SubaruFanClub.cz
https://subarufanclub.cz/forum/

Motoristicke zpravy
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=15
Stránka 285 z 307

Autor:  sima [ úte dub 10, 2018 11:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Moc se mě to líbilo (*_^) |,,,, ale stydím se,opravdu,mám to za rohem a ač Tatrovku miluju,absolutně jsem netušil,že Tatra je třetí nejstarší automobilka na světě-spalovací motor...fakt moje ostuda a to jsou ještě dohady,že je druhá.Nebo už jsem tyhle zásadní infa zapomněl,i tj možné,hlava všechno už nepodrží =) :-)
Rasťo je sympaťák,jeho reportáže jsou jeho osobou hodně ovlivněny v dobrém slova smyslu,kurva normální chlap,který si na nic nehraje,zjevně ho to přirozeně baví,navíc věčně sluníčko,pozitivně naladěný,to aby dnes člověk pohledal.Netřebuje si na nic hrát,nechrlí verbálně miliony sraček za minutu... a přitom to vše funguje a "překvapivě"stačí.Ne jako pár plešatců co chtějí být furt v kursu-in(bože jak strašně jsem trpěl,jak je to trapné,jak těmhle výlevům a pokusům o uchování věčného mládí a světovost nemůže člověk bohužel uvěřit ani ťuk,jen samá prázdnota a trapnost...) a proto se na jisté zjevy už dávno nedívám.Rasťo nepotřebuje být cool,nepotřebuje vymýšlet nesmyslné-groteskní rádoby směšné testy,crashe,něco rozmlátit,rozbít,aha to je přeci zábava...nesmyslné závody,situace,které obyčejný i neobyčejný řidič nikdy nezažije a když tak úplně jinak.Tenhle člověk a jeho reportáže mě opravdu osobně moc,moc baví.

Autor:  spm [ stř dub 11, 2018 12:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Jo, těch zajímavostí je na Tatře dost... jedna z těch dalších perliček je, že VW obšlehl design brouka taky u nich, dokonce na tom snad i něco vysoudili...

Autor:  HonzaCZ [ stř dub 11, 2018 1:32 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Tak hlavně ta koncepce s centrální trubkou, kde jsou umístěný všechny diferáky, kardany atd, vše je to koaxiální, diferáky čelní umístěný podélně (proto jsou kola na každý nápravě vždy o kousek podélně přesazený) a tak je vše chráněný, kompaktní, tuhý. To je prostě skvělý. :)

Autor:  VDC [ stř dub 11, 2018 7:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

spm píše:
Jo, těch zajímavostí je na Tatře dost... jedna z těch dalších perliček je, že VW obšlehl design brouka taky u nich, dokonce na tom snad i něco vysoudili...

To si děláš legraci, že nevíš, že Brouk, Bus a defacto i Porsche 911 je původně tatrovácká koncepce... ? A nejen pohon, on i design karoserie vychází z tatrováckých předloh a je to na něm dost poznat.

Autor:  spm [ stř dub 11, 2018 8:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

VDC píše:
To si děláš legraci, že nevíš, že Brouk, Bus a defacto i Porsche 911 je původně tatrovácká koncepce... ? A nejen pohon, on i design karoserie vychází z tatrováckých předloh a je to na něm dost poznat.


Já jo, ale řekl bych, že spousta lidí asi ne. Když třeba sima byl překvapenej, že Tatra byla 2 - 3. automobilka na světě :-) Jenom je mi trochu smutno z toho, jak to skončilo...

Autor:  sima [ stř dub 11, 2018 9:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Mě do toho netahej :-) ;) já jen nevěděl,nebo zapomněl jsem na to historické světové umístění :-) smutek z toho je děsný,když se nad tím člověk vždy zamyslí...radši nemyslet kolik se toho tady posralo,mnohdy a ve většině nenávratně.Tatra přežila jen o fous,ani po revoluci se k ní nechovali jak by se mělo.Ještě že tak,snad se jí bude dařit už jen dobře a půjde nahoru,ale slavná světová éra osobáků se už nikdy nevrátí,bohužel.

Autor:  Harous [ stř dub 11, 2018 11:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Spíš než Tatrovácká koncepce bych asi použil označení Ledwinkova koncepce.

