Motoristicke zpravy
Re: Motoristicke zpravy
Areál muzea. Zámek Roztoky. Dole u nádraží.
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Re: Motoristicke zpravy
Docela zajímavé čtení. Važte si toho, jak jsou i poměrně nová subaru hloupá a málo "connected".
Hackování a ovládání aut
více na http://dfens-cz.com/hackovani-a-ovladani-aut/
Hackování a ovládání aut
Moderní auta jsou plná elektroniky, která ve stále větší míře dokáže zasahovat do řízení nezávisle na vůli řidiče. Automobilky i zákonodárci to prezentují jako pokrok k bezpečí: „věřte počítačům, ochrání vás před lidskou chybou”.
Veřejnost včetně té automobilistické žije v pevné víře, že je to bezpečné. Jenže na odborných přednáškách, seminářích a konferencích se zcela vážně probírají přesně takové možnosti reálného ovládnutí aut hackery, jaké většina veřejnosti považuje za nemožnost a paranoiu odtrženou od reality. A jednu takovou přednášku bych zde rád shrnul.
Proběhla 18. dubna 2018 a nesla název „Zabezpečování ‚připojených‘ aut – jaké jsou největší zranitelnosti?”. Přednášeli na ní Colin Bird z IHS Markit (dříve Jane’s), expert na automobilový software a aplikace, a Chris Clark, principal security engineer z firmy Synopsys, která vyvíjí a dodává řídící jednotky a SW do aut. Třetí pohled, zaměřený na reakci automobilek na hrozby, přednesl Mike Borza opět ze Synopsys. | ||
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Motoristicke zpravy
Už vím, proč mi kuna sežrala kabely. Článek sice není o Subaru, ale na fotce tam jedno je.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
Moc zajímavej článek. Dík HonzoHonzaCZ píše:Docela zajímavé čtení. Važte si toho, jak jsou i poměrně nová subaru hloupá a málo "connected".
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Motoristicke zpravy
Nějak moc mě to nepřekvapuje. Naše softwarová velkofirma teď má taky několik pěkných zářezů, co se týká bezpečnostních zranitelností. Útočníkům se povedlo nabourat do Iránského jaderného programu, Izraelci prý sledovali fy Kasperski, když hackla nějakého zaměstnance NSA, v USA byly snad ukradeny plány nějaké stíhačky, iPhony jdou decryptovat, Qualcommu někdo našel chybu v trusted platformě atd. Ti napadení byli z hlediska zabezpečení profesionálové, automobilky jsou běžní producenti software. Infotainment na OTB mi přijde občas pitomý už jenom z uživatelského hlediska. Že by ten software byl nějak bezpečný, to nečekám.
Barák ovládaný přes internet nemám a mít nebudu.
Barák ovládaný přes internet nemám a mít nebudu.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
Pro mě je naprosto úchylný třeba to, že přední kola nejsou spojený hřídelí s volantem. Stejně tak brzdy. Co má co nějakej elektrickej sráč, nezávisle na mě rozhodovat, kdy mi to zabrzdí.
Nedá se nic dělat, tohle jsou jen další důvody, proč být veteránistou....
Nedá se nic dělat, tohle jsou jen další důvody, proč být veteránistou....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motoristicke zpravy
Přesně!Ale tohle čekali,že to půjde tímhle směrem Honzo výstižný článek,rád jsem si ho přečetl a utvrdil se v názoru na tyhle "pomocníky".Takže jooo,veterány si necháme a ještě bude po nich hoňka a my budem teoreticky ve vatě
Já bych teda svého forejse neprodal,vše je otázka nabídky vím,ale nikdo mě zatím nedá tolik peněz abych z toho měl nějaký logický prospěch a měl auto lepší.A hlavně mě to auto furt a stále baví.
Já bych teda svého forejse neprodal,vše je otázka nabídky vím,ale nikdo mě zatím nedá tolik peněz abych z toho měl nějaký logický prospěch a měl auto lepší.A hlavně mě to auto furt a stále baví.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Motoristicke zpravy
Tak ono už i u auta s ABS je možný softwarově vypustit tlak z brzdových okruhů jednotlivých kol (odbrzdit, když šlapu na pedál). A u auta s VDC ještě k tomu cíleně napustit okruh některého kola (zabrzdit, když nešlapu na pedál).
Otázka ale, jak by se to u našich "hloupých" aut nechalo moc oblbnout. Protože nejsou primárně konstruovaná na ovládání tímto způsobem, tak myslím, že by jakýkoliv pokus skončil chybou dané jednotky, přepnutím do fail safe a začalo by to fungovat prostě bez těch systémů.
Ale přesně, jak tam psali, když auto je konstruovaný na takový způsob ovládání, tak je pro jeho systémy pak hrozně složitý odlišit, zda podvržený příkaz je legitimní nebo právě pokus o hackování.
No každopádně i u poměrně starých subaru by se pomocí hacknutýho OBD2 modulu nebo modulu připojenýho na hacknutej telefon nějakou tu paseku udělat dalo.
Otázka ale, jak by se to u našich "hloupých" aut nechalo moc oblbnout. Protože nejsou primárně konstruovaná na ovládání tímto způsobem, tak myslím, že by jakýkoliv pokus skončil chybou dané jednotky, přepnutím do fail safe a začalo by to fungovat prostě bez těch systémů.
Ale přesně, jak tam psali, když auto je konstruovaný na takový způsob ovládání, tak je pro jeho systémy pak hrozně složitý odlišit, zda podvržený příkaz je legitimní nebo právě pokus o hackování.
No každopádně i u poměrně starých subaru by se pomocí hacknutýho OBD2 modulu nebo modulu připojenýho na hacknutej telefon nějakou tu paseku udělat dalo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20648
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Motoristicke zpravy
Tak už akorát čekám až někdo to Subaru konečně hekne a vypne mi ten debilní start/stop.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6347
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Motoristicke zpravy
Jooo Jirko, takovej hack bych taky bral
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Motoristicke zpravy
by mě spíš zajímala budoucnost start-stop...jakože po skončení záruky se to dá u většiny aut deaktivovat, ale za jak dlouho nějaká hlava rozhodne, že bez toho neprojdeš stk...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Motoristicke zpravy
A jakej je problém dát si tam časovač, kterej po nastartování jakože zmáčkne tlačítko pro deaktivaci? Prodávaj se na to už hotový moduly.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20648
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Motoristicke zpravy
A jak to zjistí? Fungování start stopu je podmíněno tolika veličinami ze není a podle mne ani nebude STK nikdy schopna zjistit že je jedna z veličin nastavena tak (třeba napětí baterie) aby S/S nikdy nesepnul.CoZmo píše:by mě spíš zajímala budoucnost start-stop...jakože po skončení záruky se to dá u většiny aut deaktivovat, ale za jak dlouho nějaká hlava rozhodne, že bez toho neprojdeš stk...
HonzaCZ - to už tam mám, ale svítí kontrolka. A to mě vadí. Už několikrát tu bylo řečeno chtít je horší než potřebovat.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Motoristicke zpravy
Aha, no kontrolka je svině a předpokládám, že Subaru je z těch, co mají krásnou, oranžovou. To by mě taky sralo. Proč to dělaj? Vždyť jde mít hezkou zelenou, když je funkce aktivní.námořník píše:HonzaCZ - to už tam mám, ale svítí kontrolka. A to mě vadí. Už několikrát tu bylo řečeno chtít je horší než potřebovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
a ma to kontrolku nebo display? kontrolka se da jeste demontovat
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk