Motoristicke zpravy
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Motoristicke zpravy
A pak ještě sem tam nějaký ten kontrast, když to přeženu - (nejen) z Číny se do moře valí spousta odpadků, hoří nám Sibiř, námořní a letecká doprava chrlí obrovský množství emisí a takovej tanker se občas vyleje...
Nesnažím se tu říct, že je vlastně zbytečný cokoliv pro přírodu dělat, protože to globálně nemá smysl, ale že bychom měli tyhle eko změny trochu domýšlet, správně zjistit, jestli to není jen ušetření teď ale i do budoucna, jaká je návratnost, jestli se emise jen nepřesunou jinam ... ale to by se netočilo tolik peněz. A votomtoje.
Honzo, taky pravda.
Nesnažím se tu říct, že je vlastně zbytečný cokoliv pro přírodu dělat, protože to globálně nemá smysl, ale že bychom měli tyhle eko změny trochu domýšlet, správně zjistit, jestli to není jen ušetření teď ale i do budoucna, jaká je návratnost, jestli se emise jen nepřesunou jinam ... ale to by se netočilo tolik peněz. A votomtoje.
Honzo, taky pravda.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Mi připomíná tu nedávnou perlu, co jsem našel na facebooku. Kde mi někdo vehementně tvrdil, že už tu řadu let je motor, co jezdí na vodu. Že si z ní vyrobí vodík. Jenom teda po tom, co jsem tam ocitoval wikipedii, už mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, kde to auto samo o sobě vezme tu energii na to, aby vyrábělo vodík
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Motoristicke zpravy
No přece z toho motoru, co funguje na vodík!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Honzo, zjevně dává, protože nejen že to funguje naprosto bez dotací, ale dokonce se 100% zdaněním (spotřební daň + DPH, a to nemluvím o tom, jaká je prasárna počítat DPH i ze spotřební daně).
Alternativa existuje, např. uměle vyráběné energetické plyny, který se dají vyrábět přímým využitím tepelné energie, čímž se celkem elegantně vyřeší ta nejsmutnější část výroby elektřiny ve velkém, tedy zrhuba třetinová wattová účinnost přeměny tepelné energie na elektrickou při yužití Carnotova cyklu.
Alternativa existuje, např. uměle vyráběné energetické plyny, který se dají vyrábět přímým využitím tepelné energie, čímž se celkem elegantně vyřeší ta nejsmutnější část výroby elektřiny ve velkém, tedy zrhuba třetinová wattová účinnost přeměny tepelné energie na elektrickou při yužití Carnotova cyklu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Motoristicke zpravy
Proč se považuje ten drobný znečisťovatel, jaký je spalovací motor v osobním automobilu za největší zlo lidstva, který je třeba zahlušit, zdanit, zdražit PHM aby bylo co nejméně toho sifónu...?
Když na druhé straně jeden z největších znečisťovatelů a emitendů CO2, kterým je letecká doprava, je osvobozena od spotřební daně na kerosin a letenky v celé Evropě nemají DPH...
Když na druhé straně jeden z největších znečisťovatelů a emitendů CO2, kterým je letecká doprava, je osvobozena od spotřební daně na kerosin a letenky v celé Evropě nemají DPH...
Re: Motoristicke zpravy
Lepší je auto na elektriku a je o tom přesvědčeno 90% obyvatelstva.podvlada píše:No přece z toho motoru, co funguje na vodík!
El. zásuvku má přece každý doma, a pro ty co jsou na cestách přece není problém zřídit zásuvky na každém parkovišti, každém kandelábru, tím spíše, že prý máme ohromný přebytek elektřiny, který nevýhodně vyvážíme.
Alespoň to tvrdí zelení, různí "vědci" a jiná sluníčkářská pakáž...
Re: Motoristicke zpravy
Srovnáváš nesrovnatelné. Já to srovnával z hlediska efektivity, že s těmi spalovacími motory a jejich krmením to není taky tak růžový. Málokdo ví, jaká je účinnost spalovacího motoru.Tapan píše:Honzo, zjevně dává, protože nejen že to funguje naprosto bez dotací, ale dokonce se 100% zdaněním (spotřební daň + DPH, a to nemluvím o tom, jaká je prasárna počítat DPH i ze spotřební daně).
