Fotopostřehy
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19141
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Fotopostřehy
na estetiku ti kazdy kasle ...
bud chlazeni nebo tuhost ...
Odesláno pomocí Tapatalk
bud chlazeni nebo tuhost ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Fotopostřehy
Peťo, tak to asi žiješ na nějakým jiným globusu než jáhamoun píše:na estetiku ti kazdy kasle ...
Naposledy upravil(a) Tapan dne pát črc 31, 2020 7:32 am, celkem upraveno 1 x.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22743
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Fotopostřehy
A nedavaj ty bubny na predek?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19141
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Fotopostřehy
Tapane .. ty ses pako ... )))))))))
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Fotopostřehy
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22743
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Fotopostřehy
Já jsem teda jinak zvědavej, jaký tuzingový bubny bude mít ta elektrická škodovka Na cliu mi to přijde ještě odpovídající autu, ale dát bubny na 2 tunový auto, který v ceníkovce začíná na milionu, mi přijde docela dost perverzní (a asi bych to možná i přišel, kdyby si na to PR zase nezaplatilo články, takže shodně ve všech magazínech vycházely ty hámoty, že to kotoučový brzdy vzadu nepotřebuje, když to rekuperuje )
- TheRock
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 445
- Registrován: pon kvě 13, 2019 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Lang
- Bydliště: Praha - Žižkoff
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotopostřehy
Tohle je spíše zajímavé řešení chlazení bubnů...
Subaru Forester SG MY 2007 2.0 116kW
Škoda Octavia combi L&K MY 2018 2.0 TDI 110 kW
KTM 500 EXC-F 2018
Škoda Octavia combi L&K MY 2018 2.0 TDI 110 kW
KTM 500 EXC-F 2018
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Fotopostřehy
Znám pár majitelů Škodovek, co měli, mají, zadní kotouče sjetý z půlky. Zbytek rezatej. Takže si myslím, že ty bubny budou dostatečný. Já to měl na Scoutovi rv 2010 a soused a známej na novým Kokodákovi taky.
Ale na Levorgovi mám zadní chlazený a rezatý nejsou
Ale na Levorgovi mám zadní chlazený a rezatý nejsou
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22743
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Fotopostřehy
Ono když máš auto s motorem v předu a ještě v něm jedeš sám, tak ty zadní brzdy stejně asi skoro nic nedělaj... Stejně tak, jako bych řekl, že ty bubny by fungovaly v podstatě na každym autě, který je určený do normálního provozu a nejezdíš s ním erzety po okreskách... teda, do nějaké krizovky. Nicméně ta elektrická škodovka bude jednak dost těžká a druhak bych čekal, že oproti autu se spalovacím motorem bude ta váha odpředu dozadu víc rozložená, takže zrovna by mělo i smysl, aby ta zadní brzda nějak fungovala... Ale nejvíc mě na tom prostě sere ten zaplacenej marketing Ono to s tím nějak brzdit bude, ale kdyby drželi hubu... ale když se pak v těch zaručeně nestranejch recenzí začne plácat, že ta kotoučová brzda není vůbec potřeba, tak bych z toho blil Zvlášť když se to jinak montovalo už i na auta s třetinovou cenou.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Fotopostřehy
Tím žebrováním se podstatně zvětší plocha pro odvod tepla, takže to vliv bude mít.
Jinak co jsem hledal, tak Subaru má rozdělovač brzdného účinku nastavený na cca 30% dozadu (resp. do 30% je ten ventil otevřený a brzdí předek stejnou silou jako zadek. Při vyšší síle se zavře, zadek drží těch 30%, a zatěžuje se jenom předek). Pro bubnové brzdy, je tam bylo trošku víc (40%). Novější modely (nejde to říct zcela přesně, je to hodně individualní, ale třeba Impreza to má u turba od 2001) to mají řízené přes ABS. (když jsem měl vypnuté ABS, tak při prudším brždění bylo slyšet blokování zadních kol).
Takže ono ten zadek zas tolik nebrzdí, ale i přesto pomáhá stabilitě brždění. Nicméně pokud jsou kotouče způlky orezlé, tak to znamená nějaký problém na brzdách, zrezlý pístek nebo vodící čepy.
K tomu ventilátoru uvnitř bubnu. Podlé té fotky nevím jak mají řešený odvod vzduchu. Nicméně tím že otevřeli zadek toho bubnu, tak v podstatě zrušili jedinou výhodu bubnu, a to že je to uzavřený systém a nedostane se tam snadno voda a bláto a brzdy reagují hned. Navíc to nejvíc bude chladit pakny a k samotnému bubnu se ten vzduch moc nedostane. Ale musí se ocenit snaha a provedení, vypadá to zajímavě.
