Motoristicke zpravy

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od sima »

Jo to je ta nej záludnost,ta rychlost,bezbolestnost,ten přechod do malátnosti...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4852
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Makovica »

Novinky o hybridnom Foresteri 2019
https://www.torquenews.com/1084/subaru- ... id-details
Subaru released engine specs on the fifth-generation 2019 Forester e-Boxer and the SUV will be powered by the newly developed 2.0-liter direct injection engine coupled with an AC synchronous electric motor. Subaru says it will offer improved performance over the standard 2.5-liter Forester Boxer.
The Japanese automaker says acceleration of the Forester e-Boxer will exceed that of the 2.5-liter gas model.
The 2.0-liter boxer engine produces 145 PS (143hp) and 188 Nm (139 lb-ft) of torque. The AC synchronous motor produces 13.6 PS (13.4 hp) and 65 Nm (48 lb-ft) of torque.
Pre Cinu a Japonsko.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
croctoy
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 566
Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
Bydliště: Praha

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od croctoy »

Stávající 2.5i má 129kW a 235Nm...takže leda že by s tou akcelerací výrazněji pomohl elektromotor.

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Subaru Outback 2.5i Sport BS
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Marty73 »

Jednoznačně ano. Akcelerace od nuly je hlavně závislá na krouťáku a jelikož elektromotor to tam posílá hned od nulových otáček, je to svižnější. Otázkou tedy spíš bude, jak se motor chová ve vyšších rychlostech, kdy tomu ten elektromotor už nepomůže.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od spm »

Ale teda taky tam mohli dát něco s alespoň nějakým výkonem. Alespoň co teda vidím ty hybridy jinde, tak to mívá dost jiný čísla :-) Tohle je jak když tím točí startér, jako to dělá třeba Suzuki ;-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Albi »

Auta od roku 2021 dostanou dvanáct povinných prvků výbavy. Maximální rychlost nám prý nadiktují značky
Velmi kontroverzním návrhem je použití takzvaného inteligentního asistenta rychlosti, který by omezil maximální rychlost vozidla v daném úseku podle dopravního omezení. Prostě by auto na osmdesátce nejelo víc než 80 km/h. Aby bylo plně účinné, nesmělo by být možné jej vypnout, což je ale v rozporu s právy uživatele soukromého vozidla.
více na http://www.auto.cz/auta-budou-mit-od-roku-2021-dvanact-povinnych-prvku-vybavy-maji-dale-zvysit-bezpecnost-121830 >>:-@@
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od VDC »

To je teda chmurná vize budoucnosti. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od spm »

Já furt doufám radši v tu zombie apokalypsu :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od romull »

V téhle době je představa takového "včudychodu", jak s ním někde na Šumavě jede člověk pro zásoby a sere na všechny ty asistenty a hlídače jízdy v pruzích, nebo aby neusnul, adaptivní tempomaty a omezovače rychlosti a ostatní hovadiny ......https://www.novinky.cz/auto/473099-rusk ... lnici.html
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od romull »

Blil bych velebnosti :-€-oO https://www.novinky.cz/auto/473719-kvul ... -internetu ......stejně, zhomolugují to a potom se zjistí, že v provozu je to stejně zase úplně jinak <:-<
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Albi »

Legendy 2018

8.-10. června 2018, PÁ-SO 9-18, NE 9-17
Praha - Holešovice
Základní jednodenní vstupné/18+: 499 Kč

http://www.legendy.cz/

do mailu mi z "butiku" přišlo:
Dobré pondělní odpoledne Subaristo!
Nenech si ujít skvělou expozici vozů Subaru na motoristické slavnosti LEGENDY 2018. Můžeš se těšit na historické i současné vozy, pohodovou atmosféru a možnost nákupu ve stánku Subaru Butiku.
A pro všechny věrné Subaristy máme po celou dobu výstavy připraveny exclusivní dárky a skvělou zábavu.
Kupon na nákup jednodenní základní vstupenky s 50% slevou získáš u každého dealera Subaru, jako součást aktuálního vydání JSEM SUBARISTA! magazínu.

