Náklady Kč na 1 km

Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od quickly »

Rok 2015

Plečka Forester 2.0i-L CVT MY13

ujeto: 41 036 km
palivo: 2784 l
průměrná PP spotřeba: 6,83 l/km
průměrná počítaná spotřeba: 7,315 l/km
náklady na palivo: 97 432,13 Kč

náklady na palivo na 1 km: 2,37 Kč

Legacy opravdu SpecB 3.0R AT MY06

ujeto: 5257 km
průměrná počítaná spotřeba: 9,65 l/km

náklady na palivo na 1 km odhad: 3,39 Kč
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Thanantos »

Přtelé, vím že je to off topic a já jsem ten poslední, který by odrazoval od nákupu žravého subaru (WRX08 a STi00 jsou toho důkazem) ale i když pomineme veškeré psychologické důvody, nevím zda tu zazněla jedna docela podstatná a do značné míry objektivní položka.

Zamýšlel se někdo nad tím kolik času vám to auto ušetřilo oproti alternativní dopravě a kolik peněz byste si za ten strávený čas mohli přivydělat, pokud byste chtěli?
To co se tu rozebírá a počítá jsou náklady provozování automobilu jako stroje, nikoliv jako dopravního prostředku.

Vycházím z úvahy kterou jsem měl v době kdy jsem měl možnost přivýdělku za "čas navíc" v práci, ale obecně to platí stále.
Mě dojíždění MHD do práce trvá na obě cesty 3 hodiny denně. Autem jsem na jedné hodině denně.
Vezmu-li v úvahu průměrný výdělek řekněme 150kč/hod. čistého (příklad) jsem v průběhu jednoho roku z titulu vlastnictví rychlejšího dorpavního prostředku po odečtení všech dovolených a svátků "bohatší" o 2*220 hodin. (počítáno 365 - 52 víkendů - 25 dní dovolené - 6 dní svátky, - 1 dní rezerva= služební cesty jiným vozem, nemoc apod.)
to je 440*150 neboli 66 tisíc ročně za úsporu času.

Tehdy jsem měl nájezd pouze cca 15 tis. ročně a náklady na kilometr (bez započtení amortizace) vycházely na cca 8kč. Po započtení téhle úspory jsem byl rázem na polovčních nákladech při sejném množství volného času.

V závislosti na tom kdo kolik vydělává a kolik najezdí může nastat případ kdy vlastnit dopravní prostředek "auto" může být dokonce levnější než jezdit autobusem či vlakem ;) To zda se rozhodne ty peníze vydělat nebo ne je věc druhá, ale volný čas má pro každého jistě svou hodnotu...(pro ekonomy zpětně zakřivená křivka individuální nabídky práce :D)

PS: omlouvám se za offtopic ale tohle se mi už nějakou dobu honí hlavou a přišlo mi že toto je správná sekce kam to sepsat.
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od quickly »

Thanantos: ono s tím odpočtem/přípočtem je to trošku složitejší :655: . Třeba když jedu do Prahy, tak když jedu autem nebo vlakem, tak musím jet dopředu cca 1:10 před příjezdem do Prahy (vlak - hlavní nádraží, auto - Černý Most). Někdo může počítat, že hodina vlakem je ušetřena (při zpáteční cestě tedy 2 hodiny), odpočine si a může se na NBk pracovat, případně telefonovat. Bohužel Vodafone má na trati Pice - Praha mizerný signál, takže telefonovat se nedá, NBK hodinu vydrží pracovat, ale není to komfortní, navíc ve vlaku to není teplotně úplně ok (pro mne) :666: . Když jedu autem, tak mám čistou hlavu, jsem odpočatý s úsměvem na rtech a nejsem tak unavený, jako při jízdě vlakem (topím na 17-18 stupňů). Takže do Prahy raději autem :850: . Navíc při výpočtech by se mělo počítat i to, že :subaru: patří k nejbezpečnějším autům v případě autonehody (kolegu v otíkovi MY08 sestřelila protijedoucí Corola a policajti mu přímo řekli, že kdyby nejel :subaru: , tak by nepřežil :666: ). No a další + (nebo -) do výpočtů je úsměv na rtech, který má řidič s diagnózou.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Thanantos »

No to je přesně to co jsem myslel. je tu hromada jiných emocionálních faktorů a také ne každá cesta hromadnou musí být nutně ztracený čas. Jiný faktor je také ta bezpečnost. Větší auto rozhodně bezpečnější než menší, novější obvykle než starší ale vlak je přecejen bezpečnější.

