Stránka 289 z 626

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 1:29 pm
od HonzaCZ
Obávám se, že LEDkový kontrolky, co jsou v palubkách u Subaru asi tak od roku 2004, se už moc demontovat nedají. A nevede do budíku ani přímo kabel pro jednotlivý kontrolky, ale jenom CAN bus. Teda u BLE je tam třeba samostatný vedení pro kontrolku mazání, myslím, že i dobíjení, ruční brzdy/hladiny brzd. kapaliny a asi i pár dalších kontrolek, ale jinak vše přes sběrnici.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 1:35 pm
od spm
jestli je to furt kontrolka, tak se to da demontovat alespon pajeckou :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 1:41 pm
od HonzaCZ
No nechci podceňovat tvůj um s páječkou, ale myslím, že mnohem snazší by to bylo hacknout softwarově. :-) Podstatný je, jestli informace, že ta kontrolka má svítit, chodí periodicky nebo jenom když se změní stav. Tak jako tak by stačilo poslouchat na sběrnici a v případě detekce zprávy o rozsvícení kontrolky vyslat zprávu na její zhasnutí. Ovšem právě záleží, jak často by se jí to pokoušelo rozsvítit, protože by zřejmě při tom vždy minimálně problikla. Tak aby to nepůsobilo rušivě. A to samozřejmě mluvím o poměrně neinvazivním zákroku. Vysvětlit některý zúčastněný jednotce, že ta kontrolka prostě svítit nemá, by bylo mnohem pěknější, a taky ale zřejmě o dost složitější. I když já se v těch moderních subaru systémech už neorientuju.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 1:52 pm
od námořník
Já nechci vypnout kontrolku( a už vůbec ne pájet v budíkách :-) ) , ale start /stop. Už vůbec ne když to mám automatický. To bych pak nevěděl kdy mám vypnuto a kdy zapnuto. Už jsem to psal několikrát, u koncernu jde změnit jedna hodnota a už se to nikdy nespusti a samozřejmě ani nic nesvítí, protože start stop je zapnutej, akorát mu ta jedna změněná hodnota zabrání sepnout. To snad tak těžký není ne? Myslím tím samozřejmě pro někoho kdo se tím zabývá, ne sebe.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 1:57 pm
od HonzaCZ
Však by to tu kontrolku taky vypínalo jenom, když by to mělo bejt vypnutý... Ale to je fuk, to je jenom teoretizování. :)

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: úte kvě 15, 2018 3:19 pm
od Albi
Když Kostková spěchá, předpisy jsou vosk
Sympatická herečka a moderátorka Tereza Kostková (41) asi nebude ani částečně invalidní, vždyť se pohybuje jako vítr a ve StarDance také nemá potíže, když to s Markem Ebenem (60) patřičně rozbalí. Ovšem parkovacího místa pro invalidy ráda využije, zejména když se pro synka Toníka (10) přiřítí se svým [b]SUV značky Subaru[/b] na poslední chvíli.
více na https://nasehvezdy.cz/kdyz-kostkova-specha-predpisy-jsou-vosk/ :-)

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: čtv kvě 17, 2018 1:21 pm
od HonzaCZ
Další zajímavej článek. Přesto, že se to týká VW, tak mě uvedené praktiky velice těší, protože to prostě odpovídá mému názoru na věc. Nerad vyhazuju věci, co se dají opravit a nesnáším aktuální trend rádoby civilizované společnosti vše vyhazovat a kupovat nové. Ze všeho dělat spotřební materiál.
Jak se továrně „repasují“ autosoučástky
Nedávno jsme psali o Fabii, která ujela přes milion kilometrů a byla nadále funkční stejně jako mnoho jiných aut na našich silnicích. Jednou z příčin, možná vůdčí příčinou jejího dlouhého service lifetime pravděpodobně bylo, že jí její majitel neoplodňoval díly z druhovýroby. Několikrát však použil díly, které byly továrně repasované a které v době, kdy jsem měl auto k dispozici, perfektně fungovaly a pro fungování auta byly zásadní – jednalo se například o hlavu válců a převodovku. Osobně uplatňuji podobnou strategii – pokud je to možné, raději opravím starý díl nebo vezmu opotřebenou součástku z vrakoviště a repasuji ji, než bych kupoval aftermarket. Kvalita aftermarket dílů kolísá od výborné po šrot balený do barevných krabiček, se silnou tendencí se pod cenovým tlakem limitně blížit k tomu druhému extrému. Některé aftermarket neznačkové díly jsou doslova profláklé – třeba startéry nebo alternátory z Číny, nebo nejrůznější private brandy velkých prodejců náhradních dílů.
více na http://dfens-cz.com/jak-se-tovarne-repasuji-autosoucastky/