Autor:  sima [ stř dub 11, 2018 11:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

To by bylo nejvýstižnější,nicméně Ledwinka byl přeci tatrovák,tak se to takhle traduje,nazývá...ale pravda,je třeba na tohle nezapomínat,na takovou neuvěřitelnou ikonu ne.

Autor:  VDC [ čtv dub 12, 2018 5:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

A za vše co udělal pro Tatru, se mu po válce hezky odvděčili.. :-/

Autor:  spm [ čtv dub 12, 2018 9:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

vůbec celé Tatře se komunisti odvděčili... Jedna z dalších pecek je třeba ten T600 kabriolet. Ve světě se to hrozně líbilo, tak proto vyrobili jenom jeden exemplář, kterej darovali tomu ruskýmu vrahovi, který v něm nikdy ani neseděl. Aspoň se ho podařilo získat zpátky, je vystavený v Kopřivnici.

Autor:  artur [ pát dub 13, 2018 9:45 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

A co teprve Tatra Ecorra Sport V8, do dnes si pamatuji na ten den v Mosnove kdy "ne"prekonala cesky rychlosti rekord. Smutny osud :(

Autor:  spm [ pát dub 13, 2018 12:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Eventuelně MTX V8... To sice není přímo výrobek Tatry, stavěl to Václav Král v Metalexu.

Autor:  Harous [ sob dub 14, 2018 12:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

A film Lemony Snicket: Řada nešťastných příhod jste viděli? ;)

Autor:  Albi [ čtv dub 19, 2018 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

Ojetiny s automatickou převodovkou: Kterou vybrat a kterou nechat být?
Variátorová převodovka CVT

Převodovky s plynule měnitelným převodem či variátorové převodovky jsou stále používané a asi nejznámějším příkladem jsou vozy značky Subaru. Princip CVT je poměrně jednoduchý. Na vstupní a výstupní hřídeli jsou kuželová kola, která jsou spojena nejčastěji třecím řemenem či speciálním typem řetězu. CVT má jen dva hraniční převodové poměry a mezi nimi je pak nekonečně mnoho dalších převodů. Moderní CVT mohou být naprogramována tak, aby měla několik předem předvolených „rychlostních stupňů“.
+
Kompaktní konstrukce
Plynulost přenosu výkonu
Umí snížit spotřebu paliva a hluk při ustálené jízdě (pokles provozních otáček)

Projev motoru vyžaduje zvyk
Diskutabilní životnost třecích segmentů

Jaká ojetina s CVT stojí za úvahu a jaká ne?

V menších vozech s nižšími hodnotami točivých momentů s CVT vážnější problémy nebývají, pokud majitel dodržuje předepsané servisní úkony a intervaly. Horší je to u větších aut. Notoricky známým příkladem jsou variátory Multitronic ve velkých vozech Audi, kde mají hraniční životnost 100 000 km. Pak už se z nich sypou piliny. Pozor také na CVT v Nissanech Murano a jiných amerických velkých SUV.
Již zmíněné Subaru má spolehlivost automatů CVT docela slušnou, ale je potřeba dodržovat servisní plán a měnit v převodovkách olej. Zatím se automaty Lineartronic v ojetých Foresterech a dalších Subaru úspěšně prokousávají za 150 000 km bez známky nadměrného opotřebení. Samozřejmě záleží kus od kusu, ale převodovku si zatím zničili jen necitliví majitelé, kteří auto pravidelně dostávají do extrémních jízdních situací (například se snaží s vozem „driftovat“ přes ruční brzdu). CVT totiž špatně snáší náhlé rázy.
více na https://autobible.euro.cz/ojetiny-automatickou-prevodovkou-kterou-vybrat-kterou-nechat-byt/

Autor:  Levap [ čtv dub 19, 2018 9:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Motoristicke zpravy

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/toh ... -internetu

... sice to autoři nepovažují zs problém, ale z mého pohledu je karoq příšerné auto. A když se kouknete na srovnatelný test SubaruXV tak si myslím že není o čem. Ty naše Subaru jsou podle mně naprosti jinde co se táýče jízdních vlastností a bezpečnosti. Jo, simply clever to není, ale já bych Škodovku nechtěl.

Stránka 285 z 307 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/