Možná to vyzní špatně, čili se nikdo prosím neuražte, ale čím to je, že my vlastníci nenažraných strojů máme tak často ve zvyku řešit provozní náklady přstože víme, že se těch našich :subaru: stejně nehodláme vzdát i kdyby žraly ještě víc. Rozhodně je dobré mít přehled nad tím kolik ze svojí výplaty dám do provozu auta, ale pokud je to auto nejen dopravním prostředkem ale zároven i koníčkem, resp. nečím, s čím se z různých důvodů prostě nehodlám loučit, je spotřeba a provozní náklady druhořadá záležitost.
Nemůžu se tak pořád zbavit pocitu že nevidím reálný důvod proč provozní náklady řešit. :655:
situací mě napadá hromada ale vždy to končí vyřešené jinak než potřebou vyčíslit provozní náklady.

pokud auto nemám a zvažuju zda si ho koupím, je to otázka toho, zda ho potřebuji nebo ne. nikoliv zda si ho mohu dovolit. Pokud musím řešit náklady na kilometr, nemám na to ho provozovat.
Pokud auto mám a řeším že chci subaru, pak mě provozní náklady nezajímají tolik jako pohon, jízní výkony, bezpečnost apod.
A pokud už mám subaru, opravdu mě přesvědčí vysoké náklady k tomu abych se ho vzdal?

Jediný důvod proč to počítat je v podstatě stejný, který mě donutil napsat tenhle text. Mám nějakou informaci/názor a jsem přesvědčen že moje jednání v souladu s ním je správné. Potřebuju do toho ale zatáhnout někoho dalšího abych sám sebe ještě jednou přesvědčil že to tak je, že na tom nejsem nejhůř a nebo pokud jsem, dát najevo že s tím umím žít nebo je mi to jedno :)

Takže panstvo, dle mého není vůbec důležité to jaké číslo sem kdo hodí. Nikoho to nepřesvědčí o něčem k čemu už se dávno nerozhodl. Ale potřebuje si o tom promluvit aby měl v duši klid.

A to mi připomíná to hlavní - v týhle partě lidí se toho klidu opravdu dočká. :)
:diky: :love: :subaru:
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od VDC »

Karle já zcela sdílím tvůj názor. Je pravda, že svoje provozní náklady snižuju plynofikací strojů, ale pak nepotřebuju řešit,jestli si to vzalo o litr víc nebo míň. Co se mhd týče, tak kdybych do toho započítal náklady na mastnou tyč, tak se ten náklad na km výrazně sníží. Jezdím mt (mastná tyč) pouze příležitostně, protože je to drahý a někam se dostat trvá dlouho. Když jedu do dílny autem, jsem tam za 10-15 minut , trolejbusem za půl hodiny. Čistá jízda, bez započtení toho,že musím dojít na zastávku a ze zastávky. To u auta neřeším, tam je to od domu k domu. Na peníze mě to stojí 20 kč jízda sockou a 30 kč jízda rozežranou třílitrovou obludou. :-) Takže jasná volba. Takže jezdím sockou jen občas do hospody a to jsem pak na sebe naštvanej, že jsem nešel pěšky. Protože jedno pětipivo mě stojí stovku a dvě jízdy 40. Náklady na návštěvu nálevny se tím zvýší skoro o 50% :-)


Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od draconis »

VDC píše:jedno pětipivo mě stojí stovku a dvě jízdy 40. Náklady na návštěvu nálevny se tím zvýší skoro o 50%
To je jasný, předsedo... Musíš přidat ještě alespoň jedno pětipivo, aby cesta do hospody sockou byla aspoň trochu rentabilní... :-)

BTW pětipivo za stovku je slušná práce, u nás je to většinou spíš tak stopade... :-)

Já MHD nepoužívám prakticky vůbec, protože do města je pro mě ideální dopravní prostředek kolo. Nic nestojí, je bezkonkurenčně nejrychlejší jak oproti autu, tak MHD a dojedu s ním taky "od domu k domu". Navíc v případě potřeby se s ním dá i na silnici a objíždět kolony stojících aut... :-)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Ivooos »

Zde jsou náklady na provoz Legacy 2,5 CVT:

Najeto: 34 500km
Max spotřeba na nádrž: 11 L/100Km
Min spotřeba na nádrž: 7 L/100Km
Celkový průměr: 8,3 L/100 Km

(Tu spotřebu by šlo trošku srazit, ale jezdím celkem svižně a převážně plně obsazen)

Náklady na 1 Km: 4,3 Kč
z toho
Palivo : 2,95 Kč
Údržba: 0,42 Kč
Účty: 0,93 Kč
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Subaru70 »

..tak já tu jsem zatím asi nejnižší co se týká nákladů, ikdyž je to velmi relativní.
Forester 2,0D MY13
Najeto - 30.000km
max.dosažená spotřeba - 9l
minimální dosažená spotřeba - 4,2
Průměrná spotřeba - 5,9/100
Náklady na palivo 2,20 CZK/km

