Re: Motoristicke zpravy
Napsal: pon zář 09, 2019 11:05 am
Mazda je sympatická značka, má zajímavé a unikátní řešení, bohužel mám pocit, že než někdy ty přelomové nápady přivede do praxe, už je to dávno překonaná technologie.
Příkladem budiž Skyactiv-X, tedy vznětový motor na benzín, idea z roku 2008, na trhu až v roce 2019 a podle testů to moc nefunguje. Jede to jak atmosférický benzín, přestože to má kompresor, a spotřebu psali 7-8l při běžné jízdě a 11-12 při svižné, což není žádný zázrak a reálně standardní benzín od Mazdy se za ty roky tak posunul, že tohle nové řešení nic nepřináší.
Řešení elektromotoru s Wankelem mi přijde taky úsměvné, mít v autě spalovací motor aby mi dobíjel baterky. Spíš se mi zdá, že Mazda má pocit, že Wankel jako další unikátní (ale ne moc funkční) řešení ještě dostatečně neprodala, a musí to nutně ještě někam nacpat.
Já jsem teď vyměnil Mazdu 6 2.5i za 2.2d a musím potvrdit to, co se píše na internetu, u Mazdy diesel nebrat. Nafta je lepší akorát v pružnosti (cca 450 Nm vs 250 Nm). Spotřeba takřka identická, respektive rozdíl do 1l/100 km, dle konkrétní trasy. Paradoxně na dálnici, kde by nafta měla výrazně vést, se rozdíl takřka smazává. Takže opět netradiční řešení dieselu u Mazdy (velmi nízký kompresní poměr) narozdíl od jejich benzinu s vysokým kompresním poměrem moc nefunguje.
Příkladem budiž Skyactiv-X, tedy vznětový motor na benzín, idea z roku 2008, na trhu až v roce 2019 a podle testů to moc nefunguje. Jede to jak atmosférický benzín, přestože to má kompresor, a spotřebu psali 7-8l při běžné jízdě a 11-12 při svižné, což není žádný zázrak a reálně standardní benzín od Mazdy se za ty roky tak posunul, že tohle nové řešení nic nepřináší.
Řešení elektromotoru s Wankelem mi přijde taky úsměvné, mít v autě spalovací motor aby mi dobíjel baterky. Spíš se mi zdá, že Mazda má pocit, že Wankel jako další unikátní (ale ne moc funkční) řešení ještě dostatečně neprodala, a musí to nutně ještě někam nacpat.
Já jsem teď vyměnil Mazdu 6 2.5i za 2.2d a musím potvrdit to, co se píše na internetu, u Mazdy diesel nebrat. Nafta je lepší akorát v pružnosti (cca 450 Nm vs 250 Nm). Spotřeba takřka identická, respektive rozdíl do 1l/100 km, dle konkrétní trasy. Paradoxně na dálnici, kde by nafta měla výrazně vést, se rozdíl takřka smazává. Takže opět netradiční řešení dieselu u Mazdy (velmi nízký kompresní poměr) narozdíl od jejich benzinu s vysokým kompresním poměrem moc nefunguje.