pravdu, předseda - tahle diskuse prakticky nemůže nikdy skončit.

Takže z mé strany poslední příspěvek, a to jen protože jsem se o sobě dozvěděl, co jsem nevěděl: MMiro - já neprosazuju automatickou, bezhlavou poslušnost, sám takový nejsem: Ale posadil bys své dítě do některého z těch aut, co byla na videu ? Byl bys rád, až je povezeš, aby okolo vás jezdila auta takovým způsobem ?

Mimochodem, ze skutečných rallye jezdců, co jsem měl možnost potkat (Jan Jelínek, Míra Tarabus, Josef Semerád) nikdo v provozu takhle neblbne. Semerád mě dokonce setřel za to, že jsem je předjel na plné cestou z Mělníka na Sosnovou, na rovném přehledném úseku zcela bez aut, když oni jeli odtahovkou (vezli slicky) a já WRXem.

Univerzální definice "dobrého řidiče" asi neexistuje - někdo preferuje plynulost, někdo drifty. Jinak bez uzardění přiznávám, že v ovládání auta se hodně co učit mám určitě taky, přestože jsem jeden čas koketoval s hobby rallye a mám odjeto cca 200 km RZ.
ex-WRRRX 08
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od VDC »

Proto jsem to napsal, ukončeme tuto diskusi, neboť její konec je v nedohlednu. Každý další přispěvatel, může do argumentace přimíchat další drobnost, která to celý pomalu stačí někam jinam. Jen základní argumenty se točí furt na jednom fleku. Trošku se to podobá tiché poště. :-)
Osobně nejsem svatej, nepovažuju se za žádnýho super řidiče a pravidla silničního provozu,tedy především tu rychlost, dodržuju hlavně ze strachu ze sankce, ne proto,že to tak někdo sepsal a dal na to razítko. Takže nemůžu nikoho soudit...

[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od newli »

2 MMira: Take jezdim jinak, kdyz jedu sam a kdyz vezu pritelkyni (nebo nekoho podobneho, pripadne cizi deti). A duvod neni v tom, ze bych sam nejezdil bezpecne. Ale zkus si jako spolujezdec jet s nekym, kdo neustale brzdi, krouha zatacky, atp. Na okruhu s kamaradem je to fajn, ale rano pri ceste do prace uz moc ne. Takze ten duvod je POHODLI spolucestujicich. Dalsim duvodem muze take byt take psychologicky -oni se vetsinou budou citit lepe (rozumej bezpecneji), kdyz bude jizda plynula.

Takze tak.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od JRJ »

UhnakXTi píše:páči sami psychologicé rozobranie povahy a reakcíí od JRJ.. hned spoznal charakter mojej povahy a zmýšlanie vodiča S8 :supeer: chytil som nerva a S8 to vypustil :783: apropo ..skoda že nemam kameru v zadu asi musim dokupit.... nielen vpredu sa totiž dali veci
1/ napsal jsem: "chytil nerva, nebo co". Takže co bylo to nebo co? Co Tě vedlo k tomu, že jsi ho začal stíhat a "musel" ho předjet?
2/ S8 to nevypustil? S8 by na té rovince víc nevytáhl? Co se tedy stalo? Začal telefonovat? Pověz nám.
3/ Jestli se i za Tebou někdo choval jako (doplňte si oblíbený výraz) Tě neomlouvá :pr:

Stačilo, kdyby po krajnici šel chodec, jel cyklista (které ve svém směru nemáš možnost přes předjížděná auta vidět), nebo na silnici byl nějaký bordel - spalá větev, rozsypaný štek nebo písek (který tam posledně nebyl) nebo jak jsem psal v protisměru něco jelo a předjížděný zazmatkoval (toto jsou všecho věci, které se můžou stát, které neovlivníš, můžeš mít trasu najetou, mít sebelepší vůz a být sebelepší řidič, a je Ti to na nic) a dočetli bychom se o tom v černé kronice. Doufám, že jsem se tentokrár vyjádřil jasně a srozumitelně a nikdo v tom nebude hledat nic co jsem nenapsal. Dál se k tomu už totiž nehodlám vyjadřovat.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od MMira »

PetrM píše:Má pravdu, předseda - tahle diskuse prakticky nemůže nikdy skončit.

Takže z mé strany poslední příspěvek, a to jen protože jsem se o sobě dozvěděl, co jsem nevěděl: MMiro - já neprosazuju automatickou, bezhlavou poslušnost, sám takový nejsem: Ale posadil bys své dítě do některého z těch aut, co byla na videu ? Byl bys rád, až je povezeš, aby okolo vás jezdila auta takovým způsobem ?

