technika řízení na sněhu

romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romull »

Taky jsem koukal, jen nejde dobře identifikovat jestli tam honí 2,5 nebo 3,6 :bp: . V tom sněhu ten výfuk neshlídnu ani při pomalém přehrávání. Tady je taky dobré srovnání
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SiUUugb8lrk[/youtube],
na tu Hondu jsem koukal jak puk a mám asi velké mezery ve znalostech, vůbec ji totiž neznám :655: , je krásná, i když s mizerným pohonem 4x4. Že by šlo o něco špéci pro Rusko??
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od JRJ »

:ironie: Asi mám to Lego rozbitý. Na čerstvým sněhu driftuju furt i když nechci :839: :ironie:

Teď vážně, vím že je to známka fungujícího samosvoru vzadu, ale přijde mi to až moc chytlavý. Driftuju i když jen lehce přidám až na výjezdu ze zatáčky - musím tedy přidávat až když mám kola srovnaný. Gumy mám zimní, tam by snad problém být neměl. Možná je mám při nízkých teplotách trochu podhuštěný. Mohlo by v tom být jádro pudla?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od Levap »

romull píše:Taky jsem koukal, jen nejde dobře identifikovat jestli tam honí 2,5 nebo 3,6 :bp: . V tom sněhu ten výfuk neshlídnu ani při pomalém přehrávání. Tady je taky dobré srovnání http://www.youtube.com/watch?v=SiUUugb8lrk, na tu Hondu jsem koukal jak puk a mám asi velké mezery ve znalostech, vůbec ji totiž neznám :655: , je krásná, i když s mizerným pohonem 4x4. Že by šlo o něco špéci pro Rusko??

POZOR ! Pohon SH AWD je jeden z nejlepších co existuje. Pro tuto kategorii aut. Nemaj na zadku samosvor ale dokonce dvě spojky, pokud se nepletu. Crosstour je spec. model Hondy pro USA, v Evropě na to asi moc nenarazíš.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od MMira »

JRJ: nemas to rozbite, ani podhustene, jen proste musis drzet zasadu, ze na snehu/ledu se na plyn se slape jen kdyz jsou kola rovne. tedy pokud nechces jezdit bud nedotacivym nebo pretacivym smykem.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od jarkantor »

romulle, já jsem sem dával přímo link, kde je pod vydejem napsána odpověď uživatele/řidiče, že se jedná o CVT se zařazenou jedničkou. Nicméně, když si dáš zkopírovat urologii vydeja, tak se ti pak podaří ho otevřít v novém okně a dole v komentářích zjistíš, že si s tebe nestřílím. A neklame-li mě paměť, tak CVT je dodáváno u OTB výhradně s motorem 2.5i. Tudíž žádná absence výkonu, žádné hrnutí auta přes přední kola, žádná nemožnost jízdy bokem, docela zábava, řekl bych. Na nějaké zpropadené aktivní rozdělování točivého momentu bez vzývaného VDT to docela ujde, none? :845: :ironie: U nás v baňykpyčejově solidně sype, už se těším, až vyrazím na oblíbenou smykovou plochu a začnu zjišťovat, jaký kus pravdy je na tom vydeju.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romull »

jarkantor: tak to přeju pořádnou porci zábavy :850: , já si ji užil trošku včera, když jsem použil zkratku která se v zimě neudržuje. Pan bratr sice celou cestu mlel něco o pitomcích :713: , ale tolik jako tenhle jsem si to zase neužil [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9TMYBnMD ... Sb&index=1[/youtube].

Koukni na tohle video, sice to točil nějakej poskakovač který nestál chvilku v klidu a je mizerný kvality. Já prvně myslel že to přehřál, ale pak je vidět že se mu protáčí zadek a předek stojí, tak nevím co si mám myslet :655: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FVkFdUYZAk8[/youtube].
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1293
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od kwt2000 »

jarkantor píše:romulle, já jsem sem dával přímo link, kde je pod vydejem napsána odpověď uživatele/řidiče, že se jedná o CVT se zařazenou jedničkou. Nicméně, když si dáš zkopírovat urologii vydeja, tak se ti pak podaří ho otevřít v novém okně a dole v komentářích zjistíš, že si s tebe nestřílím. A neklame-li mě paměť, tak CVT je dodáváno u OTB výhradně s motorem 2.5i. Tudíž žádná absence výkonu, žádné hrnutí auta přes přední kola, žádná nemožnost jízdy bokem, docela zábava, řekl bych. Na nějaké zpropadené aktivní rozdělování točivého momentu bez vzývaného VDT to docela ujde, none? :845: :ironie: U nás v baňykpyčejově solidně sype, už se těším, až vyrazím na oblíbenou smykovou plochu a začnu zjišťovat, jaký kus pravdy je na tom vydeju.
To videjko je pravdivý, já už to zkoušel několikrát, ale vždy na manuál a za jedna. :3gears: V tomhle počasí najedu do práce běžně o patnáct kilometrů víc a užívám si zasněžených vedlejších silnic a silniček. Většinou na manuál a zatáčky projíždím pod plynem s lehkým uklouznutím zadku, je to pecka :supeer:
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od MMira »