Z hlediska ekonomiky to prostě srovnat nejde. Jedno je tady skoro 150 let a za tu dobu se kolem toho vyvinul ekosystém po celém světě. Kdyby bylo na světě miliardy elektroaut, tak by se tlačilo a dotovalo zase něco jinýho a elektřina pro jejich krmení by byla zdaněná jak prase.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Efektivita spalovacího motoru je plus mínus podobná jako efektivita té tepelné elektrárny. Tedy je nižší, ale není to o moc.
Že se ropa těží o půl světa jinde a musí se transportovat a rafinovat atd. atd. je samozřejmě pravda, ale pro plyn pro výrobu elektřiny (a že ho Německo spotřebuje!, u nás jsou to ovšem jen jednotky procent) platí totéž.
Palivo do Temelína taky lítá přes půl světa, ale to se bavíme o trochu jiných objemech. Každopádně jádro je přeci fuj.
Jediný, co se těží a zpracovává jakž takž lokálně, je uhlí, ale to bych v boji za ekologičtější dopravu zrovna nevyzdvihoval.
Další zdroje, ze kterých u nás vyrobíme po pár procentech (voda, FV) nemá smysl příliš zmiňovat.
Když hodnotíš efektivitu od těžby suroviny, musíš totéž udělat i u elektřiny, ta energie přeci taky nevzniká v elektrárně. U nás cca. 50 % uhlí, 33 % jádro, ostatní se dělí o zbytek. Těžba jak uhlí, tak uranu není o nic menší prasárna, než těžba ropy. A že by cokoliv z toho kdokoliv v posledních desetiletích dotoval, o tom jsem nic neslyšel.
Ad. infrastruktura - zásuvku máš skoro v každé garáži. Panelákoví to mají blbý, ale ti si zřídka kupují elektromobil. Specifická je Praha, kde se lepší byt cenou pohybuje jen tak tak v jednotkách mega a parkuje se nezřídka bez možnosti nabíjení, ale s tím už se musíte nějak poprat. Každopádně dotuje se v podstatě převážně ta lithiová baterka, nic jinýho.
Jediná výhoda elektromobilu je právě v tom, že nepředpokládám, že by elektřina v příštích desetiletích "byla zdaněná jak prase", protože by to znamenalo, že necháš spoustu lidí zmrznout.
EDIT: já ale opravdu nejsem nepřítel elektromobility. Naopak, pro mnoho aplikací je to velmi elegantní řešení a za jistých podmínek v tom lze nalézt i tu efektivitu. Prakticky jediné, co mi vadí, je cena, kapacita a životnost akumulátoru. No a pak to tlačení násilím. Ať si každý koupí hračku jakou chce, nevidím jediný problém.
Že se ropa těží o půl světa jinde a musí se transportovat a rafinovat atd. atd. je samozřejmě pravda, ale pro plyn pro výrobu elektřiny (a že ho Německo spotřebuje!, u nás jsou to ovšem jen jednotky procent) platí totéž.
Palivo do Temelína taky lítá přes půl světa, ale to se bavíme o trochu jiných objemech. Každopádně jádro je přeci fuj.
Jediný, co se těží a zpracovává jakž takž lokálně, je uhlí, ale to bych v boji za ekologičtější dopravu zrovna nevyzdvihoval.
Další zdroje, ze kterých u nás vyrobíme po pár procentech (voda, FV) nemá smysl příliš zmiňovat.
Když hodnotíš efektivitu od těžby suroviny, musíš totéž udělat i u elektřiny, ta energie přeci taky nevzniká v elektrárně. U nás cca. 50 % uhlí, 33 % jádro, ostatní se dělí o zbytek. Těžba jak uhlí, tak uranu není o nic menší prasárna, než těžba ropy. A že by cokoliv z toho kdokoliv v posledních desetiletích dotoval, o tom jsem nic neslyšel.