Tak neváhej a navštiv svého Subaru dealera ještě dnes!
Těšíme se na Tebe již tento týden, 8.-10.6.2018 v areálu pražského výstaviště v Holešovicích.
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Subaru70 »

...XVéčko zadkem vzhůru, zřejmě dobrej oddíl :-D :-D
https://www.novinky.cz/koktejl/474060-h ... y-vuz.html
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Marty73 »

Roboti berou lidem práci & Elonova muskaráda
D-FENS
6.5.2018

Ve společnosti se rodí další konflikt, týkající se „robotů“, cokoli si pod tím představíme. Roboti prý berou lidem práci.
Jedné frakci, říkejme jí třeba hipsteři, mrdá z robotů. Nejlepší by prý bylo, kdyby stroje vyráběly stroje, ty vyrobí další stroje a tak dále, jak říkal starý von Neumann, takže na konci nebude muset pracovat nikdo, nejen hipsteři a všichni budou moci šťastně vysedávat v kavárnách a jíst dýňovou polévku, kterou uvaří samozřejmě taky roboti. Co se nepovede vyrobit roboty, to se vytiskne na 3D tiskárnách nebo se to objedná z Aliexpresu.
Na druhé straně levičáci vyjadřují naopak obavu, že stroje vezmou lidem práci. To je standardní levicová agenda už od poloviny osmnáctého století. V jejich myšlení však došlo k určitému posunu, protože už nenavrhují stroje rozbít, ale protentokrát zdanit, což ale v konečném důsledku vyjde nastejno. Tento myšlenkový proud je zjevně vyhrazen pro losery, Kromě Billa Gatese, jehož Microsoft jde zhruba posledních deset let ztrácí tržní podíl ve všech oblastech, ve kterých podniká, se k tomuto spiknutí dementů přidali v ČR například Piráti, kteří jinak mají moderních technologií plná ústa.
Jak je to doopravdy? Zavítáme do světa megalomana Elona Muska a náběhu výroby automobillu Tesla Model 3. K jeho výrobě totiž Musk prosadil koncept, který sám nazval „extrémní automatizace“.
Tesla Model 3 je zamýšlen jako model pro masy. Plán počítal s razantním náběhem produkce na 5 000 kusů za týden, tento cíl měl být dosažen ke konci roku 2017. Během dalšího roku se měl objem produkce zdvojnásobit na 10 000 kusů za týden. Celková produkce Tesly by tak dosáhla půl miliónu kusů (se započtením modelů S a X) a překonala by tak hranici, od které většinou automobilky začínají být rentabilní.
Model 3 sám byl od počátku navrhován tak, aby jej šlo vyrobit automaticky. Vzhledem ke strmé náběhové křivce se nepočítalo s beta fází, po dokončení prototypové fáze došlo k zmražení designu a se rovnou objednávaly sériové stroje a nástroje. Testy vozidla se neprováděly fyzicky, ale pouze virtuálně. Jinak řečeno, prvních několik tisíc až stovek tisíc majitelů Tesly Model 3 bude beta testery, stejně jako v případě Modelu S, ale oni to pro Elona rádi udělají. Plánování výroby bylo velmi agresívní. Zhruba 500 robotů od firmy Kuka dorazilo tři měsíce před plánovaným zahájením výroby.
Vypadalo to riskantně a vypadalo to i poměrně nadějně, Výsledkem byl extrémní průser, který se zapíše do učebnic, ale trochu jinak, než experti z Tesly zamýšleli.
Sázka nevyšla. První tři měsíce se produkce Modelu 3 v závodu ve Fremontu placatila kolem 500 kusů za týden, pak se automobilce podařilo zmátořit na nějakých 1000 ks za týden. Po několika odstávkách výroby a zhruba šesti měsících od náběhu se povedlo dostat na 2000 ks za týden, nyní se plánuje další odstávka, která by umožnila se dostat na 3000 ks za týden. Současně přešla továrna na nepřetržitý provoz. Aktuální počet registrací (zhruba koreluje s objemem produkce) můžete sledovat díky „robotovi“ agentury Bloomberg.