Mimochodem, ze skutečných rallye jezdců, co jsem měl možnost potkat (Jan Jelínek, Míra Tarabus, Josef Semerád) nikdo v provozu takhle neblbne. Semerád mě dokonce setřel za to, že jsem je předjel na plné cestou z Mělníka na Sosnovou, na rovném přehledném úseku zcela bez aut, když oni jeli odtahovkou (vezli slicky) a já WRXem.

Univerzální definice "dobrého řidiče" asi neexistuje - někdo preferuje plynulost, někdo drifty. Jinak bez uzardění přiznávám, že v ovládání auta se hodně co učit mám určitě taky, přestože jsem jeden čas koketoval s hobby rallye a mám odjeto cca 200 km RZ.
posadil, nevidim jediny duvod, proc ne. a ano, klidne, at lidi kolem me jezdi takovym zpusobem. verim jim vic, nez vyplasene duchodkyni, ktera jede 60 vzdy a vsude a presto nema poneti, co se ji deje kolem auta. nedavno me jedna takova malem sestrelila ze skutru.

fascinuje me, kdyz nekdo vytahuje pri diskuzi o jezdeni v beznem provozu rallyove jezdce. prave oni byvaji na normalnich silnicich docela tragicti, casto si to uvedomuji a jezdi pomalu. proc tomu tak je? naroky na jizdu na uzavrene silnici jsou absolutne odlisne od tech, ktere jsou v beznem provozu. je to jen par dnu, kdy jsem videl docela cerstve video auta rizeneho jednim z jezdcu ze soucasne spicky, ktery se pokusil o ostrejsi jizdu. behem par prvnich zatacek malem sestrelil nekolik protijedoucich aut a rychle toho nechal.

zajimalo by me, za co te Semerad setrel, kdyz to byl prehledny usek a dokonce bez aut. omezil jsi snad nekoho? nebo dokonce ohrozil?

ma zkusenost pravi, ze i kdyz nekdo jezdi motorsport, k jezdeni mimo trate by se nemel moc vyjadrovat. super okruhovy jezdec muze na normalni silnici sekat jednu chybu za druhou a naopak, ridic vyjezdeny v provozu se bude na okruhu jen placat. umeni ovladani auto je totiz jen jednim aspektem, schopnost cist silnici a hlavne predvidat chovani ostatnich je uplne jina story.

dopredu tusim, ze se neshodneme. nevadi mi to, respektuji protichudne nazory, ale jak uz bylo receno drive, vyhrazuji si pravo mit odlisny, ne zrovna konformni. a rad si za nej a me jednani ponesu odpovednost.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od M.Z. »

Škoda, že jsem video nezhlídnul, takhle nevím o čem je přesně řeč. (i když se tu celkem podrobně popisuje.)
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od Tomáš1002 »

S dvoudenním odstupem, kdy jsem tuhle diskusi jen sledoval si dovolím ještě jeden, snad méně emotivní příspěvek. Za ty dva dny mi došlo, co mi na tom vadí nejvíc. Zjistil jsem, že to není ani tak ta jízda samotná, ale ten z mého pohledu naprostý nedostatek empatie některých lidí charakterizovaný otázkou "A co se jako vlastně stalo?". Tohle je pro mě na tom všem nejmíň stravitelný. Nikdo nejsme svatý (díky quickly za obhajobu :845: ), ale lišíme se v tom, jak svoje prohřešky vnímáme. Pokud by takto se chovající řidič řekl "Ano, trochu mě přemohl testosteron a adrenalin a vím, že jsem se choval způsobem pro někoho možná nepříjemným", tak by to pro mě bylo přijatelné, ale přístup typu "Nic se nestalo, nikoho jsem nerozstřelil, když jsem ho míjel, byl už jsem ve svém pruhu a tudíž ten, komu se to nelíbí, má smůlu.", tak ten je zcela mimo můj způsob uvažování. Asi máme každý jinde hranici toho, jak vážíme své vlastní potěšení ve vztahu k tomu, jak tím obtěžujeme druhé. Vyletět proti někomu ze zatáčky je z mého pohledu bezohlednost a neomalenost, i když se "bezpečně" vrátím na svou půlku, než se mineme, jiný to vnímá jako zcela přijatelný a normální způsob chování. V tom vidím ten zásadní rozdíl.