Jinak co jsem hledal, tak Subaru má rozdělovač brzdného účinku nastavený na cca 30% dozadu (resp. do 30% je ten ventil otevřený a brzdí předek stejnou silou jako zadek. Při vyšší síle se zavře, zadek drží těch 30%, a zatěžuje se jenom předek). Pro bubnové brzdy, je tam bylo trošku víc (40%). Novější modely (nejde to říct zcela přesně, je to hodně individualní, ale třeba Impreza to má u turba od 2001) to mají řízené přes ABS. (když jsem měl vypnuté ABS, tak při prudším brždění bylo slyšet blokování zadních kol).
Takže ono ten zadek zas tolik nebrzdí, ale i přesto pomáhá stabilitě brždění. Nicméně pokud jsou kotouče způlky orezlé, tak to znamená nějaký problém na brzdách, zrezlý pístek nebo vodící čepy.
K tomu ventilátoru uvnitř bubnu. Podlé té fotky nevím jak mají řešený odvod vzduchu. Nicméně tím že otevřeli zadek toho bubnu, tak v podstatě zrušili jedinou výhodu bubnu, a to že je to uzavřený systém a nedostane se tam snadno voda a bláto a brzdy reagují hned. Navíc to nejvíc bude chladit pakny a k samotnému bubnu se ten vzduch moc nedostane. Ale musí se ocenit snaha a provedení, vypadá to zajímavě.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Fotopostřehy
No to jsem chtěl říct, že rozdělení brzdnýho účinku u běžnýho auta je kolem 80:20, takže srovnávat teplotu bubnů vzadu a kotoučů vpředu je trochu mimo.
U BL/BP už je taky rozdělení brzdnýho účinku předek/zadek elektronický přes ABS/VDC. Teda nevím, jestli u všech nebo jenom u modelů s VDC.
Ohledně bubnů taky nezapomeňte na výhodu servoefektu - není nutná taková ovládací síla.
U BL/BP už je taky rozdělení brzdnýho účinku předek/zadek elektronický přes ABS/VDC. Teda nevím, jestli u všech nebo jenom u modelů s VDC.
Ohledně bubnů taky nezapomeňte na výhodu servoefektu - není nutná taková ovládací síla.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Fotopostřehy
To nevím,možný je všechno. Ale je to dost málo pravděpodobný. (Nejenom) Škodovky mají ( nebo možná měli) aji zařízení hlídající náklon/ zatížení auta a omezující brzdný učinek zadku (prostě čím víc je zadní náprava přizvedlá, tím víc to omezí tlak v zadních brzdách, jednoduchá páková mechanika, kde jeden konec dáš na kastli, druhý na rameno a tím se řídí utahování ventilu).námořník píše:Myslíš, že by mělo nový auto zatuhlej pistek?
Takže za předpokladu, že třeba často jezdí s prázdným autem, které je měkce naladěno (nebo zadek má tužší pružiny, protože se čeká jeho větší zatížení), takže se potápí při brždění hodně dopředu je možné, že ty zadní brzdy toho moc nenabrzdí a pak reznou a taky hlavně korodují.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Fotopostřehy
Ehm...víš ale, že se bavíme o brzdách z Clia, nebrzdíme ani STI ani lokomotivu, že jo?zhor píše:Tím žebrováním se podstatně zvětší plocha pro odvod tepla, takže to vliv bude mít.
Podle mne ani bez žebrování nejde ty bubny zahřát natolik, aby jim to jakkoliv vadilo, a to můžeš v případě Clia jet pilu jakou chceš.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Fotopostřehy
No v našich podmínkách je asi neutavíš, ale zkus sjet nějaký kopec v Alpách s plně naloženým kufrem. Třeba s tím měl renault problémy, běžně se takhle brzdy testují, tak to tam dodělal (a nebo je to fakt jenom design, to fakt nevím). Ty brzdový systémy fungují každý jinak, takže to srovnávat s tím, že se tobě na starým Subaru bubny nehřejou není úplně směrodatný. Prostě můžou mít jinak udělanej brzdovej systém, a brzdí ty zadky více aby odlehčili předním brzdám, v tomhle bude hrát roli váha auta a rozložení hmotnosti mezi předek a zadek.
Tím žebrováním může být plocha pro chlazení klidně i 20-30% větší, a to už poznat půjde.
Tím žebrováním může být plocha pro chlazení klidně i 20-30% větší, a to už poznat půjde.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001