Záměr nicméně zůstává daleko za projektovanými cíli a Musk se opět musel nastěhovat do fabriky, kde prý osobně dohlíží na náběh výroby a spí na úzkém gauči. Není jasné, kde přesně má Muskův výrobní systém úzká místa. Vědělo se o jednom, tím byly problémy s linkou v Gigafactory, které vyřešila firma Tesla Grohmann Automation (je součástí Muskova holdingu) duplikací zařízení v kritických místech. Nynější problémy ukazují na problémy ve finální montáži ve Fremontu a naznačují, že problém nejsou roboti, ale jejich zásobování materiálem. Musk se při jeho kempování ve Fremontu nechal slyšet:
“We had this crazy, complex network of conveyor belts, and it wasn’t working, so we got rid of that whole thing,”
Otázka se vnucuje, čím tedy ten systém dopravníků nahradili poté, co se ho zbavili. Vůbec bych se nedivil, kdyby místo toho nastoupila lidská síla. Musk musel v průběhu své mise ve Fremontu připustit, že koncept, který on sám nazval „extrémní automatizace“ byl špatný a člověk je podceňován.
“Car biz is hell,” nechal se dále slyšet Musk. I zde má pravdu. Business s auty je peklo, ale hlavně pro něj.
Pár čísel.
Poslední kvartál roku 2017 uzavřela Tesla se ztrátou 650 mil. USD, provar za první kvartál roku 2018 je něco přes 700 mil. USD. Od doby, kdy jste začali číst tento článek až potud Tesla provařila asi 15 tisíc dolarů. Strejda Musk vtipkuje o bankrotu, ale k tomu je ještě daleko, protože zdroje jsou, jak si ukážeme dále.
Stěžejní otázka je – berou roboti práci lidem? Tesla měla v roce 2010 asi 900 zaměstanců, nyní jich má 40 tisíc. Dalších 3000 zaměstnanců hledá. Mezi roky 2014 a 2017 se počet zaměstnanců Tesly ztrojnásobil.
Počet zaměstnanců na jedno vyrobené auto je v případě Tesly asi 35. U automobilek GM, Ford a Honda operujících na severoamerickém území je to někde mezi 8 až 10. „Extrémní automatizace“ v praxi. Pro zajímavost, ani Škoda Teslu nedohnala, se svými 29 000 zaměstnanci a produkcí 750 tisíc aut vychází nějakých 26 zaměstnanců na jedno auto, s vědomím toho, že Škoda zajišťuje výrobu některých komponent a vývojové aktivity pro celý koncern. Dacia, kterou jistě nebudeme podezřívat z extrémní automatizace, dosahuje na Muskova čísla. „Extrémní automatizace“ v podání Tesly vedla ke stejné produktivitě jako u nízkonákladové automobilky, která vyrábí část produkce ručně.
Zisk na jednoho zaměstnance se v případě Tesly pohybuje někde kolem 300 tisíc USD ročně, u GM a Fordu je to 750 tis. USD ročně, tedy víc než dvojnásobek. Nezdá se, že by „extrémní automatizace“ byla výhodná, a to ani v případě Tesly, která měla unikátní možnost automobil od počátku optimalizovat pro automatickou montáž a přesto, že elektromobil je výrobně jednodušší než automobil se spalovacím motorem.
Zhruba 30-40% produkce v Teslím závodě se různými cestami repasuje. Týká se to jak jednotlivých dílů pro Model 3, které si Tesla vyrábí sama, tak celých aut. Roboti sice berou lidem práci, ale tady jim evidentně ještě nějaká zbyla.
Odkud se tyhle věci financují a proč to Teslu nepoložilo? Tesla proměňuje na peníze trpělivost a goodwill svých loajálních zákazníků. V současné době drží skoro miliardu dolarů na ve vkladech zákazníků, kteří si u ní něco objednali a zaplatili rezervační poplatek. Rezervace na „lidový“ Model 3 stojí lidových 1 000 USD, tč. čeká na svoje auto na baterky asi 400 tisíc zákazníků. Cena rezervace Tesly Roadster je příznačně řečeno „raketa“: K získání vozu ze zvláštní limitované série (founders edition) je třeba poslat 4 000 EUR kartou a následně 211 000 EUR převodem (což je prakticky celá cena auta). Pokud netrváte na Founders edition, bude stačit složit necelých 40 tis. EUR a zbytek doplatit potom, ale auto bude o něco dražší (použil jsem údaje pro Německo, v ČR se k Muskově letadlu oficiálně přidat nejde). Kdo by měl zájem o náklaďák Semi, který vnímám spíše jako zhmotnělý projev elektromobilního šílenství, ten musí při rezervaci složit 20 000 USD.