Dovolím si ještě pár dalších poznámek:

Několikrát se tu opakovalo, že lepší tento způsob jízdy, má-li řidič auto pod kontrolou, než vyjukaný striktní dodržovač předpisů, který moc neví, co se kolem něj děje. Krom toho, že je to klasický úkrok stranou ("A vy zase bijete černochy") v tom vidím ještě jeden podstatný háček. Podle čeho se pozná, že to má "pod kontrolou" a co to vlastně znamená? Na videu řidič zřetelně ukázal schopnost sešlápnout plyn až na podlahu a jakž takž se udržet na silnici, ale indicii toho, jak moc má situaci skutečně pod kontrolou, tam nevidím ani jednu. Jak by zareagoval, kdyby například někdo z předjížděných udělal něco nečekaného? Co kdyby ze zatáčky vyjel někdo, kdo by jel úplně stejným stylem, jako on sám? Až pokud by takovouto situaci zvládl, dalo by se usuzovat, jak moc to má vše pod kontrolou. Aby bylo jasno, neříkám, že autor je špatný řidič, říkám, že z toho videa se to nedá poznat.

Proč je pro mě tenhle způsob ježdění, který "nikoho neohrožuje", nepřijatelný? Asi jako většina z nás jsem měl možnost jezdit nejen po ČR, ale i v jiných zemích. Zdaleka nejlíp se mi jezdilo v USA, pak ve Velké Británii, Rakousku a Německu. V prvně jmenovaných proto, že se tam tenhle způsob jízdy prakticky vůbec nevyskytuje, v druhých proto, že i rychle jedoucí řidič se tam chová s mnohem větším respektem k druhým. Když jedu po dálnici v Německu v levém pruhu třeba 160 a dojede mě někdo, kdo jede 200, vždy v poklidu zpomalí, udrží odstup, počká, až se já budu moci vrátit a pak v klidu předjede. Nelepí se a svým způsobem jízdy nedává najevo "uhni, bídná nulo, jedu JÁ", protože respektuje druhé. Není v tom ta nervozita a agrese, která je u nás všudypřítomná. Mnoho cizinců tohle vnímá velmi intenzivně a není to tedy jen má přecitlivělost.
Jinými slovy, v zemích, kde se tak, jak bylo na videu, nejezdí, se jezdí podstatně příjemněji, když člověk nemusí být v napětí, odkud se vyřítí nějaký projektil, je také podstatně méně unavený a v pohodě.

Poznámka k postoji k dopravním předpisům. Někdo je nazývá "byrokratickým" zásahem státu do svobody jednotlivce. Já je chápu úplně jinak. Do systému silniční dopravy vstupují stovky tisíc lidí. Je v principu nemožné, aby si ad hoc domlouvali pravidla vzájemného soužití. Proto nechápu pravidla jako omezení, ale jako nastavení parametrů celého toho systému tak, aby mohl jakž takž plynule fungovat. A pokud se mi nelíbí, že je někde 50 a já si myslím, že tam můžu jet 80, nebudu to řešit, ten systém nikdy nemůže být dokonalý pro všechny. A krom toho, projíždějící řidič často nemůže tušit, proč tam to omezení je. Třeba si to místní přáli, aby se snížil hluk. A můžu pak své "právo" jet 80 nadřadit nad jejich právo nežít v nadměrném hluku? Nazvěte to klidně "slepým" dodržováním pravidel.

Jezdím často jako spolujezdec. Jsem hodně kritický a s valnou částí řidičů se fakt bojím. Skutečně nesledují situaci, brzdit začnou v okamžiku, kdy já už dvě vteřiny prošlapuju podlahu před svým sedadlem, nemají odhad a kritické situace, které následně řeší, vyvolávají sami. Bohužel si to ale vůbec neuvědomují. Mám zkušenost, že míra přesvědčení o vlastních řidičských schopnostech, žvanivosti o nich a jejich skutečná úroveň jsou často nepřímo úměrné. Z toho plyne i onen výše zmiňovaný postoj "vždyť se nic nestalo", který často ve skutečnosti znamená "nevšiml jsem si, že se něco stalo". Samozřejmě tím nemyslím, že jsem někoho sestřelil, toho si snad všimne opravdu každý, ale třeba to, že někdo musel kvůli mě brzdit, zajet na krajnici a tak.

Pro tohle všechno říkám, že jednání zobrazené na dnes už odstraněném videu a jeho následná obhajoba jsou pro mě principiálně nepřijatelné, protože je považuju za absenci empatie a porušení principu, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Vyřádit se na okruhu můžu, to je moje svoboda. Vyhnout se člověku, který se proti mě vyřítí ze zatáčky a byť se on vyhne mně, způsobí mi stresovou a nepříjemnou situaci, nemůžu. Tím je pro mě odpověď na otázku co je dobře a co špatně jasná.