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 7:46 am
od KoX
Tomuhle se skoro nechce věřit. Skoro lepší než kočka v mikrovlnce. <:-<
https://www.autorevue.cz/nebezpecny-kom ... e-28-umrti

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 8:17 am
od námořník
Tomu se věřit dá. Dokonce jsem četl o případu že rodina nastoupila v garáží do auta nastartovali a otec, že něco zapomněl. No a když se vrátil tak to měla rodina za sebou.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 10:31 am
od spm
námořník píše:Tomu se věřit dá. Dokonce jsem četl o případu že rodina nastoupila v garáží do auta nastartovali a otec, že něco zapomněl. No a když se vrátil tak to měla rodina za sebou.
To se mi zdá dost divný... jako ok, když máš garáž spojenou s barákem a jede ti to celou noc, tak si ten barák asi vyplynuješ. Ale zase se mi nezdá, že když to nastartuješ a pro něco si dojdeš, tak by to ten prostor vyplynovalo tak, že to zabije lidi uvnitř... Navíc teda když se nastartuje studené auto, tak možná větší problém, než CO, jsou ty ostatní uhlovodíky, které z toho lítají, než se to zahřeje. A to zase člověk cítí a dokud je živý, tak snad z té garáže odejde, když se mu z toho dělá blbě... (druhá věc je teda to, že trávení výfukovými plyny bylo oblíbené v době olovnatého benzinu, kdy z těch motorů lítaly takové sračky, že asi stačilo doopravdy málo)

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 11:38 am
od námořník
Je jasný že se nevrátil za 2 minuty. Myslím že psali něco o půl hodině. Nesmíš zapomínat že běžící motor taky spotřebovává kyslik. Před pár lety v Německu parta někde venku pařila a spali v autech a kamarádi jedno ze srandy zaházeli sněhem a ráno se strašně divili že se posádce nechce vstávat.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 11:57 am
od Traveller
Já to tady jen tak po očku sleduju..., raději bych to jak dlouho vydržíte s nastartovaným motorem třeba v zavřené garáži nezkoušel. ;-D ;-D To jen kdyby někdo dostal nápad. Nepředpokládám, že to budete zrovna vy. ;-D
Mně se něco takového stalo v podstatě omylem. Nechal jsem v garáži nastartované auto a zahlaholil soused. Tak jsme se dali na pár minut do řeči a mezitím zafoukal vítr, který skoro úplně zavřel dveře od té garáže. Přišel jsem, viděl jsem..., a jako odvážný chlapec jsem si řekl, že když dveře otevřu a pořádně se před vlezením dovnitř nadechnu, tak nemůže být problém a na chcípnutí auta je potřeba pár vteřin. No nevím, jestli jsem se nadechl příliš blízko u dveří, že už jsem do sebe vtáhl i něco zevnitř?!? Ale moc dobře mi, když jsem vylezl zevnitř, nebylo. Posadil jsem se na zem a dobrou 1/4 hodinu mi bylo pěkně zle. Už je to pěkná řádka let a takovou blbost už v životě neudělám. >:-&

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 3:04 pm
od jkotek
- Výfukový systém je zaveden přímo do kabiny řidiče.
- Tento systém se již v praxi osvědčil.
Nová a kulatá Škoda Henlein.
Nejspíše ses přiotrávil oxidem uhelnatým. To je pěkné svinstvo. Jednak není cítit, snadno se mísí se vzduchem (nedrží se u podlahy jako CO2), ale hlavně se váže na červené krvinky pevněji než kyslík. Takže je obsadí a krev pak nedopravuje kyslík ke tkáním i když je ho ve vzduchu dost.
Obvyklé jsou mírnější příznaky jako nevolnost, zvracení, bolesti hlavy nebo na hrudi, závratě, palpitace, slabost, psychické příznaky.
A pozor - třešňově červenou kůži mají až mrtvoly otrávené CO, u přiotrávených to nebývá.

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 9:11 pm
od spm
Což je ale přesně ono - ikdyby tam docházel kyslík, tak pokud seděli v autě a čekali na odjezd, tak by se jim snad začalo dělat blbě a zavčas zdrhli... jasně, když tam někdo spí, tak si toho asi nevšimne... no, leda jestli tam neuložil spící rodinu. I tak si nedovedu představit, že by ho neposlali do někam, když by je nechal půl hodiny sedět v autě :-D

Re: Motoristicke zpravy

Napsal: pát kvě 18, 2018 9:39 pm
od VDC
Ono to určitě není jen o CO, ale i o dalších nedýchatelných plynech jako je třeba CO2. Ono se vám ani blbě udělat nemusí, prostě přijde malátnost, pak ztratíte vědomí a pak prostě umřete. Je to rychlý a bezbolestný. A smrtelná koncentrace CO je asi 1.7%. Fakt málo.