Ad. infrastruktura - zásuvku máš skoro v každé garáži. Panelákoví to mají blbý, ale ti si zřídka kupují elektromobil. Specifická je Praha, kde se lepší byt cenou pohybuje jen tak tak v jednotkách mega a parkuje se nezřídka bez možnosti nabíjení, ale s tím už se musíte nějak poprat. Každopádně dotuje se v podstatě převážně ta lithiová baterka, nic jinýho.
Jediná výhoda elektromobilu je právě v tom, že nepředpokládám, že by elektřina v příštích desetiletích "byla zdaněná jak prase", protože by to znamenalo, že necháš spoustu lidí zmrznout.
EDIT: já ale opravdu nejsem nepřítel elektromobility. Naopak, pro mnoho aplikací je to velmi elegantní řešení a za jistých podmínek v tom lze nalézt i tu efektivitu. Prakticky jediné, co mi vadí, je cena, kapacita a životnost akumulátoru. No a pak to tlačení násilím. Ať si každý koupí hračku jakou chce, nevidím jediný problém.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2276
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
Ale oni ti zdání jen tu na dopravu. U CNG to tak je, platím ve firmě daň za plyn + další daň za použití na dopravu. Ano jsou to haléře,, ale cesta i směr jsou vytyčené. Clay
Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Takže mi jako budou chodit domů kontrolovat zásuvky, jestli nenabíjím elektromobil? Nebo to vezmou paušálem přes najeté kilometry? Dají mi nabíječku s jinými koncovkami, která bude pasovat jen do zásuvky s extra měřením a nepůjde použít žádná redukce? Nebo to bude nějaká paralelní napěťová či frekvenční soustava?
Třeba to mají ošéfované, ale já jsem jenom prostý maloměšťák, já si to neumím představit
Třeba to mají ošéfované, ale já jsem jenom prostý maloměšťák, já si to neumím představit
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Motoristicke zpravy
A jak do těch garáží dostaneš ten proud? Vždyť na to není kapacita vedení. Nikdo při navrhování přípojek nepočítal s tím, že každej večer přijede s elektromobilem a bude nabíjet.
A jak by poznali, že nabíjíš elektromobil? No právě třeba podle té spotřeby? Ono asi teď nejsou různé tarify na odběr elektřiny. A nebo se prostě kouknout, hele ten bydlím támle, má elektromobil, tak kolik asi tak najede, tak mu prostě zdaníme tolik a tolik energie měsíčně vyšší sazbou daně, připočteme elektromobilný, spotřební daň a podobně... Rozhodně bych se nebál, že by to socialistické vlády celého světa nedokázaly vymyslet. A podotýkám, že se bavíme o hypotéze, že tu jezdí 150 let elektromobily a ne dopravní prostředky na spalovací pohon.
A jak by poznali, že nabíjíš elektromobil? No právě třeba podle té spotřeby? Ono asi teď nejsou různé tarify na odběr elektřiny. A nebo se prostě kouknout, hele ten bydlím támle, má elektromobil, tak kolik asi tak najede, tak mu prostě zdaníme tolik a tolik energie měsíčně vyšší sazbou daně, připočteme elektromobilný, spotřební daň a podobně... Rozhodně bych se nebál, že by to socialistické vlády celého světa nedokázaly vymyslet. A podotýkám, že se bavíme o hypotéze, že tu jezdí 150 let elektromobily a ne dopravní prostředky na spalovací pohon.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- milosv
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1039
- Registrován: pon kvě 04, 2015 11:03 pm
- Jméno a příjmení: Miloslav Všetička
- Bydliště: Syrovice
Re: Motoristicke zpravy
S tou elektromobilitou:
Na dědině bez osobního auta nelze existovat. V každém baráku jsou minimálně 2.auta, potřebný minimální příkon na nabíjení při 20kW nabíjení (nabití na 100% cca 6 - 8 hod., dojezd do 300 km) je na barák tedy 40kW. El. topení o příkonu cca 12kW je na ulici jedno, ostatní mají plyn nebo dnes dřevo, další přípojky energetici nepovolí, není příkon. Pro zajištění elektromobility tzn. navýšení příkonu sídel pro nabíjení elektroaut je ve stovkách %.
