Motoristicke zpravy

Odpovědět
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od newli »

Jo, neco jineho se tam taky dava, dokonce ve vetsim mnozstvi. Zda a jak moc to vadi netusim (pry ne). Ale cisty benzin nikde nesezenem ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1309
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od PeteBiggy »

Už jsem to tu zmiňoval mnohokrát; do Vervy a obecně 100 oktanovek se dává ETBE (Ethyl tert-butyl eter). Není to klasický bioethanol, ale již druhoprodukt, výrobek z oné biosložky. Tohle již nemá negativa jako biolíh, a sice především již na sebe tak neváže vlhkost a naopak má pozitiva, především to zásadně zvyšuje oktanové číslo....
Jinak to je samozřejmě prasárna, ale nic, co bychom nevěděli, že to stejně přijde. Koneckonců, už to tu mělo být, myslím, že v termínu jak na SK....No, já to (myslím tím tu E10) tankovat fakt nehodlám
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od newli »

Takze biopalivo druhe generace. No, ale ja bych radeji cisty benzin ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od strider »

PeteBiggy píše:do Vervy a obecně 100 oktanovek se dává ETBE
Opravdu i do ostatnich 100 oktanu nez jen do vervy? Onehda sem to hledal, a u nikoho na webu jsem to psane prave nenasel, jen u vervy. Nejsem si tim padem jisty, ze to je pravidlo. ;/
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od newli »

Ano, do vsech. Staci zagoglit.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Traveller »

Skutečně do všech.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Levap »

Username píše: je mi sympatický, že se neženou za megavýkonem. Asi ví proč. Když vidím CLA AMG-s 2.O s jedním T 421k ?! Zajímala by mě živostnost
Však se podívejte na Volvo v úpravě Polestar. Taky mají jen 2.0 a vykony jsou hodně slušný. Až 240 kW . Takže asi to jde, když se chce

Odesláno z Nokia 6.1 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Cheza
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte úno 14, 2017 10:32 am

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Cheza »

newli píše:Takze biopalivo druhe generace. No, ale ja bych radeji cisty benzin ...
Čistý benzín má velmi nízké oktanové číslo, takže vždy se do něj musí něco přidat pro jeho zvýšení. Předpokládám tedy, že se do 100 oktanového benzínu ETBE přidávalo už dávno předtím než byly stanoveny nějaké podíly biosra*ek
Subaru Impreza WRX MY 2008
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od romull »

Tak dnes jsem ho prohlídl v Rakousku naživo. Tenhle je trošku ujetý, ale jinak je to parádní auto ...... https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/ ... .sznhp.box
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od zhor »

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Když se oprostím od toho politického provedení a výjimek, tak konečně někomu došlo, že ty emise nejsou jenom o CO2 co se dá změřit u výfuku, ale že velkým problémem je váha aut.

Auta rostou hmotnostně hodně, dává se do nich plná výbava, která se odemyká v aplikaci, vyšší hmotnost vyžaduje větší gumy, robustnější transmise, celkově tužší karosérii, větší brzdy a tím roste váha aut. Takový začarovaný kruh.

Co jsem tak pochopil, tak dneska u silnic není problém s špinavým vzduchem typu CO2 nebo NOx, ale nejvěší problém dělá polétavý prach (ten většinou pochází z brzd a z pneumatik). A taky mikrosaze, ale to zase na jinou diskuzi.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od VDC »

Musím upřímně říct, že takovýhle nařízení má větší hlavu a patu, než nesmyslný emisní limity a tlak na elektromobilitu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od dracekvo »

To je opět dvousečná zbraň. Co třeba takový lesák, který potřebuje něco typu L200 ke svojí práci. Nebo drobný soukromý zemědělec.
Velké těžké auta nejsou jen noblesní SUV.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od mirekst »

dracekvo píše:To je opět dvousečná zbraň. Co třeba takový lesák, který potřebuje něco typu L200 ke svojí práci. Nebo drobný soukromý zemědělec.
Velké těžké auta nejsou jen noblesní SUV.
To je věc, které se říka "kategorie" (v ČR). Jenomže tady to mrví úředníci, kteří jsou schopní Škodu Octavii zaregistrovat jako traktor. Nevím, možná ve Francii to nejde?

Ten lesák pak má kategorii N1. Stejně jako já :-)

Ale již jsem to tady psal dřív - hmotnost auta je cesta, jak snížit emise, a současný způsob výpočtu emisí (kdy vstupem pro výpočet limitu CO2 je hmotnost auta) je nesmyslný. Proto se automobilky moc nehrnou do snahy auta udělat lehčí, a vůbec se nebrání tomu je naopak udělat těžší.
Jenomže v EU se o fyzice hlasuje.
Naposledy upravil(a) mirekst dne pát říj 09, 2020 10:15 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od VDC »

Tak samozřejmě, že záleží na nastavení takovýho předpisu. Ono to tam bude určitě nějak formulovaný, že když to bude na práci, tak pro to tyhle omezení neplatí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od podvlada »

Ono to nakonec bude stejně napi*u když to přijde formou zákazu, nařízení nebo nepřímo dotacemi, když se opět bude(me) snažit obcházet nebo rovnou ignorovat fyzikální zákony. Ale jo, aspoň je to cesta trochu lepším směrem než to co doteď EU předvádí s emisemi. Nicméně, pokud to zase bude jen formou "pokut", dotkne se to opět jen tý samý majoritní střední třídy. Průměrnýmu uživateli luxusního SUV to bude jedno, jestli zaplatí trochu víc, vláda si bude 8válcovými SUV jezdit taky pořád, a "odneseme" to zase jen my, plebs, a až to do nás nějakej ignorant z výše uvedených skupin narve, akorát to budem mít v tom malym hatchi rychlejc za sebou.

A SUV není kategorie, SUV je diagnóza ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Internet, média, foto, video“