To by byl prodej věcí, které zatím nejsou, ale možná jednou budou. Pokud jste také na seznamu a čekáte na dopis ze Zwickau, můžete si koupit dron a koukat Muskovi pod ruce, zda už na autě dělá. Muskovi lze ale také zaplatit za něco, co není a nejspíš nikdy nebude. Tak si nezjištěný počet zákazníků zaplatil 3 000 USD za „full self driving“ a ve světle posledních událostí je nejasné, zda ho někdy dostanou.
Když ponecháme stranou plamenomety, je zde ještě jeden zdroj, a to sice emisní kredity. Minulý rok prodala Tesla asi 100 tisíc aut a na každém vydělala asi 3 500 USD, protože prodala emisní kredity těm automobilkám, které vozy s nulovými emisemi neprodávají nebo alespoň ne v dostatečném počtu (systém cap and trade).
Muskovo letadlo tedy letí dál, ale není to díky robotům, ale díky legislativě a díky tomu, že má vlastní církev. Jakoukoli jinou automobilku by to dávno položilo a extrémní robortizace by na tom měla nemalý podíl.
Dalo by se Elonovi něco poradit? Ovšem že ano. Mohl by ty svoje doprasené linky naložit na loď a poslat je sem. Mohl by autíčka na baterky začít vyrábět v České republice. Máme tady spoustu lidí, kteří umějí rozchodit i hodně zprasené výrobní koncepty, rychle odhalit jejich chyby a odstranit je. Jenže to by zase nemohl financovat svůj byznys v takové míře z emisních povolenek. Možná by Musk mohl jako doplňkový program k zlepšení ekonomické bilance pořádat exkurze pro digitální komunisty z České republiky, kterým by někdo vysvětlil, že to s těmi roboty není zas tak jednoduché, že mají velmi omezené použití, že nejsou tak samočinné jak se o nich tvrdí, že je třeba prakticky pořád do jejich chodu zasahovat, reagovat na jejich někdy dost svérazné problémy a celá ta logistika kolem nich není vůbec triviální, a nakonec, že průmyslové inženýrství je seriózní obor a není dobře do něj tahat ideologii. A pokud by to nepomohlo, tak jsou tady ty plamenomety.
Představa, že roboti seberou lidem práci, je z mnoha důvodů naivní. Je to mechanizace jako každá jiná a konec konců, sečete trávu kosou nebo srpem? Sekačka nám bere práci, ale vadí to někomu? Různé servery na hledání levných letenek nebo ubytování, to jsou vlastně také roboti, kteří samočinně provádějí vyhledávání, ty berou práci komu? Naopak, spíš by někomu mohli práci přinést, protože díky nim nakoupí služby i zákazníci, kteří by to jinak neudělali.
To, co se tu odehrává, je další skrytý run mladých agresivních levičáků na svobodné podnikání a připomíná tu novodobou verzi hnutí Ludditů. Tohle podporovat, na to musíte už být trochu šílený.
Závěrem nezbývá než popřát Elonu Muskovi, aby ještě nějakou dobu vydržel a zbankrotoval v době, kdy bude politická situace příznivější a dočkal se tak lukrativní „záchrany“ vládou z ideologických důvodů, protože symbol trvale udržitelné (?) bezemisní (?) mobility přece nejde nechat jen tak padnout.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1619
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Harous »

Výborně napsáno. V tom financování možná ještě chybí trpělivost investorů...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od sima »

D-fens jako vždy zajimavé čtení.Moc dobrý článek,to jsem si početl,pěkně po česku u pátečního pívka a cigárka.Mimo mnoho jiného zajímavého mě kapku spadla čelist u cifry za emisní kredity.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Internet, média, foto, video“