Načerpání paliva pro klasické spalovací motory je max. 10min., pro elektrovozy při max. nabíjecím příkonu v řádu STOVEK kW je v nižších desítkách minut, v améru spočítali potřebnou plochu pro nabíjení vyšší o 100 - 1000% proti konvenčním vozům a jejich benzinkám.
Ekologická úspora v celém životním cyklu znamená, že elektroauta musí najet více než 700tis.km. Do té doby je ekologická bilance na straně moderních spalovacích aut...….
Atd atd....
Jak už tu bylo, poručíme větru, dešti, fyzice....
A hlavně, byznys jede, za vším jsou peníze.
Ale např. dodávky s elektropohonem ve městech opravdu dávají smysl. Ale - zase ta infrastruktura to neumožňuje....
Na dědině bez osobního auta nelze existovat. V každém baráku jsou minimálně 2.auta, potřebný minimální příkon na nabíjení při 20kW nabíjení (nabití na 100% cca 6 - 8 hod., dojezd do 300 km) je na barák tedy 40kW. El. topení o příkonu cca 12kW je na ulici jedno, ostatní mají plyn nebo dnes dřevo, další přípojky energetici nepovolí, není příkon. Pro zajištění elektromobility tzn. navýšení příkonu sídel pro nabíjení elektroaut je ve stovkách %.
Načerpání paliva pro klasické spalovací motory je max. 10min., pro elektrovozy při max. nabíjecím příkonu v řádu STOVEK kW je v nižších desítkách minut, v améru spočítali potřebnou plochu pro nabíjení vyšší o 100 - 1000% proti konvenčním vozům a jejich benzinkám.
Ekologická úspora v celém životním cyklu znamená, že elektroauta musí najet více než 700tis.km. Do té doby je ekologická bilance na straně moderních spalovacích aut...….
Atd atd....
Jak už tu bylo, poručíme větru, dešti, fyzice....
A hlavně, byznys jede, za vším jsou peníze.
Ale např. dodávky s elektropohonem ve městech opravdu dávají smysl. Ale - zase ta infrastruktura to neumožňuje....
Forester SJ 2.0i Comfort CVT ES 2018
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
Forester SH 2,0 XS Comfort LPG 2009
ex Forester SG 2,0 X Trend LPG 2003
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
I proto jsem tak zásadním odpůrcem elektromobility v tuzemsku, protože prostě přes 50% elektřiny je z uhlí. Jádro já považuju za čistou elektriku a až se bude vyrábět většina elektriky z jádra, pak zavřu hubu a klidně přijmu myšlenku, že elektřina je ekologická.Tapan píše:Tome, rozhodně není sporu o tom, že prohnat v Tušimicích uhlí kotlem, abychom vyrobili elektřinu, se ztrátou ji několikrát transformovat a přenést do zásuvky, z té se ztrátou nabíjet akumulátor plnej lithia a dalších chuťovek a s životností pár let, který po odečtení ztráty samovybíjením následně touto energií roztočí elektromotor auta bez výfuku a tvářit se při tom jako že jsem spasil planetu, je píčovina jako řemen
Fotovoltaika to taky nevytrhne, protože jaksi většina lidí bude chtít nabíjet elektromobily v noci a jako na potvoru nemáme polární den a ze sluníčka vyrobíme nula nula prd.
Jádro, přestože má nulové emise …
Stran Toyoty a jejích hybridních technologií. Nedovolil bych si tohle kritizovat a vůči hybridním konstrukcím nic nemám a tohle mi smysl dává.
S těmi kritikami koníčků bych byl opatrnej, protože to můžeš říct v podstatě o úplně jakýkoli činnosti, že škodí planetě, pokud to nebude chůze po okolí. Tam bych byl ochotnej přijmout fakt, že to opravdu ničemu neškodí.