Hezký víkend.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od catana »

Tim, ze jsem video neviděl celé, než bylo staženo, první část komentovat nebudu. Nicméně k poznámkám Tomas1002 nekolik doplneni:

1, bohuzel dopravni opatreni a predpisy neslouzi jen pro organizaci dopravy, ale v rade zemi se staly formou dodatecneho zdaneni ridicu a forma zisku pro zainteresovane skupiny. Ta prapuvodni idea byla jiste spravna, ale od te se realita stale vice odklani. Dnes snad uz jen zcela osviceny ridic (nenapada me vhodnejsi pridavne jmeno) dokaze bez emoci plnit vsechna dana omezeni. Vytvorena mnohdy dosti diskutabilni opatreni jsou navic vymahana cim dal tim tvrdsim zpusobem, krome pokut prichazi v nekterych zemich i drsne represe v podobe sesrotovani auta.

Priklady:
- neuveritelne mnozstvi trvale fungujicicich svetelnych krizovatek, ktere pri dodrzovani povolene rychlosti davaji "cervenou vlnu". Napr. na 6 km useku po ceste domu mam 12 semaforu, kde mam rekord 11x cervena, pripadne Strelnicna, kde na 6 semaforech pri rychlosti 45 km/h jsou same cervene. Vypnout se ani na noc nedaji, protoze vetsi cast z nich je soucasti kolaudace ruznych objektu.
- cyklopruhy na ukor aut na nesmyslnych mistech, kde je to vyslovene nebezpecne
- "omezeni hluku", prazska vychytavka, kdy na 2-3 proudych hlavnich tazich je 50 km/h a usekove radary
- diskutabilne bych sem zavedl i zklidneni dopravy ve prospech ostatnich ucastniku provozu - rychlostni limit 30 km/h, mnozstvi zpomalovacich prahu.

Problem je ve velkem v tom, ze ridic pri neadekvatne male rychlosti (napr. 30 km/h v klidne zone resp. 50 km/h kdy je "tichy) sice by teoreticky mel mit kratkou brzdnou drahu, ale v denni realite ma tak snizenou pozornost k rizeni, ze realne je nebezpecnejsi, nez pokud by jel adekvatne mistu. Nescetnekrat jsem byl ohrozen ridicem, co si pri "tichem" 50 km/h rezimu psal textovku, cetl noviny...

Na druhou stranu musim rict, ze pote, co jsem v pozdnich nocnich hodinach stal na sedme cervene na opustene, prehledne krizovatce, bylo velmi tezke se prinutit zastavit a pockat na zelenou. U me tato "obecne nastavena opatreni systemu" pak vedou k chovani, ktere jsem na sobe drive nepozoroval, ze namisto relativne normalni rychlosti vicemene odpovidajici predpisum na "semaforovych radialach" zacinam mit tendence jet rychlostmi, kdy mam zelenou vlnu. U jinych lidi, s nimiz jsem se o tom bavil, pak doslo k prekonani bariery z prujezdu cervenymi a tyto krizovatky drsne projizdeji.

Soucasna dopravni opatreni v rade mist dnes jsou k tomu, ze prinasi represe uplatnene k zucastnenym stranam, ale tech svobod je tam cim dal tim mene.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od Tomáš1002 »

Petře, já mám tedy zkušenosti zcela opačné.
Na rozdíl od dřívějších dob, kdy téměř co semafor to autonomní zařízení, tak dnes jich většina funguje v sérii a při dodržování povolené rychlosti dávají zelenou vlnu.
Cyklopruhy jsou skutečně často paskvilem, to jo.
Pokud někdo píše v 50 km/h textovku a ohrozí někoho jiného, tak je tomu tak proto, že je to blb a ne proto, že je tam padesátka. Do stejné kategorie patří i výmluva, že dodržování omezené rychlosti nutí řidiče soustředit pozornost právě jen na to a tudíž je mnohem méně vnímavý k provozu. Ne, prostě je jen někdo lemra, která neumí udržovat rychlost, aniž by upřeně čuměla na tachometr. To není chyba systému, ale toho člověka.
Zklidnění provozu většinou velmi vítám, protože kromě auta používám taky nohy a auta řítící se i úzkými ulicemi vysokou rychlostí nemám rád. Až díky zklidnění jsem se přestal například bát pouštět děti přes nedalekou frekventovanou silnici, kde dříve jezdila auta vysoce nad limit a to i přes přechody. Od doby, kdy jsou tam prahy a betonové prvky bránící předjíždění na přechodech, se to výrazně zklidnilo a patřičně vycvičené dítě tam může přecházet samo s mnohem menším rizikem.
Vím, že v názoru na 50 km/h na magistrále jsem zcela ojedinělý exemplář, že i osobnosti, u nichž bych to nečekal, jsou proti (například Ladislav Špaček), ale já to chápu. V okolí je značné množství domů a výrazné zpomalení dopravy znamená i snížení hlučnosti při marginálním prodloužení jízdní doby. Když někdo jede do Prahy 50 km, tak ho ta padesátka na posledním kilometru fakt nezabije, ne? Nota bene, když pojede 70, tak jen o to dřív zůstane tvrdnout v zácpě na Nuseláku :845: To zase jen česká povaha to bere jako útok na osobní svobodu :839:

Jak jsem psal, ten systém nemůže vyhovovat vždy všem a taky nikdy nebude prost nefunkčních extrémů (červené v pustém nočním městě). Výmluvy na to, že systém nutí lidi chovat se jako hovada, nesdílím. Nesdílím ani názor, že se vynucuje jeho dodržování čím dál tvrdším způsobem, myslím, že se naopak nevynucuje (u nás) skoro vůbec. Sešrotování auta, to jsi vytáhl opravdový extrém, který v některých zemích, třeba GB, nastane pouze a jenom tehdy, když někdo dlouhodobě a trvale odmítá sankce podstatně mírnější (placení pokut).

Ale to je hodně velký odklon od původního tématu offtopic
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
AndreaM
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od AndreaM »

kluci, uz jste fakt nekde jinde. Tohle nevyresime, nechte toho. Autor si myslel jak ho tady poplacate po ramenou, ze je frajer kterej to natrel audine a vlastne i vsem ostatnim a vy se tu bavite o semaforech ;-) Video jsem bohuzel nevidela, ale pokud nebylo "sehrane" tak si podle popisu myslim, ze nam akorat predvedl jak mu "ne"fuguje hlava a hlavne si mysli, ze se vsichni na silnici chovaji podle toho, jak on predpoklada. Tak mu preji, aby ho nikdo neprekvapil

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 Obrázek - prodáno
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od catana »

Tomáš1002 píše:Na rozdíl od dřívějších dob, kdy téměř co semafor to autonomní zařízení, tak dnes jich většina funguje v sérii a při dodržování povolené rychlosti dávají zelenou vlnu.
Tome, kde se takové semafory nachází? Rád bych je poznal.

Zde je namátkou pár středně velkých tahů, kterými jezdím poměrně často a nějaké inteligentní řízení jsem nezaznamenal:
- Evropská - tam to kdysi bylo dříve, nyní jsou nastaveny po sérii nehod na "červenou vlnu". Teď je tedy rozvrtaná tak, že se to nedá ověřit
- Radlická - prý snad 40 km/h jakž takž
- Rohanské nábřeží - 40,45,50... nefunguje
- U kunratického lesa - semafory mají být na tlačítko pro chodce. Plus jako bonus přidávají "náhodné červené".
- Lhotecká
- Střelničná-Vysočanská: dokonce ani 40 km/h nepomůže. Zelená vlna je až od rychlosti, kterou bych veřejně nepublikoval.

EDIT: Jeste mozna dodatek. Pred 10 lety byly semafory povetsinou autonomni, jen par z nich melo inteligentni rizeni. Ale bylo jich nesrovnatelne min nez ted. Typicky Lhotecka je krasna ukazka mista, kde z plynule silnice bez kolon se zasvinenim semafory (od dostavby Kauflandu, cca 2 roky zpet) stalo misto s kolonami, vzrostlou nehodovosti a nove i nekolika srazenymi chodci.
Tomáš1002 píše:Vím, že v názoru na 50 km/h na magistrále jsem zcela ojedinělý exemplář,
To trochu souvisí s tím provozem v USA, dá se říct že i s Austrálií, kde na dálnici je 100 km/h a plus mínus to drží všichni. Nicméně... je to asi o osobním nastavení. Moje koncentrace obvykle souvisí s počtem očekávaných vjemů. Tzn. za sebe mám podstatně delší reakční čas při 50 km/h na tříproudé, rovné, přehledné silnici než ve stejné rychlosti na úzké, jednoproudé plné různých objektů hodných pozornosti.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Pokec k videu aneb "My na silnicích.."

Příspěvek od Levap »

catana :826:
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Internet, média, foto, video“