Pokud bych však bral celkové náklady tedy nákup nového vozu (soukromá osoba) a pod..pak nevim nevim..radši se mi to ani nechce počítat..určitě bych byl se starším třílitrem nebo 2,5 foukačkou níže :655: :655:
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od quickly »

Subaru70 píše:..tak já tu jsem zatím asi nejnižší co se týká nákladů
Podle mne by se do nákladů měl započítat i servis (u Tebe 2x, u mne 3x), benzínová plečka ho má cca o 2.000,- Kč levnější než dehet :655: . Dávat nákupní cenu do nákladů je blbost, spíše až při případném prodeji.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Subaru70 »

..tak samozřejmě by se musela zohlednit i následná prodejní cena, nicméně na vstupu tam ten náklad je a prodejem se pak sice náklad sníží ale nikdy to nevyrovná ekonomickou ztrátu (náklad) mezi nákupem nového vozu a prodejem ojetého.Takže na PHM ten náklad bude na 1km nízký, v celkovém součtu pak mnohem více...Ty servisní úkony samozřejmě by měly bejt součástí. Co se týká ceny tak na 15.000km to bylo tuším kolem 5000,-CZK a na 30.000,- asi 8.200,-CZK.....což znamená 3,40 na km + 2,20PHM..celkem 5,60 á km.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od HonzaCZ »

Ideálně tam dávat rozdíl pořizovací a zbytkové ceny... pokud mě zajímá absolutní náklad za km... např. kdybych to chtěl srovnat s tím, že bych všude jezdil taxíkem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Tomáš1002 »

Já to počítám tak, aby v tom byly peníze, které musím vynaložit na to, abych mohl do auta sednout a jezdit. Pokud jsem auto koupil, ale neprodal, pak to jsou peníze, které jsem do pořízení auta musel investovat a proto tam patří. Až auto prodám, mohu prodejní cenu zahrnout jako příjem a do nákladu se pak započte rozdíl mezi kupní a prodejní cenou.
U staré 2,0 mi to vyšlo tak, že náklady během vlastnictví auta byly 17,19 Kč/km, po prodeji pak 10,80 Kč/km. To druhé je cena, kterou mě skutečně stál každý jeden ujetý km.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Mareka »

Eviduju u vlastních aut prakticky veškeré výdaje (palivo, díly, oleje, servisy, pojistky, dálniční známky, rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou ....) a to právě z toho důvodů, že jsem chtěl ověřit, zda to taxi nebude levnější.

Všechny auta kupovaná jako ojetá: Škoda Forman s LPG a Fiat Punto na benzín vyšly cca 4.50 Kč/km, Mazda v benzínu na cca 6.40 Kč/km a poslední Forester benzín 92kw (s veškerou péčí) na cca 8.50 Kč/km.

Takže taxi není levnější.

Vzhledem k tomu, že ty tři prvé auta byly provozované v době levnějších paliv, tak je nejde použít pro úplné srovnání.
Každopádně jsem spokojený, že se ukázalo, že i přes tu vyšší spotřebu není subo na provoz nějak extra nákladné (oproti jiným dnešním autům) .
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od suubaru »

U mě se kalkuluje za lego takhle, velmi obecně:
Nákup: 770tkč
Prodej: 200tkč
Doba vlastnictví 5 let 200 tkm
Garance : 5 let 200 tkm
Servis (vč. 1xrozvody s pumpou, 3xolej AT, stěrače, žárovky): 70tkč
Navíc 4xgumy a 1xbrzdy: 50tkč
Pojištění: 95 tkč
Palivo: 3,00kč/km
Suma sumárum něco k 7 kč/km
Nepočítám dálniční známky, střešní nosiče,kraviny do auta jako navigace a koberečky, pokuty či jiné trable. Parkování, mytí a garáže taky nemohou být v kalkulaci, to je vše "zbytečný" nadstandard.

Stejná suma vychází my2005 domácímu cmaxu na naftu, a to si troufám říct, že jde o ekonomické vozítko. Kalkulace při 10tkm/rok.

No prostě spousta peněz... :670: :655:
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Kolben »

quickly píše:Rok 2015

Plečka Forester 2.0i-L CVT MY13

ujeto: 41 036 km
palivo: 2784 l
průměrná PP spotřeba: 6,83 l/km
průměrná počítaná spotřeba: 7,315 l/km
náklady na palivo: 97 432,13 Kč

náklady na palivo na 1 km: 2,37 Kč

Legacy opravdu SpecB 3.0R AT MY06

ujeto: 5257 km
průměrná …
Quickly, mam hnedle stejny náklady na benzín jako Ty 81.286kč ale s polovičním najezdem 22tisic+-. To je mazec :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“