Asi tak nějak...Tapan píše:Ten problém vůbec není v rovině auto se spalovacím motorem X elektromobil, ale svoboda X nesvoboda. Děsí mě to množství omezovačů svobody, děsí mě prostor a možnosti, jaké dostávají a děsí mě ta většina, která přikyvuje nebo aspoň mlčí. Asi tu většina z nás tuší, že líp už bylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Jako zrovna tohohle, co uvidim u tech elektroaut ve svem okoli, bych se asi az tak nebal (pokud to neni zrovna nisan leaf). Na ty akumulatory byva pomerne hodne dlouha zaruka, u aut co jsem videl to nevypada, ze by nejak zasadne degradoval a cena sice asi darda bude, ale pokud vezmu tipovanou zivotnost a odectes si naklady spojene se servisem spalovaciho motoru, tak to bude asi hodne porovnatelne (nicmene uznavam, ze v tomhle je proste blby, kdyz si koupis 12 letou ojetinu a tohle v ni jako prvni vec vymenis). Co se tyce dojezdu, tak tam uz se to taky zacina dost blizit tomu, co na nadrz zvladne subaru to co mi ale prijde, ze se uplne neposouva a mam tak trochu pocit, ze ani moc neposune, je doba nabijeni, aby ses mohl sunout zase vpred. Jednak i na rychlonabijeckach (kterymi zase snizujes zivotnost toho akumulatoru) zpravidla stravis o dost vic casu, nez tankovanim. Druhak ti razantne roste ten vykon, co do toho auta musis nacpat, abys ho nabil za "chvili" - coz sebou nese omezeni na to, kde ta stanice vubec muze stat (abys tam ten vykon pripojil), druhak marketingovy kecy (nabijecka je pripojena 1MW, ale mas to na vsech 20 nabijecich mist, pokud bude zrovna plno, mas jenom 50kW) a treti - vyrobit kabely a konektory, co ten vykon prenesou taky bude vyzva (uz jsem slysel o vodou chlazenych kabelech... ja bych na to teda ani nesahl).Tapan píše: Prakticky jediné, co mi vadí, je cena, kapacita a životnost akumulátoru.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Honza: Co bych měl kam dostávat? V garáži proud samozřejmě zavedený je. Protože jsem nestavěl garáž pro elektromobil, krátkozrace tam je jen 3x 20 A, ale to pro noční nabíjení stačí.
Dostat k elektromobilu elektřinu je relativně malý problém, úzké hrdlo je distribuční soustava. Ale záměna vozového parku za elektromobily není záležitost na 10 let, ale na mnohem déle. Kolik u nás jezdí elektromobilů, kolik je v držení fyzických osob a jaké je průměrné stáří vozového parku? Nadimenzovat vedení bohatě postačí v rámci postupné obnovy. A je jedno, jestli se s tím začne letos, nebo to proběhlo před 150 lety. On současný počet čerpacích stanic a vůbec celé infrastruktury kolem aut taky nevznikl přes noc.
Samozřejmě danit to paušálem lze. Ale v podstatě pouze daní z vlastnictví. Jinak prakticky nerozlišíš, jestli hodně topí a hodně se sprchujou, nebo jestli topí málo, ale nabíjí auto. Může do toho kecat poplatek za příkon, ale na pomalé nabíjení přes noc bohatě stačí stávající infrastruktura a velikosti hlavních jističů (pokud se i ve velmi úsporném domě topí elektřinou).
Dostat k elektromobilu elektřinu je relativně malý problém, úzké hrdlo je distribuční soustava. Ale záměna vozového parku za elektromobily není záležitost na 10 let, ale na mnohem déle. Kolik u nás jezdí elektromobilů, kolik je v držení fyzických osob a jaké je průměrné stáří vozového parku? Nadimenzovat vedení bohatě postačí v rámci postupné obnovy. A je jedno, jestli se s tím začne letos, nebo to proběhlo před 150 lety. On současný počet čerpacích stanic a vůbec celé infrastruktury kolem aut taky nevznikl přes noc.
Samozřejmě danit to paušálem lze. Ale v podstatě pouze daní z vlastnictví. Jinak prakticky nerozlišíš, jestli hodně topí a hodně se sprchujou, nebo jestli topí málo, ale nabíjí auto. Může do toho kecat poplatek za příkon, ale na pomalé nabíjení přes noc bohatě stačí stávající infrastruktura a velikosti hlavních jističů (pokud se i ve velmi úsporném domě topí elektřinou).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12