trochu jsem sestrihal muj zimni trenink, docela nuda, v realu to z poza volantu vypadalo dramaticteji :). ve vraceckach uz byl led, s tim jsem, jak ostatne ukazuje video, docela zapasil. je toho jeste hodne co vylepsovat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ClYYGIKdtFI[/youtube]
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
Harrison
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 23, 2012 6:08 pm
Jméno a příjmení: Radek Mazáč
Bydliště: Třeboň

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od Harrison »

Pro mě to teda nuda nebyla. :1774:
Hezky to vedeš. :-) :supeer:
Subaru čekatel.
VW Golf V MY 2006
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romull »

Levap píše:
POZOR ! Pohon SH AWD je jeden z nejlepších co existuje. Pro tuto kategorii aut. Nemaj na zadku samosvor ale dokonce dvě spojky, pokud se nepletu. Crosstour je spec. model Hondy pro USA, v Evropě na to asi moc nenarazíš.
Tak to mám ještě větší mezery ve znalostech než jsem si myslel :655: . Stejně je ta Honda Crosstour moc pěkný auto, i když lehce nepraktický, ale Subaru je Subaru :supeer:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od romull »

MMira: dost dobrý :826: a na trénink i moc pěkná trasa. Vylepšovat bude co asi až do smrti a nejvíc mě naštve to, když netrefím timing a rozhodím auto před zatáčkou moc brzo, pak musím korigovat a do zatáčky přijedu naopak než je potřeba :713: to je vážně na mrtvici a ještě pěkná honička. Za tmy je dobrý že člověk s dostatečným přestihem vidí jestli po trase něco jede, ale zase se občas přijdou kouknout chlupatí neplatící diváci :baseball: , kteří jsou vidět na poslední chvíli a jak zmerčím srny nebo prasata tak končím. Jinak prima a koukám, že budu muset taky nějakou kamerku pořídit.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od JRJ »

MMira píše:JRJ: nemas to rozbite, ani podhustene, jen proste musis drzet zasadu, ze na snehu/ledu se na plyn se slape jen kdyz jsou kola rovne. tedy pokud nechces jezdit bud nedotacivym nebo pretacivym smykem.
Já vím, že to nemám rozbitý, jenom mi přijde, že na čerstvým sněhu se moje Lego chová spíš jak zadokolka než čtyřkolka. Nedotáčivý smyk dostanu jen, když přeženu nájezdovou rychlost. Přidání plynu s natočenými koly vždy vede k přetáčivému smyku. Jasně, že můžu být rád, že přidáním plynu můžu korigovat nedotáčivý smyk, ale jsou situace (kruháč), kde na to nemám koule a raději bych veškerý výkon poslal na předek. Holt budu muset jezdit mnohem pomaleji nebo se přestat bát driftovat. :655:

A to Tvoje video je fakt parádní. Zdálo se mi to nebo jsi se ve vracečkách pokoušel o skandinávskýho flicka?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od MMira »

dik za pochvalu.

jrj: nesmis na to slapat tak moc ;-), jen zlehka abys kola neurval. pred zatackou nedelam flick, ten na snehu nefunguje, ale praci s volantem, plynem a brzdou si auto rozhoupu a pak poslu dvermi napred. jen mi to zrovna na tom videu ve vraceckach moc nejde. hlavne kvuli tomu, ze v zatackach je vnitrek cisty led a vnejsek neujezdeny snih, predek rychleji nez zadek. a docela trvalo, nez jsem prisel na to, jak si to tam poslat.

o den drive, bez kamery bohuzel, to nebylo tak uklouzane a to jsem to jezdil skoro jako vatanen :845: . jednou dokonce tak, ze mi auto couvalo a ja pritom stal na plynu.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od JRJ »

You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: technika řízení na sněhu

Příspěvek od Levap »

Včera jsem jen na Klínovec směrem od Chomutova. Posledních cca 30 km samej led. Co mně ale štvalo, že mně furt někdo předjížděl. Jenom lehké ťuknutí do brzd a skoro hned se ozývalo ABS. Tak nevím jak to všichni dělaj, že se nebojí a pustí si to z kopce a do zatáček. Já jel max do 60, ale většinou kolem 40-50. ASi se musím ještě hodně učit :-)
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“